manga_preview
Boruto TBV 07

Haku

haku.jpg

Haku (白) se narodil v malé zasněžené vesničce ve Vodní zemi, ve které skončila válka. V ní bojovali také ninjové ovládající různá kekkei genkai a hrůzné vzpomínky na jejich činy provázeli lidi i po válce, proto ninjové s kekkei genkai začali své schopnosti skrývat. Hakovi rodiče, jejichž jména neznáme, se živili obděláváním půdy, hospodařili a pokojně spolu se synem žili ve vesničce, aniž by Haku tušil, že jeho maminka pocházela z klanu Yuki a že také on zdědil obávanou klanovou schopnost, ledový Hyouton.
Hakovo kekkei genkai spočívá v tom, že dokáže zkombinovat dva živly, vodu a vítr, a vytvořit led. Princip je podobný jako u technik Prvního Hokage nebo Yamata, kteří ovládají techniky dřeva - Mokuton, ti zase kombinovali vodu a zemi.
Haku byl šťastný, když zjistil, co dokáže, ale svoji maminku tím vyděsil, nechtěla totiž, aby na synovu schopnost kdokoliv přišel. Bylo však pozdě, oba viděl Hakův tatínek a spolu s kumpány nejprve v slzách zabil svoji ženu a pokusil se zabít také svého syna. Haku byl malý, ale strach mu dal sílu, a tak zabil svého otce i jeho společníky. Zůstal úplně sám a musel žebrat, až jednou potkal Momochi Zabuzu a strašlivého ninju upoutal, když Zabuzovi řekl, že má stejné oči jako on. HakuZabuza chlapci nabídl, aby ho následoval a stal se jeho zbraní, pouhým nástrojem, s čímž Haku souhlasil, a tak našel nový smysl svého života. Zabuza svého mladého učedníka vycvičil jako ninju a naučil ho, jak přežít. Haku byl Zabuzovi bezmezně oddaný, ale ten ho považoval jen za věc.
V anime (126. díl) Haku a Zabuza před svým odchodem z Vodní země potkali Kimimara a Haku v něm uviděl totéž, co v sobě a Zabuzovi - prázdné oči, samotu. Zabuza však přinutil Haku pokračoval v cestě a nechat Kimimara na pokoji.

Zabuza a Haku, 18. díl anime, konožský překlad:
„Haku, naneštěstí musím dnes večer opustit Vodní zemi. Ale jednou se do této země vrátím. A zaberu si ji pro sebe. K tomu nepotřebuji planá slova útěchy nebo povzbuzení. To, co opravdu potřebuji, je...“
„Já vím. Netrapte se tím. Jsem vaše zbraň, Zabuzo-san. Prosím, nechte mě být vaším nástrojem, který poslouchá vaše rozkazy.“
„Hodný kluk.“

Když se Haku poprvé střetl s Týmem 7 směřujícím do Vlnkové, vydával se za Oinina z Mlžné, tedy ninju, který chytá nukeniny (uprchlé a zločinecké ninji). Jeho úkolem prý bylo najít a zabít právě Zabuzu, kterého složil pomocí jehlic a před zraky celého Týmu 7 odnesl pryč. Nikdo na tom neviděl nic podivného kromě Kakashiho, kterému se nezamlouval způsob útoku, jehly by v rukou mistra mohly Zabuzu vyřídit jen na oko, aniž by doopravdy zemřel. Haku zná dokonale lidskou anatomii, a tak může zranit, zabít nebo jinak vyřadit svého nepřítele skoro okamžitě pomocí jeho jehel, je totiž opravdu velmi dobrý v Shinjutsu (akupunktura). V tomto případě hodil dvě jehlice na zadní stranu Zabuzova krku, čímž ho uvedl do kómatu, v kterém vypadal jako mrtvý. Stejnou věc později provedl i Sasukemu. Kakashi tak správně vyhodnotil, že Haku Zabuzu chránil a bývalý člen Sedmi šermířských pánů stále žije a zřejmě jim bude i dál dělat potíže. Haku se Zabuzou totiž vstoupili do služeb bídného Gatoua, který terorizoval Vlnkovou, a měli zamezit dostavění Tazunova mostu, který by malé zemičce ekonomicky velmi pomohl. Naopak Tým 7 měl Tazunu chránit a zabezpečit úspěšné dostavění mostu.

HakuVyčerpaný Naruto potkal Haku v lese po svém tréninku ovládaní chakry, aniž by tušil, že jde o tajemného Oinina, který odnesl Zabuzovo tělo neschopné pohybu. Zato Haku sbírající bylinky listového ninju hned poznal. Jelikož má Haku velmi jemné ženské rysy, Naruto ho považoval za holku. Nebyl jediný, kdo si Haku pletl s dívkou, stávalo se to i dalším. Naruto dokonce prohlásil, že Haku vypadá lépe než jeho vysněná Haruno Sakura. Haku s Narutem mluvil o síle a životě, o získávání síly kvůli sobě nebo druhým.

Haku, 12. díl anime, konožský překlad:
„Máš někoho, kdo je pro tebe důležitý? Osoba se může stát opravdu silnou, pokud si přeje ochránit někoho, koho má skutečně ráda.“

Jak Haku čekal a slíbil, znovu se spolu se Zabuzou střetli s Týmem 7. Stalo se tak na Tazunově nedokončeném mostě, který byl později pojmenován Velký Narutův most. Jelikož měl Haku skvělý pozorovací talent a stačilo mu jen vidět nepřítelův hmat, aby proti němu dokázal vymyslet úhybný manévr, porozuměl taky Kakashiho Sharinganu a radil Zabuzovi, jak proti němu bojovat. Zatímco Zabuzu zaměstnával Kakashi, Haku se zaměřil na tři geniny a bojoval proti Sasukemu a Narutovi.

Haku, 14. díl anime, konožský překlad:
„Je pro mě těžké stát se opravdovým shinobi. Pokud je to možné, tak vás nechci zabít a taky nechci, abyste zabili vy mě. Přesto pokud se mnou budete bojovat, tak v sobě ostřím zabiju soucit a stanu se shinobim. Tento most je bojiště, které vede ke snům mnoha lidí. I já budu bojovat za svůj sen. A vy budete též bojovat za své sny. Prosím, nechci být proklínán. Já chci ochránit důležitou osobu. Chci pro něj pracovat, bojovat a dopomoci mu k jeho snu. To je můj sen. A proto se i já stanu shinobi.“

Všechny Hakovy techniky jsou velmi silné, nejsilnější je asi Hijutsu: Makyou Hyoushou (démonické zrcadlové ledové krystaly), na kterou Haku velmi spoléhal a považoval ji za svou ultimátní techniku. Haku bloodline 2Dále útočil pomocí Sensatsu Suishou (tisíc letících vodních jehel smrti). Haku byl do té doby jediným ninjou, který ukázal používání pečetí jednou rukou. Sasuke si s jeho ultimátní technikou zrcadel nedokázal poradit, vyřídil ji až Naruto s Kyuubiho pomocí a Haku přemohl, což se Zabuzovi nelíbilo a po Narutovi chtěl, aby Haku zabil, protože mu poražený už není užitečný.

Naruto, 18. díl anime, konožský překlad:
„Kdybychom se my dva potkali někde jinde, tak bychom nejspíš byli přátelé.“

HakuZabuza považoval svého učedníka za pouhý nástroj a neváhal mu to neustále opakovat, Haku to taky velmi ochotně přijal, jelikož mu nezáleželo, jak ho Zabuza bere, důležitý byl pro něj fakt, že s ním Zabuza počítá a Haku není sám. Ač sám poražený, neváhal při osudné poslední bitvě na mostě neváhal skočit Kakashimu do rány a nechat se proklát jeho Raikiri, aby Zabuzu ochránil vlastním tělem, což pro něho samotného bylo smrtelné. Kakashiho šokovalo, když uviděl, koho skutečně trefil. Z posledních sil mu Haku navíc chytil ruku ve víře, že tak pomůže Zabuzovi jejich nepřítele skolit. Zabuza se pokusil svým mečem rozseknout mrtvého chlapce i Kakashiho naráz.
Kakashi spolu s chlapcem v náručí nakonec odskočil, útoku se vyhnul, složil mrtvé tělo na zem, a dokonce se mu pak podařilo vyřídit Zabuzovy ruce. Na most přikráčel i Gatou se svou bandou a zraněnému Zabuzovi, proslulému Démonovi ze Skryté Mlžné, se vysmál. Zabuza proto rozhodl, že s Kakashim už dále nemusí bojovat, protože jeho práce zabránit Tazunovi v dostavění mostu skončila. Gatou však svůj proslov korunoval tím, že šťouchl holí do mrtvého Haku, což Naruta rozběsnilo a rozkřičel se na Zabuzu, jestli mu to nevadí, protože ho Haku měl rád a obdivoval ho, obětoval pro něj svůj život. Zabuza považoval Haku za nástroj, protože shinobi jsou pouhé nástroje, ale Narutova slova ho ovlivnila.

Haku's tears...Zabuza se vrhl na bandu svého někdejšího zaměstnavatele a začal všechny masakrovat. Vysílený se z posledních sil pokusil dostat k Hakovu tělu, ale nedokázal to. Poděkoval mu, omluvil se... a měl na Kakashiho prosbu. Ještě jednou chtěl vidět Hakovu tvář. Jak později Kakashi poznamenal, Haku měl čistou duši jako čerstvě napadaný sníh. Těsně před Zabuzovým skonem začalo sněžit... Obě těla spolu se Zabuzovým Kubikiribouchou zřejmě pohřbili na kopci nad Vlnkovou.

Zabuza, 19. díl anime, konožský překlad:
„Vždycky jsi byl po mém boku. A já bych byl rád po tvém boku i na konci. Kdyby se mi tak podařilo... rád bych šel... na stejné místo... jako ty.“

Zajímavosti
Haku je mezi fanoušky stále velmi populární, i přes to, že dost brzy zemřel. Jeho jméno „Haku“, v kanji psáno jako 白, znamená „bílý“, což se také vztahuje k jeho čisté povaze. Dříve se myslelo, že Hakovo příjmení je „Shiro“, což také znamená „bílý“, ale nakonec se to ukázalo jako blbost. V malajské verzi Naruta se totiž Haku nejmenoval Haku, ale Shiro.
Haku se narodil 9. ledna a zemřel v patnácti letech. Jeho krevní skupinou byla 0, vážil 43 kg a měřil skoro 156 cm.

Haku zblízka
Čtvrtá válka ninjů
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhHaku byl společně se Zabuzou a dalšími oživen ve Čtvrté válce ninjů skrze nečistou techniku Edo Tensei a Kabuto ho donutil bojovat proti Třetí divizi, ve které se nacházel Kakashi. Haku Kakashiho žádal, aby je zastavil, protože nechtěl bojovat, navíc byl zklamaný, že selhal ve své roli nástroje, jelikož Zabuzu očividně neochránil. To mu však Kakashi vyvrátil s tím, že se Zabuza po jeho smrti změnil. Haku tato skutečnost dojala, poté však Kabuto ovládl jeho vědomí. Než se podařilo Třetí divizi Haku zapečetit, nevědomky zabil několik lidí. Po zrušení techniky se jeho i Zabuzova duše zase osvobodila.
Haku na Naruta velmi zapůsobil a ovlivnil jeho další přístup k životu i vnímání práce shinobiho. Kakashi to před oživeným chlapcem sám připustil.

Techniky: 

Hissatsu Hyousou (v anime) - jedná se o ledové bodce, kterými Haku zničil svůj rodný dům.
Hyouton: Hyougan Doumu
Sairento Kiringu - Tiché zabíjení

Na článku pracovali: 
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie