manga_preview
Boruto TBV 07

Yashamaru

250px-Yashamaru.jpg

Yashamaru (夜叉丸) byl ninja-medik a strýc Gaary, Kankura a Temari a mladší bratr Gaarovy matky Karury. Yashamaru sledoval, jak duch mrtvého Písečného mnicha vstupoval do jejího nenarozeného syna. Po její smrti nařídil Yashamarovi Čtvrtý Kazekage, Gaarův otec, aby na Gaaru dohlížel.
Yashamaru se snažil naučit svého synovce porozumět povaze lásky, chápal, že některé rány se hojí velmi špatně, zatímco jiné jsou mělké i přes jejich prvotní nepříjemnou bolest.

Když se Gaara ukázal být nezvladatelný, Čtvrtý Kazekage nařídil otestování jeho schopností i odolnosti. Vybraným testovatelem byl Yashamaru jako Kazekageho pravá ruka, člen písečných ANBU. Při akci ho Gaarův písek zranil. Gaara při pohledu na jeho odmaskovanou tvář nechtěl věřit, že by ho milovaný Yashamaru chtěl zabít. Yashamaru přiznal, že si ho na vraždu najal Čtvrtý Kazekage. Rovněž přiznal, že by se ho stejně jednou pokusil zabít, i kdyby mu to nebylo přikázáno.
Yashamaru umíral a při tom Gaarovi pověděl, že ho vždy nenáviděl, jelikož způsobil smrt jeho sestry a svojí existencí přinesl spoustu neštěstí. Při posledním úderu na Gaaru se Yashamaru odpálil výbušnými lístky. Přestože písek Gaaru ochránil, tento čin měl na Gaaru velký emocionální dopad. Od toho dne bojoval Gaara pouze za sebe a zabíjel všechny, kteří se pokoušeli ohrozit jeho existenci.

Čtvrtá válka shinobi

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhDíky technice Edo Tensei měl Gaara, nyní Pátý Kazekage, možnost setkat se s mrtvým otcem. Ten mu přiznal, že ho matka velice milovala stejně jako Yashamaru, který s tímto útokem na dítě absolutně nesouhlasil, ale musel splnit svoji povinnost vojáka. Yashamaru byl totiž velmi vřelý a starající se člověk, kterému na Gaarovi záleželo a vše, co ho učil, byla pravda; kromě lží v osudnou noc jeho smrti. Koho Yashamaru doopravdy nenáviděl nebyl Gaara, ale jeho švagr, Čtvrtý Kazekage Rasa.

„Rána na srdci se liší od rány na těle. Nejsou na ni žádné mastičky, které by ji na rozdíl od té druhé vyléčily, a někdy se stane, že se nikdy nezahojí.“
- Yashamaru ke Gaarovi

Zajímavosti

- Yashamaru se narodil 23. května a bylo mu 27 let. Jeho krevní skupina byla AB. Měřil 170,1 cm a vážil 50,1 kg. Jeho ninja registrační číslo bylo 32-049.
- V druhém databooku byl uveden jako chuunin, ale v 548. kapitole mangy se o něm mluvilo jako o členu ANBU.
- V polské, italské, a portugalské verzi mangy je Yashamaru spíše považován za ženu než muže. Dokonce i v anglické verzi není úplně jisté, jestli je Yashamaru muž. V japonské verzi anime ho namluvil Souichirou Hoshi.
- Yashamarovo jméno se skládá ze třech znaků: 夜叉丸. První dvě, Yasha, odkazují na stvoření z japonské mytologie, které jsou známé jako Yaksha. Hinduistická verze Yakshy je obvykle zobrazována s existencí dvou stran, jedné temné, hrozivé a druhé světlé, milující. Yashamarova zrada může odkazovat i na tuto temnou stranu. Maru je běžně užívané pro konec mužského jména.

Jutsu (nindža techniky): 
Na článku pracovali: 
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie