manga_preview
Boruto TBV 07

Rock Lee

Lee v "Nice guy's pose" Rock Lee je velmi temperamentní taijutsu (boj na blízko) specialista a je příkladem lidské píle. Není schopný používat ninjutsu (ninja techniky) ani genjutsu (iluzorní techniky). Když byl studentem na Ninja akademii, tak se mu ostatní děti vysmívaly kvůli jeho neschopnosti. Proto strávil veškerý svůj čas tréninkem taijutsu. V tomto tréninku ho vede Maito Gai, neboli Gai-sensei. V týmu je ještě s Hyuugou Nejim a Tenten.

Na a po akademii

LeeSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhRock Lee je zatvrzelý ninja, který usiluje o překonání takzvaných "géniů" tvrdou prácí. Charakterizuje ho jeho zelený oblek a jeho obdiv k jeho učiteli a mentorovi Maito Gaiovi. Rock Lee je postava známá pro svoje odhodlání a náruživou osobnost. Lee byl vybrán na Ninja akademii i přes nedostatek talentu s Ninjutsu a Genjutsu. To jej donutilo, aby věnoval svůj čas zlepšování Taijutsu. Jeho schopnost používat Taijutsu mu dovoluje, aby absolvoval Ninja akademii ve 12 letech. Po maturitě byl Lee přiřazen do týmu s TenTen a Hyuugou Nejim pod vedením Maito Gaie.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee si vytvořil úzký vztah se svými partnery v týmu a jeho cílem je porazit "génia" Nejiho v bitvě. Když spolu Lee a Neji zápasili jako mladí, tak Neji vždy zvítězil. Neji to řekl tak, že má talent, zatímco Lee je beznadějný. Lee a jeho mistr Gai sdílejí velmi těsné pouto. Gai v Leem viděl sám sebe a nabídl mu, že ho bude učit Taijutsu techniky, které Lee rád přijal. Gai učil Leeho myšlenku vytvoření "vlastních pravidel", což znamená tvrdě na sobě pracovat a to i mimo své hranice. Lee to často prohlašoval, když trénoval a snažil se splnit například určitý počet kopů, úderů atd. Pokud svého čísla nedosáhl z důvodu vyčerpání, tak se snažil udělat další velké množství snaživých výkonů.

Mladý LeeSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee začal zbožnovat Gaie a změnil svůj účes a oděv, který se podobal jeho učiteli. Každou lekci si psal do svého zápisníku. Gai mu pomohl uskutečnit jeho cíle jako ninjovi bez možností používat Ninjutsu nebo Genjutsu. Jeho Taijutsu mu také pomohlo k tomu, že ho Gai naučil otevírat Nebeské brány, ventily, které kontrolují a umožnují zvyšovat tok Chakry. Po otevření těchto bran získal Lee sílu, ale s každou otevřenou bránou se Leeho život blížil ke smrti. Lee byl schopen otevřít pět z těchto bran. Lee byl jediný, který mohl v jeho týmu používat Omote Renge prostřednictvím první brány. Otevření těchto bran mu dalo možnost používat Ura Renge, což umožnilo vzniknutí větě "Lotos v Listové kvete dvakrát", která je Leeho motem. Kakashi se divil, když byl Lee schopen otevřít pět bran pouze s jeho tělem a tvrdou prácí.

Chuuninská zkouška, Boj se Sasukem

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhBěhem následujícího roku Lee a jeho tým plnil mise. Lee na některých misích zklamal, ale Gai ho naučil Renge techniky a díky tomu se Lee stal výborným ninjou, který používá Taijutsu. A Gai prohlásil Leeho za "génia tvrdé práce". Rok po absolvování vstoupil Gaiův tým do Chuuninské zkoušky. Do tohoto bodu spolupracoval tým dobře. Před zkouškou se Lee pokusil vstoupit do zkušební místnosti, ale byl zastaven dvěma Geniny, ve skutečnosti dvěma Chuuninskými zkoušejícími. Ačkoli to vypadalo, že Lee od nich dostává, tak odhalil svojí skutečnou rychlost, když zastavil Sasukeho kop a jednoho ze zkoušejících, kteří se dostali do boje.

Lee a srdičkaSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee potom oznámí týmové partnerce Sasukeho Haruno Sakuře, že se mu líbí. Jeho poblouznění je však jednostranné, protože Sakura je zděšena Leeho "hunatým obočím". Lee řekne Sakuře, že jí bude chránit dokud nezemře. Ona ho však odmítne a Lee je zklamán. Poté, co Lee viděl Sasukeho kop se rozhodne porazit "génia" Uchihu. Následuje Sasukeho tým a napadne ho. Také opakuje svojí lásku k Sakuře. Naruto chce porazit Leeho sám, ale Lee ho snadno porazí.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee potom bojuje proti Sasukemu. Lee byl schopen zvládnout Sasukeho i jeho rychlost. Sasukeho Sharingan má však vážné chyby. Lee vysvětluje, že i když Sasuke vidí jeho pohyby, tak jeho tělo nedokáže udržet rychlost s Leem. Lee se pak pokusí použít jednu ze svých tajných technik, ale je zastaven Gaiovou želvou, která pak přivolá samotného Gaie. Gai uhodí Leeho, ale obejme ho a oba se rozpláčí. Leeho tým se pak dostaví na zkoušku a projde prvním testem do druhého.

Chuuninská zkouška, Test druhý

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhBěhem druhého testu se Lee odděluje od skupiny a přichází na pomoc Sakuře a jejím partnerům. Uzná svůj slib, že jí bude navždy chránit a rozhodne se bojovat proti třem Zvučným Geninům sám. Bohužel to, že také musí chránit tři dalši ninji a neví o schopnostech Zvučných Geninů mu dává nevýhodu. Lee ví, že je nucen k použití Omote Renge, které mu Gai dovolil používat pouze k ochraně někoho drahého, což je pro Leea Sakura. Za tímto účelem se Lee rozhodne použít Omote Renge proti Dosu Kinutovi.

Lee a DosuSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhVykopne ho do vzduchu a je připraven shodit ho zpět na zem. Jenže Zaku Abumi rychle použije svoje zvučné trubice a zachrání Dosu. Dosu pak použije svůj zvučný útok a poškodí Leeho sluch a rovnováhu, což ho dělá zranitelným. Naštěstí Neji a TenTen se vydají Leeho hledat. Shikamaru, Ino a Chouji přijdou na pomoc Sakuřinu týmu a dorazí i Neji a TenTen. Lee je předán TenTen na vyléčení. Ta s ním však prudce zatřese a Leeho vzbudí. Lee nemůže uvěřit, že selhal, tam kde Sasuke zvítězil, ale pouze díky jeho prokleté pečeti. Když Naruto pozdraví "hunaté obočí", tak ho Sakura udeří za to, že urazil Leeho a dává Leemu své hluboké díky. Leeův tým pak pokračuje ve zkoušce a nakonec získá potřebný svitek a prochází do další zkoušky.

Chuuninská zkouška, Kvalifikace

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhV kvalifikačních kolech před třetím testem, Lee sleduje ostatní zápasy při kterých poskytuje výklad a povzbuzuje svůj tým. Jak plyne čas, tak je i nakonec vybrán Lee. Leeho soupeř je Gaara ze Skryté Písečné. Tito dva se střetnou navzájem a Lee rychle útočí na Gaaru. Gaara má však písek, který ho automaticky brání a tak Leeho údery neúčinkují. Lee brzy ustoupí a vyhledá u svého učitele souhlas, že si může odepnout své závaží, které ma skryté nad kotníky. Lee ví, že jsou pouze na ochranu někoho drahého, ale Gai mu je dovolí uvolnit. Někteří se zajímají, jak může sundání několika kilo závaží Leemu pomoci. Brzy se to dozví, když Lee závaží odepne a to spadne na zem a rozdrtí zem okolo.

Go Lee GoSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee potom získá velkou rychlost a zahajuje kopy a údery, které na Gaaru dopadají. Leeho rychlost je velká a písek na vše nestačí. Jak jde čas, tak Leeho technika začíná být méně a méně účinná, to donutí Leeho k použití speciální techniky. Pokusí se použít Omote Renge, ale Gaarova hmotnost je větší než Lee očekával a tak zahájí kopy proti Gaarovi a dostane ho do výšky. Když konečně dosáhne dostatečné výšky, tak obmotá Gaaru svými obvazy a padá s ním zpět na zem.

[acidfree:23466 size=200 align=right]Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhGaara zůstává nehybný a Lee je překvapen, když se Gaara začne drolit, protože nahradil sám sebe písečnou replikou. Lee byl oslaben z Omote Renge a toho Gaara využil a nahradil se. Lee si uvědomí, že Gai v něho věří a tak použije svojí sílu. Začne otevírat Nebeské brány a získá neuvěřitelnou sílu, což každého šokuje. Taková energie však ohrožuje uživatelův život. Lee začne používat svojí oslepující rychlost a mlátí Gaaru po celém bojišti. Nicméně jeho svaly začínají slábnout a rozpadat se. Nakonec Lee uvolní Ura Renge a praští s Gaarou do země. Gaarova tykev tlumí jeho dopad na zem. Lee spadne na zem slabý a zranitelný. Gaara ještě není odrovnán a chytí Leeho nohu a paži svým pískem.

Zraněný LeeSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhPřestože se Lee pokoušel dostat pryč, tak mu písek rozdrtil kosti. Když Gaara chce Leeho dodělat úplně, tak přichází Gai a chrání svého drahého studenta. Gaara je vyhlášen vítězem a každý je překvapen, když chce Lee v boji pokračovat. Lee stojí, ale je ve skutečnosti v bezvědomí a pouze si přeje chránit svou cestu ninji. Lékařští ninjové odnesou Leeho a učiní děsivý objev. Jeho zranění jsou z používání bran a zraněním z písku tak závažná, že už nikdy nebude moc být ninja.

Chuuniská zkouška, Test třetí

Gaara 04Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhLee byl poté odvezen do nemocnice pro léčbu. Zatímco spal na svém nemocničním lůžku, tak Gaara ho přišel zabít. Vplížil se do jeho pokoje, ale byl zastaven Shikamaru a Narutem. Když Gaara chce přesto zabíjet, tak se dostaví Gai a oznámí mu, at si na boj počká ve třetím testu. Během Leeho pobytu v nemocnici, se Lee snaží stále cvičit i když jeho tělo je velmi slabé. Při třetím Chuuninském testu se Gai a Lee jdou podívat na zápasy. Lee je překvapen, když zjistí, že Naruto přemohl Nejiho, kterého chtěl Lee přemoci sám, ale cítí se štastně, protože Naruto dokázal přemoci "génia". Lee je také překvapen, když Sasuke používá v boji Leeovu rychlost a pohyby. Lee je poté mezi těmi, které Kabuto uspí svým Genjutsu, když Písečná a Zvučná zahájí svojí invazi.

Leeova operace

Rock LeeSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhKdyž se legendární lékařská kunoichi Tsunade vrátí do Listové vesnice, aby se stala Hokagem, tak Leeho prohlíží. Souhlasí s tím, že Lee už nemůže být ninja. Lee má totiž početné úlomky kostí okolo páteře a Tsunade může provést operaci, ale byl by to příliš velký risk, protože operace má úspěch 50%. A i kdyby byla úspěšná Lee by musel projít rozsáhlou rehabilitací. Lee hovoří s Gaiem, který mu řekne, že by měl zkusit operaci. A jestli Lee zemře v průběhu operace, tak on zemře s ním, protože dal Leemu slib. Lee tedy svěřuje operaci do Tsunadiných rukou a riskuje vše jen, aby získal zpět svou cestu ninji. Lee se potom loučí se svými kamardáy, kteří mají za úkol získat Sasukeho od Skryté Zvučné a pak odchází na operaci. Operace se podaří a Lee zůstává v nemocnici a zotavuje se.

Záchrana Sasukeho

Lee a KimimaroSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhRozhodne se však vydat za svými přáteli, kteří sledují Sasukeho. Vezme si sebou své zbraně a "lék" a vyplíží se z nemocnice. Díky své rychlosti a důvtipu se mu podaří dohnat Naruta, který je v bitvě s členem Skryté Zvučné Kimimarem. Lee řekne Narutovi at jde za Sasukem, zatímco on sám bojuje proti Kimimarovi a jeho kostním technikám. Kimimaro je překvapen, když ho Lee několikrát uhodí. Lee poté požádá o chvilku pauzy a vypije svůj "lék". Jenže Lee si vzal omylem místo léku Tsunadin alkohol. Zpět v Listové vysvětluje Gai Tsunade, že když se Lee napije alkoholu, tak se dostane do rychlého opileckého omámení. Gai řekne Tsunade, že Lee je přirozený uživatel Suikenu (Opilé pěsti).

Opilá pěstSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhOpilý Lee se začal kymácet a útočit na Kimimara. Lee a Kimimaro si útoky vyměnovali, ale Kimimaro začal mít navrch. Lee se pokusil použít Omote Renge, ale Kimimaro ho zablokoval svými kostmi. Když se Kimimaro chystá zabít Leeho, tak do boje vstupuje někdo nový, Gaara. Gaara uvede, že on a jeho sourozenci byli vysláni Tsunade, aby pomohli získat Sasukeho Listové skupině. Gaara neukázal žádné city, ale bylo jasné, že chce pomoci Leemu za to, co mu kdysi udělal. Od té doby, co prohrál s Narutem v bitvě se jeho pohled a názor na život změnil. Ochranoval Leeho a převzal útok na Kimimara a útočil na něj svými písečnými technikami. Kimimaro byl nakonec donucen použít svojí konečnou techniku. Bohužel vzhledem k jeho zdraví nezvládl zabít Gaaru ani Leeho a zemřel. Lee a Gaara pak odpočívali a hovořili o jeho charakteru.

Záchrana Gaary

Lee a KisameSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhV několika dalších letech složil Lee a jeho tým Chuuninskou zkoušku. Lee jako jediný pak nosil vestu Listové a ještě více vypadal jako jeho idol Gai. Později přišel požadavek ze Skryté Písečné na pomoc a záchranu jejich Kazekageho Gaary, který byl unesen Akatsuki. Gai a jeho tým byli vysláni na pomoc. Tým se snažil dostat do Skryté Písečné, ale byl zastaven Hoshigakim Kisamem. Kisame se vyhnul většině jejich útoků a uvěznil Leeho, Nejiho a TenTen ve vodních vězeních. Neji je však zničil a Gaiovi se nakonec podařilo Kisameho porazit.

NaskočSpoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhTým Gai pak dorazil k základně Akatsuki. Když odstranili pečetě, které střežili jeskyni, tak byli napadeni svými dvojníky, kteří vylezli ze země. Kopie měli jejich zbraně a schopnosti. Týmu se nakonec podařilo porazit kopie a dorazit na pomoc Kakashimu a Narutovi, kteří pronásledovali člena Akatsuki Deidaru. Leeho tým zastavil Deidaru, který se chystal uprchnout. Neji brzy poznal, že Deidara se chystá vyhodit do vzduchu sám sebe. Kakashi však výbuch poslal pomocí svého Mangekyou Sharinganu výbuch do jiné dimenze. Deidara však přežil a kunoichi Chiyo se podařilo oživit Gaaru. Když se vrátili do Písečné, tak si dali s Gaarou sbohem. Gai se snížil k tomu, že nesl oslabeného Kakashiho na zádech. To inspirovalo Leeho, který to viděl jako výzvu. Lee nabídl Nejimu, že ho také ponese na zádech, Neji odmítl a Lee byl zklamán. Listoví ninjové se nakonec dostali do Listové.

Překlad a význam jména

Jméno Rock Lee neznamená nic, ale je odvozeno ze jména Bruce Lee, což byl mistr bojových umění, které uplatnoval i ve filmech ve kterých hrál.

Zajímavosti

Lee se narodil 27. Listopadu. Je mu 17 let. Měří 172 cm a váží 54,7 kg. Je Chuuninem ve Skryté Listové vesnici. Jeho ninja registrační číslo je 012561. Ve dvanácti letech odmaturoval na Ninja akademii a v patnácti se stal Chuuninem. Jeho krevní skupina je A. Lee je občas prudký a miluje tréninky. Jeho oblíbeným jídlem je mírně kořeněné rýžové kari a smažené rýžové kari. Jeho koníčkem je snažit se a tvrdá práce. Jeho oblíbená slova jsou "úsilí", "síla vůle" a "láska". Splnil 25 D-misí, 21 C-misí, 4 B-mise, 10 A-misí a 1 S-misi.

Techniky

Gouken
Suiken
Dainamikku • Entorii
Konoha Dai Senpuu
Konoha Senpuu
Konoha Kage Buyou
Konoha Reppuu
Konoha Shoufuu
Omote Renge
Seishun Furu Pawaa
Ura Renge

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie