Klany a organizace
V NARUTO světě se nachází spousta různých seskupení ninjů, počínaje týmy na Akademii, přes klany až po zločinecké organizace.
Klany
- Klany v Listové: Obecné info o klanech s vazbou na Skrytou Listovou.
- Klany v Mlžné: Info o klanech, které jsou spojené se Skrytou Mlžnou; Hoshigaki, Hoozuki a Karatachi.
- Klan Hagoromo: Klan, který v dobách válčících klanů stál proti klanu Senju.
- Klan Hyuuga: Starobylý a vznešený klan ze Skryté Listové, který ovládá vzácný Byakugan.
- Klan Fuuma: Blíže neznámý klan z Deštné, s jedním z jeho členů se setkal Sannin Jiraiya.
- Klan Fuuma: Fillerový klan ze Země Zvuku, který se specializuje na chakrová vlákna.
- Klan Iburi: Fillerový klan, členové mají schopnost měnit svá těla na kouř.
- Klan Kaguya: Klan pocházel ze Země Vody, někteří z jeho členů ovládali kekkei genkai Shikotsumyaku.
- Klan Kamizuru: Fillerový klan ovládající včely.
- Klan Kurama: Fillerový klan, někteří z jeho členů ovládali nepojmenované kekkei genkai.
- Klan Nara: Klan ze Skryté Listové známý manipulací se stíny a péčí o jeleny. Z tohoto klanu pochází významní váleční stratégové Listové.
- Ostatní klany: Juugův klan, rodina Kagetsu, klan Kedouin, klan Kohaku, klan Taketori, klan Tsuchigumo, rodina Wasabi, klan Yotsuki a Yotův klan.
- Klan Ootsutsuki: Starobylý klan nebeských rohatých bytostí, které cestují vesmírem a hledají vhodné planety pro zasazení Božského stromu, z kterého sbírají chakrové ovoce.
- Klan Sarutobi: Významný klan ze Skryté Listové, který se jako jeden z prvních připojil k nově založené vesnici.
- Klan Senju: Jeden z nejsilnějších klanů v době válčících klanů, jeho členové spolu s Uchiha klanem založili Skrytou Listovou vesnici.
- Klan Uchiha: Jeden z nejsilnějších klanů v době válčících klanů, jeho členové spolu se Senju klanem založili Skrytou Listovou vesnici.
- Klan Uzumaki: Významný klan ze Skryté Vířivé a dlouholetý spojenec klanu Senju. Klan se proslavil pečetícími technikami a fyzickou odolností.
- Klan Wagarashi: Fillerový klan soutěžící v závodě v Čajové zemi.
- Klan Yuki: Klan ze Země Vody známý svým ledovým kekkei genkai, mezi jeho členy patřil Haku.
Organizace a skupiny
- ANBU: Zvláštní taktická vraždící skupina, tito vybraní ninjové pracují přímo pro Kageho.
- Dvanáct strážných ninjů: Skupina elitních ninjů chránící feudálního pána Země Ohně.
- Legendární Sanninové: Tři legendární shinobi; Jiraiya, Tsunade a Orochimaru.
- Loutkářská jednotka: Elitní loutkářská organizace ze Skryté Písečné.
- Ninja pošta: Fillerová organizace, stará se o rozesílání pošty nehledě na nebezpečí při doručování.
- Sedm legendárních šermířů: Organizace sedmi silných ninjů ze Skryté Mlžné, jejíž členové používají speciální meče.
- Shitenshounin: Fillerová skupina ninjů z vesnice Takumi.
- Spojenecké síly shinobi: Aliance pěti skrytých vesnic ve Čtvrté velké ninja válce.
- Tým Hebi a Taka: Sasukeho osobní tým, jenž mu měl pomoci uskutečnit jeho pomstu.
- Vojenská policejní jednotka Listové: Speciální organizace vedená Uchihy, starala se o pořádek v Listové.
- Zločinecká organizace Akatsuki: Žoldnéřská organizace se zabijáky úrovně S.
- Zvučná čtyřka: Skupina nejsilnějších ninjů ze Skryté Zvučné.