manga_preview
Boruto TBV 07

Hyuuga Neji

Neji Hyuuga Neji je Geninem, který dokončil akademii o rok dříve než Naruto a byl číslo jedna mezi nováčky. Je také považován za nejsilnějšího a nejtalentovanějšího ninju ze všech Geninů, kteří podstoupili Chuuninskou zkoušku společně s Narutem. Neji má velmi silnou obranu Hakkeshou Kaiten (Vír proroctví), kterou se učí jen v hlavní rodině Hyuuga, ale Neji se ji zvládl naučit sám. Také má smrtící útok na blízko, nejsilnější taijutsu styl v Listové, Juuken (Vznešená pěst). K rozšíření svého útoku používá hmat Hakke RokujuuyonShou (64 úderů) a také Hakke Hyaku NijuuhasShou (128 úderů), které uzavřou Chakrové body v lidském těle, a tak zabrání toku Chakry a používání technik. Jako člen Hyuuga rodiny má Neji Byakugan (Pohled v rozsahu 360°), dědičnou vlastnost této rodiny. Byakugan má však jeden slepý bod za prvním hrudním obratlem.Yng a Yang

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběh!
Neji je ve stejném týmu jako Rock Lee a Tenten, jejich učitelem je Maito Gai. Neji a Lee mezi sebou soupeří, i když to není jako rivalita mezi Gaiem a Kakashim, protože tato rivalita vychází hlavně od Leeho. Lee, který nemůže používat ani genjutsu ani ninjutsu, chce porazit geniálního Nejiho a stát se dobrým ninjou. Ale Neji ho od toho zrazuje a tvrdí mu, že s osudem nelze bojovat. Avšak po té, co Nejiho porazil Naruto, změnil Neji svůj názor na Leeho a uznal, že osud není přesně určen. Neji často trénuje s Tenten, která na něho útočí pomocí svých zbraní a Neji je odráží pomocí Hakkeshou Kaiten.

Vír Proroctví Přestože Neji mistrně ovládá Juuken i Byakugan, nemůže být nikdy vůdcem klanu, protože se nenarodil v hlavní rodině ale ve vedlejší. Jeho otec, Hyuuga Hizashi, se narodil až po svém bratrovi, Hyuuga Hiashi. Jeho otec a strýc byli dvojčata. Ve svém dětství neměl Neji nic proti hlavní rodině, protože ještě plně nerozuměl důsledkům, které plynou z toho, že je členem vedlejší rodiny. Ale jak vyrůstal, sledoval, jak jeho otec nenáviděl svého bratra a hlavní rodinu, a tak se i sám zatvrdil. Jeho odpor se jen zvýšil, když viděl, že jeho otec chtěl vztáhnout ruku na Hyuuga Hinatu, Hiashiho starší dceru. Hizashi věděl, že Neji nemůže být vůdcem rodiny a to ho velmi trápilo. Hinatin otec vycítil nepřátelské myšlenky a aktivoval Juin (Prokletou pečeť), která působí nesmírnou bolest tím, že útočí na nervový systém. To bylo Nejiho první setkání s Prokletou pečetí rodiny Hyuuga. Tuto pečeť mají všichni členové vedlejší rodiny.

Neji Hyuuga Když byl Neji ještě malý, v Listové probíhala Chuuninská zkouška, chtěli členové Skryté Oblačné Vesnice z Bleskové země unést Hyuugu Hinatu, aby získali tajemství Byakuganu. Ale Hiashi odhalil vetřelce a zabil ho. A kvůli tomu, že Hiashi zabil jednoho člena Oblačné, požadovali vůdci této vesnice na oplátku jeho mrtvé tělo. Ten den, jak Neji věřil, však byl na smrt poslán jeho otec místo strýce. Kvůli Prokleté pečeti z těla jeho otce nemohli získat tajemství Byakuganu. Tento sled událostí ho vedl k přesvědčení, že budoucnost člověka je rozhodnuta již při narození a nikdo nemůže uniknout nebo změnit svůj osud. To ho změnilo v zahořklého, cynického a arogantního člověka, který nenáviděl hlavní rodinu.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběh!
Ale po té co byl v Chuuninské zkoušce poražen Narutem, sdělil mu jeho strýc pravdu o smrti jeho otce. Neji mu nejprve nevěřil, ale pak si přečetl dopis od otce. Ten se dobrovolně obětoval, ne pro hlavní rodinu, ale pro svého bratra, kterého miloval. Po tom začal Neji pomalu věřit, že člověk může změnit svůj osud a sama sebe.

Zajímavosti

Hyuuga Neji se narodil 3. července. Na začátku seriálu mu bylo 13 let. Je 160,1 cm vysoký a váží 46,8 kg, má bílé oči a hnědé vlasy. Mezi Nejiho koníčky patří meditace. Je Geninem ve Skryté Listové Vesnici.

Překlad a význam jména

Jeho jméno znamená buď závit nebo spirála, což je nejspíš odkaz na jeho techniku Kaiten (Vír proroctví).

Techniky

Byakugan (Pohled v rozsahu 360°)
Juuken (Vznešená pěst)
Hakkeshou Kaiten (Vír proroctví)
Hakke Rokujuyon Shou (64 úderů),
Hakke Kuushou (Prázdná dlaň),
Hakke Hyaku Nijuuha Shou (128 úderů)
Henge no Jutsu (Přeměna)
Hakkeshou Dai Kaiten (Obrovský vír proroctví)
Hakke Sanbyaku Rokujuuisshiki (Styl 361 ran)

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie