manga_preview
Boruto TBV 07

Feudální páni

svět.jpg

Daimyou aneb feudální pán je představitel a vůdce země. Zodpovídá za rozhodnutí týkající se země od posilování mezinárodních vztahů, budování aliancí s ostatními zeměmi, správu země, rozpočtů po výsady a kontrolu lokální shinobi vesnice. Jde o velice důležité politické mocnáře, které je potřeba v době bojů a válek chránit.
Pokud nastane nenadálá situace a předchozí Kage zemře, zmizí, cokoliv, aniž by vybral svého nástupce, feudální páni pěti velkých zemí mohou dokonce přímo zasahovat do volby Kage. Toho jsme byli svědky po Tsunadině indispozici a volby nového Šestého Hokage. Feudální páni se také většinou zúčastní závěrečných kol chuuninských zkoušek, jednak je využívají pro vlastní rozptýlení a možnost sázet na své favority, jednak na omrknutí nových perspektivních talentů.

V Narutovi jsme narazili na několik různých feudálních pánů (a paní), mnozí jsou však velkou neznámou a někdy ani neznáme jejich jméno či podobu. Mnoho feudálních pánů menších zemí se objevilo především ve fillerech (tyto doplňkové příběhy nenajdeme v manze, ale pouze v anime).

Níže následuje seznam známých feudálních pánů.

Feudální pán Ohňové země
Debut: 450. kapitola mangy, 179. díl Shippuudenu.
Titul ve znacích: 火の国大名
Japonsky: Hi no Kuni Daimyou
Věk: 50 let
Manželka: Madam Shijimi, legendární dáma s prchající kočkou Smiling
Ve filleru anime jsme viděli i jeho další příbuznou, princeznu Naho, na kterou udělal velký dojem Sasuke.
Vrtkavý, nerozhodný a snadno ovlivnitelný, takový je pán Ohňové. Pokud si situace žádá rychlého řešení, hodí všechnu práci na své poradce a ten, kdo ho přesvědčí nejvíc, vyhrál. Oblíbil si Jiraiyu a chtěl, aby se Hokagem po Hiruzenově smrti stal právě Zvrhlý poustevník, udělal na něj dojem také Kakashi, kterého prosazovali na post Hokage po Tsunadině indispozici. Tehdy se však projevila jeho ovlivnitelnost, když nakonec rozhodl jinak a uvolněné místo vůdce Listové převzal Danzou.
Poprvé jsme o něm slyšeli po smrti Třetího Hokage, když bylo potřeba najít nového kandidáta na post Hokage. Vedení Listové zorganizovalo výjimečnou schůzku s feudálním pánem a po ní se rozhodli pro Jiraiyu.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhPodruhé jsme ho mohli vidět až po Peinově útoku na Listovou, když se projednávala zmíněná Tsunadina indispozice. Feudální pán zprvu ani nechtěl Tsunade nahrazovat, ale líbilo se mu Shikakovo střízlivé doporučení Hatake Kakashiho coby syna věhlasného Bílého Tesáka a legendárního Čtvrtého Hokageho. Vtom však vystoupil Danzou, jenž poukázal na spojitost problémů Listové a právě Kakashiho vedení svých vlastních žáků; narážel na neschopnost zkrotit mladého Uchihu, časté konflikty s Akatsuki, a to vše svaloval na ideologii Třetího, dle kterého laskavost a jednota povedou k míru. Danzou věřil, že právě toto Listové uškodilo a nominoval na post Hokage sám sebe s tím, že vesnice potřebuje nabrat jiný, nový směr. Ovlivnitelný feudální pán souhlasil...
Danzouova kariéra Šestého Hokage však netrvala dlouho, o což se zasloužil právě Sasuke a otázka Hokage vyvstala znovu. Spolu s odsouhlasením vytvoření Spojeneckých sil shinobi se feudální pán sešel s vedením vesnice a rozhodl se jmenovat Kakashiho Hokagem. Než však stihl obřad skončit, vedení dostalo zprávu, že se Tsunade probrala z kómatu a Kakashi si mohl oddechnout.
Během války se spolu s dalšími feudálními pány stěhoval do bezpečných úkrytů střežených shinobi. Nijak se nestrachoval a místo toho navrhoval, že by měli vymyslet medaile a ocenění pro shinobi, která by jim předali po skončení války.
Po noci strávené hraním mahjongu a karet všech pět feudálů vytuhlo a probudilo se až po vyvolání Věčného Tsukuyomi, které je polapilo do snu. Z něho se dostali po skončení války.

Objevil se také ve třetím Naruto Shippuuden Movie: Dědicové ohnivé vůle, vidět jsme však mohli pouhou siluetu zkreslenou roletou.

.

Feudální páni Větrné země
Feudální pánDebut: 95. kapitola mangy, 57. díl anime.
Věk: 46 let
Titul ve znacích: 風の国の大名
Japonsky: Kaze no Kuni no Daimyou
Bývalý feudální pán Země Větru. Jednalo se o hluboce věřícího a zřejmě i šetrného člověka, jelikož snížil finanční zdroje Písečné a mnoho zakázek raději zadával méně drahé a více úspěšné Listové. Tím si však oblibu mezi svými lidmi zrovna nezískal, Písečná ekonomicky slábla a shinobi věřili, že se jich snaží zbavit. Proto se vedení vesnice rozhodlo spojit se Zvučnou vesnicí a provést invazi do Listové s cílem ovládnout ji, aby tak ukázali feudálnímu pánovi, že by je neměl podceňovat a že Píseční rozhodně mají sílu. Nevíme, proč byl nahrazen současným feudálním pánem Větrné, možná to mělo co do činění právě s jeho rozhodnutími a neoblíbeností mezi lidmi.
Dle databooku rád vyhledával různé neobvyklé, luxusní pochutiny a nesnášel houby shiitake. Narodil se 5. listopadu. Jeho krevní skupina je B. Měří 168 cm a váží 68 kg.

Debut: 488. kapitola mangy, 218. díl Shippuudenu.
Věk: 51 let
Titul ve znacích: 風の国の大名
Japonsky: Kaze no Kuni no Daimyou
Současný feudální pán Větrné země, nápadný svou očividnou tloušťkou a knírkem s bradou, který nahradil bývalého pána. Během Setkání feudálních pánů pěti velkých zemí jako třetí v řadě souhlasil s oficiálním utvořením Spojeneckých sil shinobi, jelikož si byl vědom nebezpečí ze strany maskovaného Uchihy Madary.
Spolu s ostatními feudálními pány ho shinobi za války hlídali a přesouvali po bezpečných úkrytech. V jednom z těchto úkrytů jsme ho mohli slyšet stěžovat si na nedostatek místa. Po noci strávené hraním mahjongu a karet všech pět feudálů vytuhlo a probudilo se až po vyvolání Věčného Tsukuyomi, které je polapilo do snu. Z něho se dostali po skončení války.

.

Feudální pán Zemní země
Debut: 488. kapitola mangy, 218. díl Shippuudenu.
Titul ve znacích: 土の国の大名
Japonsky: Tsuchi no Kuni no Daimyou
Nepojmenovaný pán Zemní země. Jedná se zřejmě o netrpělivého, rozhodného muže, jak svědčí incident s feudálním pánem Vodní země, kterého se snažil popohnat a dostat z něho názor na utvoření Spojeneckých sil shinobi kvůli blížící se válce. Dokonce se dotyčného optal na jeho loajalitu. Spolu s feudálním pánem Bleskové neměl tento pán žádný větší problém s okamžitým vytvořením Aliance. Za války se spolu s ostatní feudály skrýval v jednom z úkrytů a stěžoval si, jak jim to ninjové dělají těžké...
Po noci strávené hraním mahjongu a karet všech pět feudálů vytuhlo a probudilo se až po vyvolání Věčného Tsukuyomi, které je polapilo do snu. Z něho se dostali po skončení války.

.

Feudální pán Vodní země
Debut: 488. kapitola mangy, 218. díl Shippuudenu.
Titul ve znacích: 水の国の大名
Japonsky: Mizu no Kuni no Daimyou
Současný feudální pán Vodní země. Jedná se o opatrného muže, jelikož na zprostředkovaném Setkání feudálních pánů pěti velkých zemí váhal se svým souhlasem k utvoření Spojeneckých sil shinobi. Obával se, že feudální páni tak svěří příliš mnoho moci do rukou shinobi a mohlo by se jim to jednou vymstít... Feudální pán Zemní země ho pak obvinil z toho, že málo věří ninjům své země. Pán nakonec svůj souhlas k vytvoření Aliance dal.
Za války byl spolu s dalšími feudálními pány chráněn v bezpečných úkrytech. Po noci strávené hraním mahjongu a karet všech pět feudálů vytuhlo a probudilo se až po vyvolání Věčného Tsukuyomi, které je polapilo do snu. Z něho se dostali po skončení války.

.

Feudální pán Země Zvuku
Debut: Filler, 136. díl anime.
Jedná se o předchozího feudálního pána Země Rýžových polí, dnes feudálního pána Země Zvuku. Země se po Orochimarově objevení přejmenovala. Tento feudální pán udělá rád cokoliv, jen když mu to přinese větší moc a prestižnější postavení. Dokonce Orochimarovi poskytl zázemí pro založení jeho vlastní shinobi vesnice, Skryté Zvučné.

.
.
.
.

Feudální pán Země Páry
Debut: 517. kapitola mangy, 262. díl Shippuudenu.
Věk: 61 let
Titul ve znacích: 湯の国大名
Japonsky: Yu no Kuni Daimyou
Nepojmenovaný pán Země Páry, v níž leží Vesnice Skrytá v Horkých pramenech, kterého jsme mohli vidět během evakuace v čase Čtvrté ninja války. Zajímalo ho, kam všichni asi tak půjdou. Namiashi Raidou ho informoval, že je přepraví do Listové.

.

Feudální pán Země Mrazu
Debut: 517. kapitola mangy, 262. díl Shippuudenu.
Věk: 65 let
Titul ve znacích: 霜の国大名
Japonsky: Shimo no Kuni Daimyou
Nepojmenovaný pán Země Mrazu, v níž leží Skrytá Ledová. V anime jsme mohli vidět, že jde o velmi zbabělého staršího muže, který se nestydí prosit o život a brát peníze chudým. Jednou ho přepadl gang Blesku a slíbil, že mu neublíží, pokud pán vrátí sebrané peníze. Než se však stačili dohodnout, objevili se ninjové z Mlžné a pána zachránili. Tento příběh pochází z novely Sasuke Hiden, v anime Shippuudenu jsou to díly 484-488.
Po zprávě, že se v jejich vesnici objeví Akatsuki, se pán i vesničané připravili na odchod. Než začali s řádnou evakuací, čekali ještě na odpověď z Listové. Později byl pán doprovázen Pátou Mizukage, Choujuurem a dalšími vybranými ninji do úkrytu určenému všem feudálům. Dotazoval se na zabezpečení a byl ujištěn, že ninjové udělají vše, co je v jejich silách, aby je ochránili.

.

Feudální pán Čajové země
Debut: Filler, 102. díl anime.
Titul ve znacích: 茶ノ国大名
Titul japonsky: Cha no Kuni Daimyou
Současný pán Čajové země. Jedná se o laskavého, spravedlivého muže, který neváhá trestat zločince. Dohlížel na závod svatyně Todoroki, který probíhal mezi rodinou Wagarashi a rodinou Wasabi. Měl ve vládě zlého ministra, jehož vlastní muži později donutili sestoupit z pozice a stát se buddhistickým mnichem.
Feudální pán Čajové byl také zmíněn v příběhu o polapení zloděje Gosunkugiho (filler, díly 159-160), mluvila o něm Tsunade.

.

Chichiatsu
Debut: Filler, pouze zmíněný v 152. díle anime.
Feudální pán Země Bažin.
Na jedné ze svých misí ho ochraňovala Mitarashi Anko.

.

Oowashi
OowashiDebut: Filler, 166. díl anime.
Bývalý feudální pán Ptačí země.
Jméno ve znacích: オオワシ
Otec Sagiho a Toki, současné feudální paní Ptačí země.
Oowashi miloval svoji zemi a někdy cestoval i do míst, kam by feudální pán vstupovat neměl, jen aby mohl pozorovat občany a ruch kolem. Jeho slabinou však byla příliš velká důvěra v lidi, což se mu bohužel vymstilo. Byl velkým milovníkem kouzelnických triků, čehož využil zlý Mousou, po pár tricích ho pán ustanovil svým rádcem. Později ho Mousou otrávil, aby získal zemi pro sebe...

.

Toki
Debut: Filler, 163. díl anime.
Feudální paní Ptačí země.
Jméno ve znacích: トキ
Dcera Oowashiho, bývalého feudálního pána Ptačí země a dvojče Sagiho.
Po smrti svého staršího bratra Toki ztratila veškeré naděje a málem spáchala sebevraždu, ale bratrova duše ji zastavila. Dal jí své rozbité hodinky, na kterých se zastavil čas, aby jí ukázal, že minulost nelze změnit, nelze s ní hnout. Toki se za pomoci Naruta a dalších listových ninjů ujala vlády nad Ptačí zemí. Na Konoze je jí věnován samostatný článek, více tedy najdete v něm.

.

Feudální pán Klepetové
Debut: Filler, 177. díl anime.
Nepojmenovaný pán Klepetové země, který poslal feudálnímu pánovi Tesákové země zprávu přes ninja poštu. Hrozilo, že mezi zeměmi vypukne válka, shodou okolností však byla původní zpráva vyměněna ze nový díl Icha Icha, který jedné noci sesmolil Naruto a za Jiraiyu ho poslal vydavateli - myslel, že si na něho legendární sannin konečně najde čas. Pán Klepetové země je také velkým fanouškem Icha Icha a rád někoho obdarovává, ačkoliv o tomto daru ani netušil. Přál si, aby mezi lidmi a zeměmi vládl mír, což se v tomto případě povedlo. Pán Tesákové země nečekaný dar velmi potěšil a válka byla zažehnána.

.

Feudální pán Tesákové
Debut: Filler, 177. díl anime.
Nepojmenovaný pán Tesákové země, který omylem dostal Narutem napsané Icha Icha místo zprávy od znepřátelené Klepetové země. I tento pán je velkým fanouškem Jiraiyovy série, válku odvolal a nečekaný dar si okamžitě zamiloval.

.
.

Haruna
Debut: Filler, 187. díl anime.
Jméno ve znacích: ハルナ
Feudální paní Nano země (v odkazu vysvětlení názvu země).
Haruně je na Konoze věnován samostatný článek, více se tedy dozvíte v něm Smiling

.
.

Chikara
Debut: Filler, 192. díl anime.
Jméno ve znacích: チカラ
Feudální pán Země Udon.
Vášnivý a romanticky založený Chikara se zasnoubil s princeznou Fuku, která byla velmi podobná Ino, avšak po zaranžovaném zasnoubení samou nervozitou stále jedla, jedla a jedla... až příšerně ztloustla a bála se svému nastávajícímu ukázat. Proto si najala Ino, aby se s Chikarou sešla ona. Chikarovi kupodivu tloušťka jeho nevěsty nevadila, naopak se mu velmi líbila a stejně jako Chouji špatně přijímal poznámky o tlustých lidech. Jednalo se o velmi svérázného muže připomínajícího Elvise Presleyho, bral květiny jako požehnání a neustále kolem sebe nějaké měl a rozhazoval.
Chikara znamená síla.

.

Kazahana Sousetsu
Debut: Naruto movie: Záchrana sněžné princezny
Jméno ve znacích: 風花早雪
Bývalý feudální pán Sněžné země, otec Kazahany Koyuki.
Sousetsu byl nejen milující otec, ale také hodný, mírný muž a vládce, jehož lid miloval ještě mnoho let po jeho smrti. Chtěl své zemi přinést jaro i za cenu vykrvácení státní pokladny. Své dceři vyprávěl o krásách jara a sliboval jí, že jednou ho uvidí i doma ve Sněžné, zemi věčné zimy. Sestrojil generátor, který dokázal změnit klima a skutečně přivolat jaro. Tento generátor je rodinným pokladem, aktivuje se za pomocí zvláštního krystalu, jenž slouží jako klíč.
Sousetsu žil v krásném zámku Kazahana až do doby, kdy jeho bratr Dotou zámek vypálil a zabil tak všechny, kdo v něm byli... Násilím převzal vládu nad Sněžnou a začal vládnout. Koyuki se však podařilo uniknout i s krystalem...
Kazahana znamená sněhová vločka, Sousetsu znamená předčasný sníh.

.

Kazahana Dotou
Fubuki KakuyokuDebut: Naruto movie: Záchrana sněžné princezny
Přepis jména: 風花ドトウ
Dotou stál za povstáním ve Sněžné a při hledání tajemného pokladu zabil svého bratra, tehdejšího feudálního pána. Sousetsuova dcera a dědička uprchla ze země, Dotou se tedy prohlásil svrchovaným pánem země. Jednalo se o krutého, bezcitného, povýšeného muže, který si ničím nestyděl ušpinit ruce. Nebyl spokojený s nicotným postavením Sněžné ve světě a přál si to změnit... Jeho plány mu však překazil Kakashiho tým, který na trůn dosadil právoplatnou dědičku Koyuki.
Konoha mu věnovala samostatný článek, více se tedy dozvíte v něm.

.

Madoka Ikkyuu
Debut: 11. kapitola mangy Boruto, 25. díl anime Boruta.
Jméno ve znacích: まどかイッキュウ
Současný feudální pán Ohňové země (pokud počítáte s Boruto pokračováním).
Konoha mu věnovala samostatný článek, více se tedy dozvíte v něm.

Další známí feudální páni, na které se můžete těšit příště:
Feudální pán Bleskové
Feudální pán Země Sou
Gengo
Kazahana Koyuki

Článek se opravuje a doplňuje, A. Smiling

Na článku pracovali: 

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie