manga_preview
Boruto TBV 07

Listová

Skrytá Listová vesniceListová vesnice (Konohagakure no Sato, Vesnice ukrytá v listech, Listová) leží v Zemi Ohně, která patří do Velké pětky. Vůdce Listové se tak nazývá Hokage a vládne největší skryté vesnici ze všech. Většina silných ninjů žije právě tady, a proto je jedna nejmocnějších skrytých vesnic. Její síla byla velká, ale po Orochimarově přepadení značně oslábla, ale stále přijímá mise za účelem uchovat si svůj obraz a jméno.

Kam jsme mohli v Listové zajít

BUDOVA HOKAGE
Tato budova je důležitou součástí vesnice, sídlí tu totiž (a zřejmě i bydlí, pokud chce) Hokage a má tu svoji kancelář. Budova se nachází pod kamennými tvářemi v blízkosti Akademie a zdobí ji velký znak pro oheň. Byla postavena za časů Prvního Hokage a srovnána se zemí za časů jeho vnučky Tsunade, Páté Hokage, při Peinově útoku na vesnici. Jelikož se jedná o nepostradatelnou část vesnice, budovu zase rychle postavili. Je tu uložena spousta tajných svitků a jiných pokladů, odehrává se tu i část administrativních úkonů, i když většina administrativy se překvapivě prý řeší jinde.

HRAD KIKYOU
Hrad Kikyou (Kikyou-jou) je stavba japonského stylu ležící kdesi v Listové. Její dominantou jsou dvě velké zlaté ryby na střeše. Právě tady Gaara zabil Kinutu a Baki Hayateho. Hrad byl zničen během Peinova útoku na Listovou.

ICHIRAKU RAMEN
Kam jinam v Listové než do Ichiraku na Narutův oblíbený rámen! Proslulé bistro vede Teuchi spolu se svou dcerou Ayame a více o se o něm dozvíte v samostatném článku.

PAMÁTNÍK PADLÝCH
Památník padlých slouží jako vzpomínka na shinobi zabité v akci. Do kamene jsou postupně tesána jména těch, co jsou ve vesnici považováni za hrdiny. Blízcí zemřelých tu mohou svým drahým vzdát hold. Často se tu zastavoval Kakashi a vzpomínal na Obita.
Památník má v manze a anime odlišný design, v manze jsme viděli obyčejnou kamennou vztyčenou desku obdélníkového tvaru, v anime hladký černý kámen připomínající asi kunai. Památník se nachází u známého cvičiště s kůly, které jsou jen pár metrů od něj.
Mezi potvrzenými jmény padlých jsou Uchiha Obito, Gekkou Hayate a Irukovi rodiče; Umino Ikkaku a Kohari.

HŘBITOV
Na konožském hřbitově jsou pohřbíváni občané vesnice. Hřbitov leží na okraji Listové a zdobí ho velká socha, která znázorňuje Vůli Ohně. Na podstavci sochy je znak Hokage. V anime jsme mohli vidět, že se o pořádek na hřbitově starají děti z Akademie; čistí hroby, omývají je a dávají na ně čerstvé květiny. Děti také vzdávají poctu zemřelým, což nelze říci o Kabutovi, který naopak některé hroby silných shinobi zneuctil, aby mohl zemřelé válečníky použít ve Čtvrté válce ninjů.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhPrávě tady se Obito dozvěděl o blížícím se porodu Uzumaki Kushiny. Kakashi tuto zprávu sdělil mrtvé Rin a zároveň jí přinesl květiny. Obito je poté odhodil pryč...
Na hřbitově odpočívají Gekkou Hayate, Hatake Sakumo, Hyuuga Neji, Katou Dan, Nohara Rin, Orochimarovi rodiče a Sarutobi Asuma. V anime tu byli pohřbeni i Nara Shikaku a Yamanaka Inoichi.

KNIHOVNA
Konožská knihovna (Konoha Toshokan) je místní veřejná knihovna, do které si může zajít každý občan Listové. Najdeme tu knihy různého zaměření; Sakura si tu půjčovala knihy o medicíně, zatímco Sai si vybíral knihy o psychologii člověka a vztazích mezi lidmi.

NEMOCNICE
Nemocnice je pro vojenskou vesnici velmi důležitá, konožská nemocnice (Konoha Byouin) slouží ninjům i ostatním vesničanům. Běžný personál si většinou dokáže se zraněními a nemocemi poradit, pokud se však jedná o něco vážného, přichází na řadu zkušenější lékaři jako Tsunade, Shizune či Sakura. Slabinou nemocnice je zabezpečení, záštiplný Gaara se k Leeho lůžku dostal bez nejmenších problémů, rovněž tak hospitalizovaný Naruto snadno utekl a zašel si na rámen do Ichiraku.
Nemocnice se potýkala s mnoha zraněnými během Peinova útoku na Listovou a nakonec ji Pein úplně zničil... Později byla znovu narychlo postavena ze dřeva.

VEŘEJNÉ LÁZNĚ
Konožské horké prameny aneb onseny slouží jako veřejné lázně, lidé se sem mohou přijít vykoupat nebo mohou jen tak odpočívat. Lázně jsou rozděleny podle pohlaví, takže se nikdo stydlivý nemusí bát. Někteří onseny využívají k tréninku ovládání chakry, nikdo totiž nechce jen tak spadnout do horké vody a člověka to nutí, aby se víc snažil. V onsenech trénoval i Naruto a poprvé se tu setkal s Jiraiyou. Lázně zřejmě vzaly za své během Peinova útoku na vesnici.

KVĚTINÁŘSTVÍ YAMANAKA
Proslulé květinářství provozuje klan Yamanaka a ve fillerovém díle anime (369. díl Shippuudenu) jsme mohli vidět, že fungovalo už v dobách vlády Prvního Hokageho. V Narutových časech ho vedl Inoichi a Ino tam často pomáhala. Květiny tu kupovali jak Sakura pro Sasukeho, tak Asuma pro Kurenai. Květinářství bylo zničeno během Peinova útoku na Listovou a později znovu obnoveno.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběh Po Inoichiho smrti květinářství vede Ino.

YAKINIKU Q
Yakiniku Q (Yakiniku Kyuu, 焼肉Q) je vyhlášené svým korejským barbecue a stalo se oblíbenou restaurací Týmu 10. Asuma sem vzal svůj nově utvořený tým a postupem času si sem tým navykl chodit po úspěšně splněné misi nebo když bylo co slavit, kupříkladu Shikamarovo povýšení na chuunina. Asuma byl zdejší oblíbený štamgast, po zprávě o jeho nečekané smrti se majitelka podniku rozplakala.
Yakiniku Q bylo zničeno během Peinova útoku na Listovou a později znovu obnoveno, Tenten se tu dokonce rozhodla uspořádat dámskou jízdu (232. díl Shippuudenu).

DANGO OBCHOD
Tento obchůdek je v Listové známý pro své věhlasné dango knedlíčky, moc ráda sem na ně zajde Anko a zastavili se tu i Itachi s Kisamem, když přišli do vesnice zajmout Naruta. Akatsuki dvojka se brzy vypařila, protože tu měl Kakashi domluvený sraz se Sasukem. Chodí sem i Sakura, která si tu dala anmitsu, což je oblíbený japonský moučník s želé, ovocem a fazolovou pastou. Obchod se tedy nespecializuje pouze na dango. Můžete sem zajít, dát si nějakou tu dobrotu a relaxovat u čaje.

LES SMRTI
Les smrti je tréninková plocha známá také pod jménem Cvičiště 44; používá se pro trénink přežití v divoké přírodě a neznámých podmínkách, což si vyžaduje jisté schopnosti. Rostou tu jak jedlé, tak jedovaté rostliny a najdou se tu i nebezpečná zvířata jako tygři a medvědi. Cvičiště má 44 vchodů. Les protíná řeka, v centru cvičiště se nachází vysoká budova. Konaly se tu chuuninské zkoušky pod vedením Mitarashi Anko.

VĚZENÍ
Co by to bylo za vojenskou vesnici, kdyby neměla vězení. V Listové se dříve nacházelo Speciální vězení pro ninji s těžkými zločiny, dnes už je to jen Vězení s ostrahou, což však neznamená, že si zločinci nemají dávat bacha. Vězení se objevilo pouze ve fillerech anime, více se o něm dozvíte v samostatném článku.

ŘEKA NAKA
(Naka no Kawa, 南賀ノ川) Tato řeka protéká Listovou vesnicí v místech, kde žil klan Uchiha. Nejméně na jednom místě protéká hlubokou strží, do které dobrovolně skočil Shisui poté, co Itachimu svěřil svůj zbývající Sharingan.

SVATYNĚ NAKA
Svatyně Naka (Naka no Jinja, 南賀ノ神社) byla posvátným místem Uchihů v Listové. Ležela ve čtvrti Uchihů a skrývala tajný vchod do podzemí. Vchod se nacházel v hlavním sále pod sedmou rohoží odzadu, zprava. Podzemní místnost sloužila jako tajné besední místo Uchihů, kde se projednávaly důležité věci týkající se klanu i vesnice. Zdobily ji různé nástěnní malby a uprostřed stála kamenná deska obsahující klanová tajemství. Čím silnější oči Uchiha měl, tím víc mu deska poodhalila.
Svatyně byla zničena během Peinova útoku na Listovou, nedotčena zůstala jen důležitá podzemní místnost. To jsme mohli během války vidět při příchodu týmu Taka a Orochimara do Listové. Vchod do místnosti zakrýval masivní kamenný blok se znakem Sharinganu a na otevření bylo potřeba provést jutsu.

VÝZKUMNÁ LABORATOŘ ZBRANÍ
Celým názvem Výzkumná laboratoř zbraní pro ninji z Listové původně ležela v Listové, teď se však nachází nedaleko vesnice. Vede ji mistr Iou a pomáhá mu jeho asistent Shouseki, oba se starají o výrobu zbraní a laboratoř se specializuje na výzkum nových zbraní. Laboratoř byla z Listové přesunuta na okraj z toho důvodu, že stařík Iou bere výzkum jako výzvu a pořád mu tam něco bouchá. Jedná se o fillerové místo, objevilo se v 184. dílu Shippuudenu.

OBLAST NULA
Oblast Nula (Daizero Enshuujou) se nazývá také Oblast se zákazem lovu (Kinryouku) a obklopuje ji vysoký plot. Dříve sloužila pro potřeby chuuninských zkoušek, nepoužívá se však už od dob Tsunadina dětství a stala se z ní rezervace pro divoké a neobvyklé šelmy z celého světa. Do oblasti platí zákaz vstupu, proto se ani neví, jak to tam vypadá. My jsme však mohli nakouknout spolu s Narutem a dalšími na jejich misi polapení pštrosa Kondora. Lee poznamenal, že mu tamější les připomíná tropickou džungli a Shino zanedlouho zjistil, že v něm rostou hmyzožravé kytky, které si na jeho broučcích velmi smlsly. K tomu jsme se dozvěděli, že je má Shino dokonce pojmenované - Kofura, Kopushi, Komure, Kononoka, Komiruwa, Konomo, Kogure, Kokoko, Koeoku... Laughing out loud Mimo uprchlého pštrosa v rezervaci žije spousta různých zvířat. Jedná se o fillerové místo, objevilo se v 185. dílu Shippuudenu.

JIRAIYŮV PAMÁTNÍK
Jedná se v podstatě o Jiraiyův hrob, jelikož Jiraiyovo tělo skončilo kdesi v hlubinách vod Deštné. Místo vybral a památník vytvořil Naruto jako vzpomínku na svého milovaného mistra, leží kdesi v lesích blízko Listové. Naruto zde vyryl do kamen znak pro učitele, nechal tu také Jiraiyovu první knihu Příběh odváženého shinobiho a papírovou kytici znázorňující naději, kterou vytvořila Konan po Nagatově smrti.

DŮM UZUMAKI KUSHINY
V tomto honosném a rozlehlém sídlu zřejmě žila Uzumaki Kushina; objevilo se v jejích vzpomínkách na dobu, kdy se ji kvůli její speciální chakře pokusila unést Oblačná. Neví se, jestli sloužilo jako sídlo klanu Uzumaki v Listové, ani s kým tu Kushina bydlela. Objevilo se pouze v anime v 246. dílu Shippuudenu, ačkoliv únos Oblačnou se objevuje i v manze.

NINJA ZBOŽÍ
Poměrně nový krámek Ningu Tententen vede Tenten a jedná se o obchod se zbraněmi. V krámku jsou mimo zboží k prodeji vystaveny i tři z Pokladů Sennina šesti cest: Karmínová tykev, Jasné lano a Banánový vějíř. Jelikož je ve světě mír, obchodům se zbraněmi se nevede a Tenten příliš nevydělává. Spoléhá se tak spíš na náhodu a lítost zákazníků, kteří neodolají ať už z dobroty srdce, nebo kvůli Tenteniným přesvědčovacím technikám (hysterický pláč). V příběhu o rodičovském dnu s dětmi si Tenten povzdechla, že by se jí obchody hnuly, jen kdyby tak mohla prodávat zboží konožské policii nebo Akademii. Obě organizace už však své dodavatele mají.

HROMOVÉ BURGERY
Jedná se o nový fastfood v Listové v době nové generace Boruto. Moc rád sem chodí Narutův syn spolu se svými kamarády. Jak jsme mohli vidět o dni rodičů s dětmi, hromové burgery jsou jedním z mála rychlých občerstvení, které Kiba dokáže sníst; neobsahují totiž žádná aditiva. Menu nabízí takové lahůdky jako hranolky, limitovaná edice dvojitých burgerů chuuninská zkouška, limitovaná edice zeleného chilli hamburgeru, Habanero burger, Jolokia burger (habanero i jolokia jsou pálivé chilli papričky) nebo Superkyselý citrónový burger. Boruto je všechny nadšeně ochutnává.

Článek se postupně aktualizuje :o) Akumakirei

3.89655
Průměr: 3.9 (29 hlasů)

Kategorie: