manga_preview
Boruto TBV 07

Kugutsu no Jutsu

Český název: 
Loutková technika
Název ve znacích: 
傀儡の術
Typ (úroveň): 
úroveň C
Kdo ho používá: 
Kankurou, Sasori, Chiyo, Monzaemon Chikamatsu, Shinki, Shamon
Popis: 

Loutková technika je unikátní ninjutsu a bojový styl. Uživatel této techniky je známý jako loutkář (傀儡使い, kugutsutsukai)

Přehled

Tato technika používá čakrová vlákna ke kontrole loutek jako marionet. Vlákna jednoduše hýbou loutkami pomocí jejich kloubů, ale můžou také aktivovat pasti a skryté zbraně. Libovolný počet čakrových vláken může být použit ke kontrole loutek, ale zkušenější loutkáři používají méně vláken na jednu loutku. Jak Chiyo tak Sasori, oba předvedli kontrolu nad více loutkami jen pomocí jednoho vlákna.

Ačkoli většina loutkářů bude normálně schopna ovládat maximálně deset loutek naráz (jedna pomocí jednoho prstu), Sasori po vlastní úpravě dokázal kontrolovat stovky loutek.

Bere se, že vynálezcem této techniky je Monzaemon Chikamatsu, který ji prvně použil pro zábavné účely. Poté pracoval s dalšími nindži, jak použít tuto divadelní techniku v boji. Nicméně kniha - sedmý průvodce sérii - říká, že tato technika vyšla z klanu Ootsutsuki.

Různé styly

  • Bílá tajná technika (白秘技, Shirohigi) - používaná Monzaemonem and Chiyo.
  • Červená tajná technika (赤秘技, Akahigi) - používaná Sasorim and Kankurouem.
  • Černá tajná technika (黒秘技, Kurohigi) - používaná Kankuruem.

Nevýhody

  • Podle Shinových pozorování během jeho boje proti Kankurouovi, Loutková technika je technika z velké vzdálenosti. To znamená, že loutkaři jsou slabí v boji v blízké vzdálenosti. Během kontroly loutek je uživatel otevřený, když protivník pronikne přes loutky. Z toho důvodu se loutkáři vyhýbají fyzickému boji a místo toho se naplno věnují loutkám.
  • Protože většina loutkářů používá své ruce k ovládání loutek, pokud mají ruce zablokované, bude technika zrušena. A protože pohyb loutek čistě závisí na jejich vnitřních mechanismech, pokud jsou tyto mechanismy poškozeny, loutka se nebude moci hýbat. To bylo předvedeno během Shinova souboje s Kankurouem, kdy použil své brouky k zablokování kloubů Karasu a poté i Sasorim, kdy použil železný písek Třetího Kazekageho k zablokováním čakrových štítů babči Chiyo.
  • Další záporem je, že pohyb loutek závisí na vůli uživateli. Odpověď loutky na příkaz uživatele proběhne až po krátkém čase.
  • Také je potřeba dávat pozor na to, že když loutkář používá loutky jiné osoby, riskuje, protože daná osoba zná slabosti těchto loutek. To bylo předvedeno během Kankuroova boje se Sasorim, když používal tři loutky stvořené Sasorim. Sasori znal veškeré možné kombinace útoků těchto loutek a jednoduše se jim mohl vyhnout a porazit Kankuroua.
  • Protože hlavní zbraní loutkáře jsou loutky, pokud jsou všechny loutky zničené nebo znehybněné, loutkář zůstane bezbranný.

Řešení nevýhod

  • Pokud loutkář ztratí všechny loutky, neznamená to, že úplně bezbranný, protože můžou tuto techniku použít na mrtvoly na bojišti; k provedení této techniky na živé bytosti vyžaduje jeho velkou spolupráci.
  • Kankurou zmenšil riziko blízkého boje tím, že si vyměnil místa se svými loutkami a také tak mohl na protivníka připravit past - to předvedl během jeho boje se Sakonem a Ukonem.
  • Sasori vytvořil inovativní metody, které můžou obejít tyto slabosti - např. Hiruko, loutku, kterou na sobě nosil jako převlek; ta mu sloužila jako brnění a ochránila ho proti útokům; dále sám ze sebe stvořil loutku, takže se nemusí obávat fyzického souboje. A protože jsou jeho loutky přímo spojeny s jeho jádrem, je minimalizována časová prodleva mezi příkazem a odpovědí loutky.

Další informace

Překlad od CRWE: Loutkářská technika
Debut:
Anime - Naruto 41
Manga - Naruto 70, str. 16

Uživatelé

  1. Kankurou
  2. Chiyo
  3. Sasori
  4. Monzaemon Chikamatsu
  5. Shamon
  6. Shinki
  7. Araya (pouze v anime)
  8. Sféra Asura (pouze v anime)
  9. Kokuyoo (pouze v anime)
  10. Komushi (pouze v anime)
  11. Korobi (pouze v anime)
  12. Mizuki (pouze v anime)
  13. Saya (pouze v anime)
  14. Kapitán Zabijácké jednotky z Písečné (pouze v anime)
  15. Yaoki (pouze v anime)
  16. Mukade (pouze ve filmu)
  17. Setsuna (pouze ve filmu)
  18. Ootsutsuki Toneri (pouze ve filmu)
Obrázek: 
Kugutsu.jpg

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie