manga_preview
Boruto TBV 07

Rasengan

Český název: 
Rasengan (dosl. Rotující sféra)
Název ve znacích: 
螺旋丸
Typ (úroveň): 
úroveň A
Kdo ho používá: 
Namikaze Minato, Jiraiya, Uzumaki Naruto, Hatake Kakashi, Sarutobi Konohamaru, Uzumaki Boruto
Popis: 

RasenganRasengan je rotující koule čakry vytvořená na dlani uživatele.

Přehled

NarutoRasengan je technika vytvořená Namikaze Minatem na motivy Bijūdamy (Bomby ocasého démona). Vytvořením Rasenganu strávil tři roky a zamýšlel ji jako nejvyšší formu tvarové přeměny. Jako většina Minatových technik Rasengan nevyžaduje ruční pečetě. Jakmile je vytvořen, k udržení stability nevyžaduje přídatnou čakru, takže není žádný časový limit, do kdy musí být Rasengan použit. Ačkoli tvar Rasenganu je u všech uživatelů stejný, jeho velikost záleží čistě na uživateli - může být tak malý, že lze stěží na dlani vidět. Velikost Rasenganu se může zvýšit s přibývajícími zkušenostmi.

NarutoJiraiya popsal Rasengan jako silnější techniku než Chidori, což nebylo zcela dokázáno - mohli jsme vidět různé poškození při úderech Chidori a Rasenganu po Narutově a Sasukeho souboji, ale každá technika působí odlišně, takže je nelze poměřit. Během kontaktu s nepřítelem se Rasengan "rozbije" a cíl vrhne dozadu (dál od uživatele) nebo dolů ze země (záleží na směru úderu) a v určitém čase "vybuchne" a způsobí vážné vnitřní zranění. Pěkně byl účinek Rasenganu znázorněn při souboji Naruta se Sasukem, kdy jím Naruto udeřil do kontejneru s vodou. V místě dotyku se vytvořila pouze malá trhlina, ale na zadní straně se kontejner celý protrhl.

Trénink

Trénink RasenganuRasengan vyžaduje extrémně precizní kontrolu čakry, což je něco, co pouze málo nindžů svede. Z toho důvodu zvládnutí Rasenganu je obtížné. Za účelem pomoct ostatním získat potřebnou kontrolu čakry, učení Rasenganu je rozděleno do tří kroků.

  1. Rotace - uživatel se naučí roztočit svoji čakru v mnoha směrech naráz. K tomuto kroku se využívá vodních balónků, kdy žák může vidět proudění vody. Tento krok zvládne, až se mu podaří prasknout balónek. Je důležité, aby uživatel věděl, jakým směrem v jeho těle proudí čakra.
  2. Energie - uživatel musí zvýšit množství a hustotu přidané čakry. V tomto kroku se využívá gumových míčků - žák zde už nemůže vidět tok vody a gumová stěna míčů je mnohem silnější. Znovu zvládnutím tohoto kroku je prasknout míček. Ke zvládnutí musí uživatel správně soustředit rotaci čakry na jedno místě - k tomu se žákovi často doprostřed dlaně namaluje malý znak k lepšímu soustředění.
  3. Zkombinování - uživatel musí zkombinovat první dva kroky a vytvořit z rychle proudící zhuštěné čakry rotující sféru, kterou stabilizuje další vrstvou čakry. Uživatel může k vizualizaci tvaru použít míček.

Dokončení posledního kroku je nejtěžší. Z toho důvodu Naruto i Konohamaru k vytvoření Rasenganu používají stínové klony, kteří správně stabilizují rotující čakru do finální podoby. Vytvořili si tak zkratku k použití Rasenganu bez toho, aniž by plně zvládli kontrolu jejich čakry. Oba se postupně naučí Rasengan používat bez pomoci klonů: Naruto během Čtvrté světové války nindžů a Konohamaru někdy před událostmi ve filmu Boruto.

Vylepšení

Ōdama RasenganJsou dvě základní metody, jak zvýšit útočný potenciál standardního Rasenganu: zvětšit Rasengan (viz. Ōdama Rasengan (Obří Rasengan)) nebo použít naráz více Rasenganů (viz. Rasenrengan (Dvojitý Rasengan)).

Minato vytvořil Rasengan, aby ho mohl spojit se svou živelnou čakrou, což ale zjistil, že je velmi obtížné a nestihl tento cíl před svojí smrtí dokončit. Kakashi také selhal, když se pokoušel spojit Rasengan s jeho bleskovou čakrou, díky čemuž si místo toho vytvořil Chidori. Naruto zpočátku také bojoval se spojením Rasenganu s jeho větrnou čakrou - popisoval to jako, že je potřeba se dívat na pravou a levou stranu zároveň. Nakonec tuto překážku překonal pomocí dalšího stínového klonu, který přidával větrnou čakru a Naruto s dalším klonem tvořili Rasengan; vytvořil se tak Fūton: Rasengan (Živel vítr: Rasengan). Dalším přidáním čakry a jejím tvarováním Naruto vytvořil Fūton: Rasenshuriken (Živel vítr: Rasenshuriken). Boruto do Rasenganu přidá nevědomky svoji bleskovou čakru, což mu dovolí ho házet na cíl.

Senjutsu

Senjutsu: RasenganKdyž je uživatel v Sennin módu, může do techniky přidat senjutsu čakru -technika se pak nazývá Senjutsu: Rasengan (仙術・螺旋丸, Poustevnická technika: Rasengan). Jedná se víceméně o stejnou verzi techniky, akorát silnější. Když jsou uživatele v Sennin módu, je pro ně jednodušší používat větší verze techniky, jako např. Chōōdama Rasengan (Extra obří Rasengan). Naruto například díky Sennin módu mohl poprvé hodit Rasenshuriken, kdežto předtím se mu to nikdy nepodařilo, jelikož vždy ztratil svůj tvar.

Ocasý démon

Karmínový RasenganNaruto jako jinchuuriki může využívat čakru Devítiocasého k tvorbě Rasenganu. Když používal Verzi 1 v 1. části, dokázal vytvořit Rasengan bez pomoci stínového klonu. Díky čakře Devítiocasého Rasengan je tmavší a mnohem silnější. Ve hrách se tento typ Rasenganu nazýval Yōko Rasengan (妖狐螺旋丸, Rasengan Démoní lišky), Shui Rasengan (い螺旋丸, Rumělkový Rasengan), Kyūbi Rasengan (九尾螺旋丸, Devítiocasý Rasengan) nebo Guren Rasengan (紅蓮螺旋丸, Karmínový Rasengan). Poté co se naučil Mód Devítiocasého v 2. části, Naruto využívá čakrových paží k tvorbě Rasenganu místo stínového klonu. A protože si může vytvořit zároveň více čakrových paží, může současně vytvořit více Rasenganů - viz. Rasenrangan (Multirasengan).

Kyuubi ze začátku nespolupracoval, když Naruto začal používat Mód Devítiocasého, takže nemohl použít Bijūdamu (Bombu ocasého démona). Pokusil se místo vytvořit Bijū Rasengan (Rasengan ocasého démona), ale nepodařilo se mu to. Kyuubi nakonec souhlasil s Narutem spolupracovat, takže dokázal Bijūdamu a i Bijū Rasengan používat. Později Naruto získal přístup i k čakrám ostatních démonů, jež mohl použít při tvorbě Rasenganu a mohl tak například vytvořit Senpō: Jiton Rasengan (仙法・磁遁螺旋丸, Poustevnická technika: Magnetický Rasengan)

Další informace

Překlad od CRWE: Rasengan
Debut:
Anime - Naruto 86
Manga - Naruto 150, str. 13 (debut), Naruto 159, str. 6 (znění techniky)

Zajímavosti

  1. V anime když Naruto a jeho stínové klony použili Rasengan pod vodou, rotační síla techniky vytvořila vír.
  2. V anime byl schopen Naruto Rasengan chodit, ale v manze bylo řečeno, že Rasengan nemůže být hozen.
  3. Podle čtvrtého databooku se Minato pokoušel před smrtí do techniky zakombinovat ohnivou, větrnou nebo bleskovou čakru.
  4. Katasuke byl schopen použít tuto techniku přes jeho Kote.

Uživatelé

Pokročilé techniky Rasenganu

Rasenrengan (Dvojitý Rasengan)
Ōdama Rasengan (Obří Rasengan)
Ōdama Rasen Tairengan
Wakusei Rasengan
Rasenkyūgan (Vákumrasengan)
Chōōdama Rasengan (Extra velký Rasengan)
Oyako Rasengan (Rodičovský Rasengan)
Chibitama Rasengan
Senpō: Jiton Rasengan
Rasenrangan
Bijū Rasengan
Rasen Chō Tarengan
Senpō: Chōōdama Rasen Tarengan
Kieru Rasengan (Mizející Rasengan)
Fūton: Rasengan (Živel vítr: Rasengan)
Gufū Suika no Jutsu (Technika vodního hurikánu)
Fūton: Rasenshuriken (Živel vítr: Rasenshuriken)

Obrázek: 
Rasengan.jpg

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie