manga_preview
Boruto TBV 07

Chidori

Český název: 
Chidori (dosl. Tisíc ptáků)
Název ve znacích: 
千鳥 (雷切)
Typ (úroveň): 
úroveň A
Kdo ho používá: 
Hatake Kakashi, Uchiha Sasuke
Popis: 

Chidori (doslovně přeloženo jako Tisíc ptáků) je technika vysoce koncentrované bleskové čakry okolo uživatelovy ruky.

Přehled

Chidori bylo vytvořeno Hatake Kakashim, poté co selhal, když chtěl přidat svoji bleskovou čakru do Rasenganu. Původní jeho záměr byl, že Chidori bude zbraň pouze na ochranu přátel a milovaných. K aktivaci si uživatel shromáždí blesky ve své ruce; vysoce koncentrovaná elektřina vytváří zvuk připomínající cvrlikání mnoha ptáků - od toho pochází název techniky. Bylo příležitostně ukázáno, že blesková čakra může poškodit uživatelovu ruku, sloupat jeho kůži nebo způsobit zarudnutí, ale na účinnosti techniky to nehraje roli. Jakmile shromáždí čakru, uživatel se vrhne na cíl a vrazí do něj Chidori, čímž ho propíchne a způsobí fatální zranění. Ačkoli to vydává typický hlasitý zvuk, kvůli vysoké rychlosti je tato technika vhodná pro zabíjení.

Rychlost, kterou Chidori poskytuje, přestože je jednou z jejích největších předností, je také jednou z největších nevýhod: uživatelé se pohybují směrem k cíli tak rychle, že jim způsobuje zúžené "tunelové" vidění. Protože se pohybují v přímé linii, je jednoduché pro protivníky na ně zaútočit a pro uživatele kvůli tunelovému jevu se těmto útokům vyhnout.
Z tohoto důvodu většina nindžů nemůže bezpečně Chidori používat. Pokud má uživatel Sharingan, může tuto nevýhodu překonat: zvýšené vizuální vnímání Sharinganu předejde tunelovému jevu a díky jeho předvídajícím schopnostem je pro uživatele lehké vyhnout se protiútokům. Kakashiho s Chidorim dokázal reagovat tak rychle, že zvládl rozpůlit blesk, od čehož obdrželo jeho Chidori název Raikiri (Bleskové ostří).

Chidori požaduje k aktivaci velké množství čakry, takže limituje uživatele, kolikrát jej může denně použít. V 1. části Kakashi ho zvládl použít čtyřikrát denně a Uchiha Sasuke pomocí vlastní síly pouze dvakrát. Oba si v 2. části limit opakování zvýšili, přesný počet už nebyl řečen. Během 2. části Sasuke předvedl několik variací Chidori, které pozměňovali jeho tvar, jako Chidori Senbon (Jehlice Chidori) nebo Chidori Eisō (Ostré kopí Chidori) - oba dokázali útočit z větší dálky než může klasické Chidori.

Varianty

Sasuke občas ukázal Chidori, které mělo v sobě odlišné zdroje čakry než normálně, což jim přidalo jiné vlastnosti.

Černé Chidori1) První varianta byla, když použil čakru své Prokleté pečetě nebe: tzv. Pleskající Chidori (羽撃く千鳥, Habataku Chidori, také Černé Chidori), které je silnější a barevně mnohem tmavější. A místo klasického zvuku cvrlikání vydává zvuk podobný mávání/pleskání křídel.

Onyxové Chidori2) Když ho spojil se silou Šesti cest, Sasukeho Chidori mohlo zranit i jinchuuriki Desetiocasého, jehož tělo je normálními ninjutsu nezranitelné. Ve hrách se pojmenovalo jako Temné Chidori (黒き千鳥, Kuroki Chidori, také Onyxové Chidori).

Kagutsuchi Chidori3) Sasuke kráce zkombinoval Chidori s Enton: Kagutsuchi. Když se srazilo s Narutovým Rasengam, následná exploze zničila sochy v Údolí konce a utrhla dominantní paže obou nindžů.

Další informace

Ruční pečetě: vůl → králík → opice nebo opice → drak → krysa → pták → vůl → had → pes → tygr → opice
Překlad od CRWE: Čidori (Technika tisíce ptáků)
Debut:
Anime - Naruto 67
Manga - Naruto 113, str. 7

Zajímavosti

  1. Chidori (千鳥) se také může přeložit jako kulík (druh ptáka).
  2. Jméno Chidori vychází z příběhu o známém samuraji jménem Dousetsu Tachibana: Tachibana vlastnil známý meč jménem Chidori. Jednoho dne, když byl stále mladý, pršelo a on se schoval pod stromem. Náhle do něj udeřil blesk. Nicméně Tachibana použil své Chidori a prořízl Boha hromu uvnitř blesku; a přežil. Po této události přejmenoval své Chidori na Raikiri (Bleskové ostří).
  3. V původním anime Naruto vypadá Chidori jako bílá koule elektřiny, která obklopuje ruku. To bylo spraveno v Naruto: Shippūden, kdy je Chidori zobrazeno jako v manze: beztvará elektřina okolo celé ruky.
  4. V anime Hagoromo a Indra ve svém mládí používali podobnou techniku.
Obrázek: 
Chidori.png

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie