manga_preview
Boruto TBV 07

Hokage-Shiki Jijun Jutsu — Kakuan Nitten Suishu

Český název: 
Technika podrobení v Hokageho stylu: Kakuanův osvícený návrat
Název ve znacích: 
火影式耳順術 廓庵入鄽垂手
Typ (úroveň): 
Kekkei Genkai
Kdo ho používá: 
Yamato, Senju Hashirama
Popis: 

Hokage-Shiki Jijun Jutsu — Kakuan Nitten Suishu je technika, která využívá sílu Mokutonu k násilnému potlačení démoní čakry.

Použití

Tahle technika může být použita k potlačení čakry jinchuuriki před nebo i během přeměny nebo použita přímo na ocasého démona. Uživatel si na své dlani vytvoří kanji znak "sednout" (座, za) a dotknutí se této dlaně ocasého démona nebo jinchuurikiho může potlačit čakru uvnitř oblasti, která je většinou ohraničena deseti pilíři.

Když Yamato použil tuto techniku k potlačení Narutovy čtyřocasé formy, bylo potřeba, aby Naruto nosil náhrdelník Prvního Hokageho, aby se mu podařilo potlačit čakru Devítiocasého.

Když Hashirama použil techniku přímo na ocasého démona (a ne na jinchuurikiho), nepotřeboval pilíře a techniku použil skrze jeho Mokuton: Mokujin no Jutsu, čímž dokázal převzít kontrolu nad démonem, který byl ovládaný Sharinganem.

Původ jména

"Jijun" (耳順) je japonský termín používaný pro 60-leté lidi. Původ slova leží v Konfuciově učení - liùshí ér ěr shùn (六十而耳顺), což je běžně překládáno jako "V šedesáti mé uši poslouchají" a znamená to, že ve věku šedesáti let je člověk schopen slyšet všechny věci a nebýt z nich smutný.

Poslední část jména techniky, "Kakuan Nitten Suishu" (廓庵入鄽垂手), vychází ze známé série krátkých básní a doprovodných obrázků nazvaných Deset býčích obrázků (十牛図, Jūgyū-zu, čínsky: Shíniú-tú). Obrázky a básně mají znázorňovat fáze disciplín Zenu. Byly nakresleny v 12. století čínským zenovým mistrem nazvaným Kuòān (廓庵, japonsky: Kakuan). Desátá báseň hovoří o tom, jak se plně osvícený pastýř vrací do města pomoct ostatním dosáhnout osvícení. Tato báseň se nazývá Rùchán Chuíshǒu (入鄽垂手, japonsky: Nitten Suishu), což se dá přeložit jako "vstup do společnosti s blahem přinášejícími rukami" (tzn. rukami, které naučí, jak dosáhnout osvícení).

Další informace:

Ruční pečetě: kanec → pes → pták → opice → beran → opice → tygr
Překlad od CRWE: Prastarý styl Prvního Hokageho: Poustevníkův průvodce na cestě k osvícení
Debut:
Anime - Naruto Shippūden 43
Manga - Naruto 296, str. 15

Zajímavost:
V díle Shippūdenu 376, když Yamato prováděl techniku k potlačení Kuramovy čakry, která tryská z Naruta, se mu udělalo špatně, protože jel ve věčně houpajícím se kočáře. Vtipně se na Yamatově ruce znak kanji změnil na "opilý" (酔, yo), jelikož byl na hraně zvracení.

Obrázek: 
Tailed_Beast_Control.png
Hokage_Style_Sixty_Year_Old_Technique.png

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie