manga_preview
Boruto TBV 07

Rikudou no Jutsu

Český název: 
Technika šesti sfér
Název ve znacích: 
六道の術
Typ (úroveň): 
Kekkei Genkai
Kdo ho používá: 
Nagato, Uchiha Obito, Uchiha Madara, Ootsutsuki Hagoromo, Uchiha Sasuke
První objevení: 
132. díl Shippuudenu, 379. kapitola mangy, str. 14-15
Popis: 

Technika šesti sfér (六道の術, Rikudou no Jutsu) je soubor unikátních technik, které uživateli poskytuje Rinnegan. Ve skutečnosti existuje sedm sfér, které poskytují uživateli silné, téměř božské schopnosti:

  1. Sféra Deva (天道, Tendou) - dovoluje uživateli manipulovat s přitažlivými a odpudivými silami.
  2. Sféra Asura (修羅道, Shuradou) - poskytuje uživateli mechanizované končetiny, zbraně a brnění.
  3. Lidská sféra (人間道, Ningendou) - dává uživateli schopnost vysát duši, a tak přečíst mysl osoby.
  4. Zvířecí sféra (畜生道, Chikushoudou) - dovoluje uživateli přivolat velké množství různých kreatur.
  5. Sféra Preta (餓鬼道, Gakidou) - absorbuje všechny druhy čakry, včetně většiny ninjutsu.
  6. Sféra Naraka (地獄道, Jigokudou) - skrze ní uživateli přivolá a ovládá kacířského boha.
  7. Vnější sféra (外道, Gedou) - vládne nad životem a smrtí.

To jsou všechno schopnosti, které původně ovládá jedna osoba, ale protože byl během života Nagato zmrzačen, vytvořil si techniku Šesti sfér Peina. Pomocí Vnější sféry dokázal ovládat šest mrtvol jako svá další těla a každé z nich poskytl schopnosti jedné sféry. Ačkoli síla a rychlost technik je větší, když je používá jedno hlavní tělo, mrtvoly dávají uživateli i výhody. Jelikož zrak hlavního těla je spojen s Rinneganem, které mají mrtvoly, uživatel jednoduše může koordinovat jejich pohyby a dodává mu to také jistou ochranu, protože může mrtvoly ovládat zdálky a nemusí se bát zranění vlastního těla. Také pokud je uživatel zkušený senzibil, může průběžně měnit frekvence posílané čakry, čímž zamezí možnému odhalení jeho pozice.

Původ techniky

Technika je založena na šesti buddhistických sférách reinkarnace. Každé tělo bylo pojmenováno po jedné z šesti sfér: Deva, Asura, Člověk, Zvíře, Preta a Naraka. Každá sféra či forma reprezentuje jednu ze sfér, ve které je bytost znovuzrozena po smrti podle toho, kolik karmy nastřádala během svých minulých životů. Ačkoli dvě nejnižší sféry, Preta a Naraka, jsou pekelné a dvě nejvyšší sféry, Deva a Asura, jsou božské, všech šest sfér je považováno za sféry utrpení, protože zachovávají cyklus reinkarnace. Jediná cesta, jak to zlomit a vystoupat do vyššího stavu existence, je dosáhnout osvícení.

Obrázek: 
Rikudō no Jutsu.png

 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí

 
 

Encyklopedie