manga_preview
Boruto TBV 07

Doton

Doton (土遁, Živel Země) je jedním z pěti základních živlů přeměny podstaty. Je běžně spojován s ruční pečetí hada. doton_symbol
Uživatelé dotonu mohou pro útočné i obranné techniky využít zemní materiály od hlíny a kamene až po bahno. Nejjednodušší způsob užití zahrnuje změnu terénu okolo daného uživatele. Složitější způsob, a tudíž i méně používaný, je vytvoření zemské techniky pouze pomocí chakry.

Doton je přirozeně silný vůči Živlu Vody a slabý vůči Živlu Blesku. Pokud je Doton zkombinován s ostatními podstatami, dochází ke zrození určitých Kekkei genkai, což znamená, že tyto podstaty mohou využít pouze konkrétní klany (či pouze jeden jedinec). Země v kombinaci s Vodou vytvoří Živel Dřeva; Země v kombinaci s Ohněm vytvoří DotonŽivel Lávy; Země v kombinaci s Větrem vytvoří Živel Mangetu; Země v kombinaci s Bleskem vytvoří Živel Výbuchu. Doton zřejmě hraje roli v Živlu Krystalu a podle novely Příběh Akatsuki: Ďábelské květiny v rozkvětu Země v kombinaci s Vodou dokáže vytvořit i Živel Bahna (泥遁, Deiton). Trojkombinace Ohně, Země a Větru vytvoří Kekkei touta – Živel Prachu.

Doton se běžně vyskytuje mezi ninji v Kamenné, kteří jej používají v různých variantách. Deidarův výbušný jíl je z části založený na zemském materiálu, což znamená, že jej lze využít stejně jako doton. Akatsuchi vytváří kamenné golemy, kteří mu mohou vypomoci v boji proti nepřátelům. Během třetí velké ninja války se věřilo, že se Uchiha Obito stal obětí jedné z oblíbených taktik ninjů z Kamenné.

Seznam uživatelů

Seznam technik

0

Kategorie: