manga_preview
Boruto TBV 07

Katon

Katon (火遁, Živel Ohně) je jedním z pěti základních živlů přeměny podstaty. Je běžně spojován katon_symbols ruční pečetí tygra. Téměř vždy je využíván v ofenzivních technikách. Jednoduché využití zahrnuje vytvoření ohnivého proudu nebo menších ohnivých „koulí“.
Vytvořený oheň lze následně tvarovat či s ním manipulovat, což však vyžaduje precizní kontrolu. Katon může mít i podobu mraků z popela, které spálí vše, s čím přijdou do styku nebo jej lze využít také jako štít. Méně často Katon zahrnuje využití ohně z jiných zdrojů, jako jsou např. výbušné lístky.

Katon je přirozeně silný vůči Živlu Větru a slabý vůči Živlu Vody. Pokud je oheň použit spolu s větrem, lze tak vytvořit efektivní způsob, jak ohnivou techniku více zesílit. Pokud je použito dost ohnivých technik, může dojít k vytvoření ideálního stavu počasí pro Živel Blesku (např. technika Kirin).
Katon: Housenka no JutsuPokud je Katon zkombinován s ostatními podstatami, dochází ke zrození určitých Kekkei genkai, což znamená, že tyto podstaty mohou využít pouze konkrétní klany (či pouze jeden jedinec). Oheň v kombinaci se Zemí vytvoří Živel Lávy; Oheň v kombinaci s Vodou vytvoří Živel Varu; Oheň v kombinaci s Větrem vytvoří Živel spálení. Trojkombinace Ohně, Země a Větru vytvoří Kekkei touta – Živel Prachu.

Katon se běžně vyskytuje mezi ninji v Listové. Jiraiya ho používá v kombinaci s přivolanými žábami, žabí olej zvyšuje teplotu ohně a jeho vzdálenost. Členové klanu Uchiha nejsou považováni za dospělé, dokud neovládnou Techniku velké ohnivé koule a s tréninkem mohou vytvořit plameny natolik silné, že dokáží porazit Živel Vody. Katon také často využívají členové klanu Sarutobi a technika Katon: Gouen no Jutsu je považována za jejich tajnou klanovou techniku.

Enton (炎遁, Živel Plamene)

EntonEnton je termín použitý k popsání schopnosti Uchihy Sasukeho ovládat dle libosti černé plameny (黒炎, Kokuen) Amaterasu. Přestože Uchiha Itachi je též schopný Amaterasu použít, pouze Sasuke ho dokáže plně kontrolovat pomocí techniky Enton: Kagutsuchi, kdy s použitím Mangekyou Sharinganu využívá levé oko pro vytvoření Amaterasu a pravé pro jeho manipulaci.

Enton je považován za nejvyšší formu Živlu Ohně, nejedná se ale o samostatnou podstatu. Jeho černé plameny jsou v kombinaci s Živlem Větru mnohem silnější.

Seznam uživatelů

Seznam technik

0

Kategorie: