Jiton
Jiton (磁遁, Živel Magnet) je jednou z kombinací pěti základních živlů přeměny podstaty, konkrétně se jedná o fuuton a doton. Uživatelé tohoto živlu vytvářejí magnetickou sílu, kterou kvůli různým účelům aplikují na další podstaty.
Formy
- 3. Kazekage, Shinki a Kajuura z Ishigakure používají Železný písek. Vznikl imitací schopnosti Jednoocasého ovládat písek.
- 4. Kazekage používal zlatý prach. Vzhledem k tomu, že je těžší než písek, byl vyvinut jakožto jeho protiváha. Při použití této podstaty má Rasa kolem očí černé kruhy.
- Toroi z Oblačné přenášel magnetické pole do speciálních shurikenů. Pokud se něčeho dotkly, dotyčný objekt zmagnetizovaly. Tím si tak vytvářel jednoduché cíle, ke kterým byly přitahovány další zmagnetizované zbraně.
- Jednoocasý démon Shukaku tuto podstatu využívá ve své prokleté pečeti. Uzumaki Naruto dokázal tuto sílu zahrnout do svého rasenganu, čímž vytvořil magnetický rasengan, který svůj cíl po úderu dokázal spoutat.
- v novele Gaarův příběh: Písečný přelud Gaara uvádí, že po otci zdědil podstatu živlu Magnetu. Ovládá tak hustý „třpytivý kovový písek“. Může jej použít namísto svého obvyklého písku, anebo ho s pískem smíchat, a tak ho ještě víc posílit.