manga_preview
Boruto TBV 09

Kamenná deska Uchihů

kamenná deska uchihů.jpg

„Tento obelisk si předávají celé generace Uchihů... Doposud ho neviděl nikdo z jiného klanu. Pro dešifrování je třeba ovládnout speciální oční techniku.“
Madara, 625. kapitola mangy, konožský překlad

Japonsky sehiki (石碑) je kamenná deska, kterou původně stvořil Poustevník šesti cest Ootsutsuki Hagoromo ve snaze odradit své potomky od dosažení božského Rinneganu. Desku mohou přečíst pouze uživatelé očních technik Sharinganu a Rinneganu; čím silnější oči, tím více si toho člověk může přečíst. Člověk s obyčejným Sharinganem tedy vidí jen část, člověk s Mangekyou Sharinganem přečte víc a pouze uživatel Rinneganu dokáže přečíst celý text.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhPo Hagoromově smrti však do textu zasáhl Černý Zetsu a umně ho poupravil tak, aby vedl k oživení jeho matky Kaguyi. Černý Zetsu na rozdíl od jiných nepotřeboval k přečtení textu Sharingan ani Rinnegan.

Otsutsuki Hagoromo, 671. kapitola mangy:
„Indra... a jeho dědici předpokládali, že se podobná silná rodina jednou objeví... A tak jim nechali nápovědu na mém kamenném pomníku... I když pravý význam byl ztracen.“

Uchihové jsou potomky Hagoromova syna Ootsutsuki Indry a kamenná deska se ocitla v jejich vlastnictví. Dlouhá léta si ji pak předávali z generace na generaci a po vytvoření Skryté Listové ji uložili do tajné poradní místnosti ve své svatyni Naka.

OBSAH DESKY
  1. Od Madary víme, že vypráví příběh Poustevníka šesti cest, jeho matky Kaguyi a Božského stromu.
  2. Popisuje tajemství Mangekyou Sharinganu; návod k jeho získání a schopnost ovládat ocasé démony.
  3. Popisuje také tajemství Rinneganu a potažmo Madarova těla.
  4. Obsahuje varování před Mugen Tsukuyomi.
  5. A obsahuje i poznámku, že Mugen Tsukuyomi spasí Uchihy a přinese mír; toto napsal Černý Zetsu.
  6. V anime se objevilo i varování před prokletou nenávistí spojenou se Sharinganem.

Sám Madara z desky několikrát citoval...

„Pro zajištění stability byla jedna všemocná síla rozdělena na yin a yang. Pokud budou tyto protiklady spolupracovat, opět se spojí a dokáží cokoliv.“
625. kapitola mangy, konožský překlad

„Podle obsahu kamenného monumentu... Když se ten, jenž ovládá Rinne* přiblíží k Měsíci... Otevře své oko a promítne jeho vizi na Měsíc... A přinese věčný sen.“
676. kapitola mangy, konožský překlad

(Rinne = samsára, jedná se o pojem z buddhismu, který označuje koloběh života)

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhMadara ve válce projevil údiv nad Kabutovými znalostmi jeho těla, argumentoval, že nikdo bez Sharinganu nedokáže v desce číst. Kabuto a Orochimaru však během roků výzkumu dokázali mnohé odhadnout, ačkoliv desku přečíst nemohli (a snad ji do té doby ani nikdy neviděli).
Zajímavostí je, že dle Obitova tvrzení stálo za vytvořením Měsíce Chibaku Tensei, ačkoliv Zetsu později řekl, že Měsíc vznikl pomocí Rikudou - Chibaku Tensei. Neví se, jestli tu Zetsu něco přepisoval, nebo to tak Hagoromo napsal. Stejně tak Madara ve svém vyprávění o chakře a Božském stromu zmínil pouze Hagoroma jakožto protivníka Juubiho a neřekl ani slovo o jeho bratrovi Hamurovi.

Boruto: nová generace
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběh V Borutovi jsme se dozvěděli, že kamenná deska opustila tajnou místnost zničené svatyně Naka a nově se nalézá kdesi v lese.

5
Průměr: 5 (1 hlas)

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí