manga_preview
Boruto TBV 09

Duša v schránke 07 - Komplex odlúčenia

Soul in the Shell neg.jpg

„Prešla okolo trojica civilistov, ale nevšimli si ma. Ulica už vyzerá byť čistá. Skúsim, či dokážem nebadane prejsť a pozriem ...“ a spojenie sa prerušilo.
Hyou nepatril k tým, ktorí by trúchlili nad padlými počas misie. Nakoniec, obetovať život pre vyššiu vec je povinnosťou každého shinobiho. Ale v posledných dňoch utrpel Root také straty, ako hádam ešte nikdy od svojho založenia. Také, že už takmer ohrozovali bezproblémové fungovanie celej organizácie. A pritom pôvodný plán nepočítal vôbec so žiadnymi stratami na ich strane, práve naopak, sila Rootu mala byť zachovaná na prevzatie moci. Po tom, čo by Sakura zavraždila Hokageho a Tsunade ako i Naruto by sa diskreditovali jej ochranou, sa mali karty v hre o post Hokageho znova zamiešať a rozhodujúce slovo v tom mal mať už nový daimyo. Následne by vyvolali vo vnútri Aliancie rozbroje, z ktorých by vyšla Zem ohňa ako dominantná vojenská mocnosť. Lenže Bábkar, ktorý mal pomocou svojej unikátnej techniky pripraviť pascu na Sakuru, hral na dve strany a podrazil ich. Výhražný list od Jedenástich spravodlivých ešte zobrali na ľahkú váhu. Nakoniec aj sami sa chystali poslať nejaký výhražný list, aby sa zvýšila ochrana a boli na mieste žiadané osoby. A počas slávnosti sa všetko zvrtlo, keď zaútočili aj ďalší ľudia. Konoha odhalila o akú techniku sa jedná a dostala sa až ku kňažkinej bábke. Atentátu na Hokageho už síce zabrániť nedokázali, ale plán dostal vážne trhliny a bolo treba urýchlene zistiť, čo sa deje. Pri pokuse o chytenie, alebo aspoň likvidáciu Bábkara, prišiel Root o celé dve taktické skupiny. Samotný Hyou unikol iba o vlások, keď sa do celého vložila Skupina 9 z Konohy. Pri pomyslení na to sa mu zazdalo, akoby ho zabolela jazva na tvári po rane, ktorú mu stihol uštedriť shinobi z Oblačnej pred tým, ako ho zabili. Ale ignoroval to, lebo vedel, že sa s ním iba zahráva jeho podvedomie. A teraz, keď sa im podarilo vypátrať osobu, pre ktorú Bábkar skutočne pracoval, prišiel znova o takmer celé dve taktické skupiny. Už by bolo na čase, aby sa naplno rozbehol projekt so zetsuklonmi a Root nemusel plytvať aj na takmer sebevražedné úlohy prácne vycvičenými ninjami. Teraz je však prioritou doručiť získané informácie novému daimyovi – ak išlo všetko podľa plánu, k tejto chvíli už malo dôjsť k výmene – nech to stojí, čo to stojí.
Zmenil pozíciu, využijúc pri tom informácie získané od svojich prieskumníkov. Vôbec netušil, koľko protivníkov po nich ide, ale potencionálne im bolo nepriateľom celé toto mesto, so všetkým živým, čo v ňom bolo. Sora-ku. Opustené mesto, vedené svojho času v evidencii Rootu ako možná základňa klanu Uchiha. Po vojne tu však začalo byť živo. Našli si sem cestu ľudia, ktorí sa z rôznych dôvodov nedokázali uchytiť inde a vytvorili pestrú komunitu, ktorej dominoval čierny trh. Aj Root ho neraz využíval, bez toho, aby mali potuchy, čo sa skrýva pod povrchom toho celého. Prakticky všetko tu má teraz pod kontrolou tá bosorka hlásajúca návrat k počiatkom a prepojenie myslí všetkých ľudí tak, ako v časoch Rikkudo Sennina. Človek by si myslel, že po skúsenostiach s Mugen Tsukuyomi takúto myšlienku každý zavrhne, ale nie. Z nejakého dôvodu to mnohých ľudí láka.
Už takmer päť minút sa nikto z jeho ľudí neozval. Buď na to majú pádny dôvod, alebo sú už všetci mŕtvi. Ale na tom už nezáleží. Už je na samotnom okraji tohto prekliateho mesta. Už iba chvíľka a unikne z tejto pasce. Má posledný úsek prejsť skrytý v najhlbších tieňoch, alebo vybehnúť a než sa ktokoľvek nazdá použiť Shunshin? Alebo sa proste vmieša do hlúčika obchodníkov, čo práve prechádzajú okolo? Tesnejšie si stiahol kapucňu a vykročil. V tom okamihu ho zasiahol kostený šíp a doslova pribil k stene. Ozval sa ženský výkrik a niekoľkí z pocestných sa obrátili smerom k nemu. Zasvišťal ďalší šíp a znova zasiahol cieľ. Ako na povel sa všetci rozutekali. Trvalo to skoro večnosť, počas ktorých sa Hyou snažil nestratiť vedomie. Veď ešte žije a hoci bol zasiahnutý tak, že nedokáže zložiť pečať, stále má šancu bojovať. Nakoniec strelec prišiel. Ešte než sa objavil v jeho zornom poli, zasadil Hyoumu prudkú ranu, ktorou mu zlomil čeľusť a z úst mu vypadli pripravené ihlice.
„Myslel si si, že mi znova unikneš? Skončil si, tak neklaď odpor a bude to v pohode.“
Ešte stihol zahliadnuť konožskú čelenku, kým mu strelec priložil ruku na čelo a zatiaľ čo hľadal informácie v jeho pamäti, Hyou stratil vedomie. Keď to skončilo, strelec odišiel na kraj mesta vzdialený niekoľko desiatok metrov odtiaľ. Áno, už iba toľko chýbalo k úniku. Privolal si jastraba a priviazal mu na nohu akúsi správu.

„Určite je to v poriadku?“ šepla Hinata Narutovi. „Nemali sme predsa len zastaviť, keď si stratil spojenie s Ino?“ Sakura práve išla dopredu hľadať cestu v spletitej budove.
„Nie, Shikamaru by iste nechcel aby sme zastavili, keď už sme tak ďaleko.“ oponoval Naruto. „Sám povedal môjmu klonu, že to môže byť jediný spôsob nájsť liek pre Sakuru.“
Asi o dve miestnosti ďalej sa ozvalo mohutné tresnutie a tlaková vlna vyrazila otvor ešte aj do steny za Narutom.
„Liek pre Sakuru? Shannaroo! Tak ty si v skutočnosti myslíš, že mi hrablo?“ skríkla Sakura na druhej strane čerstvo prerazeného otvoru.
„Naruto to tak nemyslel.“ snažila sa zachrániť situáciu Hinata. „Našla si už cestu?“
„Veru tak, sústreďme sa na cestu.“ prisvedčil Naruto. „Neznejú ti v hlave nejaké hlasy, čo by nám poradili?“
„Hlasy ...“ zaťala päste Sakura, „... v mojej hlave?“ a vyrazila vpred.
Hinata zaujala pred Narutom obrannú pozíciu, ale asi pol metra pred ňou Sakura ... omdlela. Zasa. Stalo sa to už trikrát odvtedy, čo opustili Konohu a nevedeli prísť na to, že prečo.
„Zoberte ju a nasledujte ma. Odtiaľto vás vediem ja.“ ozvalo sa za ich chrbtami. Kedy ... ?
„Hej, teba poznám, si z Konohy.“ skríkol Naruto, keď sa otočil. „Prečo si ...“
„Na tom nezáleží.“ prerušil ho Palantir. „Ak sa mi stratíte, nebudem sa po vás vracať.“ a zmizol za nasledujúcim rohom. Naruto zodvihol Sakuru a spolu s Hinatou ho nasledovali naprieč spleťou miestností a chodieb. Človek tu mohol prejsť aj stovky metrov tak, že ho od miesta, odkiaľ vyrazil delila iba jedna stena. Ideálna skrýša pre niekoho, kto sa tu vyzná. Nakoniec vyšli na rozľahlú plochu zakončenú rozrumeným chrámovým komplexom, postaveným z kameňa, ktorý bol vyťažený dávno pred tým, ako sem, doprostred pustiny, niekoho napadlo postaviť mesto.
„A sme na mieste.“
Zastali v miestnosti približne v centre komplexu. V jej prostriedku stálo niečo ako oltár. Priehlbiny a škrabance na jeho povrchu napovedali o bohatej výzdobe, čo zjavne padla za obeť predošlým návštevníkom. Na ňom ležal konárik, ktorý mohol zaujať snáď iba niekoho, kto by si uvedomil, že navôkol niet žiadneho stromu, z ktorého by mohol spadnúť. A čakala tam na nich akási žena. Tmavovláska v tmavomodrých šatách so striebornými vtáčikmi vyšitými na rukáve. Pozrela na Naruta a nostalgicky sa usmiala. Do tváre vyzerala skoro úplne ako Shizune.
„Sú to už celé veky odvtedy, čo sme sa naposledy stretli.“ riekla.
„My ... my sa poznáme?“ vyjachtal zaskočený Naruto. Podľa hlasu si už bol istý, že to Shizune predsa len nebude.
„Aj áno, aj nie.“ odvetila tajomne. „Som Surejji a bola som žiačkou Shina Uzumakiho, vtelenia Ashuru. A v tebe cítim Ashurovu prítomnosť tiež. Rovnako tak čakru bijou. Povesti o tebe neklamali.“
„Shina Uzumakiho nepoznám.“ odvetil Naruto, dúfajúc, že nejde o ďalšieho podnájomníka v jeho tele. „Ale ak bol mojim predchodcom Hashirama a ty poznáš ešte iného, tak ... ty musíš byť ešte staršia ako babka Tsunade.“
„V istom slova zmysle staršia skutočne som.“ povedala pobavene.
„Je to žena, ktorá nám pomôže.“ šepla Sakura, ktorá sa už v Narutovom náručí prebrala z mdlôb.
„V čom má spočívať tá pomoc?“ opýtala sa nedôverčivo Hinata a obrátila zrak od Sakury k Surejji.
„Odstránení príčiny, prečo ste tu.“ odpovedala Surejji s úsmevom. „Zamyslite sa. Čo vás dostalo do tejto situácie? Prečo ste museli utiecť? A pred kým vlastne? Veď by stačilo, keby ste si navzájom dôverovali. Keby ste vždy a za každých okolností dokázali pochopiť svoje pohnútky a konanie. Keby sme vo svojich mysliach dokázali čítať ako v otvorenej knihe.“
„Starček Rikkudo hovoril voľačo o tom, že voľakedy to ľudia dokázali, ale niečo sa pokazilo.“ zalovil v pamäti Naruto.
„To niečo bol náš dedičný hriech.“ prisvedčila Surejji. „Mnoho vedcov dnes hovorí, že v dávnych časoch sa v ľuďoch vyvinula schopnosť domýšľavosti. V tých drsných dobách mohlo byť otázkou života a smrti pokladať jemné zašuchotanie v kroví za hrozbu a utiecť bez ohľadu na to, či sa tam skrýva nejaký dravec, alebo nie. Tí, čo mali túto schopnosť ľahšie prežili a odovzdali ju svojim potomkom. Aj s cenou, ktorú za ňu treba platiť. Rozmýšľali ste nad tým, prečo sa ľudia snažia byť mocnejší ako ostatní? Prečo sa snažia nahonobiť viac statkov, než by potrebovali alebo prečo si vyrábajú zbrane proti prípadným nepriateľom, ktorých by možno ani nikdy nemuseli stretnúť? A prečo pri snahe dosiahnuť väčšiu moc, ako ostatní, neváhajú komukoľvek ublížiť? Aj za cenu roztočenia kolotoča nenávisti? Lebo si navzájom neveria. Je to paradox. Prahnú po porozumení, ale máločomu uveria tak ochotne, ako, že ich niekto ohrozuje. A preto manipulujú a sú manipulovateľní.“
„A ty to snáď chceš zmeniť?“ opýtal sa Naruto. „Ty, ktorá tiež manipuluješ inými? Tak pre toto, ...“ zaťal päste, „...tak pre toto musel Shinobu zomrieť?“ kričal na ňu.
„Je mi ľúto, čo sa stalo.“ odvetila a odvrátila zrak. „Bolo to dielo jedného z mojich prívržencov. Nehovorím to, aby som sa vyhla zodpovednosti. To nie. Mohla som tomu zabrániť, lenže riadenie konania iných by viedlo k tej istej chybe, ktorú spravili všetci moji predchodcovia. Každý od Rikkuda až po Hashiramu vytvoril systém, ktorý závisel od osoby jeho tvorcu a akonáhle ten zmizol, mnohé dobré stránky sa zmenili v zlo a utrpenie.“ zdvihla zrak a pozrela Narutovi priamo do očí. „A povedzme si na rovinu, chlapče, aj zmena, ktorú si priniesol ty, sa po tvojom odchode zvrhne v niečo, čo si teraz ani nedokážeš predstaviť. A tých, čo budú chcieť urobiť ďalší krok, možno budú prenasledovať práve tvoji prívrženci.“
„To predsa nemôžete dopredu vedieť!“ chopila Hinata slova sa namiesto rozrušeného Naruta. „A keby k tomu aj došlo, ako tomu možno podľa vás zabrániť?“
„Obnoviť učenie ninshu, ale vyvarovať sa pri tom Rikkudovým chybám. Dať ľuďom opäť možnosť vzájomného spojenia, po ktorom mnohí túžia. Spočiatku sa to javilo ako práca, ktorej výsledky už za svojho života neuvidím, ale potom som našla toto.“ ukázala pritom na vetvičku na oltári. „Je to vetva zo svätého stromu, ktorú použil Rikkudo na vytvorenie pôvodnej siete. A že sa objavil niekto, kto spojil čakru bijou a môže skrze tú vetvičku sieť opäť obnoviť, je skoro ako zázrak. Dosiahol si už vytvorenie zhody medzi národmi shinobiov a teraz ti ponúkam možnosť urobiť ďalší krok.“
„Raz už to skúšal starček Rikkudo a neuspel.“ prehovoril Naruto po chvíľke. „Nie je detinské urobiť znova to isté a očakávať odlišný výsledok? Musí existovať aj iný spôsob.“
„To nedopustím!“ odvetila Surejji odhodlane. „To by sme predsa nedopustili.“ poopravila sa.
„Ak je to tak, čím sa budeš nakoniec líšiť od Madaru, alebo od Kaguye?“ oponoval Naruto.
„Hovorili ste predsa, že vytvoriť systém závisiaci na jednej osobe je chyba.“ dodala Hinata.
„To by stačilo, princeznička.“ zamiešal sa do toho Palantir, keď videl, ako Surejji pobledla v tvári. „Poď pekne som mnou a nechajme tu kompetentných, nech sa dohodnú.“ s úsmevom po nej siahol, no ona uskočila. Natiahol ruku, aby ju schmatol za rameno, no Naruto mu ju zastavil a pevne stisol.
„Nechaj Hinatu na pokoji!“ obaja si pozreli do očí a odskočili od seba. Na Narutovej tvári sa zračilo prekvapenie, zatiaľ čo jeho protivník na sebe nedal nič znať.
„To by stačilo!“ okríkla ich Surejji a obrátila sa k Palantirovi. „Chcela by som ťa požiadať ešte o jednu poslednú láskavosť, priateľu. Časť hostí prišla o niečo skôr.“
„V pohode, zatiaľ ich zdržím.“ odvetil s úsmevom a obrátil sa k odchodu. „Tak takto si sa nakoniec rozhodla?“ utrúsil ešte cez plece. Ona prikývla, hoci to už nemohol vidieť.
„Nemaj mi to za zlé, ale nepomôžem ti s tvojim plánom.“ povedal jej Naruto. „A teraz, keď poznáš moju odpoveď, naprav, čo si urobila Sakure aj ostatným.“
„Nemaj mi to za zlé, ale s tým ti nebudem vedieť pomôcť. Obávam sa, že je to nezvratné.“ odvetila.
„Pomôcť mi?“ zašepkala Sakura. Malátnym krokom sa vydala smerom k oltáru a vytiahla kunai. „Keď odmietneš, nebude už pomoci pre nikoho. Už sa tomu nedokážem ďalej prizerať.“ Naruto ju schmatol čakrovou rukou, ale už jej nezabránil priložiť si kunai ku krku. Cez pokožku porezanú jeho ostrím sa predralo niekoľko kvapiek krvi.
„Urob o čo ťa žiada, alebo ma nechaj odísť!“

„Ste tu príliš skoro, budete sa musieť zastaviť a hodiť so mnou reč.“ štvorica oslovených shinobiov okamžite zastala a zaujala bojové postavenie. Saiovi hadi sa v priebehu niekoľkých sekúnd ovinuli okolo Palantira.
„Prečo ma neprekvapuje, že ešte žiješ?“ odpovedal Ibiki a pristúpil bližšie. „Ako si unikol?“
„Vymenil sa za svojho klona v okamihu, keď Choji zachraňoval padajúceho Saia.“ povedala Anko s úsmevom a obrátila sa na Palantira. „Tak čo, dozvedel si sa, kto je ten zradca?“
„Jasné, že áno, priprav sa.“ odvetil s úsmevom a prebehol pohľadom po prítomných. „Ale pozor, dotyčný môže mať ...“
V tej chvíli si Iruka siahol pod vestu, ale Anko bola rýchlejšia. Bezohľadne ho zrazila k zemi a položila mu ruku na hlavu. Iruka skríkol a omdlel. Na to Anko vrazila Saiovi, ktorý k nej priskočil a rovnako rýchlo zneškodnila aj zaskočeného Ibikiho. Zároveň vytiahla kunai, obrátila ho proti sebe a ...
„... v mysli nastraženú pascu.“ dokončil svoje varovanie Palantir, držiac ruku na Ankinom temene. Anko pustila z ruky kunai a siahla po čokoládovej tyčinke, ktorú jej Palantir podával. Automaticky ju rozbalila a začala jesť.
„Ako som už prv hovoril, tvoje samodeštrukčné sklony sú zneužiteľnou slabinou. Nedokážem eliminovať účinok obranného mechanizmu, čo bol vložený do Irukovej mysle, ale zamenil som tvoje myšlienky na samovraždu v túžbu jesť čokoládovú tyčinku. Mala by si byť v pohode.“
„Ešte že nie v niečo iné,“ prehodila Anko s plnými ústami, „to by som sa fakt radšej zabila.“ a bez rozpakov vylovila z Palantirovho vrecka ďalšiu tyčinku.
„Mám to chápať tak, že nedokážeš účinok vírusu zvrátiť?“ znepokojil sa Ibiki. „Čo bude potom s Irukom a s ostatnými?“
„O Iruku obavy nemám.“ odvetil Palantir. „V jeho mysli došlo zrejme k minimu zmien, aby sa infiltrácia priskoro nevyzradila. S trochou námahy ho dáme časom do poriadku. Ale tým, ktorým boli úplne prepísané spomienky už asi pomôcť nedokážeme.“
„Ale čo bude so Sakurou?“ zaujímal sa Sai. „Nemôžeme ju v tom nechať.“
„Noo, Sakura je kapitola sama o sebe.“

„Nepokúšajte sa ma odhovoriť!“ povedala rázne Sakura, keď ju Naruto pustil a spätkovala smerom k oltáru. „Pochopte ma. Nebudem sa dívať ako sa všetko, pre čo sme toľko bojovali rúca do záhuby, ako prichádzam o ďalších ľudí, ktorých mám rada a ako ma iní zrádzajú.“
Vzdialila sa od Naruta a Hinaty ešte o niekoľko krokov, až zavadila bokom o oltár. „Radšej už choďte, nemusíte byť svedkami toho, čo urobím.“ povedala smutne.
Zrazu spustila kunai od svojho hrdla a chňapla po vetvičke na oltári ... tá už tam však nebola. Ocitla sa zrazu v rukách Surejji, ktorú Sakurin nezdar zjavne pobavil.
„Zaujímavé, tak ty máš dve osobnosti.“ ozvala sa. „Všimla som si, ako Palantir predal Narutovi nejaké informácie, keď sa ho ten dotkol, ale nechápala som celkom o čo išlo. Bol to návod, ako vymeniť pôvodnú osobnosť za jej nekontaminovanú kópiu a bol určený skôr pre Kuramu, ako pre Naruta. Pokladáte môj plán za natoľko nebezpečný, že ste sa rozhodli tento konárik zničiť?“ Pozdvihla ruku s konárikom a ten zrazu zbelel, ako ním skrz naskrz prenikal mráz, začal praskať až sa úplne rozpadol.
„Prečo si ho zničila?“ vyhŕklo z prekvapeného Naruta. „Bol predsa ...“
„Bola to iba skratka, ktorej vábeniu som neodolala,“ prerušila ho, akoby sa zrazu niekam náhlila, „lebo aj ja som iba človek a mám strach z toho, čo budem musieť podľa pôvodného plánu urobiť.“
„Počuj, neviem, aký je tvoj pôvodný plán,“ nedal sa prerušovať Naruto, „ale ak to myslíš dobre, poď s nami a povedz otvorene, že nechceš nikomu zle a nie si hrozbou. Inak bude každý teba a tvojich stúpencov považovať za teroristov a zločincov.“
„Na to je už neskoro. V každom prípade by sa mi snažili zabrániť realizovať môj plán v akejkoľvek podobe. Beztak som už dosiahla svoje limity,“ jej ruka sa začala takmer nekontrolovateľne chvieť, „tak prečo neurobiť posledný krok a nedať im zároveň pocit víťazstva a zadosťučinenia. Každý svojim spôsobom vyhrá.“
„Vôbec nechápem, čo tým myslíš.“ povedal úprimne Naruto.
„Spomeň si čo povedala.“ ozvala sa Sakura. „Že nechce systém, ktorý bude závisieť na jednej osobe. A tiež sa zmienila o nejakých hosťoch, ktorých príchod očakáva.“
Narutov nechápavý výraz sa začal meniť na prekvapený a nakoniec zdesený. „To nemôžeš!“ vykríkol.
„To dievča má pravdu.“ usmiala sa Surejji a uzatvorila trojicu v masívnej ľadovej bariére. „Musím zmeniť formu, stať sa ničím. Prostým hlasom volajúcim v púšti. Mrzí ma, že sme spolu nemohli stráviť viac času, Naruto, ale keď sa pozorne započúvaš, možno z času na čas začuješ môj hlas vo vetre.“
Obrátila sa a vykročila smerom k východu, nedbajúc na Narutove výkriky, ktoré nemohla cez ľad počuť, no cítila ich. Vedela, že vonku už čakajú. Ruka sa jej prestala chvieť, bola pripravená. A jej protivníci, ktorých vyslali jednotliví členovia aliancie, taktiež.

Bezpočet ľudí z diaľky počulo a videlo známky boja, ktorý sa rozpútal, no z priamych účastníkov prežila iba hŕstka. A nikto z nich o podrobnostiach nikdy nerozprával. Dokonca ani v správach z misie. Keby však niekedy niektorý z nich predsa len prehovoril, najskôr by to nazval peklom. Ale ktovie ako to bolo naozaj. Lebo, veď vieme, každého myseľ možno ovplyvniť.

Poznámky: 

Som vážne zvedavý, čo poviete a filozofiu príbehu. Eye-wink

Ak by ešte niekoho napadla nejaká otvorená otázka, píšte, a ja to tam možno dopíšem. Sticking out tongue

5
Průměr: 5 (5 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Pá, 2017-09-01 16:56 | Ninja už: 2685 dní, Příspěvků: 3013 | Autor je: Metař Gaarova písku

„Misia L2:“ Hyouove úvahy o ťažkých stratách Root-u, zradcoch, nezdaroch, chybných predpokladoch o stratégii a taktike sú znamenité Wow, tak tohle je vážně krutě hustý!! Dozvedáme sa o histórii Sora-ku, ktoré sa stalo útočiskom rôznych pokútnych živlov a kde vládne "bosorka" Surejji so staronovou ideológiou. Ústredná idea mi pripomína diskusie o planéte Nibiru a niekoľkých civilizáciách tu na Zemi. Kto má záujem, môžem poskytnúť linky, alebo stačí jednoducho pogúgliť Smiling Všetky mýty majú svoj racionálny základ, len ho treba vedieť správne rozlúštiť Smiling Údajne všetky sci-fi odhaľujú čiastočnú pravdu, čo sa aj potvrdzuje. Hyou sa čuduje, že napriek skúsenostiam sa vždy nájdu stúpenci akejsi idey, ale považujem to za normálne, ľudia sa vždy radi k niečomu upínajú bez toho, aby poznali podstatu a pozadie Chcíp Nakoniec aj on končí svoju púť na tejto Zemi.
Sakura je poriadne agresívna, vzťahovačná, paranoia ako vyšitá a omdlieva. Zjavuje sa náš Palantir a zavedie ich k Surejji, ktorá sa rozreční. Zasmiala som sa nad Narutovou obavou: "„Shina Uzumakiho nepoznám.“ odvetil Naruto, dúfajúc, že nejde o ďalšieho podnájomníka v jeho tele." Hehe... Surejji vysvetľuje svoju teóriu a za najväčšiu ľudsku biedu považuje: "Lebo si navzájom neveria. Je to paradox. Prahnú po porozumení, ale máločomu uveria tak ochotne, ako, že ich niekto ohrozuje. A preto manipulujú a sú manipulovateľní.“ Dostali by sme sa tu do obsiahlej diskusie o systémoch založených na autoritách (napr.Machiavelli), učeniach gréckych učencov, kto má vládnuť, či tí najmúdrejší (filozofi, elektrotechnici atď.) Údajne sa Pythagorejcom podarilo založiť veľmi osvietený systém, ktorý bol taký úspešný, že ho bez milosti radšej nepriatelia zlikvidovali. Najsilnejšie mi Surejjina a spol. snaha evokuje Heglov vývoj Absolútneho ducha - téza - antitéza - syntéza, v ktorej sa Duch sebapoznal a tým sa vývoj končí. Len tu syntéza akosi škrípe v pántoch. Podľa mojej teórie by sa mali spojiť ľudia na vysokej duchovnej úrovni a silnými mravnými hodnotami, len neviem, kde by sa ukryli a mohli spokojne fungovať, na tejto planéte asi zatiaľ nie Puzzled Hinata aj Naruto dobre argumentujú.
Teeda, čo Palantir vymyslel s Anko: „Ako som už prv hovoril, tvoje samodeštrukčné sklony sú zneužiteľnou slabinou. Nedokážem eliminovať účinok obranného mechanizmu, čo bol vložený do Irukovej mysle, ale zamenil som tvoje myšlienky na samovraždu v túžbu jesť čokoládovú tyčinku. Mala by si byť v pohode.“ Laughing out loud Iruka je zahojený, ale: "Sakura je kapitola sama o sebe.“ čo ozaj je Laughing out loud
Skvelé Surejjino vyjadrenie: „Musím zmeniť formu, stať sa ničím. Prostým hlasom volajúcim v púšti. Mrzí ma, že sme spolu nemohli stráviť viac času, Naruto, ale keď sa pozorne započúvaš, možno z času na čas začuješ môj hlas vo vetre.“ Eleati, napr. Parmenides,neskôr Existencionalizmus (Sartre), Nietzsche a ďalší by mohli byť inšpirátori úvah o bytí a ničote, ale to by sme asi presiahli rámec FF hihihi
Tento komentár som písala štyri hodiny, ak nie viac Laughing out loud Takže vidíš, ako oceňujem tvoju prácu Tee-hee
P.S. Škoda, že si už nestihol, respektíve nechcel zahrnúť Sasukeho ako pokračovateľa línie Indru Ōtsutsuki stretnutie so Surejji, bola by zaujímavá jeho reakcia v opozícii k Narutovej (Asura)Smiling

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2017-09-01 17:07 | Ninja už: 5191 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Huh, netušil som, že moja zdanlivo neškodná výzva "čo poviete na filozofiu príbehu" bude taká deštruktívna a uberie ti 4 hodiny života. Hehe...

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Pá, 2017-09-01 18:08 | Ninja už: 2685 dní, Příspěvků: 3013 | Autor je: Metař Gaarova písku

Práveže bola konštruktívna, aspoň som si prevetrala hlavu Hehe... V úvode som písala, že túto sériu mám dlho odloženú a toľko som o nej uvažovala, že som sa zacyklila a až teraz som sa zmohla na jej komentovanie Laughing out loud Myslím, že som už povestná svojimi litániami, že nič neodflákam, keď sa už autor namáha a niečo hodnotné sa snaží zo seba vydať, tak ja ako čitateľ považujem za "psiu" povinnosť vyjadriť svoju vďačnosť tým, že dielo dôkladne poprežúvam, a tak zároveň všetci duchovne rastieme Smiling Samozrejme, že úroveň diela má svoju váhu a ty rozhodne patríš medzi autorské piliere FF Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele himiTsu
Vložil himiTsu, So, 2016-08-06 23:27 | Ninja už: 5527 dní, Příspěvků: 921 | Autor je: Propadlý student Akademie

Mise L
Takze tu mame postavu ktera umi premenit jakoukoli zbran podle toho co se mu hodi, ovlada ET a jakousi manipulaci myslenek a k tomu se jmenuje jako jeho stvoritel... (Talle? Laughing out loud )
Ztotoznuju se s komentama pode mnou, ja si i normalni pasaze obcas musim precist dvakrat a tady v tom mam vylozene gulas. Smiling

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2016-08-07 07:21 | Ninja už: 5191 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

No tak on je úplne obyčajný senzor, ktorý by to možno ani nedotiahol hodnosť jonina, keby sa mu nepodarilo získať "kostený meč Kaguya". To ten meč je schopný meniť tvar - preto sú všetky jeho zbrane kostené. Eye-wink To s tými myšlienkami je dané celkovým príbehom a tým, že je senzor - proste sa to naňho nebalilo.
Tak áno, ku konci som to možno už trocha hustil.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Ne, 2016-04-17 21:09 | Ninja už: 5648 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Nějaké otázky už byly položené, bylo na ně i odpovězeno, proto se na nějaké doplňující neptám. Však je tu ještě poslední díl.
Ano, Anko a její čokoládové tyčinky pobavily, ale nenudí se s nimi, chudáček, když nemají žádné špejle, kterými by mohla házet a vytvářet z nich tak konožský znak? ^^
Máš to dobře vymyšlené, každý tu vystupuje se svojí vlastní svěřenou úlohou, nejsou tu nějaké zbytečnosti. Přiznám se, že Surejji mi není moc sympatická, ale její plán je zajímavý. Naopak se mi tu líbila Sakura.
Víš, největším problémem je to nahuštěné psaní. Už Kakari to pode mnou zmiňuje a já se přidávám, takhle si čtenář připadá jako po extra vydatném obědu u babičky s dvojitým nášupem. Údernost a umění šokovat neleží v rychlém házení informací na čtenáře, ale jejich přiměřeném vypouštění a pohrávání si s nimi. Vložení nějaké odlehčující pasáže rozhodně napětí neroztrhá na cáry, pokud se to udělá s citem. Myslím, že kdybys v tomhle huštění ubral, klidně přidělal víc dílů, do kterých děj trochu natáhneš, tak série jen získá. Lidi se neradi hrabají v něčem, čemu příliš nerozumí a co na ně jen stále padá a padá, místo aby se orientovali a užívali si čtení. Fakt úporná pozornost, jak tomu říkáš, je prostě vražda čtenáře. Samozřejmě, že čtenář se má snažit dobře číst, ale rovněž tak se autor musí snažit čtenáři své myšlenky dobře podávat.

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2016-04-17 21:25 | Ninja už: 5191 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Bude to možno tým, že finish som mal skutočne náročný a chcel som to už rýchlo dopísať. Eye-wink Pár scén som povynechával aj v obave, aby sa v tom čitateľ nezačal strácať a bolo to celé priamočiarejšie. Hlavne tu ku konci. Vynechal som napríklad scénu, kde Sakura zaútočí na Hinatu, lebo má podozrenie, že ich zradila - tam by Naruto musel priznať, že to on kontaktoval medzitým Shikamara.
Taktiež som vynechal scénu, keď za Surejji príde Sasuke, lebo ďalšia postava je to posledné, čo tento príbeh potrebuje.
Ale môžem ešte niekedy napísať kapitolu 6,5 Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Ne, 2016-04-17 21:42 | Ninja už: 5648 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Jenže argument "chtěl jsem to rychle dopsat" je spíš urážka čtenáře i psaní samotného. Když už si s tím dáváš tolik práce, vymýšlíš detaily, spletitý příběh, trávíš nad tím spoustu času... je škoda všechno pak podkopat tím, že jsem to prostě chtěl rychle dopsat. Čtenář si rád počká na kvalitní dílo, pokud ho opravdu zajímá. Navíc tahle stránka rozhodně není o profesionálním psaní, to bychom museli být jinde, tady se píše jen pro radost - a to čtenáři chápou, když autor potřebuje víc času z různých důvodů. Není třeba se hnát zběsile kupředu a pak takhle vynechat spoustu věcí. Třeba scénu se Sakurou a Narutem bych hodně uvítala, chyběla mi.
Jistě ji můžeš dodatečně dopsat, ale příběh už tím prostě ztrácí, čtenář se konce (další dnes vydaný díl) nějakým způsobem dobral.

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Kakari
Vložil Kakari, Ne, 2016-04-10 23:06 | Ninja už: 5329 dní, Příspěvků: 2061 | Autor je: Ošetřovatelka Kakashiho smečky - specialistka na Pakkuna

Co řeknu na filozofii příběhu? Máš to špičkově politicky podchycené, aneb nacpat kvanta faktů do co nejmenšího prostoru, zblbnout lidi a ti pak nadšeně cokoliv odkývají Laughing out loud Ne, až tak samozřejmě ne, ale tyhle vysvětlující části je opravdu třeba číst hodně pozorně a pomalu, což mě třeba celkem narušuje požitek ze čtení. Chápu, že jdeš rovnou k věci, úderně a tvrdě ve snaze šokovat, což se mnohdy skvěle daří, ale jinde by to chtělo trochu vyvážit, aby se čtenář trochu zrelaxoval. Máš to postavené na mnoha drobných detailech, které na sebe přímo či nepřímo navazují, což se mi hodně líbí, ale čtenář si prostě nemůže pamatovat všechno a sem tam malá nenásilná rekapitulace nebo lehké zvolnění, aby se čtenář rozvzpomenul, vážně neuškodí.
K ději připomínky nemám, máš to hodně dobře fakticky zvládnuté a ač je to neuvěřitelně zašmodrchané, tak za nitky taháš dobře a zauzlování u tebe určitě nehrozí. Celé to pozadí atentátu na Kakashiho i velký Surejjin plán se mi zamlouvaly.
A strašně se mi líbí vysvětlení, kterak Anko k nadváze přišla Laughing out loud


A musím říct, že mě hodně baví, že povídka má být o Mikase a ani tady a ani v Hrobu prakticky vůbec nebyla Laughing out loud

Život je legrace! Pokud ovšem sdílíte jeho smysl pro humor.
FF

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Po, 2016-04-11 07:24 | Ninja už: 5191 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Na niektoré veci ti môžem odpovedať už teraz, resp. upozorniť na odpoveď ukrytú v už publikovanom texte, ktorý treba čítať s fakt úpornou pozornosťou:
Shikamaruov návštevník: Na začiatku scény s Narutom ten povedal Hinate, že Shikamaru dal inštrukcie jeho klonovy. Eye-wink To je odpoveď na to, kto bol návštevník. Smiling A v kapitole 2 Shikamaru aj naznačil, že si Naruto nebude vedieť rady a vyhľadá niekoho, komu dôveruje. Sticking out tongue
Nákaza Anko: Nakazila sa v okamihu, keď eliminovala Iruku - stačí si spojiť dokopy Palantirovu vetu pretrhnutú akčnou scénou. Eye-wink Nakazenie Iruku som pôvodne nechcel rozpitvávať, aby čitateľ nakoniec nemohol povedať "a na toto nemohli prísť hneď?" Laughing out loud - ale premyslím si to. Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...