manga_preview
Boruto TBV 09

Splnený sen

"Ááá!" Zo sprchy sa ozval výkrik a buchnutie vzápätí.
"Pomáha dať im meno."
"Akože nazveš žížalu Amálka? Alebo švába Fero, keď ho ráno nájdeš odhrýzať si zo salámy na chlebe?"
"Ty sa bojíš aj dážďoviek?"
"Bože, zase si všíma nepodstatné," zaúpela. "To nie je o strachu. Hnusia sa mi."
"No veď vravím čo na to pomáha. Keď som bol malý, mal som panický strach vliezť do vane, lebo zo sifóna vždy vyliezali tie lesklé bleskovo sa pohybujúce veci. Neskôr som zistil, že sa volajú rybenky a celkom sme sa skamarátili."
"Ty si fakt prípad."
"A ty nie. Výskaš tu každé ráno." Zohol sa ku lavóru, prevrátenému hore dnom uprostred kúpeľne.
"Neopováž sa," varovala ho.
"Neboj. Ak chceš, vylez mi na chrbát."
"To určite. Nie som malá," ofučala sa. Postavila sa však za neho a celkom rada sa na jeho široký chrbát pritisla.
Len čo lavór podvihol, malý pásavec sa dal okamžite do pohybu smerom k odtoku. Neuveriteľnou rýchlosťou zapletal množstvom krátkych nôžok, podobajúcim sa ozdobnej čipke na obruse. Veľmi, veľmi špinavom zašednutom obruse.
"Sleduj! Je celkom pekná."
"No jasné," zatvárila sa kyslo a silne mu stisla rameno.
"Volá sa žižiavka. Aj meno má pekné."
Tvor urýchlene zmizol v kanalizácii a Narutova tvár sa s úsmevom od ucha k uchu obrátila k nej.
"Tak prvé zoznámenie máte za sebou. Ono sa to zlepší. Keď budeš chcieť."
"Prečo myslíš?"
"Lebo aj s nami to tak bolo." V očiach mu zaiskrilo.
"To preto, že ty sa nedáš tak ľahko zabiť papučou."
"Ako vieš, neskúsila si to."

***

"Prečo si sa ráno tak snažil , aby som sa prestala báť tých potvor?" zaujímalo ju.
"Pretože by som chcel, aby sa ľudia prestali báť toho, čo nepoznajú a znechucovať si to, s čím sa bližšie nezoznámili."
"Ešte stále hovoríme o hmyze?"
"Niekde sa začať musí," usmial sa. "Tréning sa vždy hodí. A oni fakt nemôžu za to, že nie sú krásne a populárne... Vedela si, že sa živia odumretou kožou a chlpmi, takže ti vlastne spriechodňujú odtok, a tak nemusíš..."
Letiacej papuči sa vyhol na poslednú chvíľu.

***

"Ty si ešte tu?" vpochodoval do kúpeľne ešte stále v pyžame.
"Myslel som, že už je voľno, keď si tu tak potichu." Pohľadom zavadil o lavór tróniaci na podlahe hore dnom.
"Môžeš to nechať tak, ja ju potom vypustím."
"Netreba."
"Fakt si ju pľasla papučou?" zhrozil sa a odrazil od dverí smerom k lavóru.
"Ale čoby," chytila ho za ruku a nasilu ťahala von z kúpeľne. "Daj mi láskavo ešte pár minút, kým budem hotová. Vypustím ju sama, len si pripravím únikovú cestu, ak by sa rozbehla mojím smerom."
Kým sa zavreli dvere, zazrel na jej tvári nervózny úškrn.

***

"Počkaj! Nezabíjaj ho!"
Ruka na vodovodnej batérii sa zastavila v poslednej sekunde a kolegyňa na ňu užasnuto pozrela.
"Prosím?" Na vymaľovanej tvári sa zračilo úprimné prekvapenie.
Vždy ju považovala za povrchnú fiflenu, takže komunikáciu s ňou obmedzila na pracovné minimum. Vlastne toto bolo prvýkrát čo ju oslovila z vlastnej iniciatívy. Neodpovedala hneď, ale priblížila sa na dohľad. Neveľký pavúk na dlhých nohách sa v umývadle pomaly približoval k okraju.
"Ja ich tiež nemusím, ale mám priateľa, ktorý hovorí, že to majú v živote ťažké, tak prečo im to ešte sťažovať."
Kráska ohrnula pery.
"A ja mám brata, ktorý ich na mňa vždy hádzal, pretože ho náramne bavilo moje vrieskanie. Otec sa vždy naštval, pavúka spláchol a bolo po probléme."
Zrazu si uvedomila, že nie každý má po ruke široký chrbát, na ktorý človek môže vyliezť, keď to potrebuje. A prišlo jej to ľúto.
Pavúk medzi tým zdarne dosiahol okraj umývadla a nenáhlivo sa vydal hore stenou, pavdepodobne ani netušiac, že unikol smrti o vlások.
"Fuj! Sú odporné. Nechápem na čo to vlastne existuje," uľavila si kolegyňa.
Jej otázka bola len rečnícka - to pochopila - preto sa neobťažovala s vysvetľovaním.
"Ak by si nabudúce na nejakého zase natrafila, môžeš ma zavolať. Rada ti pomôžem. S odchytom do fľaše mám už celkom prax."
"Naozaj? Ďakujem."
Údiv sa jej odrážal v tvári, kým si umývala ruky. Zdalo sa, že rozhovor skončil.
"Vždy som si myslela, že si taký studený čumák, ale teraz si myslím, že by sme mali dať cez prestávku spoločnú kávu, trochu viac sa spoznať. Niekedy."
"To by sme naozaj mohli."

Poznámky: 

Poviedka vznikla na základe májovej kolektívnej výzvy na tému Sen. Pôvodne som napísala len rozhovor z prvých dvoch odstavcov. Tento text bude s najväčšou pravdepodobnosťou súčasťou príbehu, ktorý mám rozpísaný. Aby som však vyhovela minimálnym požiadavkám na rozsah poviedky, pokúsila som sa usadiť rozhovor do ďalšieho deja. Nie som si ale istá, či sa nesie na rovnakej vlnovej dĺžke a či som to nepokazila "tlačením na pílu". Nepredpokladám, že by bol u niekoho reálny taký náhly obrat v prístupe k predmetu odporu a strachu, ale ponechávam otvorené, aká dlhá doba uplynula medzi oboma rozhovormi. Koniec koncov téma na písanie je sen. Tak prečo nesnívať o tom, že sa sny plnia. Eye-wink
V hlavných úlohách:
rybenka domáca Lepisima saccharina kozmopolitne rozšírený bezkrídly hmyz,
žižiavka obyčajná Porcellio scaber pôvodom európsky lesný druh kôrovca, teraz kozmopolitne rozšírený,
pavúk Allagelena opulenta z čeľade kútnikovité, príbuzný nášmu kútnikovi domovému Tegenaria domestica, ktorý aj v našich domácnostiach môže vystrašiť slabšie povahy ani nie veľkosťou, ako skôr "nohatosťou".
Na záver by som sa rada podelila o super stránku, ktorú som objavila, keď som hľadala, aký druh pavúka by sa mohol vyskytnúť v Japonsku v dome celoročne: http://www.natureoz.net/zukax.htm
A ešte, mala som problém so zaradením do kategórie. Chýba mi tu kategória "zo života". Naozaj to nie je rozprávka a humor v tom asi vidím len ja.

5
Průměr: 5 (7 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Aki Uchiha
Vložil Aki Uchiha, Po, 2020-03-23 18:59 | Ninja už: 4927 dní, Příspěvků: 701 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Misia O: Veľmi sa mi páčila tvoja poviedka. Nielen jej spracovanie, ale aj myšlienka. Síce si myslíš že pobavila len teba, ale opak je pravdou. Ja som sa pobavila pri jej čítaní. Super spracovanie. Spočiatku som nemala tušenia o čom bude poviedka, keďže podľa názvu to mohlo byť čokoľvek. Ale nakoniec sa mi nehorázne páčila myšlienka, že to čo druhých odpozuje neznamená to ihneď, že to musíme zlykvidovaťm ale aj ony majú právo na život.

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Út, 2020-03-24 12:03 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ďakujem, že si si aj moju jednorázovku vybrala do misie. Teším sa, že práve táto téma sa toľkým páči. Je to ako splnený sen. Eye-wink

Obrázek uživatele himiTsu
Vložil himiTsu, Pá, 2019-05-31 07:27 | Ninja už: 5529 dní, Příspěvků: 921 | Autor je: Propadlý student Akademie

Jsem sama ze sebe prekvapena ze jsem pri prvni zmince o pavoukovi nezavrela stranku. Laughing out loud Moje fobie z nich zacala kdyz jsem se jako dite probudila a primo nade mnou na strope si hovela takova velka cerna potvora, fakt hroziva ne ten maly nohaty. Nedokazala jsem se pohnout z nelogickeho strachu ze na me spadne a od te doby je musim ze sveho obydli odstranovat, v praci nebo v bydleni jinych je ignoruju ale u sebe doma je nesnesu z opet nelogicke obavy ze se jednou probudim a zase budu mit neco nad hlavou. Snazim se jim davat jmena uvedomovat si ze jsou uzitecni protoze chytaji jine mnohonohe potvory, hlavne me ceka cesta do Asie a tam se jim nevyhnu, ale nedari se mi je prijmout tak jako ty a mrzi me vzdy kdyz nejakeho musim splachnout protoze ten tvor ma stejny pravo na zivot jako ja ale proste se nedokazu srovnat s myslenkou ze ho pustim ven a on zas teoreticky prileze zpatky.
Povidka je to ale miloucka a toto
"To preto, že ty sa nedáš tak ľahko zabiť papučou."
"Ako vieš, neskúsila si to."
me neskutecne pobavilo. Smiling

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Pá, 2019-05-31 23:58 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Och, fóbia, to mi je ľúto. Zmieňovaný scenár som zažila aj ja, keď som raz spala v senníku, s tým rozdielom, že ja som sa zobudila a toho osemnohého tvora som mala na tvári. Zjavne ma to ale nepoznačilo. Časom som sa naučila len to, že nie je prejavom hrdinstva všetko chytať do holej ruky - oni sa tiež boja a niektoré majú celkom neprijemne výrazné zovretie hmatadiel, takže používam na odchyt papier a tú fľašku. Bez akýchkoľvek postranných úmyslov ovplyvňovať Ťa nasilu môžem povedať, že nevrátil sa žiadny, iba jeden jediný kútnik domový fakt obludných rozmerov, ktorý sa vracal až kým som ho neodniesla tri bloky ďalej. Ani mi nevadil, len som sa bála, že na neho stúpim v noci a neprežije to. Ale nezazlievam mu to, v tom čase som bývala rok v pivnici a bola som tam votrelec medzi všetkými možnými vlhkomilnými tvormi. (Inak papuča je milosrdnejšia a rýchlejšia smrť ako utopenie. Človek, ktorý sa ale bojí, má problém aj zabiť to zviera, voda je rýchla a bezkontaktná.) Ale rozumiem aj tomu iracionálnenu strachu. Ja som sa tak bála nočných motýľov, ani možno nie ich samých, ako skôr toho zvuku, ktorý vydávajú, keď šuchocú krídlami po stene a narážajú do stien. Bol to ten druh strachu, že keď dnu vletela múra, okamžite som s jačaním vybehla do inej miestnosti, dokonca raz som sa zavrela vonku na balkóne s inými motýľmi, ktoré ale na skle "nešuchotali". V tomto prípade musela nastúpiť mama, motýľa odchytiť a vypustiť. Môj prístup sa zmenil postupne. Najprv som sa učila ich pozorovať, potom, keď ich mama odchytávala, tak som ich vypúšťala a dnes mi už nič nerobí ani ten zvuk. Akurát, že ich je naozaj oveľa menej než v minulosti a zriedka nám vletí nejaký dnu.
Ďakujem za komentár a som šťastná, že aj dialógy pobavili. Mňa tiež ^-^

Obrázek uživatele himiTsu
Vložil himiTsu, So, 2019-06-01 00:29 | Ninja už: 5529 dní, Příspěvků: 921 | Autor je: Propadlý student Akademie

Pozorovani jsem taky zkousela a myslim ze to to jen zhorsilo, prijdou mi vzhledove tak odporni ze se mi z toho krouti zaludek. Sad A stve me to protoze je to ode me povrchni a kazde jedno splachnuti se mi podepisuje na karme, no nakonec mi tolerance jejich pritomnosti v byte privedla tolik stresu ze jsem musela vybrat to mensi zlo pro me. A ono to u nas s tim vypoustenim neni tak jednoduche, bydlime ve stresnim byte a pustit ho na terasu vubec si tim nepomuzu protoze ho pak stejne potkam a bezet sest pater abych ho dala do travy se mi nechce. Laughing out loud
Zvlastni je ze se stitim jen nekterych druhu hmyzu, treba takovi mravenci mi nevadi ackoli s nima vedeme nekoncici boj o teritorium. Laughing out loud

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Po, 2019-05-06 23:52 | Ninja už: 5192 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Dosť mi precítenie toho príbehu sťažuje fakt, že si vôbec nedokážem predstaviť nejaký hmyz v kúpeľni, nieto ešte konkrétne druhy. Smiling Akurát pavúk sa tu tam niekde objaví + cca raz za rok sa zvyknú premnožiť mušky, ale to spravidla stačí pozrieť, či nezačal hniť niektorý zemiak, jablko, alebo tak ...

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Út, 2019-05-07 00:20 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Mne je úplne jasné, že pre niekoho to bude rozhovor o ničom.
Asi bývaš v nejakej novostavbe, alebo vo väčšom meste.
Ja mám šťastie na staré domy a aj v paneláku sa občas niečo objaví - najmä ak v domácnosti nepoužívaš bežne nejaké chemikálie (hydroxid sodný), širokospektrálne dezinfekcie či lapače. Ja si uvedomujem význam hmyzu v ekosystéme a sama sa cítim jeho súčasťou aspoň tak, ako som súčasťou ľudskej spoločnosti. Preto nemám potrebu ho zo svojho okolia odstraňovať.
Ďakujem za prečítanie a komentár.

Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Po, 2019-05-06 22:11 | Ninja už: 2656 dní, Příspěvků: 1369 | Autor je: Manga tým, Leeho závaží

Tak se taky přidám, protože je to vážně moc milá povídka. A hezky napsaná. Smiling
Náhodou, až na způsob podání mi to zase naopak k Narutovi velmi sedí, protože skrz to, co říká, neustále prosvítá jeho zkušenost s Kuramou. Je pravda, že nikdy nebyl portrétovaný jako někdo schopný hlubší reflexe, alespoň tak, jak jsem ho vnímala já. Jednal spíš spontánně a bez přemýšlení, bez vysvětlování. Ale vlastně mi to vůbec nevadí.
Poslední dobou mě skoro až zaráží, kolik věcí lidi nepovažujou u ostatních za samozřejmost, přestože je sami dělají. Tohle je rozhodně jedna z nich. Taky ty zvířata vynáším ven nebo je nechávám být. A momentálně si ani nemůžu vybavit nikoho, o kom bych s jistotou věděla, že to dělá jinak. Laughing out loud Přijde mi, že člověk ječící při pohledu na pavouka je podobnej fenomén jako Yetti, všichni o tom mluví, ale nikdo to neviděl. Laughing out loud
Chvilku jsem se bála, že skončíš u stereotypní představy povrchní, upravené slečny z obálky časopisu jako protiváhy soucitného, uvědomělého Naruta; protiváhy, se kterou nemá smysl se zahazovat. Jsem moc ráda, že jsi to nakonec uzavřela takhle. Smiling

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Út, 2019-05-07 00:14 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Krásne si ten portrét vystihla. Aj Aku a strigga vyjadrili, že to k Narutovi až tak nesedí. Chcela som ho nechať mudrovať s cieľom ovplyvniť jej prístup hoc' aj vymyslenou informáciou. Lenže ako vravíš, on je vykreslený ako človek, čo nepremýšľa, len koná intuitívne. Pre mňa ako hĺbavého človeka je to dosť ťažko uchopiteľné - ale dobre vedieť.
Na druhú stranu, ľudia sa vyvíjajú. Dokonca aj veľmi hlučný, zbrklý človek môže začať vystupovať seriózne (zažila som u svojej najlepšej kamošky na základke, keď prišla do puberty). Chápem to tak, že to sú ľudia, ktorým rozum nechýba, len ho občas šetria a nepoužívajú. Alebo sa to potrebujú naučiť, alebo musia mať dôvod. Veď aj Naruto bol viackrát v situácii ukázaný ako schopný vymyslieť nejakú stratégiu v boji, po celý čas bol veľmi vnímavý na to vypovedané aj nevypovedané, a to predpokladá emočnú inteligenciu. Dokonca tu som nedávno čítala ako kritiku autora, že jeho postavu vykreslil tak dvojako, že je to neuveriteľné, aby bol človek raz taký pako a potom zas ako taký vychytralý protivník. Ja myslím, že sa to úplne nevylučuje. A vlastne je naozaj ťažké si predstaviť človeka, ktorý by sa nijako nemenil, nevyvijal a že by sa taký, aký bol, stal Hokagom.
Mala som kolegyňu na výške, ktorá mala taký strach z hmyzu a pavúkovcov, že jej kvôli tomu odpustili praktickú poznávačku z bezstavovcov a dostala miesto toho nejaké iné teoretické úlohy naviac. Niektori ľudia naozaj kričia. Ešte častejšie je to v prípade myší a potkanov.
O stereotyp som sa naozaj nesnažila. Chcela som poukázať na potrebu mať chrbát a stať sa chrbátom pre niekoho. Splneným snom je tá dispozícia druhej strany prijať ponúkanú pomoc Smiling

Obrázek uživatele Poštolka
Vložil Poštolka, Po, 2019-05-06 20:36 | Ninja už: 4191 dní, Příspěvků: 5842 | Autor je: Admin, Editor obrázků, Manga tým, Člen Dvanácti strážných nindžů 

Rozklikla jsem si to vidouc tvoje jméno a námět mě hodně potěšil. Je krásné počíst si i tady o tvorech, které leckdo přehlíží, a potažmo o rozmanitosti života vůbec. A na závěr i o tom, jak ti roztomilí tvorové dovedou ovlivnit i mezilidské vztahy k lepšímu. díky. Povídka zahřála u srdce.
Kdyby tam nepadlo Narutovo jméno, sedělo by mi to třeba na pár Šikamaru + Temari („nemlať mi tu pavouky vějířem, ještě zboříš dům“). Samozřejmě i k Šinovi by se podobný přístup hodil.

Zrovna stínky (žižiavky - děkuji za latinský název, pomohl mi se zorientovat) a pavouky ani nevynášíme, doma jsou nám k užitku. Na rozdíl od švábů, co v létě přilétají ze zahrady a tam bohužel leckdy dojde i na tu vraždu - na bezpečný odchyt jsou moc rychlí a nechat si je namnožit někde za nábytkem by nás přišlo draho. Po rybenkách se mi i stýská - měli jsme je v paneláku, ale po přestěhování jsem je už skoro neviděla. Byly roztomilé, jako živé stříbro.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránkách Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA.
 
Jinak pořád na Konoze funguje hra Útok na Konohu, kde si můžete pořádně zmasakrovat pár „padouchů“.

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Po, 2019-05-06 22:56 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Dúfala som, že aspoň niekomu padnem do noty a hľa - aj tebe sa malí tvorovia zdajú roztomilí. Máš pravdu, že na Shina by sa tento pozitívny prístup k nim hodil najviac. K Shikamaruovi s Temari mi akosi nepasuje to doberanie sa navzájom (špičkovanie). Faktom je, že v tomto rozhovore sú postavy z poviedky, ktorú si píšem, no a je to práve Naruto a ona. Meno zatiaľ nie je dôležité. Mne sa na Narutovi páčil jeho vrelý prístup k zvieratám každého druhu, dokonca ma neurazil ani filler s tým záhadným Omba Laughing out loud
Latina je skvelá, vždy pomôže. Poviedka mi tiež dala príležitosť oprášiť si vedomosti o týchto taxónoch. Ja tiež vyhadzujem len tie druhy, ktoré vnútri len zablúdia a bez potravy by uhynuli (hmyz, čo v noci priletí za svetlom). Našťastie so švábmi sa nestretávam, ale zabíjaniu sa vyhnúť nedá (také kliešte a komáre majú fakt neblahý osud). Ďakujem za prívetivý komentár.

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Po, 2019-05-06 19:58 | Ninja už: 2686 dní, Příspěvků: 3013 | Autor je: ONLINE, Metař Gaarova písku

Takúto špecializovanú tému som ešte nečítala, aj keď v narutosvete hrá hmyz významnú rolu Wow, tak tohle je vážně krutě hustý!! Len aby ťa Šino neprišiel požiadať o ruku Shino Aziati si veru na hmyze aj radi pochutnajú. Bohvie, kto je tá žena v Narutovej kúpeľni Puzzled On sa skamaráti asi s celým svetom Laughing out loud Pekná myšlienka: "Pretože by som chcel, aby sa ľudia prestali báť toho, čo nepoznajú a znechucovať si to, s čím sa bližšie nezoznámili." Nuž jeden nikdy nevie, aký impulz spustí vzájomné sympatie, aj pavúk má svoje miesto v kolobehu života. Široký chrbát by sa zišiel aj mne Laughing out loud
Hlavné je, že si začala písať Kakashi YES Rybenky sa údajne vyskytujú na veľmi čistých miestach. Ďakujem za popis hlavných postáv, aspoň som si osviežila, čo mi tu pobehuje Mrk Teším sa, čo pre nás vymyslíš v ďalších častiach príbehu Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Út, 2019-05-07 00:08 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ďakujem Sempai. Áno, hmyz je vo viacerých častiach sveta významným zdrojom bielkovín. Najmä ten väčších rozmerov - ktorý v našich krajoch nemá zastúpenie. Kedysi sa hovorilo, že príde doba, keď bude hmyz predstavovať významnú zložku potravy pre ľudskú populáciu celoplošne. S ohľadom na klimatickú zmenu som ale voči tomuto tvrdeniu skeptická, pretože na nárast teploty ako prvý zareaguje negatívne práve hmyz.
Schválne som sa vyhýbala pomenovaniu ženskej postavy v príbehu, pretože by to vyvolalo otázky, ktoré zatiaľ nepotrebujem ^-^ Prídeme k tomu (dúfam).
Široký chrbát potrebuje občas každý, a zas by sme nemali prehliadať príležitosť byť takým chrbátom Eye-wink

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Po, 2019-05-06 19:31 | Ninja už: 4951 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Vůbec nevím, co mě vlastně dovedlo ke čtení, protože jsem na Konoze nic nečetla asi sto let, ale tahle povídka je hrozně hezká Smiling má hrozně příjemnou atmosféru, Naruto je tady strašnej sympaťák (i když možná ne úplně kanonickej, ale upřímně, já to naposledy sledovala před tak dlouhou dobou, že už to ani nepoznám). A přestože mám z pavouků hrůzu, moc se mi ten přístup praktikovanej tady líbí - vlastně je to legrační, protože mě manžel taky naučil je hnedka v záchvatu paniky nezapleštit, ale prostě ho zavolat, aby je odnesl ven. (Na holý ruce. Jen tak. To je pro mě úplně nepředstavitelný. Laughing out loud)

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Po, 2019-05-06 23:25 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ďakujem za komentár, ktorý ma veľmi potešil. Som taká rada, že to nebola pre Teba strata času a atmosféra sa Ti páčila. Dokonca Ti je v niečom blízka. Obdivujem každého, kto napriek skutočnému strachu je schopný nejakej zmeny a prijať ponúknutú pomoc. Manžela pozdravujem, od pohľadu sympaťák Mrk

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Po, 2019-05-06 19:15 | Ninja už: 5649 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Většinou taky nechávám žít a vyhazuju to ven, k zabíjení se uchyluju jen v krajních případech. Brouci, mouchy, žížaly, stonožky a všelijaká havěť mi nevadí, klidně na ně i sáhnu (někdy až postrádám pud sebezáchovy), jediný problém mám s pavouky. Menší, ty "tenké" neduživce ještě snesu, u větších hrdinně volám o pomoc muže xD
Naruto je zlatíčko, pěkně to vysvětlil - akorát mě zarazilo, jak učeně; to mi k tomu blonďatému paku úplně nepasuje. Naopak si myslím, že je poslední scéna velmi dobrý přesah, kterým to získává na hloubce Smiling Díky za příspěvek do Výzvy.

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Po, 2019-05-06 23:42 | Ninja už: 2326 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ja ďakujem za tému. Už som od vianoc viackrát rozmýšľa niečo napísať, ako som sľúbila, ale vymyslieť si tému je pre mňa celkom problém.
Každá zbytočná smrť je zbytočná - som rada, že to tak cítia viacerí. Ja som aj mamu naučila vyhadzovať muchy s myšlienkou, že vonku budú užitočné ako potrava. A faktom je, že ich je čoraz menej.
S učeným vysvetlením som si nedala dosť pozor Ty kámo, co sis dal?! V skutočnosti tam malo ísť o táranie (mudrovanie), kde človek ktorý tomu vôbec nerozumie sa robí veľmi múdry, aby trebárs niekoho ovplyvnil žiaducim smerom. Poznámka o spriechodňovaní odtoku je úplná blbosť aj keď znie fakt učene Teeth Keď si teraz spomínam, pôvodne som ho chcela nechať hovoriť o odumretej koži a chlpoch v odtoku, nie o organických zvyškoch, ale bolo to brr Hehe... a opäť to predpokladá znalosť, že niečo také sa v odtoku nachádza (aj keď na tie chlpy človek nemusí byť mudrc, to je pravda Tee-hee asi by som to mala opraviť). Ďakujem za komentár, a dúfam, že z tohto rozboru Ti neprišlo zle Tohle nedávám