manga_preview
Boruto TBV 08

Trieda neúspešných

Ťažko sa jej v noci spalo a bolo to na nej trocha poznať, hoci sa snažila obsluhovať zákazníkov s rovnako milým úsmevom ako zvyčajne. K čomu sa to len nechala nahovoriť. Teda nahovoriť. V skutočnosti ju nikto nepresviedčal. Bola to ona, ktorá sa vyzvedala Iruku na prípravy ďalšieho školského roka a keď prezradil, že tentoraz prvý krát otvoria triedy aj pre neúspešných absolventov, no stále nemajú vyriešené navýšenie počtu učiteľov, bola to ona, kto sa na prekvapenie všetkých prítomných ponúkla, že by miesto učiteľa prijala. S Irukovou pomocou vybavila všetky formality a až dnes, v deň začiatku školského roka, na ňu plnou váhou doľahlo, do čoho sa to vlastne pustila. Veď ona by vlastne mala v tej triede sedieť a nie učiť čo akokoľvek bezvýznamné predmety, nevyžadujúce kvalifikáciu shinobiho.
A mala obdobie, kedy by sa takej možnosti aj potešila. Keď po ukončení Akadémie patrila medzi tých, ktorí neprešli sitom. „Neúspešní, sa vrátia do Akadémie.“ bolo povedané a ona sa utešovala tým, že bude môcť byť znova v blízkosti toho mladého učiteľa, ktorý nastúpil keď už bola ročníku. Bol milý, keď chválil, úsmevný, keď sa rozčuľoval, láskavý, keď sa niekomu niečo nepodarilo natoľko, že mu z toho bolo do plaču a zlatý, keď s nadšením vysvetľoval učivo. Bol pre ňu ako soľ do jedla bez chuti. Ale to s tým návratom do Akadémie bola iba taká fráza. Kde by sa tam toľkí pomestili a vôbec, bola to mierová doba, kedy sa redukovali počty tých, ktorí budú vycvičení za shinobiov a posielaní na misie. A tak neostávalo, než sa priučiť nejakému civilnému zamestnaniu, čo pre ňu nebol problém, veď jej otec vlastnil stánok s ramenom. A ten mladý učiteľ do ich stánku občas zavítal. Tak ako v deň, keď hovoril o otvorení triedy pre neúspešných absolventov. Konoha síce utrpela v minuloročnej vojne skutočne obrovské straty a prinajmenšom nových geninov zatiaľ skutočne treba, no zlé jazyky medzitým začali šepkať, že Šiesty má možno výčitky svedomia. Aj sám Iruka potvrdil, že kým k nemu nastúpila na učenie nová generácia sanninov, každú jednu pridelenú skupinu uznal neschopnou.
Akýsi mladík si práve objednal mizu ramen a k tomu dvojitý úsmev. Tak ten si teda verí. Tak ako mnohí jemu podobní, tak ako aj väčšina jej budúcich žiakov, ak nie všetci. Podľa menoslovu vedela, že všetci sú chlapci. Ani jediné dievča. Čo je do istej miere pochopiteľné, keďže si už mnohé stihli vytvoriť stabilné zázemie, vzťahy, rodiny a vôbec už netúžili po nestálej kariére shinobiho. Aj keď v budúcich rokoch by sa to mohlo zmeniť, ak pokusná trieda uspeje. Chlapci ostali neraz ešte stále chlapcami. Ale nie rovnakými, ako si ich pamätala z akadémie. Nie, nebudú to deti, ale fakticky jej rovesníci. Budú ju rešpektovať? Nebála sa ani tak neúctivosti, ako toho, že sa na ňu môžu pokúšať urobiť dojem pre čo by sa mohla ocitnúť v trápnych situáciách. Alebo keď sa ju budú snažiť obmäkčiť pre lepšie hodnotenie. Ústretovosť nie je iba jej charakterovou črtou, ale priam profesionálnou deformáciou. A keď objavia nejaké jej slabiny nebudú sa to snažiť zneužívať? Bude vedieť v triede udržať disciplínu, keď sa spotení a rozjarení vrátia z cvičenia? Čoraz viac to celé prestávala vnímať ako možnosť pomáhať a pritom tráviť viac času v spoločnosti Iruku. Myseľ jej zaplavili všemožné scenáre a postupne ju začali paralyzovať. Len aby si nikto nevšimol jej rozochvenosť.
Začula detský huriavk a skutočne, cez štrbinu, vytvorenú narýchlo odchádzajúcim zákazníkom, zazrela utekať mladšiu dcéru vodcu klanu Hyuuga, sprevádzanú niekoľkými priateľkami a nasledovanú svojimi ochrancami. Takže je to tu. Žiaci z klasických ročníkov sú už pustení domov. Čo nevidieť nadíde čas poobedňajšieho vyučovania pre špeciálnu triedu. Všimla si, že onen náhlivo odchádzajúci zákazník bol práve ten mladík, čo sa na ňu vyzývavo usmieval. Snáď sa len neponáhľal práve na otvorenie školského roka? Posledné zvyšky jej odvahy sa rozplývali a vôňa čerstvo uvareného jedla vo vetre. Bezradne sa obrátila k otcovi.
„Ja neviem, či to zvládnem. Najradšej by som tam vôbec nešla.“
Deja vu. Niečo podobné povedala aj v deň, keď mala prvýkrát nastúpiť do Akadémie. Možno si na to spomenul aj on sám, lebo sa usmial.
„Otoč sa!“
Učinila tak a uvidela Iruku, ktorý k nej priateľsky vystrel ruku. Rýchlo si zložila zásteru i šatku a pribehla k nemu. „Vyzerám dobre?“ prebehlo jej hlavou, keď mu podávala ruku. „Čo na to otec?“ pomyslela si akonáhle sa ich dlane spojili a obzrela sa. Teuchi sa však iba spokojne usmieval, čo ju priviedlo do ešte väčších rozpakov.
Rezignovane sa nechala viesť Irukom a spoločne vykročili smerom k Akadémii. Cestou jej rozprával o svojom pláne analyzovať na základe správ príčiny neúspechu jednotlivých študentov a na základe toho prispôsobiť ich výučbu čo najindividuálnejším spôsobom. Ayame počúvala iba na pol ucha, hoci to pokladala sa skvelú myšlienku. Stále ju zožierali pochybnosti. A tak sa dostali až ku vchodu Akadémie, o dosť rýchlejšie, ako by si to želala. No tak teraz už skutočne niet cesty späť.

Postavila sa s ostatnými učiteľmi pred tabuľu a prebehla zrakom po žiakoch. Viac, či menej zrelí chlapci, mládenci, muži, ktorí dostali možnosť splniť si svoj sen. Každý jeden väčší a silnejší ako ona. A áno, bol medzi nimi aj ten, ktorého iba pred chvíľou obsluhovala v stánku s ramenom. Iste ju spoznal, no nedal to zatiaľ znať.
„Ja som Iruka Umino a budem vaším triednym,“ začal Iruka s príhovorom, „po mojej pravici stojí Ayame Ichiraku, ktorá bude ...“ a tak pokračoval a Ayame mu pohľadom visela na perách, nielen preto, že ju pohľad na študentov uvádzal do rozpakov, ale jej aj imponoval Irukov prejav. Je o toľko zrelší a sebavedomejší, než akého si ho sama pamätala zo školských čias. Každé jeho ďalšie slovo rozpúšťalo jej bezradnosť ako rozpálená panvica hrudku masti. Možno je to iba dočasné, vlastne takmer určite, ale tu a teraz sa začínala cítiť schopná prekonať všetky problémy, čo môžu nastať. Spoločnými silami toho budú schopní.
„Verím, nie, viem, že sa chopíte tejto výzvy s najväčšou vážnosťou a spolu ju dovedieme do úspešného konca.“ dokončil Iruka svoju reč.
„Hai!“ zaznelo jednohlasne v triede i v Ayaminom srdci.

Poznámky: 

Pôvodne som vôbec neveril, že budem vedieť vytvoriť k tejto misii nejaký súvislejší príbeh, ktorý by bol aspoň štipku originálny, ale potom so uvidel tento klip a už to frčalo:
https://www.youtube.com/watch?v=lcOxhH8N3Bo

5
Průměr: 5 (6 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Pá, 2016-09-16 01:42 | Ninja už: 5641 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Ti dva spolu vypadají pěkně, klidně bych o nich brala něco víc, milý pár ^^ Tak jsem ti před chvílí k Nádobám napsala, že jednorázovky nehustíš, ale tady to musím vzít zpátky, pardon - tady jsem se trošku ztrácela. Nebo hustota... spíš jakési přilepování informací na další, nahodile, co sis zrovna vzpomněl. Hádám, žes to psal hodně rychle kvůli misi, což je škoda, protože konožská večerní Akademie zaujala, něco takového by mě nenapadlo.
A klidně ať učí vaření, však jak měli vždycky ninjové radost z Kosukeho, když jim udělal něco dobrého na misi ^^

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2016-09-16 11:35 | Ninja už: 5184 dní, Příspěvků: 6228 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Informácie som až tak "od pása" neprilepoval, iba tri "srandičky", čo ma napadli počas písania a to: Hanabi prebehnuvšiu popred stánok, Teuchiho "Otoč sa" a kuchárske prirovnania. Všetko ostatné podliehalo pevne danej štruktúre, ktorá mala dať deju zmysel. Ak už som, inšpirovaný klipom, vybral ako postavu nenindžu, musím zmysluplne vysvetliť prečo práve ona a pri tom zároveň aj poodhaliť o čo vlastne ide. To sa mi spolu s odštartovaním jej vzťahu k Irukovi podarilo skĺbiť na relatívne malej ploche (v podstate 1. tretine), čo mohlo spôsobiť presýtenosť, ale ďalej som ju nechal už voľne plynúť spolu s jej obavami. Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Pá, 2016-09-16 12:27 | Ninja už: 5641 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Já jsem pochopila, že věci mají svoji informační hodnotu, jen jsem myslela jako styl "přilepování" - A mala, A ten, Aj keď, ak, ... Že mi prostě nesedly některé věty stylisticky, víš, kdyby sis s nimi trošku ještě pohrál. A proto se mi to jako by nabalovalo na sebe a neměla jsem z toho takový pocit, jaký mohl být Smiling

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2016-09-16 14:41 | Ninja už: 5184 dní, Příspěvků: 6228 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Ah tak. Smiling Prišlo mi, že práve takto sa to bude lepšie hodiť k jej duševnému rozpoloženiu.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Camelia
Vložil Camelia, Pá, 2016-09-09 19:11 | Ninja už: 4708 dní, Příspěvků: 1469 | Autor je: Pěstitel rýže

Roztomilé. Bude to mít pokračování?

Ach ten sentiment...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2016-09-09 19:47 | Ninja už: 5184 dní, Příspěvků: 6228 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Camelia: Tiež ma napadlo, že to má potenciál, ale momentálne pracujem na inej sérii, tak neviem. Keby áno, tak by to už do misie pravdepodobne nešlo, pre pravidlá určujúce prvý deň. Tak neviem. Smiling

Yuki a Nyssa: Bitky a vraždenie na FF misii o prvom školskom dni ste snáď ani nemohli čakať, veď aká je možnosť, že niekto bude spracúvať Zabuzu? Laughing out loud Som rád, že ste si oddýchli a vďaka.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Nyssa
Vložil Nyssa, Út, 2016-09-06 22:06 | Ninja už: 2884 dní, Příspěvků: 320 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Muhaha, další oběť se přidala. Nepochybovala jsem o tom, že se též přidáš Laughing out loud
Jinak, taková klidná, oddechová povídka. To asi jen já musím pořád někoho mlátit Laughing out loud

Lekce bez bolesti nemá žádný význam.
Protože nelze něco získat, aniž by člověk něco obětoval.
Ale když vydrží tu bolest a překoná ji,
získá silné srdce, jakému se žádné jiné nevyrovná.
Ocelové srdce
Kakashi ^_^ Kakashi ^_^
Všechny moje povídky i s popisem najdete tady: Nyssa - povídky
Fanfiction série: Tomoe?!, Pouta, Domov je tam, kde máš kunai
Fanfiction jednorázovky: ...Proč zabíjím..., A to je Ona, Jsou tu všichni?, Ten osudný rok, Ostré nástroje

Obrázek uživatele Yuki Kaze-san
Vložil Yuki Kaze-san, Út, 2016-09-06 14:10 | Ninja už: 5707 dní, Příspěvků: 7877 | Autor je: Moderátor, Vydavatel Icha Icha

Ayame bych tedy nečekala, že se jí někdo ujme, ale byla to taková příjemná a klidná oddychovka, kde se člověk nemusí stresovat, zdali v dalším odstavci někdo umře, nebo se obětuje.
Krásně se to četlo. Smiling

„Nepodceňujte sílu četnáře.“ Matthew Reilly
FF stránka moje a Nildona!!!
FC pro mě od nellynuska

Obrázek uživatele Kakari
Vložil Kakari, Po, 2016-09-05 23:12 | Ninja už: 5323 dní, Příspěvků: 2061 | Autor je: Ošetřovatelka Kakashiho smečky - specialistka na Pakkuna

“Večerní škola“ na Akademii, zajímavý nápad. Jen si marně lámu hlavu nad tím, co by tam tak mohla zrovna Ayame vyučovat. Ale hádám, že díky Irukovi tohle podstatné opravdu nebylo...
Já jsem tušila, že ti to nedá a něco zkusíš. A času zbývá spousta – napíšeš ještě další nebo budeš společně se mnou závidět? Sticking out tongue Laughing out loud
Každopádně body jsou tvé a jako razítko do deníčku za odměnu, které já dostávala v první třídě, tu pro tebe mám rybičky Smiling

Život je legrace! Pokud ovšem sdílíte jeho smysl pro humor.
FF

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Út, 2016-09-06 10:22 | Ninja už: 5184 dní, Příspěvků: 6228 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Sloh, geografia (po vojne sa predsa len trocha zmenila), história, varenie Sticking out tongue atď. ... . Áno, aj do poviedky som vpísal, že by popravde mala sama v triede sedieť, len to by sa mohlo trocha biť s pravidlami, lebo ako žiačke by to predsa len nebol je úplne prvý deň na Akadémii, a môj koncept vyžadoval ženskú postavu, ktorá nie je shinobi.
Ostanem zrejme pri závidení. Toto bol skutočne, ale skutočne náhodný nápad. Eye-wink

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...