manga_preview
Boruto TBV 08

Ootsutsuki klan

Ootsutsuki symbol.jpg

Klan Ootsutsuki (Ootsutsuki Ichizoku, 大筒木一族) je starobylý klan nebeských rohatých bytostí (amatsubito, 天津人). Od té doby, co v pradávných dobách Kaguya přišla na Zemi a jejímž přičiněním započala éra ninjů, klan Ootsutsuki drží nad lidmi mocný vliv.

Po staletí Ootsutsuki cestují vesmírem a snaží se najít vhodné místo, kam zasadit Božský strom (Shinju, 神樹), který roste díky krvi prolité v mnohaletých válkách. Z tohoto stromu pak pojídají chakrové ovoce, z kterého získají ohromnou sílu a prodlouží si tak život.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhUchiha Sasuke v jiné dimenzi zjistil, že svět vždy infiltrují po dvojicích.

Klan na Zemi vyslal Kaguyu a Isshikiho, aby pro zbytek klanu sesbírali chakrové ovoce. Na Zemi se dostali v době nekončících válek mezi lidmi, v dobách, kdy ještě nikdo nepomýšlel na systém skrytých vesnic, jak jej známe dnes. Aby tyto boje ukončila, snědla posvátné ovoce z Božského stromu a stala se prvním uživatelem chakry vůbec. Dotknout se posvátného ovoce však bylo zakázané, Kaguya tím porušila odvěký řád.
S touto novou silou rychle ukončila veškeré boje a lidé ji začali nazývat Králičí bohyní (Usagi no Megami, 卯の女神). V manze podrobnosti nejsou známé, ale brzy po nastolení míru porodila dva syny, Hagoroma a Hamuru.

Jenže Kaguyu moc oslepila a začala si pohrávat s myšlenkou Věčného Tsukuyomi; iluze světa ve věčném snu, tedy i věčném míru. A protože se obávala následků za snědení chakrového ovoce, vytvořila armádu bílých Zetsu, aby se svému klanu ubránila.

Kaguya se v závisti nad uměním vlastních synů obrátila i proti nim, využila přitom spojení s Božským stromem ve formě Desetiocasého démona. Hagoromo a Hamura dokázali rozdělit a absorbovat matčinu chakru, tělo využili pro stvoření Měsíce. Hamura se později s dalšími členy klanu na Měsíci usadil a dohlížel na to, aby už nebyla probuzena (o tom pojednává i film Naruto: The Last). Hagoromo naopak rozšířil chakru mezi lidi a učil je, jak ji využívat, své učení nazýval ninshuu.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhIsshikiho osud v těchto dobách je pro nás velikou neznámou, nicméně jeho chakra přežila v Jigenovi, vůdci záhadné organizace jménem Kara.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhBěhem období Sedmého Hokage si Momoshiki a Kinshiki Urashiki, Kinshiki a Momoshiki ve vesmíru(v anime ještě Urashiki) povšimli abnormalit v Kaguyině světě a rozhodli se situaci prozkoumat. Díky Urashikimu se Kinshiki s Momoshikim dozvěděli o Kaguyině osudu a její chakře i incidentu s princeznou Byakuganu na měsíci. Kaguyu následně prohlásili za zrádce klanu a sami zaútočili na Zemi během Chuuninských zkoušek a unesli Sedmého. Zbylým Kagům, společně s Uchihou Sasukem a Uzumaki Borutem
se jim podařilo Naruta zachránit a Kinshikiho s Momoshikim porazit.

Schopnosti

Všichni Ootsutsuki ovládají alespoň jedno kekkei moura, přičemž převládá Byakugan s potenciálem probudit Tenseigan. Kaguya ovládala Rinne Sharingan a schopnost velmi podobnou Shikotsumyaku. Hagoromo a Momoshiki ovládali Rinnegan. Asura v anime ovládal Mokuton, Indra zase Sharingan.

Momoshiki prohlašoval, že nejsilnější schopností klanu je jejich schopnost využití chakry, získání síly, mládí a dlouhověkosti, pokud sní chakrové ovoce. A zdá se, že přítomnost Ootsutsuki zůstává i po jejich smrti. Hagoromova duše přežívá díky jeho chakře, aby dořešila záležitosti, které před svou smrtí nestihl Hagoromo vyřešit. Z podobného důvodu se před Hinatou zjevila Hamurova duše. Indrova a Asurova chakra se cyklicky objevovala v jejich potomcích, aby byl urovnán jejich dlouhověký spor. Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhMomoshikiho duše se po smrti zdržela, aby Borutovi vzkázala svá poslední slova a předala mu svou chakru v podobě Kaamy a vybrala si jej za svou schránku.

Další schopností je přemisťování skrz dimenze, co vyžaduje ohromné množství energie. Klanová linie na Měsíci jej dokázala kolonizovat vytvořením Tenseiganu, který nadále posilovali shromažďováním Byakuganů. Díky Tenseiganu získali světlo a životaschopné prostředí, energii pro jejich zařízení a dokonce s jeho pomocí dokázali ovládat i pohyb planety.

Seznam známých členů

  1. Kanna (pouze v anime)
  2. Oootsutsuki patriarcha (pouze ve filmu)
  3. Ootsutsuki Asura
  4. Ootsutsuki Hagoromo
  5. Ootsutsuki Hamura
  6. Ootsutsuki Indra
  7. Ootsutsuki Isshiki
  8. Ootsutsuki Kaguya
  9. Ootsutsuki Kinshiki
  10. Ootsutsuki Momoshiki
  11. Ootsutsuki Toneri (pouze anime a film)
  12. Ootsutsuki Urashiki

Zajímavosti

  1. Ootsutsuki (大筒木) zhruba znamená „velký bambusový strom“. Je to odvozeno z obskurní pasáže v druhém díle kroniky Kojiki (Kodžiki) o genealogii císaře Suinina; jedenáctého japonského císaře. V této pasáži se udává, že jeho choť Kaguyahime no Mikoto (迦具夜比売命) byla dcerou krále Ootsutsukarineho no Miko (大筒木垂根王). Tradice udává, že právě oni byli inspirací pro princeznu Kaguyu a starého řezače bambusů v Příběhu o řezači bambusů (příběh je známý také jako Příběh o princezně Kaguye).
  2. Rohy členů klanu mají symbolizovat králičí uši, což odkazuje na další japonský folklorní příběh o měsíčním králíkovi. Kaguya je v anime známá také jako Králičí bohyně (Usagi no Megami, 卯の女神).
  3. Celý Ootsutsuki klan Hinatu označuje jako Princeznu Byakuganu (Byakugan no Hime, 白眼の姫). Nikdy nebylo vysvětleno, proč ji tak nazývají, nicméně právě ona je imunní vůči Tonerimu a jako jediná může zničit Tenseigan.
  4. Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhMomoshiki poznamenal, že kdokoli, kdo porazil boha (tedy jakéhokoli Ootsutsukiho), nemůže nadále zůstat obyčejným člověkem. Kashin Koji toto tvrzení posílil, když podotkl, že Boruto, který má Kaamu, je zákonitě tím, kdo Momoshikiho porazil.
  5. Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhUmírající Ootsutsuki si může zvolit schránku, v které bude jeho chakra přežívat. Tato shránka pak získá značku známou jako Kaama. Jedinými známými členy, kteří toto udělali, jsou Isshiki a Momoshiki.

5
Průměr: 5 (1 hlas)

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí