manga_preview
Boruto TBV 09

Přízrak bojišť

Než začnete číst, povinně pustit pro atmosféru tohle.

Proč mě lidé opěvují, ale tebe nenávidí?
Protože ty jsi krásná lež, ale já jsem bolestivá pravda.

Mělo by pršet. Déšť by perfektně vystihl to, co bylo před ní.
Kam její oko dohlédlo, tam viděla zkázu. Rozlámané praporce, rozrytá zem plná výmolů a kráterů, polámané stromy. Zakrvácené zbraně, těla roztrhaná na kusy. Všude krev. Tolik krve, že se ještě nestihla vsáknout do země.
Nepršelo celou věčnost.
Nikdo nepřišel těla vyzvednout, nikdo je nepotřeboval pohřbít. Protože byli jedněmi z mnoha. Armády se střetly, a nakonec se stáhly. Jako vždy. Žádný generál nikdy nevsadil all in. Nikdy do toho nešel na plno, protože kdo by pak provedl mstu za padlé?
Nikdo.
Nezapršelo od té doby, co armády opustily bojiště. Již týden slunce žhnulo, což v těchto bohy zapomenutých končinách bylo neobvyklé. Sever Země řek byl nehostinným místem plný zrádných močálů a nehostinných rašelinišť. Častěji tu pršelo než v jiných částech země. Paradoxně za tu výheň byla ráda. Díky tomu těla tolik nehnila. S odporem nakrčila nos, když si vzpomněla na předchozí bojiště v Zemi Deště, kde rozkládající se těla kontaminovala vodu. Tady se alespoň nevznášel puch tlejících těl.
Dala se do práce. Nemělo smysl to oddalovat.
Přišla k nejbližšímu tělu. Mladý muž s rysy klanu Senju… Potřásla hlavou. Klany netřeba rozlišovat, po smrti si jsou všichni rovni. Nezjišťovala příčinu smrti, život mu to stejně nevrátí. Ona byla pouze jako náhrada za jejich nejbližší. Zatlačila muži oči, stáhla víčka. Posmrtná maska děsu se však nezměnila. Zděšení a šok se neodrážel jen v jeho očích, vepsal se do celé tváře.
Procházela tak tělo za tělem a pokaždé se její srdce na okamžik zastavilo, než si uvědomila, že dotyčného nezná.
Mlčky procházela celé bitevní pole. Tratoliště krve poblíž močálů se pomalu měnila v mazlavou hmotu. Sem tam překročila lidské orgány, končetiny, odtržená torza. Tahle válka byla zatím tou nejkrutější, s kterou měla tu čest. Lidé se vyžívali v krutosti, spousta bitev byla pouze zbytečným odznáčkem na vestách generálů. Pouze jeden klany vždy z těchto bitev vyšel vítězně, ostatní byli považováni za poražené. Jenže v jejích očích prohráli všichni. Prohrávalo samo lidstvo, které si nedokázalo najít cestu k soužití. Klany válčily mezi sebou, ničily celý kontinent a roztrhávaly rodiny obyčejných obyvatel, kteří si nepřáli nic jiného než jen žít zase v míru.
Věděla, že se situace zklidní. Možná za pár let, možná za pár století… Konflikty se usadí a mír nastane do doby, než zase někdo někomu šlápne na kuří oko. Ještě nikdy se nesetkala s válkou, kde by shinobi bojovali za ideál míru. Bojovali pro peníze, majetek, prestiž. Bojovali ve jménu Hachimana a Ouyamatsumiho, bohů válek. Mnozí již zapomněli, že Hachiman je bůh zemědělství a Ouyamatsumi bůh hor a moří.
Morálka a ideály se tiše vytratily, dokonce i naděje pomalu pohasínala. Všude ve světě se rozlézalo neštěstí, bída a rozčarování. Lidé bloudili životem, obyčejní pěšáci trpěli. Naděje na mír byla v nedohlednu.
Když prošla všechna těla, začala je přemisťovat uprostřed bojiště, k hranicím přidávala i odtržené kusy těl, spadlé větve, vyvrácené drny, vytrženou rašelinu. Obrovskými kameny, které se tyčily z kráterů způsobenými nejrůznějšími technikami, skládala vysokou hranici.
Dekadentní pohled, který v těchto dobách všichni vnímali jako normální.
Zapadající slunko se sklánělo pomalu nad obzorem a zalilo téměř vyklizené bitevní pole do ohnivého nádechu.
Jejím úkolem bylo sprovodit padlé duše z tohoto prohnilého světa.
Máchla rukama a hranice se vzňaly. Očistné plameny Samádhi pozřou svůj cíl a nevymknou se kontrole.

Stála vzpřímeně, zády k zapadajícímu slunci, žár plamenů hranic ji pálil do obličeje. Její šedé oči s mrtvým výrazem pozorovaly, jak plameny stoupají výš a výš směrem k tmavnoucí obloze. Zhluboka se nadechla a bledými úzkými rty začala zpívat tklivou melodii. Poslední sbohem, konečný hold padlým. Bylo na čase, aby se jejich duše přidaly ke svým předkům. Dlouhé černé vlasy se vlnily v neexistujícím vánku. Žádný žijící voják ji nikdy nespatřil, přesto si shinobi o ní vyprávěli legendy. Žena, která je v patách všem vojskům. Oděna v černé a bílé, přízračná jako noční mlha nad zlověstně klidným mořem. Prochází bojiště a poskytuje mrtvým služby převozníka.
Dohadovali se, jestli je bohyní smrti. Nebyla. V dobách míru byla pouze její zlou předzvěstí, v dobách válek šla jen v jejích stopách. Dokud nedostala jméno, nebyla nikým. Byla jen tou, která se starala o mrtvé, když za nimi nikdo jiný nepřišel.
Říkali jí Jezdkyně války.
Dozpívala.
Oheň vyhasl a náhlý poryv větru rozprášil popel do okolí. Do několika let se z nehostinného bojiště stane úrodné místo. Možná. Protože navěky bude cítit parfémem smrti, utrpením a zrůdností. Lidé mohou zapomínat, jenže jejich duše ozvěnu mrtvých vždy uslyší.
S téměř neslyšným povzdechem se vydala zpět stejnou cestou.
Čekali na ni další mrtví.

Poznámky: 

Je to krátké... Myslím, že v této FF mi to nevadí. Psáno do dubnové výzvy na téma Píseň smrti, posláno o den později. Vážně nestíhám nikde nic. Laughing out loud

5
Průměr: 5 (4 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, St, 2018-05-02 00:41 | Ninja už: 3880 dní, Příspěvků: 7446 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Moc pěkné, téma jsi vystihla krásně. Odbornější rady se ode mne asi nedočkáš, ale děkuji za počtení!

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Sayoko
Vložil Sayoko, St, 2018-05-02 18:00 | Ninja už: 5858 dní, Příspěvků: 2209 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Manga tým, Naháněč jelenů

A já děkuji za komentář! Z lásky

Obrázek uživatele Klose
Vložil Klose, Út, 2018-05-01 16:13 | Ninja už: 2514 dní, Příspěvků: 142 | Autor je: Pěstitel rýže

Takhe bych chtěl umět psát taky Smiling Přečetl jsem si to společně s písní, a musím říct, že mi místy naksakovala až husina Ehh... jasně... hehe... Skvěle si vylíčla místo po bitvě, kde jsou poražení všichni a celé to dokonale působí na emoce. Krása, tahle povídka jde rovnou do mých oblíbených Kakashi YES

Obrázek uživatele Sayoko
Vložil Sayoko, Út, 2018-05-01 16:37 | Ninja už: 5858 dní, Příspěvků: 2209 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Manga tým, Naháněč jelenů

Byla jsem zvědavá, jak to bude na ostatní působit i s tím soundtrackem a jsem ráda, že to splnilo můj záměr. Laughing out loud Děkuji za přečtení a komentář! Z lásky

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Út, 2018-05-01 15:25 | Ninja už: 5647 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Tak já ti ji vydám o to dřív, ať dlouho nečeká Smiling Vylíčilas pochmurnou scénu, krvavou a jak říkáš, nikdy vítěznou, bojovat se bude dál a dál a dál. Vidím v tom velký kus tebe, tvé obliby mytologie, bájných příběhů a jistého nadpřirozena. I tak se dalo k tématu přistoupit.
Jen jsem se trochu zarazila u žhnutí slunce a hnití, ve vedru všechno hnije ještě víc, to spíš asi přímo nějaká poušť, kde je navíc i strašné sucho.

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Sayoko
Vložil Sayoko, Út, 2018-05-01 16:33 | Ninja už: 5858 dní, Příspěvků: 2209 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Manga tým, Naháněč jelenů

Myslím, že klidně mohla počkat do normální vydávací doby, ale děkuji. Příjemné překvapení mého depkoidního prvního máje. Smiling Jo, mytologie je můj šálek čaje, kde můžu, využiju. Laughing out loud Japonský šinotismus a buddhismus jsou na to jako dělané.
Ups, a já žila v domnění, že hnití spíš urychluje vlhkost. Faktická chyba, nejsem expert. Mohla jsem se v tom víc hrabat, pravda, ale tohle opravdu bylo volnomyšlenkářské psaní, nepřišlo mi to nijak divné. Tak pro příště. Díky za přečtení a brzké vydání! Z lásky Tohle téma mi tak neskutečně sedělo, na rozdíl od toho minulého a nově vyhlášeného. Takže jsem dost zvědavá, jestli mě v květnu něco osvítí. Laughing out loud

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, Út, 2018-05-01 16:52 | Ninja už: 5647 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Nedokážu porovnat, ale v teplu vážně rychle, však se nic neděje.
Kolektivní nápad může být cokoliv, od dětských her po těžkou politiku Smiling

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...