manga_preview
Boruto TBV 09

Chybovat je úděl člověčí

„Tsuny-chan,“ zavolal muž za malým děvčátkem, spíš děvčetem, které se hnalo jako o závod po cestě do města.
„Co zase dědo?“ neochotně se zastavila a otočila se k muži v černočerveném brnění.
„Dej na sebe pozor,“ usmál se vlídně.
„Jasně, neboj se,“ mávla rukou, jako kdyby to už dávno věděla a běžela dál.
„Tsunade…,“ povzdechl si muž a hleděl za vzdalující se postavičkou.
„Neboj se o ní,“ ozvalo se za ním.
„Dopřej stárnoucímu muži jeho slabosti,“ usmál se uličnicky na svou dceru, která stála na zápraží.
„Ale copak? Velký Shodaime stárne jako my smrtelníci?“ zasmála se Hitomi od srdce a zakroutila hlavou.
„Nech toho,“ pokáral ji a zvedl se z lavičky.
„Dopřej milující dceři její slabosti,“ oplatila mu a otočila se zpět do domu.
„Co bych pro tebe neudělal?“ rezignoval a pokrčil rameny. Potom odešel za svou dcerou.

Zaklaply za nimi domovní dveře. Rudě natřené. Nidaime často vtipkoval, že je jeho bratr natřel krví svých nepřátel. Kdybys jen věděl? Pomyslel si vždy. A opravdu. Barva na mnoha místech byla zahnědlá jako stará krev. Na dotek, však byla hladká, jak ji lakoval. Ty dveře pro něj znamenaly hodně. Znamenaly pro něj domov a rodinu. Když se za ním zavřely, tak byl jen otec rodiny. Nic víc, nic míň.
Ale barva se už začala na několika místech loupat. Stejně jako se krátily roky, které za těmito dveřmi prožije. Každý den, když viděl svou milovanou vnučku, jak se těší do školy nebo na trénink, tak pocítil v hrudi osten bolesti. Se smutkem v očích sledoval, jak se z nevinného děvčátka stává malá drzá dáma, která říká, že ví co chce od života. Velké oči, které na něj upírala, když o něco prosila, se zmenšily a viděl v nich tvrdý lesk. Tsunade už dávno nebyla malá. Vyrostla aniž si toho stačil všimnout.
Avšak… To nebylo to, co ho bolelo nejvíc. I když vyrostla, byla stále tak naivní. Nevěděla co si vybrala za život. Chtěla být silná, ale nevěděla co to obnáší. Žila ve snech a iluzích. Svírala víčka pevně, když se jí někdo snažil otevřít oči. Nechtěla znát skutečnost. Stále byla dítě a chtěla, aby byl svět přesně takový, jak si ho představuje.

„Zase sníš?“ zeptala se do ticha kuchyně Hitomi.
„Copak se tomu dá říkat snění? Sníme o krásných věcech,“ povzdechl si a napil se ze šálku, který stál na stole před ním.
„Tak tedy zase přemýšlíš?“ pokrčila lhostejně rameny a posadila se proti němu.
„Dalo by se to tak říct,“ přikývl.
„Nech to být. Ona na to přijde jednou sama,“ začala vážně a upřela na svého otce pevný pohled.
„Ale co když to bude pozdě?“ zavrtěl hlavou a uhnul pohledem k vířící hladince čaje.
„Na tohle není nikdy pozdě. To víš stejně dobře jako já,“ opáčila a napila se ze svého šálku.
„Ale bude to pro ni bolestivější, než kdyby to zjistila teď,“ neustoupil a sevřel jednu ruku v pěst.
„Ovšem tak to zkrátka bude. Musí udělat chyby, aby se postavila na vlastní nohy. Těch chyb sice bude litovat, ale to každý z nás. Život jí nepředepíšeš do předem daných osnov. A pokud ano, tak co by z ní vyrostlo?“ sledovala pohledem jeho oči, které se stále klopily dolů a čekala.
„Já se ji jen snažím ochránit,“ povzdechl. Poznal, že prohrál.
„To já taky. Ale něco se prostě nedá změnit. Takový už je život,“ smutně pokrčila rameny a pohlédla do okna v protější stěně.

Svítilo slunce, podzimním žárem, a pod ním se barevné listy proháněly ve větru. Točily se do spirál a klouzavě padaly k zemi. Stromy, které opustily, pomalu začaly pelichat. Ukazovaly světu svá holá ramena a třásly se v poryvech. Skoro bylo slyšet, jak drkotaly zuby. Jako starci vydaní napospas zimně.
Tak jak budu brzy já. Pomyslel si smutně Shodaime. Oči mu lemovaly vějířky vrásek. Dřív si myslel, že mu dodávají na vážnosti. Dnes by je vyměnil za všechen respekt, který k němu měli. Chtěl být zase mladý. Poučit se ze svých chyb a napravit je. Jenže. Čas plyne dál a na nikoho se neohlíží. Ani na něj. Co na tom, že byl Shodaime Hokage. Jeden z nejsilnější mužů, shinobi. I on se musel sklonil před pomalým a přesto rychlým tokem času. A čas si vybíral svou daň.
Na větvi jedné ze sakur se usadil skřivan. Začal si pískat svou písničku bez ohledu na vítr, který mu čechral peří. Seděl a pěl si dál svou, zatímco poryvy se ho snažily shodit dolů. Byl vůči nim slepý. Viděl jen to co chtěl.
Stejně jako ona. Paličák jeden. A přesto dokud vítr nebude dostatečně silný, aby ho shodil, tak tam bude sedět. Tak to bylo i s tou malou. Dokud neudělá, tak velkou chybu, že ji to shodí z její větve, tak bude zpívat svou písničku. Dál bude dětinsky a šťastně naivní. Ale o to víc ji bude bolet pád. Čím později, tím z větší výšky. Protože stromy rostou s časem. Nahoru. Do nebes.
Skřivan nevydržel. Vichr ho konečně odfoukl. Avšak ještě předtím než ptáček dopadl na zem, stačil roztáhnout křídla a vznést k nebi. Perutě nabraly vítr, který se teď stal přítelem. Kéž by ses i ty naučila létat. Ale to nikdo nedokáže. Jsme jen hloupý lidé. Ne hloupý. Jsme chybující.

„Dědóóó!“ vysoký hlásek se nesl povětřím a vtrhl do dveří jako uragán.
„Ano, Tsuny-chan?“ obrátil se k ní a obdařil ji úsměvem.
„Neříkej mi tak. Už nejsem malá,“ založila si ruce na prsou a zatvářila se trucovitě.
„Tak dobře. Senju miko no hime,“ zatvářil se vážně a udělal takou poklonu, jakou mu bolavá záda dovolovala.
„To už je lepší Shodaime-sama,“ přikývla s jiskřičkami v očích.
„Co mi potřebujete Tsunade-hime?“ pokračoval ve hře, které právě vymezily pravidla.
„Mám vám vyřídit velice důležitý vzkaz od Nidaimeho-sama,“ řekla důležitě a střelila pohledem po matce, která to sledovala z pod přimhouřených víček a po tváři jí hrál letmý úsměv.
„Poslouchám Tsunade-hime.“
„Je to důvěrné,“ tentokrát se na matku zpříma podívala.
„Ach tak. Nejsem hodna vyslechnout tento veledůležitý rozhovor. Tak tedy, kdyby mne Vaše Veličenstva omluvila, odeberu se do zimní zahrady,“ zasmála se od srdce Hitomi a spolu se svým šálkem zeleného čaje se zvedla a odešla z místnosti, tak rychle, jak jen jí to úzké kimono dovolovalo.
„Nuže,“ vybídl Tsunade děda, jakmile se za Hitomi zavřely dveře.
„Mám vám vzkázat, že jste očekáván v budově Hokageho-sama,“ řekla obřadně a významně se na dědečka podívala.
„Co se děje tak naléhavého, že to vyžaduje mou okamžitou přítomnost?“ zeptal se unaveně.
„To bohužel netuším. Až tak s případem obeznámena nejsem,“ zavrtěla hlavou se zklamáním v očích.
„Tak tedy abych se vydal na cestu,“ povzdechl si Shodaime a pomalu se zvedl, „Doprovodíte mne hime?“
„Bude mi ctí Hokage-sama,“ usmála se a vyšla tanečním krokem ven ze dveří.

Chvilku se za ní díval. Ale opravdu jen chvilku, protože hned byla zpátky a popoháněla ho. Hektické mládí. Řídící se intuicí. Nedávající na rady straších, zkušenějších. A proto chybuje. Proto spadne z větve na zem a zraní se. Dopad ho zabolí. A ránu, kterou způsobí zahojí čas. Ale někdy je zranění příliš komplikované, příliš vážné. Čas není bůh. Neumí vyléčit vše. Musíme mu pomoci. A pokud ani to nepomůže, tak nám musí pomoci ještě někdo další. Ale hlavně to nesmíme vzdát. Každý se jednou vyléčí, ale jen pokud se nevzdá a bude věřit. Věřit v lepší zítřek.

Poznámky: 

Co všechno se dá najít, když člověk po delší době prochází labyrintem složek. Na tuhle povídku už jsem dávno zapomněla. Matně tuším, že měla být součástí nějakého cyklu, ale jakého... jo vzal to čas, hajzl Sticking out tongue.

4.714285
Průměr: 4.7 (14 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, St, 2011-07-06 21:16 | Ninja už: 5527 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Musím se přidat ke slečně akai (ačkoli o snad o rok pozdějc), slova byla napsána dřívě, takže i mně zbývá jen říct, že se mi to líbilo :)
Tento typ povídek zbožňuju. Ty, které řeší věci "hlubší", ty, které v Narutovi prostě jen tak nepotkáš

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.

Obrázek uživatele akai
Vložil akai, So, 2010-08-07 21:26 | Ninja už: 5664 dní, Příspěvků: 1219 | Autor je: Asumův zapalovač

a zase jsem přišla pozdě, abych ještě mohla napsat něco, co zde není. Prostě se mi to opravdu líbilo Smiling

you wanetd it; chtěla jsi to… tak si sakra nestěžuj!
Tanabata je svátek přání. A tak se ho pokouší najít; třeba i na dně flašky saké.

„What a world we live in, to see such unique idiots…?”

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2010-08-04 21:31 | Ninja už: 5914 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Už jsem to někdy viděl. Myslím, že to tady bylo ten týden co se pak Konoha po... a musela se obnovit ze zálohy, která však byla asi týden stará. (Na disku jsem to nenašel a tam mám všechno, co mě kdo kdy poslal)

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Dyrim 少し雌
Vložil Dyrim 少し雌, St, 2010-08-04 21:53 | Ninja už: 5811 dní, Příspěvků: 333 | Autor je: Prostý občan

Ne nepřežiju Tallíku, protože mám vždycky pravdu a všechno, co napíšu, je dokonalé. ...(Takže asi tak Eye-wink)

Jsem jen prach ve větru... Moje existence je bez významu... Zmizím na věčnost... A přesto... Možná si jednou někdo vzpomene... Doufám... Nevěřím... Zůstávám... Jsem jen prach... Prach ve větru... Vítr mi dal křídla... Nemám víc co si přát... Doufám... Nevěřím... Jsem jen člověk... I kdybych chtěla víc... Nesmířím se tím... Protože jsem jen člověk... A člověk je prach ve větru...

Obrázek uživatele luccca
Vložil luccca, Út, 2010-08-03 23:41 | Ninja už: 5455 dní, Příspěvků: 184 | Autor je: Prostý občan

Těžko k tomu něco dodat, težko vyjádřit, jak se mi to líbilo. Vždyť víš, jaká jsem s komentářema... Tak hluboké, tak lidské... Ty to prostě umíš.

Obrázek uživatele Dyrim 少し雌
Vložil Dyrim 少し雌, St, 2010-08-04 08:56 | Ninja už: 5811 dní, Příspěvků: 333 | Autor je: Prostý občan

nettiex: Jo jo Kaze no Stigma. Taky jsem na na to vzpomněla, když jsem to četla.
Kimm-chan: Bílá lilie... jaká to píseň minulosti. Ale děkuji a jsem ráda, že si v tom nějakéto ponaučení našla. Já se bála, abyste to nepřijali jako snůšku všeobecných pravd, které jen někdo sepsal dohromady.
Sayoko Noari-chan: Ty, Kimm, nettiex... to tam tý melancholie muselo být fakt moc Laughing out loud
Ayashiki: Dialogy? Ale bez nich by to nebylo ono. Pravda, dnes už bych je sepsala poněkud jinak, ale určitě by tam byly. Jinak tě zklamu. Hitomi a Shodaime jsou postavy, které zde spatřily světlo světa poprvé. Eye-wink

Jsem jen prach ve větru... Moje existence je bez významu... Zmizím na věčnost... A přesto... Možná si jednou někdo vzpomene... Doufám... Nevěřím... Zůstávám... Jsem jen prach... Prach ve větru... Vítr mi dal křídla... Nemám víc co si přát... Doufám... Nevěřím... Jsem jen člověk... I kdybych chtěla víc... Nesmířím se tím... Protože jsem jen člověk... A člověk je prach ve větru...

Obrázek uživatele Ayashiki
Vložil Ayashiki, Út, 2010-08-03 21:43 | Ninja už: 6046 dní, Příspěvků: 485 | Autor je: Prostý občan

Z prvého odstavca som nijak nadšená nebola. Potom prišla Shodaimeho "myšlienková" časť a tá ma dostala priem do vytrženia... Z ktorého ma opäť zrazila tá časť dialógová. Dialógy sa mi nejako nezdali... Ako keby im niečo chýbalo, nejaké korenie. A tiež, nie za každou vetou musí byť že to človek "povedal/zakričal/zasmial sa/a ja neviem čo ešte a potom si odpil čaju/niekam sa rozbehol/založil ruky vbok... Pri dialógu dvoch ostáv niekedy tieto dodatky netreba vôbec, tu konkrétne mi tam často vyslovene vadili. Brzdili tie rozhovory.
Ale ak sa z tej kritiky zdá, že sa mi poviedka nepáčila, opak je pravdou. Ako som už povedala, kým som len sledovala Shodaimeho myšlienky, bola som nadšené. Píšeš krásne, s citom, bolo to smutné, melanchlické, ale krásne a rozumné... A pravdivé. A síce si mladý člvoek, pekne si sa vžila do postavy starnúceho Hokageho, z jeho myšlienok bolo cítiť tú stareckú múdrosť... Smiling Mno a tie dialógové časti nakoneic tiež neboli priam zlé, ale narozdiel od tých myšlienkových sa blížili skôr k priemeru.
Okrem toho sa mi ešte veľmi zapáčila postava Hitomi a jej vzťah s oteckom... Hneď idem hľadať či si ich už nepoužila v nejakej svojej predchádzajúcej poviedke a ak nie, tak budem ľutovať Sad

Obrázek uživatele Sayoko
Vložil Sayoko, Út, 2010-08-03 20:08 | Ninja už: 5868 dní, Příspěvků: 2209 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Manga tým, Naháněč jelenů

No, Dyrim... Zase mi vyrážíš dech. Krásně napsané, překypující melancholickou náladou. * *
Ano, staré složky obsahují mnoho dříve zbytečných věcí, které se potom stávají poklady.

Obrázek uživatele Kimm-chan
Vložil Kimm-chan, Út, 2010-08-03 19:43 | Ninja už: 5966 dní, Příspěvků: 759 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Vzalas mi slova z úst. Znovu. Pokaždé, když něco napíšeš, začínaje Bílou lilií a tímhle zatím konče, nevím, co bych ti na to řekla. Možná, že slova jsou zbytečná. Že ti jen bude stačit těch pár písmenek, jimiž vyjádřím, jak moc se mi to líbilo.
Z povídky by si člověk měl něco odnést. A já si z téhle odnesla opravdu hodně. Ponaučení do života, odraz sebe samé ve změti svých iluzí a...ale koho to zajímá Smiling.
Důležité pro tuhle chvíli je, že ta povídka byla nádherná. Plná pravdivých věcí, které mladí přihlížejí. A je dobře, že se o nich píše, že má ta mladá generace zase o jeden důvod navíc si uvědomit, co všechno dělá špatně.
Překrásné, Dyrim Smiling.


• There'll always be people out there who will tell you that you can't. All you have to do is turn around and say: "Watch me!"
• Vždyť usmát se nebolí.
• Nejnovější myšlenka v text ... Voda není krev, Voda je voda

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Út, 2010-08-03 19:11 | Ninja už: 5914 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Krásná. Podzimní. Melancholická.
Mám ráda povídky o střetech několika generací. Vždycky z nich zaznívá jistá moudrost, ohlédnutí zpět. A pohled dopředu, který říká, že se všechno bude opakovat.
Mně se líbilo, Dyrim. Moc Smiling

A celkem OT: Senju miko no hime.. připomnělas mi anime Kaze no Stigma. Kannagi no Miko-hime... ale to jen tak xD