manga_preview
Boruto TBV 07

Odpověď nenávisti


Díval jsem se mu do tváře
a toužil jsem ho rozdrtit,
vždyť vraha člověk nekáře,
když cosi přetrhlo mi nit
bouří mých, jichž byl jsem dávno syt –
z hloubi mých starých zapomnění
citát, jež zůstal do paměti vryt:
„Vítězství a pak odpuštění!“

A pak když smrti oltáře
hrozily všechny pohltit,
Nevztáh' jsem ruku na žháře,
řka, že i pro něj budu štít,
neb vždy uslyším pomstu výt,
ledaže cestu války změní,
když ze všech hrdel bude znít:
„Vítězství a pak odpuštění!“

I pro přítele, pro lháře,
jeho tonoucích očí břit,
nechci být více ohařem.
Neoklame však můj soucit.
Viděl jsem duši tvou se chvít
a vím – oba jsme roztříštěni.
Proto bych tě chtěl naučit
vítězství a pak odpuštění.

Poslání:
Když je lid nenávistí zpit,
skutečně jiné cesty není,
než každou válku ukončit
vítězstvím a pak odpuštěním.

Poznámky: 

Omlouvám se, jestli je to až moc patetické. Asi taková trochu jsem. (A přiznám se - tentokrát jsem trapně použila retrográdní slovník - nechtělo se mi trávit léta vymýšlením všech těch pěti, šesti a čtrnácti obměn, ale na mou obranu, ve slovníku nebyly zdaleka všechny.)

5
Průměr: 5 (6 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Uchiha Luther
Vložil Uchiha Luther, Po, 2021-08-16 20:42 | Ninja už: 5774 dní, Příspěvků: 157 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Moc pěkná báseň a tematicky mi přijde, že velmi dobře rezonuje s jednou ze základních opakujících se myšlenek v Narutovi (která se tam opakuje jak na těch klíčových místech, přesně v případě všech možných Narutových úhlavních protivníků typu Nagato, Sasuke atp., tak i "v malém" na tisíci drobných případů). Kromě toho se mi líbí tvoje použití jazyka. Dost mi to připomíná Karla Hynka Máchu. Anebo Seiferta. Toho Seiferta možná dokonce vlastně víc, taky rytmem. Každopádně skvělé. Něco takhle pěkného si přečíst vždycky potěší Smiling

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Pá, 2021-08-20 21:05 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Děkuju moc, že podle Tebe básnička připomíná styl těchto mistrů je velká pochvala. Smiling Vzhledem k relativně náročné formě je hraní s možnostmi jazyka skoro jediný způsob, jak to nějak zkout dohromady, aby to dávalo smysl. Jsem moc ráda, že Tobě to smysl dávalo. Fakt díky!

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Čt, 2021-08-05 20:34 | Ninja už: 2658 dní, Příspěvků: 2989 | Autor je: Gaarova tykev

Lee, ty vždy vyrazíš človeku dych, aspoň mne určite. Dlhšie som tu nebola a doháňam komentíky, len u teba je to asi na viac etáp. Tiež každý podo mnou pridal svoje úvahy, ktoré by zaslúžili ďalšie rozvíjanie. Podľa mňa je narutovský prístup veľmi konštruktívny. Však rýpať sa večne vo svojich bolestiach a nenávisti, je hrozne vyčerpávajúce a deštruktívne. Myslím, že človek s vyvinutým svedomím nedokáže páchať zlo, len čo sa v kultúre a výchove považuje za dobro a zlo? Ľudkovia sú aj ľahko manipulovateľní, súčasnosť je absolútne presvedčivým dôkazom. Uvediem príklad odo mňa, kvôli ktorému som mala aj veľký výpadok. Vyčíslili mi nehorázny poplatok za elektrinu (630€ mesačne), včera sa zistilo, že to má na svedomí bojler. Ubezpečovali ma, že pôvodný bojler je v poriadku (rekonštruovala som starý dom). Vôbec ma nenapadlo, že dotyčný "expert" vôbec neskontroloval špirály, vydal posudok bez riadnej kontroly a rozhodnutie ho ponechať malo katastrofálny dopad. A takto je to bežné, čosi sa vyhlási a málokto pátra, či je to skutočne tak. Zodpovednosť samozrejme neprevezme. Nuž poučenie, všetko treba overovať. Darmo by som penila, povedala som svoje, poučila sa a ideme ďalej. Priznám sa, že Nagata a Obita, ale aj iných som si obľúbila, keby mali možnosť, určite by boli prínosom. Však ich život bol peklo, najviac sa potrestali sami. S Ócucuki - parazitmi a manipulátormi je to už iné, nie sú to ľudia, ale Kaguja dokázala milovať, stále čakám, že sa objaví a pomôže. Obdivujem noledu, že nemá skúsenosti so zlom, možno je to šťastná žena, že má takú silnú ochranu a vhodný prístup, že na ňu negativita nemá, to by bola zaujímavá diskusia. Juj akosi sa zamotávam, čo mi myšlienky letia na všetky strany. Asi by som uzavrela, že odpustenie je jednou z možností, ako nekumulovať a neposilňovať negatívne energie. Rozhodne by človek mal dôkladne pátrať, aké sú príčiny a hľadať efektívne spôsoby vzpriečenia sa negativite. Niekedy neostáva nič iné, len čakať a duchovne rásť, zlo sa nakoniec zožerie samo, keď sa nemá na kom priživovať. Pokiaľ sa ľudia neprebudia a nevzoprú sa, budú zožraní. Vďaka, Lee, za potúrovanie môjho pomaly zakapínajúceho mozgu Ino ti gratuluje! A ten slovník je absolútna lahôdka Božíííííííííííííííííííí

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Ne, 2021-08-08 13:44 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Senpai, pro čtenáře jako jsi ty, je radost psát, alespoň pro mě určitě. Eye-wink Souhlasím, že dobře formované svědomí je zásadní, nicméně zdá se mi, že právě v tom člověk často selhává a své svědomí zanedbává. Znám se, jak odmítám mnoho podnětů na změnu, o kterých tuším, že jsou správné, milionem zdůvodňování, proč je to teď a takhle dobře a hotovo, abych nemusela jít v některých oblastech dál, než je mi příjemné a než je pro mě snadné.
Moc se mi líbí Tvá myšlenka, že je třeba duchovně růst a nenechat na sobě zlo parazitovat... Obecně mám ráda pojetí zla jako něčeho ontologicky nesoběstačného, co může maximálně parazitovat na dobru. Líbil se mi v tomhle moc výklad Řehoře z Nyssy, který psal, že (na rozdíl od světla) každý stín je konečný, a i kdyby někdo dospěl k plnosti zla - na dno propasti - odtamtud už není jiné cesty než nahoru, k dobru. Smiling
Ještě jednou díky moc, Senpai, za Tvůj laskavý, přemýšlivý komentář. Udělal mi velkou radost.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2021-07-31 19:03 | Ninja už: 5163 dní, Příspěvků: 6215 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Znalec tisíce technik

Je to dobre napísané a aj ústredná myšlienka je zaujímavá, ale reálne trocha jednostranná, lebo čo ten, ktorý je porazený? Do akej miery sa môže on stotožniť s odpustením, keď jeho vlastné straty a bolesti nie sú mimo akéhosi odpustenia zo strany víťaza ničím kompenzované?

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Čt, 2021-08-05 14:43 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Děkuji a myslím, že s Tebou souhlasím. Neměla to být všeobecná úvaha na téma odpuštění, ale skutečně jen jeden jeho aspekt, a sice ten, že člověk, který za něco bojuje a zvítězí, by měl být milosrdný, protože nemilosrdné zadupání protivníka nikdy nevede k dobrému, zatímco velkorysost a ochota ke smíření ze strany vítězů má často zásadní význam pro celou společnost. Zasáhla mě myšlenka jednoho kněze, který pronášel kázání během druhé světové války a v roce 1944 vyzýval své posluchače, aby nepřejímali propagandu a nepovažovali Němce za vtělené zlo, protože to nepovede k dobrému. Přijde mi to jako velmi charakterní a následováníhodný postoj.
Naruto je jen jiný takový příklad hrdiny, který se naučil, že oko za oko nikdy nepovede ke světu, který by si přál.
Díky moc!

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Hyō Sensu
Vložil Hyō Sensu, Ne, 2021-08-01 11:12 | Ninja už: 5178 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Propadlý student Akademie

žiaľ, tak to s odpúštaním býva. Každý môže odpustiť len svoju krivdu. V Narutovi je pekné, koľko záporákov sa chopilo šance a otočilo k lepšiemu. Nič to ale nemení na tom, že odpustenie je vždy prvý krok. Prípadné kompenzácie obvykle prichádzajú až po uzmierení a teda vtedy, keď druhá strana odpustenie dokáže prijať. Smiling hej je to jednostrané, ale príde mi to skutočné

Suicide is painless...game of live is hard to play, im gonna lose it anyway...but i can take or leave it , if i please

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2021-07-31 09:58 | Ninja už: 3852 dní, Příspěvků: 7435 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Děkuju, Lee, za takovouhle báseň. Také jsem jí četla hned po vydání, ale neměla jsem čas hned okomentovat. Nejsem si však jistá, zda jsem ke komentování způsobilá, protože věci, kterých se s Poštolkou dotýkáte, se mi nějak doposud vyhýbají. Existenci zla jsem před nějakým časem řešila s hluboce věřícím kolegou a i on se divil, že já zlo nikdy nepotkala, nikdy jsem si ho ve vlastním životě neuvědomila. Tím pádem jsem se ani nedostala do situace, že bych měla a mohla někomu odpustit Smiling. Nikdo mě nikdy vážně nezklamal, nepodvedl, nezranil. A pokud snad ano, vždy najdu důvod, proč se tak zachoval, a že to je z jeho strany vlastně logický krok, za který nemůže, protože ho tak zformovalo okolí a životní zkušenost. Je to zvláštní. Možná jsem naivní člověk, který vidí ve všech jen to dobré, a zlo si vůbec nepřipouští, a ono mě tím pádem míjí. Nebo možná odpouštím naprosto permanentně a nevidím v tom žádnou nesnadnost či námahu, nad kterou bych se měla pozastavovat. Jedno je ale jisté - cítím se v tomto ohledu nesmírně šťastná a nemám žádný problém Smiling.
Díky, nutí to člověka k zamyšlení a k přehodnocování svých postojů, a to je vždycky dobré Smiling.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Čt, 2021-08-05 14:33 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Děkuju moc. Ono, když mluvím o zlu, tak nemluvím primárně o vlastní zkušenosti, ale např. právě o zkušenostech minulého století, kterým to zlo opravdu zamávalo. Já osobně taky mám minimálně příležitostí odpouštět, ostatně mě to napadá skoro vždy, když se modlím "odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme" a říkám si, no jo, ale komu, když mi nikdo nic zlého nedělá. Smiling Na druhou stranu mi přijde, že odpouštět je prostě třeba všude tam, kde byl člověk zraněn a nemůže se od dané věci odpoutat - nemusí to být nutně žádná velká zlá věc. Čili možná prostě některé šťastné povahy, které je těžko ranit, potřebují zkrátka odpouštět méně. Smiling Je skvělé, že to máš tak, moc Ti to přeju. Nicméně člověk nikdy neví, tak je lépe být aspoň teoreticky připraven odpouštět, kdyby ten střet s něčím, co už si vysvětlit nedokážeš, přišel. Dá Bůh, že ne.
Díky moc za laskavý komentář!

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Боривітер
Vložil Боривітер, So, 2021-07-31 08:09 | Ninja už: 4162 dní, Příspěvků: 5832 | Autor je: Admin, Editor obrázků, Manga tým, Člen Dvanácti strážných ninjů

Drahá Lee, promiň, že komentuji až skoro po dvou týdnech, i když jsem si básničky všimla už po vydání. Ale v té chvíli bych ji nedovedla ocenit tak, jako teď s odstupem. K Narutovi se hodí přesně... a má krásné verše. Villonské balady ve Tvém podání se mi líbily i dříve a myslím, že Ti sedí. I s tou tendencí k patosu... však patos je někdy také potřebný. A rezonuje se mnou to pořadí „vítězství, a pak odpuštění“, neboť právě ve chvíli, kdy už nepřítel člověka neohrožuje, je na odpuštění jaksi vhodný čas... A vzhledem k těm myšlenkám, o kterých jsem mluvila soukromě... cítím velkou sílu v tom, jakými slovy častuješ Narutovy protivníky. Že tu nejde o to, že by si Naruto řekl, že přece ten Nagato nic tak moc zlého neudělal, a proto nad jeho přečiny mávnu rukou, jak jsem taky slyšela vysvětlovat pojem „odpuštění“ od některých lidí. Ale že Naruto odpouští, protože je to v dané situaci (po vítězství) potřeba, navzdory tomu, že šlo o strašlivé zločiny, jejichž strašlivost si Naruto v myšlenkách neumenšuje.

Děkuji moc za věnování, milá. A za přání. Kéž je i Tobě přidáno vše, co mě ani nenapadlo Ti výslovně přát, natož věnovat.

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránkách Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA.
 
Jinak pořád na Konoze funguje hra Útok na Konohu, kde si můžete pořádně zmasakrovat pár „padouchů“.
 
Pardon za (pro některé možná lehce matoucí) změnu přezdívky, je dočasná. Ale hrozně se mi líbí ukrajinský název poštolky. Tedy srbská ветрушка taky není špatná.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, So, 2021-07-31 09:15 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Děkuju moc za komentář. Smiling Psala jsem na střední škole maturitní práci o odpuštění v souvislosti s holocaustem, takže mě od té doby nikdy nenapadlo, že by odpuštění znamenalo zlehčování viny druhého. Většina autorů naopak vymezovala odpuštění vůči prominutí právě tak, že odpuštění je třeba tam, kde daný čin omluvit nelze - žádné polehčující okolnosti v takovém případě nevyváží to, že bylo vykonáno nějaké zlo. Odpuštění je v tomto směru radikální porážka zla, které se chce šířit. Ale zla. Ne omylu, nebo nedorozumění.
Většina z nás asi odpuštění nebere tak vážně (mnohdy i tvrdě) jako lidi, kteří přežili šoa, ale nepřijde mi od věci se od nich nechat poučit. Smiling
Jsem ráda, žes vypíchla zrovna tu sekvenci vítězství - odpuštění. Použila jsem ji právě proto, že mi přijde zásadní a možná ne vždy doceňovaná - nelze být shovívavý k neporaženému zlu - to je mnohdy jenom skrytá zbabělost, jako tomu bylo třeba v Mnichově.
V našem životě je to samozřejmě většinou mnohem složitější, ale i tady si myslím, že odpuštění nikdy neznamená rezignaci, spíš rozhodnutí, že odmítám dál šířit to špatné, co jsem schytal při střetu s druhými. Myslím, že zrovna tohle poselství Kishi vystihl postavou Naruta moc hezky.
Ještě jednou díky za pozorné čtení. Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Hyō Sensu
Vložil Hyō Sensu, Po, 2021-07-26 09:39 | Ninja už: 5178 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Propadlý student Akademie

precital som si ju hned ked vysla a este som sa k nej par krat vratil lebo je naozaj pekna. O retrogradnom slovniku som sa dozvedel prvy krat, za co ti dakujem Laughing out loud urcite si ho niekedy pozriem, ked budem v uzkych.

Vobec by som nepovedal, ze je pateticka.. ak by aj bola, nemyslim ze jej to nejak ubralo. + struktura sa mi velmi paci. Aj ked mi pride uchopitelne, o com basen je, chcel som sa spytat ci jednotlive strofy opisuju nieco konkretne alebo ide o jednoliaty celok?

Suicide is painless...game of live is hard to play, im gonna lose it anyway...but i can take or leave it , if i please

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Po, 2021-07-26 20:36 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Děkuju moc za komentář, jsem se už bála, že to nikdo nepřečte, nebo hůř že se to nikomu nebude líbit. A ráda doporučuji dobré slovníky. Smiling
Jinak snažila jsem se, aby to fungovalo jako celek, jako nějaké shrnutí Narutovy filosofie, ale jinak každá strofa odkazuje ke konkrétní situaci, první k Narutově střetu s Nagatem, druhá ke střetu s Obitem a třetí se Sasukem. Jenom poslání nemá konkrétní referenci.
Ještě jednou díky za (dokonce opakované) čtení! Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Hyō Sensu
Vložil Hyō Sensu, Po, 2021-07-26 23:56 | Ninja už: 5178 dní, Příspěvků: 366 | Autor je: Propadlý student Akademie

ako celok to funuje. Nemyslel so tym, ze by to bol nejak nekoherentne. Len som v poslednej strofe velmi jasne rozoznal Sasukeho a potom mi aj na prvu aj druhu sedel Nagato tak som sa chcel spytat Smiling naozaj je to dobre citanie. Myslim, ze zo vsetkych Fan-diel na konohe najradsej citam poeziu. Pozeral som aj nejake tvoje starsie veci Smiling mohla by si raz za cas sem nieco prihodit Kakashi YES

Suicide is painless...game of live is hard to play, im gonna lose it anyway...but i can take or leave it , if i please

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Út, 2021-07-27 15:20 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Jej, děkuju, já poezii moc ráda píšu, ale talent na ni nemám, vždycky to ze mě leze jako z chlupaté deky a dvacetkrát to poškrtám, než mám pocit, že to vůbec může spatřit světlo světa. Laughing out loud Takže díky moc za povzbuzení, to je super mít takové laskavé čtenáře. Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!