manga_preview
Boruto TBV 17

Nejsmutnější/nejtragičtější osud shinobiho a volne pokracovani v diskuzi



Volné pokračování diskuze nad osudy a životy našich shinobi.


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 13:46 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Jasně - klidně - já s tím nemám problém. Happyend pro mě by byl, kdyby zkrátka Pein se rozhodl být vyvoleným a trval by na svém - na SVÉM OSUDU, NE NA OSUDU NARUTA.

Obrázek uživatele Rayzo
Vložil Rayzo, St, 2011-02-09 13:52 | Ninja už: 5427 dní, Příspěvků: 988 | Autor je: Prostý občan

Nie Nagato si myslel, že je to on . Myslel si to aj Jiraiya, ale po rochoch zabudol na to....
To mu Naruto pripomenul a pochopil, že to on je to dieťa, ktorý zmení svet. Uveril slovám svojho mistra a jeho žiaka.

„ Bojujem, aby som už bojovať nemusel “

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 13:54 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Tak v ty bláboly neměl věřit. Jako z mého hlediska je to fuk, Nagato mě v tomto ohledu zklamal a odmítám akceptovat důvody pro jaké to udělal. V jeho pozici měl bojovat do posledního dechu za svůj sen o míru a poslat Naruta k šípku - jen tak by Naruto jednou konečně poznal hořkost bezmoci a porážky (byť by Nagata porazil, ale žádný resurect by nebyl).

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, St, 2011-02-09 13:51 | Ninja už: 6026 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

To není o tom kdo se rozhodne. To je o tom kdo jím je. To je dané, oni o tom žel nerozhodují. O tom je osud.

Podpis:

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 14:13 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Osud? Proboha Kishimoto několikrát otevřeně řekl, že chce dokazovat mangou, že ničí osud není daný a může se změnit. (Viz příklad Neji.) A Narutův a Nagatův OSUD jak říkáš, byla JEN A POUZE NAGATOVA VOLBA!

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, St, 2011-02-09 14:32 | Ninja už: 6026 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Nejiho osud byl jiného charakteru. To mu nikdo nepředpověděl, on si myslel, že musí. Takový osud v Narutu není. Když to předpoví žába co předpovídá, takový osud je. Volba tam jistě hraje roli. V tom máš asi pravdu. Ale stejně. Kdyby Nagato nezvolil Naruta, tak by byl akorát využit Madarou. Vyvoleným by se nestal. Vůbec si neuvědomoval, že jej využívá. Když zvolil Naruta, tak společně s ním se stali vyvoleným. Jak žába ostatně řekla. Naruto by byl vyvoleným pro každý pád.

- http://www.narutobase.net/manga/Naruto/449/5

Podpis:

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 14:50 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Osudu se dá vzepřít vždy ... a krom toho, Nagato by přinesl mír, kdyby se ho nevzdal. Byl by to reálný mír založený na odstrašení soupeřů díky nezměrné síle zbraní. (Kishimoto tam propašoval atomovky Chcíp)

Obrázek uživatele Eratashi
Vložil Eratashi, St, 2011-02-09 18:46 | Ninja už: 5462 dní, Příspěvků: 388 | Autor je: Utírač Udonova nosu

To je právě ten rozpor (v Narutovi, ve světě, v nás). Jedni zastávají názor, že válka je normální stav, a mír lze udržet jedině válečným stavem (tedy vždy se bude zbrojit, vždy budou agenti, vždy se bude vynalézat nová lepší zbraň...) a proti nim tu stojí zastánci míru - jako stavu rovné společnosti, která nemá zapotřebí se zabíjet, aby se dorozuměli a shodli na budoucnosti, na společné budoucnosti.

(O tom jsem tu s tebou již diskutovala, než byli příspěvky vymazány. Je to stále o tomtéž.)

Madara, Nagato, Danzou byli v té prvé skupině. Třetí, Naruto jsou v té druhé.

Co je správné nelze říct, ale vždy se dá za to bojovat Eye-wink Bohužel boj za obě strany plodí vždy další boj. Sasuke je tím dalším bojem...

Snažím se v teoriích vyhnout spoilerům...

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, St, 2011-02-09 18:52 | Ninja už: 6026 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Nic smazáno není. Ta diskuse tu furt je. Že by měla být smazána je druhá věc, ale já tu nic smazávat nebudu, jak už jsem ti psal v PM. Smiling

Podpis:

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 18:52 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Narutova, Jiraiyova a Třetího vize je jen snůška blbostí, je to nereálná idealistická vize o ničem hodná tak maximálně onoho komixu (kam taky patří). Do našeho světa idealismus nepatří - do našeho světa patří věta:

"Kdo chce mír - chystá válku."

Obrázek uživatele Eratashi
Vložil Eratashi, St, 2011-02-09 19:30 | Ninja už: 5462 dní, Příspěvků: 388 | Autor je: Utírač Udonova nosu

"Jednou povstane z našich kostí mstitel." Uchiha klan.

Bavíš mě, připadám si jako Naruto, který vysvětluje Sasukemu, aby upustil od pomsty, že stejně i potom se nebude cítit dobře.

Vlastně je Sasuke velký egoista, jako ostatně všichni velcí bojovníci. Nedělá to pro budoucnost a pro mír, ale pro pouhý svůj "dobrý" pocit.

A ohledně míru vs. války: Je lepší zůstat válečníkem (Sasuke), anebo se stát revolucionářem (Naruto)? Nenaválčil se Narutův svět už dost? A pokud je válka to správné řešení - Kolik musí zemřít, aby se přistoupilo k válce jako odstrašujícímu případu? Asi nezapočítáváš do toho, že pro tohle řešení je bezpodmínečně nutné, aby válka jednou začas vypukla a aby postihla všechny skupiny obyvatel. Od nejvyšších vůdců po neobyčejnějšího prodejce zeleniny...od starých, žen až po děti. Správné, že?

Snažím se v teoriích vyhnout spoilerům...

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 19:31 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Podívej - Svět nezažil pořádnou válku od konce WW2 a to jen díky tomu, že byly vytvořeny tak strašlivé zbraně, které prostě znemožnily komukoliv vyhrát takovou válku. Byl nastaven mantinel - buď mír vynucený hrůzou, nebo totální destrukce - to je realita a to je také Peinův model míru - jediný správný model. Hirošima, Nagasaki a už nikdy válka nebude. Jakmile by národy získaly zničující zbraně takového kalibru tak by je proti sobě JEDENKRÁT použily. Výsledkem by byla taková devastace, že už by si to nikdy nikdo nedovolil zopakovat. A pak by spolu chtě nechtě musely jednat. Jenomže Kishimoto nabízí Narutovu (Jiraiyovu) vizi nějakého přiblblého vyvolence co udělá pohádkový konec a proti němu staví Sasukeho s jeho vlastní cestou pomsty, který představuje jakousi "překážku" na cestě ke světu "bez nenávisti". Je to absolutní a nesmyslná utopie prvního kalibru. A protože je to nesmysl - tak fandím Sasukemu (a nejen proto - Sasuke je prostě cool a má PLNÉ PRÁVO se pomstít).

Obrázek uživatele Flatron
Vložil Flatron, Út, 2011-02-08 22:22 | Ninja už: 5860 dní, Příspěvků: 351 | Autor je: Prostý občan

V principe s tebou suhlasim . Nepacia sa mi ale tvoje argumenti na to ako dokazat tvoju pravdu lebo su velmi lahko napadnutelne a vela z nich je cudnych ...
A toto je shinobi svet a zenevsku konveciu sem netahaj Laughing out loud Ale zas nepopieram ze ma sasuke pravo na pomstu . Suhlasim aj s tim ze klan uchiha bol utlacany a davali ho na druhu kolaj a vladli iba senju a byt uchimi tak davno sa vzopriem moci . Pekny priklad s tou firmou Smiling .
Sasukeho ciny su neni moralne ale zas okrem tej udalosti s karin to nebolo nic strasne . Ono to ze sa pribeh toci okolo naruta a konohi robi milnu predstavu o shinobi svete myslim ze krasny priklad je taky zabuza ktory pozabijal celi svoj rocnik a potom sa stal este aj sermierom co je v kirikagure urcite vysoke postavenie ...

Obrázek uživatele Neuro
Vložil Neuro, St, 2011-02-09 11:17 | Ninja už: 6026 dní, Příspěvků: 713 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prostý občan

Kromě případu s Karin pozabíjel mnoho samurajů. Byť nemusel a byť se s ním v nejmenším nemohli měřit. Pak se ještě pokusil zabít Sakuru. Sakura se jej nakonec přes všechno nedokázala odhodlat zabít.
Zabít každého kdo se ti trošku znelíbí, jen protože máš zrovna chuť...

- http://www.narutobase.net/manga/Naruto/460/14
- http://www.narutobase.net/manga/Naruto/460/15
- http://www.narutobase.net/manga/Naruto/483/9
- http://www.narutobase.net/manga/Naruto/483/10

A ať už obhajujete či ne jeho právo na pomstu, jeho chakra znázorňuje čiré zlo. A ta reprezentuje jeho povahu. Horší než nějaký zlý bijuu. Horší než Kyuubi. Jeho Susanoo vzalo podobu démona. Takového jsme nikdy u Itachiho neviděli. A byť i Sasuke měl na chvíli podobu Itachiho Susanoo, tak pořádně nevíme co to znamená. Většinou mělo podobu démona a už tehdy se o něm mluvilo jako o komlpetním. Tedy ta změna vzhledu by měla značit něco jiného.

Ať už se nám to líbí nebo ne, tak v Narutovi je objektivní dobro a zlo. A Sasuke je momentálně reprezentantem zla. Jedím z největších ne-li největší. To není o názoru, to je momentálně fakt.

Podpis:

Obrázek uživatele Flatron
Vložil Flatron, St, 2011-02-09 15:56 | Ninja už: 5860 dní, Příspěvků: 351 | Autor je: Prostý občan

Sasuke neni dobrak a da sa povedat ze reprezentuje zlo ale to nic nemeni na tej veci ze zatial neurobil ani s polky take zlo ako sa robilo v ninja svete predtym a aj sa robi . Len tim ze je naruto hlavna postava mate skresleny pohlad na ninja svet ....

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, St, 2011-02-09 16:04 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Naprostý souhlas. Jen bych dodal, že ačkoliv Sasuke "reprezentuje zlo", tak já osobně ho za zlého nepovažuji. Je spíš obětí doby a rebelem co se řídí heslem "na hrubý pytel, hrubá záplata" - což považuji za zcela normální typ chování v kontextu dané situace.

Obrázek uživatele Rayzo
Vložil Rayzo, St, 2011-02-09 22:22 | Ninja už: 5427 dní, Příspěvků: 988 | Autor je: Prostý občan

Takovým " obětí doby " bol aj Uchiha Itachi. Ale u neho to nechceš priznať.
Sám to hovorí Madara, ale zaujímavé, že tento útržok si úmyslene prehliadol.
A to som si myslel, že sa o jeho príbech oprieraš. Eye-wink

„ Bojujem, aby som už bojovať nemusel “

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, Čt, 2011-02-10 10:06 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Itachiho nesnáším, řekl jsem to X-krát. Itachi měl na výběr - jistě byla to těžká volba - buď klan nebo vesnici, rozhodl se dle mého názoru špatně. Rozhodl se jako shinobi své vesnice, nikoliv jako člověk - proto jím pohrdám. To je celé.

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, Út, 2011-02-08 22:31 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Tu ženevskou konvenci jsem tam dal jen kvůli tomu, že příběh Naruta je napsán ve své většině v 21. století a to člověkem, který žije v demokratickém a lidská práva hájícím Japonsku. Prostě a jednoduše - Kishimoto se snaží ze Sasukeho udělat "pakoně" na entou, což se mu do značné míry může u některých dařit. Případ Karin, kdy Sasuke propíchne JEDNU holku, která předtím VRAŽDILA VE JMÉNU OROCHIMARA VE VELKÉM prostě neberu. Karin je zločinec a to, že jí někdo odkrágluje mě nechává chladným. Sasuke naproti tomu až do Srazu Pěti Kage si dával záležet na tom, aby jeho soupeři nebyli zabiti (opakovaně vyzíval Suigetse, aby "neútočil na životní funkce" atakdále, totéž u Orochimara v době výcviku). Naproti tomu Konoha, neměla problém spáchat genocidu (dle definice genocidy uvedené v ŽENEVSKÝCH KONVENCÍCH - proto je zmiňuju, protože vyhlazení klanu = genocida => nutnost zmínit zdroj ve kterém je genocida definována).

Obrázek uživatele mestekova
Vložil mestekova, St, 2011-02-09 16:03 | Ninja už: 5603 dní, Příspěvků: 1299 | Autor je: Pěstitel rýže

no, tento uhol pohledu je velice zvláštny a dáva mi zmysel Smiling
máš pravdu Smiling

FF série - pre milovníkov Sasukeho a Gaary :)

FC PRE SABAKU NO TANARIS: http://147.32.8.168/?q=node/107525#new

Obrázek uživatele 村正
Vložil 村正, Út, 2011-02-08 22:05 | Ninja už: 5152 dní, Příspěvků: 81 | Autor je: Prostý občan

Nemám "konožský" pohled na věc, nikdy jsem neměl a ani mít nebudu, ale...

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, Út, 2011-02-08 22:06 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Sasukeho činy jsou dle mého názoru morálně obhajitelné. (Touha po spravedlnosti a spravedlivé odvetě.) Orochimarovi činy ani v nejmenším. Navíc ... nemůžeš srovnávat Sasukeho s předvedenými nukeniny (manga), tohle je příliš odlišné a činy jiných nukeninů nejsou dostatečně uvedeny v kontext věci. Můžeš označit jednotlivé vysloveně "zlé" typy: Orochimaru (moc), Kakuzu (peníze), Deidara (idiot)... atp... ale v Sasukeho případě toto srovnání příliš pokulhává. Já si zkrátka myslím, že Sasuke neudělal zatím nic, co by bylo nějak vyloženě zlé. (A Karin a Taku mám vyřešenou.) Prostě si myslím, že dělá to co je jak pochopitelné, tak v rámci možností i správné - jde potrestat vrahy své rodiny a bere právo do vlastních rukou, což je sice rebelské a anti-systémové, ale rozhodně ne nutně amorální. A o morálce Konohy bych raději vůbec nemluvil, ta svou morálku předvedla ve vztahu k Uchihům, Orochimarovi (viz kšeftačení Danzo-Orochimaru, neschopnost zabít Hiruzen-Orochimaru...) atd... Konoha má na svědomí příliš mnoho zločinů na to, aby se dalo hovořit o nějakém morálním jednání. (A ohnivou vůli bych do toho nepletl, to je jen a pouze ideologie...)

Obrázek uživatele 村正
Vložil 村正, Út, 2011-02-08 23:17 | Ninja už: 5152 dní, Příspěvků: 81 | Autor je: Prostý občan

Nikdy jsem neřekl, že Konoha jedná omluvitelně. Naopak - jedná z pozice moci. A na "ohnivou vůli" máme úplně stejný názor.
Ale k tomu cos napsal k Sasukemu bych se nevyjadřoval jako o "morálně obhajitelném", protože morálka je soubor pravidel určených většinou. Jinak by mohl být každý čin morálně obhajitelný v rámci jedince - což není. U mne je jeho jednání pochopitelné, ale v rámci většinové morálky obhajitelné není.
K tomu ostatnímu bych komentář měl, ale nestíhám, takže jen okrajově. Fakt si myslíš, že je horší touha po moci, než touha po pomstě? Pokud se to vezme objektivně, obě jsou vnímány jako negativní bez ohledu na důvody.
Btw proč myslíš, že Kishi tak okatě srovnává trio Naruto-Jiraya, Tsunade-Sakura, Sasuke-0rochimaru?

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, Út, 2011-02-08 23:33 | Ninja už: 5123 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Myslím si, že touha po pomstě je přirozená, obhajitelná a pochopitelná. Touha po moci je sice pochopitelná a do jisté míry obhajitelná (dokud se nejde přes mrtvoly) a také je přirozená. U moci je potíž v tom, že jednáš-li v pozici silnějšího, tak bys měl mít na zřeteli určité morální principy - pokud se jim zpronevěříš (Konoha se zpronevěřila svým vlastním principům), tak jsi zločinec a "neúctyhodný" člověk. (Nacisté například se svým vlastním principům nezpronevěřili a z hlediska tehdejší německé morálky a zákonů byli jejich činy více méně v pořádku... ironie což? Chcíp) V případě pomsty jednáš často (jako Sasuke) z pozice slabšího. Sasukeho pozice je oproti pozici Konohy slabá a TO SAMO O SOBĚ MU DOVOLUJE POUŽÍVAT ŠIRŠÍ ŠKÁLU PROSTŘEDKŮ. Slabší může vše - to tak je - obzvláště je-li v právu a to Sasuke je. Právo na Vendettu, krevní mstu uznávalo dlouhou dobu i evropské právo a v muslimských zemích (a to nejsou žádní barbaři) platí dodnes. Tohle je totiž otázka cti - de-facto Sasuke (přeneseno do japonské kultury) brání čest svého klanu a v rámci obhajoby této cti se může dopustit čehokoliv a Japonec z éry předmoderní éry Japonska (od 1945 dodnes) by s ním naprosto souhlasil.

Co u Sasukeho chování je problémem - je fakt, že Sasuke se dopouští toho, že požaduje kolektivní potrestání za způsobené příkoří klanu. (V obdobném duchu jednaly např. Benešovy dekrety vůči Sudetským Němcům po válce.) Sasuke samozřejmě nemá žádnou právní oporu, protože není institucí, ale má vlastní morálku jedince (a morálka jedince JE RELEVANTNÍ), který požaduje "spravedlnost za zločiny vůči jeho klanu". Tento požadavek je dle mého názoru morálně obhajitelný. Aby přestal být morálně obhajitelným, MUSELA BY KONOHA SAMA ZAČÍT TRESTAT TY, KTEŘÍ STÁLI ZA VRAŽDOU UCHIHŮ - např. mohla by vydat radní Sasukemu, aby s nimi naložil dle svého uvážení. Pokud by i poté Sasuke trval na likvidaci Konohy, stal by se "teroristou", protože by požadoval příliš velkou cenu za vlastní újmu. Konoha je ovšem netečná vůči tomuto a nevyvozuje žádné důsledky z toho co se děje, to znamená, že JE ZCELA RELEVANTNÍM CÍLEM SASUKEHO POMSTY, A SASUKE JE KOMPLETNĚ V PRÁVU A NA JEHO STRANĚ STOJÍ I "MORÁLKA A ČEST". Je to Konoha, která tím, že sama netrestá zločiny se stává neživotaschopnou institucí, když není schopna garantovat stejnou právní ochranu všem svým členům - tedy i Uchihům. Jako taková tedy neplní základní funkci "státoprávní" a není tím pádem legitimizována k tomu, aby soudila Sasukeho a morálně se nad něj vyvyšovala - ani v nejmenším - naopak, tím že nic nedělá je SASUKE ZCELA V PRÁVU JÍ KOMPLETNĚ VYHLADIT DO POSLEDNÍHO DĚCKA, PROTOŽE KONOHA MU UPÍRÁ PRÁVO NA ODPLATU - RESP. KRYJE ZLOČINCE A JE TAK CELÁ SAMA O SOBĚ "ZLOČINECKÁ". A to včetně všech civilistů, neboť ti jsou zodpovědni za vládu, kterou si zvolí.

Obrázek uživatele Eratashi
Vložil Eratashi, St, 2011-02-09 13:14 | Ninja už: 5462 dní, Příspěvků: 388 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Smazáno autorem - prozatím se k tomu nevyjádřím Laughing out loud
Ale jen co budu mít po zkouškovým...Laughing out loud

Snažím se v teoriích vyhnout spoilerům...

Obrázek uživatele Shelly Stinson Rodriguez Cooper
Vložil Shelly Stinson ..., Út, 2011-02-08 19:55 | Ninja už: 5658 dní, Příspěvků: 1764 | Autor je: Prostý občan

Já nedokážu nesouhlasit. Delší odpověď mě nenapadá, protože není co namítat.

Nová Shelly přichází, asi tak...nestačím se divit, jak jiná jsem tehdy byla, a za pár let jistě budu valit oči stejně. Takže jestli někde uvidíte můj starý komentář, nelekejte se, okay? ^^
Podpis nijak řešit nebudu, stejně by ho nikdo nečetl :'D
+ Smazala jsem většinu povídek a začínám od začátku, ačkoliv na konoze už nestraším tak často.

Obrázek uživatele akai
Vložil akai, Út, 2011-02-01 16:55 | Ninja už: 5925 dní, Příspěvků: 1219 | Autor je: Asumův zapalovač

tak to "gratuluji" mě opravdu pobavilo xD

you wanetd it; chtěla jsi to… tak si sakra nestěžuj!
Tanabata je svátek přání. A tak se ho pokouší najít; třeba i na dně flašky saké.

„What a world we live in, to see such unique idiots…?”

Obrázek uživatele Jiraiyafilka Sharika-chan
Vložil Jiraiyafilka Sh..., Po, 2011-01-31 18:18 | Ninja už: 5221 dní, Příspěvků: 161 | Autor je: Recepční v lázních

co se výsledků týče....zvláštní, že Tsunade dostala jen jeden hlas..vždyť přeci přišla o bratra a manžela během války...prostě mě to překvapuje...

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Po, 2011-01-31 18:31 | Ninja už: 5462 dní, Příspěvků: 6288 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

Dan ešte nebol jej manželom.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele 村正
Vložil 村正, Po, 2011-01-31 22:23 | Ninja už: 5152 dní, Příspěvků: 81 | Autor je: Prostý občan

Je to snad podstatné v téhle diskuzi? Myslím, že tady jde spíš o emoce ohledně konkrétní postavy než jaký měla formální společenský svazek Smiling