manga_preview
Boruto TBV 07

Polovica života

Prikladám oheň k špičke cigarety a potiahnem. Teraz sa cítim troška lepšie. Sebavedomejšie. Predsa však ostávam stáť na mieste a iba sa dívam. Na ňu! Práve sa vracia z misie, no na jej peknej tvári nebadať únavu, pohyby má ladné a pružné, ako vždy. Je nadaná, tvrdia ľudia, čo nevidieť bude joninom. Mávne na rozlúčku stráži a na hlavnej triede stretáva známu s dieťaťom. Tvár jej zaleje nežný úsmev, keď pohladí chlapčeka. Elegantne si poodhrnie vlasy a pozrie pri tom mojím smerom. Už neuvidí viac, než rozplývajúci sa dym z cigarety. Áno, jednu chybičku predsa len má. Nie je moja!

Aké by bolo budiť sa s ňou po boku si môžem nanajvýš predstavovať. Možno ju zazriem v reštaurácii cestou z práce. Vskutku, no nie je sama. Takže sa okolo nej vážne točí ten jonin. Mladý, pohľadný a charizmatický. Prekonáva ma úplne vo všetkom. Ale hádam by neskočila na lep akémusi vetroplachovi? Práve sa na niečom zasmiala a dotkla sa jeho ruky. To mi stačilo, aby som sa otočil a odišiel. Utiekol. Čo by som dal za taký jej dotyk? Za jej lásku aj polovicu života.
„Tak polovicu života?” ozvalo sa za mnou.
Strhol som sa a obzrel.
„To by šlo!”

Netuším, ako som mohol skočiť na niečo také a ešte k tomu úplne neznámemu. No vykonal som všetko podľa inštrukcií a teraz idem ku skupinke kunoichi, medzi ktorými je aj ona.
„Ahoj, nenašla by si si čas, aby sme večer niekam spolu vyrazili?”
Hrôza. Mal som pripravených toľko omnoho lepších oslovení a ja poviem toto? Jej priateľky sú v rozpakoch, ona si prekvapene prekrýva rukou ústa a cez prsty sa rysuje úsmev. Ja som to tušil. Úplne som sa znemožnil. Už sa jej nebudem môcť ukázať na oči. Zasmejúc sa vykročí vpred a vrúcne ma objíme: „Ale samozrejme, že našla!”

Zbehlo sa to tak rýchlo, že som z toho rovnako šokovaný, ako všetci ostatní. Teraz tu po svadobnom obrade stojím uprostred blahoželajúcich priateľov a nedokážem spustiť oči zo šťastnej mladuchy. Nebudem si lámať hlavu nad nejakým obetovaním polovice života, hoci som už skôr v stredných rokoch. Moja rodina má predsa tuhý korienok. Prestanem fajčiť, začnem zdravšie žiť a popritom urobím všetko, aby ostala po mojom boku rovnako šťastná ako je teraz. Keby som aj nemal vidieť naše deti dospieť, stálo to za to!
Zrazu sa mi zatočila hlava, podlomili nohy a nebol som schopný prestať kašľať, kým som nestratil vedomie.

Smrť ukázala jednu zo svojich najneúprosnejších tvárí. Neprišla si po mňa rýchlo, ako zásah bleskom, no ani mi nenecháva čas usporiadať si svoje záležitosti. Cítim, že sa nedožijem večera. Najhoršie je vidieť ako veľmi sa manželka snaží nájsť riešenie a nenachádzam síl prezradiť pravdu. Práve sa jej po rozhovore s lekárom zrútil ďalší plán a vypätie ju už prinútilo sadnúť si na okraj postele. Čo som to urobil?
„To je v poriadku!” chlácholím ju z posledných síl. „Ži ďalej tak, ako...”
„Ja bez teba nedokážem žiť!”
Tón, pohľad, výraz a sálajúce zúfalstvo potvrdzovali tie slová.
Čo som jej to…
...urobil?

5
Průměr: 5 (6 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Akhara
Vložil Akhara, Po, 2019-06-17 15:37 | Ninja už: 2617 dní, Příspěvků: 1363 | Autor je: Manga tým, Leeho závaží

Krátké, výstižné, působivé.
Říkala jsem si, že sis vybral poměrně šablonovitej námět, ale dokázal jsi z něj vytvořit poutavou povídku s přesahem. Čím životem to vlastně zaplatil...
Ta poslední věta je na Kakashiho. Kakashi YES

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Pá, 2019-06-14 15:23 | Ninja už: 2648 dní, Příspěvků: 2980 | Autor je: Metař Gaarova písku

Čoho už ľudia sú schopní, aby dostali, čo chcú? Jeden chce lásku, druhý peniaze, ďalší večný život a pod. Upísal dušu Šinigamimu? Hlbokomyseľnú úvahu si napísal, dalo by sa o téme diskutovať do aleluja. Dosť si ma prekvapil, ale spomínal si, že nad dačím mohutne rozmýšľaš, tak máme dielko na svete Kakashi YES Rahzel vystihla podstatu v mojom duchu, len dodávam, že egoizmus, nedomyslené chcenia a skutky sú bohužiaľ veľmi časté Sad Je dobré, že sa žena nedozvedela pravdu? Smútila by menej? Nie som si istá, či za každých okolností je pravda žiaduca Puzzled Som úplne pripečená z toho tepla, len tak lenivo premýšľam Hehe... Rozhodne ťa môžem len chváliť Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Pá, 2019-06-14 17:24 | Ninja už: 5153 dní, Příspěvků: 6211 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Znalec tisíce technik

Na margo tvojej úvahy o pravde - v čase keď si hrdina príbehu "vyhadzoval na oči", že jej nepovedal pravdu, ešte netušil, že by to vôbec nepomohlo. To manželka ozrejmila až na samotný záver.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Rahzel
Vložil Rahzel, Čt, 2019-06-13 23:54 | Ninja už: 2288 dní, Příspěvků: 745 | Autor je: Student Akademie

Ja stále tvrdím, že skôr ako človek začne špekulovať, mal by sa priamo opýtať.
Na malom priestore, rýchlym spádom si vystihol pravdu, že egoistický skutok nikdy nemôže urobiť šťastným dvoch ľudí.