manga_preview
Boruto TBV 08

Pouze pro Psychopaty^2

Filosofie
Teologie
Věda



Naše heslo je:

"Inteligence jde ruku v ruce se šíleností"



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

:VYBRANÉ DŮLEŽITOSTI:

Logické hry:

Myšlenky:

Alucardosama


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele kabanos san
Vložil kabanos san, Pá, 2014-08-08 02:01 | Ninja už: 3612 dní, Příspěvků: 41 | Autor je: Prostý občan

pokud zmiňuješ pouhý prostor, který zeje prázdnotou, tak tam stále něco je, tedy alespoň dle mého soudu a nemůžeš to nazvat "ničím". Tady jde spíše jen o to, jak si to každý vyloží a nad tím můžeme filosofovat celé věky.

www.banan.cz - webove stranky zdarma pro kazdeho

Obrázek uživatele Naruto - nejlepší shinobi světa
Vložil Naruto - nejlep..., So, 2014-07-19 16:30 | Ninja už: 3937 dní, Příspěvků: 139 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Huh dík konečně jsem dostala odpověď na svou otázku. dík.

Všechno je pouze iluze. Nic neexistuje, včetně pohybu. Bůh je mrtev a má duše také. Vítejte ve světě nihilismu, vy hříšníci. Učte se nauku Aristotelovu, přidejte Akvinského a nakonec i Nietzeho a dostanete mne. Pac a pusu, slepí beránci.

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, St, 2014-07-16 06:57 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Laughing out loud Nad čim se lidi dovedou trápit, to je mimo mě. I kdyby žádnej vesmír neexistoval, tak se o tom nejspíš nikdo z nás osobně nepřesvědčí (i když.. možná tu máme budoucí kosmonauty Laughing out loud, čert ví), takže mě osobně je to uplně jedno Laughing out loud.

A samozřejmě se bude roztahovat a roztahovat a roztahovat... co jinýho by dělal? Smiling Možná jednou praskne Laughing out loud, ale já si to nemyslim. Musí se roztahovat, aby se sem roztahovačný formy života vešly.

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele NedokázalJsemSePřihlásitProtožeJsemSiNepamatovalAktu...
Vložil NedokázalJsemSe..., Út, 2014-07-15 19:56 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 912 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Zkus se zeptat po prázdninách, až si zapojíš mozek do zásuvky. Laughing out loud

Requiescat in pace...

Volunteer @ Akicon & Natsucon & Animefest
Autor Animefestí mobilní appky

Obrázek uživatele Calime Istima Wilin
Vložil Calime Istima Wilin, Út, 2014-07-15 12:14 | Ninja už: 5684 dní, Příspěvků: 2029 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prasatkova sekretarka, Recepční v lázních

Není to jedno, když případnou odpověď stejně v půlce přestaneš vnímat?

Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.

>(=^.^=)><(^..^)<

Obrázek uživatele Naruto - nejlepší shinobi světa
Vložil Naruto - nejlep..., St, 2014-07-16 08:54 | Ninja už: 3937 dní, Příspěvků: 139 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

To na co chci odpověď rozhodně v polovině nepřestanu vnímat.

Všechno je pouze iluze. Nic neexistuje, včetně pohybu. Bůh je mrtev a má duše také. Vítejte ve světě nihilismu, vy hříšníci. Učte se nauku Aristotelovu, přidejte Akvinského a nakonec i Nietzeho a dostanete mne. Pac a pusu, slepí beránci.

Obrázek uživatele Mezaigakure
Vložil Mezaigakure, Po, 2014-06-09 22:28 | Ninja už: 5380 dní, Příspěvků: 102 | Autor je: Pěstitel rýže

Řeším jeden problém. Jde o dohady mezi mnou a kamarádem na téma " Lež vs skoro pravda ".
Připadá mi to dost jasný, ale on si trvá na svém, proto jsem s tím zde, ať znám i názory ostatních, třeba chytřejších Smiling
Jde o to, jestli je rozdíl mezi lží a skoro pravdou nebo ne. Úváděli jsme si příklad na tričkách:
Když řeknu že jsem si koupil tričko s určitou postavičkou velikosti XL, ve skutečnosti jsem si ale koupil
to samé tričko s tou samou postavičkou velikosti L
je podle něj " skoro pravda " a není to lež. Zatímco, kdybych si koupil úplně jiné tričko (s jinou postavičkou
nebo úplně bez) tak by to lež byla. Takhle je to podle něj jen " skoro pravda " Protože základ je pravdivej (že je to tričko s určitou postavičkou).
Podle mě je to absolutní hovadina, protože lež, třeba sebemenší, je pořád lež. Lhal o velikosti trička, tak se to přece
nedá považovat za něco jiného než lež, i když třeba malou, nebo ne?
Podle něj jsou lež, skoro pravda a pravda tři rozdílné pojmy. Protože když se něco hodně blíží pravdě a liší se
v maličkosti, tak je to podle něj " skoro pravda " a né lež.
Podle mě je Lež a skoro pravda to samé - lež. A pravda už je něco jiného.
Je jasné, že se to dá nazývat " skoro pravda ", protože to logicky dává smysl. Blíží se to pravdě, je to SKORO pravda...
S tím bych souhlasil, ale nesouhlasím s tím, že je to něco jiného než lež. Podle něj něco mezi pravdou a lží, prostě skoro pravda.
Pro mě platí: Skoro pravda = lež, protože i když trošku lžu, tak pořád lžu a to on absolutně odmítá.
Taky dodám, že se tím myslí ÚMYSLNÁ lež a né, že lhal omylem, nevědomky, to né.
Tak buď sem blbej já, nebo on Laughing out loud
Rád bych znal vaše názory na tohle téma.

Obrázek uživatele adabo
Vložil adabo, Út, 2014-07-15 13:44 | Ninja už: 5299 dní, Příspěvků: 806 | Autor je: Horší než odpad

Blbý budete asi oba Laughing out loud Nic jako skoro pravda neexistuje, moc nad tím přemýšlíte. Buď je pravda, nebo lež, nic mezi tím.

Obrázek uživatele Mezaigakure
Vložil Mezaigakure, So, 2014-07-19 09:53 | Ninja už: 5380 dní, Příspěvků: 102 | Autor je: Pěstitel rýže

Nejsem si jistý, jestli si četl vše, co jsem v otázce napsal, nebo jestli jsi tak nechápavý, ale já sám jsem napsal, že pro mě je to " Absolutní hovadina ", aby bylo něco jako skoropravda. Co je špatného na tom přemýšlet? I když jsem si jistý svým názorem, tak jsem nad tím přemýšlel a chci znát i názor ostatních, tvůj jsem dostal, takže ti za něj děkuji, navíc se shoduje s mým názorem, příště si ale prosím odpusť tu první větu, nevidím v ní moc velký smysl.

Obrázek uživatele noleda
Vložil noleda, So, 2014-06-21 23:58 | Ninja už: 3874 dní, Příspěvků: 7444 | Autor je: Editor všeho, Editor obrázků, Samuraj

Nebudu se pouštět do sáhodlouhých filozofických úvah, ale čistě selským rozumem - zeptej se svého svědomí. To spolehlivě rozeznává pravdu od lži a pokud vědomě pozměňuješ skutečnost, kterou v dané chvíli chápeš jako pravdivou, pak lžeš. A je jedno, jestli s dobrým či zlým úmyslem. Slovo "skoropravda" mě vážně pobavilo, tvůj kamarád je šprýmař! Laughing out loud

Pravidla a rady ohledně vkládání obrázků najdete na stránce Jak přidat obrázek a Pravidla vkládání FA

KURZÍK KRESBY

NARUTO ANTISTRESOVÉ MALOVÁNKY a NARUTO PEXESOVÁ HRA - odkazy na stažení ZDE

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, So, 2014-06-14 22:31 | Ninja už: 4944 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Mně se na téhle otázce hrozně líbí, jak je na ní vidět naše závislost na jazyku. Pravda, lež, skoropravda, skorolež.. to, co se tu řeší, jsou jen slova, a u slov přece záleží na tom, jak si je definujeme. Wikipedie tvrdí, že "pravda je shoda tvrzení se skutečností", neříká už ale nic o tom, jestli ta shoda musí být úplná. A pochybuju, že na tomhle světě existuje někdo, kdo by si mohl činit nárok na to, říct "Tak, a odteď budeme všichni říkat Pravda jenom tomu, co se shoduje se skutečností úplně ve všech bodech, a všechno ostatní bude Lež". Stejně tak nám nikdo nepřikáže, abychom to, co je blíž pravdě nebo lži, nazývali zásadně a jen skoropravdou nebo skorolží. Jsou to jen prázdné a podle mě přesně nedefinovatelné pojmy, pomocí nichž se v téhle debatě sotva dojde k nějakému závěru. Podle mě tedy záleží na každém člověku individuálně, jak se to rozhodne vnímat a co je mu a jeho životnímu postoji bližší. (Mně osobně je popravdě celkem jedno, jak tomu kdo říká, a myslím, že hodně záleží na situaci a konkrétním kontextu, takže se omlouvám, ale zdržím se nějakého jasného názoru.)
Nechci tím říct, že mi tahle debata přijde zbytečná, jen moc nerozumím tomu, kam a jestli vůbec někam směřuje .)

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele Mezaigakure
Vložil Mezaigakure, Ne, 2014-06-15 12:56 | Ninja už: 5380 dní, Příspěvků: 102 | Autor je: Pěstitel rýže

To co se tu řeší jsou jen slova, a u slov přece záleží na tom, jak si je definujeme? V tom případě by se takhle mohli "vyřešit" všechny případy, které se řeší slovy? Že jsem si to slovo definoval jinak? Smiling
Debata směřuje k tomu, abych zjistil názory a důvody, jestli je případ s tričkama lež a taky, jestli je skoropravda lež, nebo ne.
Pokud to nebudeme brát jako ty, že jsou to "jen slova" a ty si každej může definovat jinak i v tomto případě (To by pak byl pěkněj bordel), tak se můžeme dopátrat k výsledku.
Myslím si, že se tady jasně dá určit, jak to je, protože lež se od pravdy rozlišit dá.

Obrázek uživatele NedokázalJsemSePřihlásitProtožeJsemSiNepamatovalAktu...
Vložil NedokázalJsemSe..., Ne, 2014-06-15 17:44 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 912 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Jo. Řeší se tu jen slova. Je jedno, jestli to nazveš lží, nebo "skoropravdou". To je pouhé slovíčkaření. Důležité je, že obsah se nemění.
Ale ano, je to prostě lež, jelikož jsou fakta překrucována. At už to nazveš jakkoli.

Requiescat in pace...

Volunteer @ Akicon & Natsucon & Animefest
Autor Animefestí mobilní appky

Obrázek uživatele NedokázalJsemSePřihlásitProtožeJsemSiNepamatovalAktu...
Vložil NedokázalJsemSe..., Ne, 2014-06-15 00:44 | Ninja už: 5601 dní, Příspěvků: 912 | Autor je: Ošetřovatel TonTon

Slova jsou jen krabičky, jistě, nicméně většině krabiček byl již přidělen více či méně jasný obsah. Pravda je výrok, jehož části odpovídají realitě, případně naším vnímáním deformované realitě, a neobsahuje vědomě pozměněné informace. Naproti tomu je lež výrok, jehož jakákoli část byla vědomě pozměněna (nepočítaje mlžení, kdy se účelně do výroku nekomponují určité informace, nebo se naopak některé nesouvisející komponují). Pak je tu ovšem problém s individuálním vnímáním reality. Nicméně to je již problém nad rámec definice pravdy a lži. Je to problém definice reality jakožto takové, jakožto obsahu.

Co se týče shody – o částečné shodě, tedy podobě, tam nic není. To naznačuje, že pisatele nenapadlo, že by někdo podobnost nazýval částečnou shodou. Zde bych se odkázal na svou definici pravdy a lži.

Jo, a nakonec mne stejně napadá, že k odpovědím na položené otázky nelze ani hypoteticky dojít. Jsou založené na těch prázdných pojmech. Nezaměřují se na tu podstatu toho celého.

Requiescat in pace...

Volunteer @ Akicon & Natsucon & Animefest
Autor Animefestí mobilní appky

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, So, 2014-06-14 23:42 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Pokud jsou slova prázdný pojmy, jejichž význam si každej může vyložit po svym, tak ta debata samozřejmě nesměřuje nikam, jako ostatně jakákoliv debata vedená jazykem.

Shoda se skutečností je shoda se skutečností, wikipediu nepíšou ani právníci, ani Mojo Jojo. To je taky mezi náma štěstí, jinak bys tu definici četla ještě zejtra.

Omlouvám se, pokud znim poněkud podrážděně, ale mám ošklivou zkušenost s překrucovánim věcí, co jsem řekla.

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Ne, 2014-06-22 00:02 | Ninja už: 4944 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Meh, moment Laughing out loud možná jsem trochu mimo, ale zaprvé jsem vůbec nereagovala na tebe, a zadruhé jsem se rozhodně nesnažila nic překrucovat, jen poukázat na fakt, že to, o čem se tu bavíme, se dá vyložit milionem různých způsobů. Už jenom to, že řekneš "shoda se skutečností je shoda se skutečností". Odpovědělas tím na to, jestli musí být úplná? To není překrucování, to je normální obezlička Eye-wink a já neříkám, že je to správně, jen že neexistuje správná odpověď.

A pro ostatní - jasně že u spousty slov je definice už tak jasně daná, že o tom nikdo nediskutuje. Stůl je stůl, pes je pes, kus papíru je kus papíru. Jenže o tom přesně mluvím - to jsou všechno konkrétní věci, který dokážeme konkrétně popsat. U abstraktních pojmů je tohle podle mě mnohem těžší, a u pojmů jako pravda a lež pak obzvlášť. Prostě mi přijde, že řešit, jestli něčemu mám říkat "skoropravda" nebo "lež", je neuchopitelnej problém. Když se narodí pes se třema nohama a jedním uchem a já se rozhodnu říkat mu skoropes, bude to někomu vadit? Pochybuju, pokud někdo není moc přecitlivělej. Smiling Ale když nazvu něco, co je podle někoho lží, skoropravdou, už je to pro něj problém. A myslím si, že už jen to, že tu o tom diskutujeme, dokazuje, že zase tak jasný ty definice těchhle pojmů nejsou. .)
A když jsem si teď znovu a pozorněji přečetla Shiho komentář, dodávám, že se zcela ztotožňuju s jeho posledním odstavcem a to je to, co jsem už svým prvním komentářem chtěla říct. Laughing out loud Ale dobře, pokud je cílem tazatele jen si zjistit náhledy na věc, fajn, je to zajímavá sonda. Jen nemám v oblibě debaty, který nesměřujou k žádnýmu cíli (protože z principu ani nemůžou). Moje chyba. .)

P.S.: Napadá mě, že je možná nejjednodušší brát to tak, že buď člověk vidí prostě černou a bílou - čiže Pravdu a Lež a mezi nima jedno velký Prázdno - nebo si to Prázdno vyplní přímkou, na kterou postaví obyčejnou škálu nejvšemožnějších odstínů šedý, kterým klidně může říkat skoropravda, skorolež nebo růžový jednorožec, a vyjde to v podstatě nastejno. Tohle je individuální, netvrďte mi, že ne. Nikdo nemá právo na to, aby mi přikázal říkat jedno nebo druhý. Zato kdyby přede mnou stál dům a já pořád zarytě tvrdila, že tam stojí letadlo, už by to dnešní společností přijatelný zdaleka tolik nebylo a dost možná bych s tímhle přístupem skončila někde u psychiatra. Laughing out loud (Samozřejmě pokud bereme společnost jako nějaký relevantní ukazatel. Což se mi taky moc nelíbí, ale pro potřeby týhle debaty mi přijde vhodný zpochybňovat toho co nejmíň Laughing out loud)

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, Ne, 2014-06-22 01:28 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ou jee, riziko veřejný diskuse je, že na tebe někdo bude reagovat.

Nazývat psa s jednim uchem skoropes ti asi projde. Zkus veřejně nazvat jednohonýho člověka "skoročlověk".

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Ne, 2014-06-22 14:57 | Ninja už: 4944 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Nope, já to pochopila tak, že si myslíš, že se snažím překrucovat něco, cos ty řekla. Což se nesnažím, proto říkám, že jsem na tebe nereagovala a tudíž tu tvou poznámku jen nechápu. Toť vše. Smiling Vážně jsem dost možná jen nechápavá a budu ráda, když mi vysvětlíš, jaks to vlastně myslela. Myslím, že není třeba se rozčilovat, opravdu jsem sem nepřišla někoho naštvat. (Ač se mi to poslední dobou daří i naprosto nechtěně.) .) Že na mě reaguješ ty, s tím opravdu problém nemám, o tom snad diskuse jsou Laughing out loud

S tím druhým máš pravdu, taky se mi to rozleželo v hlavě. Byl to blbej příklad. Smiling Nicméně to, co jsem psala v P.S., mi pořád přijde jako docela dobrý vysvětlení.

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, Ne, 2014-06-22 17:07 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Aha. Ne, to tak myšleno nebylo, jednalo se o obecnou poznámku. Chtěla jsem říct, že lidi si vyložej význam slov po svym, čimž pozměněj to, co jsem řekla, a pak vesele tvrděj "ona říkala".

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Ne, 2014-06-22 17:28 | Ninja už: 4944 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Jo, tak to taky nemám ráda. (A kdo by měl. Smiling) Ačkoli, někdy tomu nejde zabránit. A věřím, že někdy to ty lidi ani nedělaj schválně. (Věřit se má, ne? Laughing out loud)
Dík za vysvětlení.

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, Pá, 2014-06-13 08:20 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Lež je lež, ať je jakkoliv malá. Neni co řešit. Žádná "skoropravda" prostě buď je to pravda, nebo neni. Existuje podle něj "skorolež"?

Pak je tu samozřejmě situace, kdy někdo mluví jen pravdu, ale úmyslně vypouští podstatný informace, nebo modeluje větu tak, aby si jí druhej vyložil chybně. To je ovšem zamlčování informací, ne lhaní Sticking out tongue. Dělám to každou chvíli Sticking out tongue. Vážně, neni moje chyba, že si lidi vyložej větu "vy máte novej účes" jako pochvalu Laughing out loud. Nikdo je nechválí, nikdo neříká, že jim to sluší, nebo že je to dobrej účes Sticking out tongue.

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele Zinuska99
Vložil Zinuska99, Pá, 2014-06-13 11:20 | Ninja už: 3647 dní, Příspěvků: 264 | Autor je: Konohamarova chůva

Já si teda myslím, že skoropravda je to zamlčování, protože neřeknu tu pravdu celou, jakmile už ale něco změním, tak to je lež, na tom se shodneme Smiling

the sun is a deadly laser

jsem docela sarkastická ale hej, umím se s lidma docela kamarádit muah

Obrázek uživatele Mezaigakure
Vložil Mezaigakure, Pá, 2014-06-13 08:29 | Ninja už: 5380 dní, Příspěvků: 102 | Autor je: Pěstitel rýže

Tak tohle je přesně můj pohled na věc! Jsem rád, že se mnou souhlasíš.
Netuším, ale existuje podle něj "skoropravda"... A i kdyby něco takového existovalo, pořád je to lež, i když třeba malá a to on nemůže pochopit. Držel se toho tak moc, že jsem začal být v rozpacích i já, proto jsem napsal sem. Jsem tedy rád, že máme stejný názor.
Úmyslné vypouštění informace, nebo modelace věty tak, aby si jí vyložil chybně je samozřejmě něco jiného. Taktéž velmi často využívám Laughing out loud

Obrázek uživatele martin.pole
Vložil martin.pole, St, 2014-06-11 21:53 | Ninja už: 4546 dní, Příspěvků: 888 | Autor je: Prostý občan

Skoro pravda je z mého pohledu úmyslné zamlčení důležitého faktu při podávání pravdy nebo skládání pravdivých faktů tak, aby se daly vyložit pozitivně (nebo negativně), ačkoliv mluvčí ví, že je to naopak.

Pravda je úplná pravda, kdy mluvčí ví, že říká pravdu a celou pravdu, dle svého nejlepšího svědomí. Myslím, že takováto pravda se sděluje velmi výjimečně, pokud tedy nejde o banální věci jako je počasí.

Lež si mluvčí jasně uvědomuje. Záměrně ji říká. Také se dle mého používá spíše výjimečně, pokud tedy nejde přímo o předpoklad povolání (např. podomní obchodních, operátor call centra atd...).

A potom bych ještě vyčlenil další dosti užívanou variantu na pomezí pravdy a lži a to je skoro lež. Mluvčí si sice do značné míry uvědomuje, že lže nebo spíš neříká pravdu, ale vlastně neví, co je pravda a co lež. Sem bych začlenil třeba pomluvy, posuzování ostatních lidí, věcí, kterým nerozumíme atd.

A mezi skoro pravdou a skoro lží je široký prostor, kde se pohybujeme všichni každý den. Jen málokdo mluví jen pravdu nebo jen lže, to totiž není pro běžného člověka ani možné.

Obrázek uživatele Mezaigakure
Vložil Mezaigakure, Pá, 2014-06-13 08:22 | Ninja už: 5380 dní, Příspěvků: 102 | Autor je: Pěstitel rýže

Takže podle tebe se pravda a lež využívá jen vyjímečně? To je zajímavé, máme však rozdílný pohled na věc.
Podle tebe tedy není ten případ s tričkama lež? Když úmyslně řekneš nepravdivou infromaci o velikosti, není podle tebe lež?

Obrázek uživatele martin.pole
Vložil martin.pole, So, 2014-06-14 08:01 | Ninja už: 4546 dní, Příspěvků: 888 | Autor je: Prostý občan

není to pravda, není to lež. Je to podle mě skoro pravda nebo skoro lež nebo něco mezitím, záleží na tom, jak moc úmyslně tu velikost trika zkreslil a jak moc je ta velikost pro něho důležitá.

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, So, 2014-06-14 11:11 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Pokud zcela vědomě uvedl jiný číslo, tak je to lež. Samozřejmě pokud je to nedůležitej údaj, tak ho za to nebude nikdo odsuzovat, ale stále je to lež. Stejně jako je krádež přeskočit plot a utrhnout si u souseda jabko.

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Čt, 2014-06-12 07:27 | Ninja už: 4703 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Takže takové to vyprávění historek, kdy člověk plácne nějaký údaj, přičemž už si nesnaží vzpomenout, jak to bylo přesně, ale prostě to řekne tak, aby to dobře znělo, je někde na pomezí mezi skoro pravdou a skoro lží? Nebo je to v rámci pobavení a prostě se to nepočítá?

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele ssSerpent
Vložil ssSerpent, Pá, 2014-06-13 08:59 | Ninja už: 4407 dní, Příspěvků: 723 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Když si nemůžu vzpomenout, tak to přiznám, nebo alespoň použiju nějakej termín jako "asi", "zhruba", "pokud si vzpomínám" a podobně. Jinak.. jo, je to lež.

Lidi, co si něco nepamatujou, a zvesela překrucujou realitu mě vždycky štvali.

Manželčina pomsta, na motivy schovávací mise:
Už na zahradě jsem cítil aceton. to nevěstí nic dobrého, ale trochu jsem to očekával. Pod rohožkou byla mina. To už mě zaskočilo. Ozval se výbuch a zakrátko noha letěla přes zahradu. Seběhli se sousedi. Křičel jsem Aaaaaahh!I Daniel z vedlejšího domu začal řvát, ač se mu nic nestalo. Uch, i Hana se k nám přidala. Řvali jsme všichni.

Obrázek uživatele martin.pole
Vložil martin.pole, So, 2014-06-14 08:03 | Ninja už: 4546 dní, Příspěvků: 888 | Autor je: Prostý občan

ale takových lidí je jistě drtivá většina. Někdo je v tom ovšem mistr a druhý ani nepozná, že si své historky přibarví.