manga_preview
Boruto TBV 09

Minatův odkaz - Před tím

Tohle je něco jako "předpovídka" na mojí povídku Minatův odkaz Smiling Je to z období před Kyuubim (a při něm)

Mladý muž seděl u okna v krásně vyřezávaném křesle své pracovny. Stmívalo se a slunce pomalu zapadalo. Mělo červenou barvu, tak červenou, až to připomínalo krev. Nic podobného ještě neviděl a trochu ho to děsilo. Zacházelo přímo za skálu, na níž byly vytesány podobizny všech dosavadních Hokage. Muž si prohlížel jejich tváře. Shodaimeho nikdy nepoznal, věděl však, že to byl asi nejlepší Shinobi historie. Založil Konohu, přemohl nejsilnějšího Uchihu, Uchihu Madaru, a zajistil mír. Mír na dlouhé časy. Druhého Hokage znal jenom trochu, ze svého dětství. Nejvíce se mu však do paměti vryl Sandaime-sama. Byl známý jako nejspravedlivější Hokage, Hokage, který si získal srdce celé vesnice. Ale nakonec přenechal své místo mladšímu – Čtvrtému. Jemu. Yondaime pozoroval svůj portrét, který do skály nedávno vytesali. Ozařovalo ho poslední sluneční světlo a čerstvá rytina shlížela na svůj lid. Tak moc toužil být Hokage a nakonec se jím doopravdy stal. Měl příležitost ukázat, co v něm je, měl příležitost ukázat, že i on dokáže ochránit vesnici tak dobře, jako ti tři před ním. Byl ochoten pro to položit život. Ochránit vesničany, ale hlavně svou rodinu. To byla jeho cesta shinobi.

Najednou uslyšel dětský pláč a podíval se do svého náručí. Chlapeček, kterého Minato choval, se rozbrečel. Kromě těch čárek na tvářích svou podobnost s otcem nezapřel. Obrovské modré oči se dívaly na svět teprve pár týdnů, ale dokázaly si dostat každého. Ačkoli před chvílí začal plakat, teď se usmíval bezzubým úsměvem.
„Ty budeš hodně divoký dítě,“ usmál se Minato, „asi budeš po mámě.“
„Co jsi to říkal?“ zašklebila se Kushina, která právě vešla do místnosti. Jeho milovaná žena, ta, se kterou byl připraven strávit celý život, a byl nesmírně rád, že je mu to umožněno.
„Já že jsem byla divoká?“ smála se. Neustále zářila úsměvem. Minato ji nikdy v životě neviděl se špatnou náladou.
Přišla k němu a objala ho.
„No … Tak trošku jsi byla…“ mrkl Minato.
Kushina pohladila svého syna.
„Je úžasný. Doufám, že to, v co tak věříš se vyplní,“ zašeptala.
Minato se na dítě podíval. Jeho oči to viděly. To, co dokázalo vidět jenom málo lidí.
„Bude to ten, který všechny zachrání. Já to cítím. Cítím to tady,“ řekl a dal si ruku na srdce. „Je to to vyvolené dítě, o kterém mluvil Jiraiya.“
„Já vím. Věřím v to taky,“ vydechla jeho žena. Políbila malého Naruta na čelo a usmála se na svého muže.
„Musím jít, ještě jsem chtěla něco dodělat doma.“
Minato miminko trochu pohoupal.
„Dobře, za chvíli taky odejdu. Ale malýho mi tady ještě nech.“
Kushina zamrkala. Bylo to nádherné, vidět ty dva spolu. Otce a syna.
„Tak jo. Alespoň ti to tu trochu zpříjemní. Není to nuda, jenom sedět a podepisovat papíry?“ zeptala se a pozvedla obočí. Svého muže podporovala, nechápala ale, jak tohle může dělat tak aktivní člověk jako on.
„No, někdy to nuda je,“ zamyslel se Minato, „ale já jsem hrdý, že můžu být Hokage. Víš, sice tady vězíš od rána do večera, ale čekáš, až příjde ta chvíle. Chvíle, kdy předvedeš své vesnici, jaký doopravdy jsi. Chvíle, kdy ji ochráníš a ukážeš, že nejsi zbytečný. Já na to čekám. Čekám na svůj okamžik. Tak, jako na něj čekali ti přede mnou, i já chci ukázat Konoze, že se na mě může spolehnout. Žiju pro to.“
Kushina zavřela oči. Věděla, jak je to nebezpečné, ale věřila mu. On se nenechá jenom tak lehce porazit. On, který byl tak pyšný na svou pozici. Ale možná byl ještě pyšnější na svého syna.
„Já vím, já vím …“ vydechla a políbila svého muže. Byla to její životní láska. Někdo, koho by chránila do konce svých dnů. Narovnala se a pomalu odešla z pracovny Hokage. Než vyšla ještě chvíli se na ty dva dívala. Ozařovala je jenom červeň oblohy. Naruto se chichotavě smál a držel Minata za prst.
Potichu za sebou zavřela dveře.

O půl hodiny později se skřípavě znovu otevřely.
„Minato? Můžu?“ zeptal se někdo a Hokage se prudce otočil.
„Ah, to jste vy, Jiraiyo. Jasně, pojďte dál.“
Jiraiya vešel do místnosti. Na zádech měl svůj typický svitek, který odložil u dveří. Podíval se na postavu u okna. Kdysi tenhle Hokage byl jeho student. Jiraiya byl rád, že jeho výuka dopadla tak dobře. Samozřejmě k tomu bylo zapotřebí i Minatova talentu, ale to teď bylo vedlejší.
„Sedíš tu s Narutem?“ zasmál se a rozvalil se na židli před stolem.
„Jo jo … Chcete si ho pochovat?“ zeptal se pyšný otec.
„No … Já …“ váhal Jiraiya a prudce se zvedl, ale Minato mu už mimino podával.
„Jak se to drží?“ zeptal se Sannin vyděšeně.
Minato se rozesmál. „No, asi tak ... Ale tou hlavičkou nahoru …“
„Dobrý?“
Jiraiya dítě držel nešikovně, ale Narutovi to vůbec nevadilo. Spíš měl strašnou radost z toho, že ho někdo otáčí hlavou dolů.
„Jo, držíte ho celkem správně,“ nepřestával se smát Čtvrtý. „Vy jste nikdy nepřemýšlel nad vlastním synem?“
Minato věděl, že Jiraiya o ženy nemá nouzi, nepamatoval si ale, že by někdy mluvil o svém dítěti.
„No přemýšlel,“ zamyslel se muž a začal houpat miminko. Celkem divoce. „Ale už je, myslím, pozdě. Teď se asi budu toulat po světě, psát nějaký romány a odpočívat.“
„Romány? Myslíte něco jako vaše dobrodružný knížky? To byly krásný příběhy.“ Minato byl Jiraiyovým fanouškem.
„No, pomýšlel jsem nad změnou tématu. Něco, hehe, něco o ženách …“ zdráhal se Jiraiya a trochu se začervenal.
„Aha. Váš největší koníček se projeví,“ ušklíbnul se Minato pobaveně, ale s porozuměním, protože věděl, že on se na tenhle druh literatury hodí.
Naruto najednou začal šplhat Sanninovi na rameno.
„Hej, hej. Brzdi, mladej …“ zasmál se Jiraiya a chytil ho do rukou. „Už by sis ho mohl vzít, asi bude hodně aktivní, až vyroste.“
„Taky mě to dneska napadlo,“ usmál se Minato a dítě vzal do své náruče. Najednou zvedl hlavu. „Proč jste za mnou vlastně přišel?“
„Chtěl jsem s tebou o něčem mluvit,“ naznačil Jiraiya. Minato pozvedl obočí.
„Přemýšlel jsem o tom, co se asi stalo s Madarou.“
„S Uchihou Madarou? Jak vás to napadlo?“
„No, nevím, poslední dobou mám špatný tušení,“ přemýšlel žabí Sannin, „A nedávno jsem byl v Údolí konce, kde jsem viděl ty sochy, sochy Prvního i Madary. Zamyslel jsem se nad tím. Napadlo mě, že byl sice poražen, ale nebyl zabit. A on nebyl ten typ, který by po porážce jenom tak zalezl do kouta a čekal až sejde věkem.“
„Ale nemyslíte, že by mu už bylo .. Kolik … Nějak sto let?“ podivil se Minato, ale přesto tuhle teorii neshledával tak hloupou.
„Nevím, jak by to udělal, ale každopádně je divný, že se tak rychle vytratil,“ pokračoval Jiraiya se svou myšlenkou, „a myslím, že se někde ukáže. Přímo, nebo nepřímo, dřív, nebo později, ale vyleze ze svýho úkrytu.“
„No, uvidíme. Nepřivolávejme něco, co není,“ usmál se Minato, ale bylo vidět, že o tom přemýšlí.
„Máš pravdu. Jenom jedna z mých teorií. Každopádně, už hodněkrát jsem se spletl. Pamatuješ jak jsem předpověděl, že budete mít dceru? Hahaha!“
Místností se ozval Sanninův divoký smích a Minato měl co dělat, aby se nerozesmál taky.
„No, to byl celkem omyl …“ přiznal a pozvedl koutky. Podíval se na svého syna. „Ne, že bych měl něco proti dcerám, ale jsem rád, že mám kluka.“
„Kluka, kterýho budeš jednou učit, a já ti s tím budu pomáhat. Alespoň si připomenu, jak těžký to bylo s tebou,“ zasmál se znova. „Pamatuješ, jak jsem tě učil Kychiyose no jutsu? Těch pulců! Hahaha!“
„No, nebylo to tak lehký … “ Minato na své začátky nebyl moc pyšný. Jiraiya z něho ale nepřestával mít legraci.
„No jo. A ještě-“

Někdo ale Sannina přerušil. Jeden z Chuuninů, kteří drželi hlídku za vesnicí. Prudce, bez klepání, vstoupil do místnosti.
„Hokage-sama!“ vykřikl a zrychleně dýchal. Bylo vidět, že je zmatený. Zmatený a v šoku.
„Co se děje?“ podivil se Minato.
„Máme problém. Obrovský problém!“
Minato se prudce postavil a Naruta položil do kolébky vedle stolu. Nadešel jeho čas? Čas, kdy bude moct ochránit to, co je mu drahé?
„Za vesnicí … Přišel …“
„Kdo?“ začínal ztrácet trpělivost Jiraiya.
„Kyuubi! Kyuubi pane!“
Yondaime překvapením pootevřel pusu. Devítiocasý, mýtický démon? Podíval se na svého bývalého učitele.
„Jediný, kdo ho mohl vyvolat ... Jiraiyo, myslíte že to byl…“
„Madara!“ řekl Jiraiya, znělo to však spíš jako nadávka.
Chuunin pokračoval; „To ale není všechno. Vaše žena se o tom dozvěděla dřív, a už bojuje. Nevypadá to dobře.“
„Sakra!“ zaklel Minato. Musí jí pomoct! Věděl, co je teď třeba udělat. Věděl, že musí použít to jutsu. Jutsu, které vymyslel pro ty nejhorší případy, jaké by ve vesnici mohly nastat. Ale kam zapečetit démona? Možná že …
„Rychle!“ zavelel Jiraiya a vyběhl ze dveří.

***
Pro ty, kteří něčtou mangu - Spoiler: Uchiha Madara je první člověk, který získal Mangekyou Sharingan. V bitvě o vládu nad Konohou byl Prvním Hokage poražen. V manze už bylo uvedeno, že to byl on, který Kyuubiho přivolal

No, všichni víme, jak to dopadlo ... =(
Originální povídka, o tom, co se stane za 16 let od této události, je Minatův odkaz
Snad se vám Minatův odkaz 0, jak tomu soukromně říkám xD, líbil ^^

4.98969
Průměr: 5 (97 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Ayumu-san
Vložil Ayumu-san, Ne, 2012-03-25 14:22 | Ninja už: 4455 dní, Příspěvků: 318 | Autor je: Prostý občan

Ták. Přes podpis nějakého človíčka jsem se dostala k tvým FFkám a tohle je první, kterou čtu. A rozhodně není poslední! Smiling Vážně se mi to moc líbí, navíc miluju rodinku MinaKushiNaru, tak jsem zvědavá, jak se to vyvine Smiling. Mířím k další kapitole Eye-wink

Obrázek uživatele mišule
Vložil mišule, Po, 2011-03-14 21:03 | Ninja už: 5527 dní, Příspěvků: 1732 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

neodolala jsem a vrhám už podruhé do čteníí téhle úžasné povídky a stejně jak minule i teď se mi to strašně líbí a hned pokračuju dál Smiling

Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, Po, 2010-06-14 21:24 | Ninja už: 5517 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Ták i já se vrhla do konožských legend Smiling
Dlouho jsem se tomu bránila (nerada to přiznávám, ale mám sklony k hluboké žárlivosti), tak ale snad to zvládnu Laughing out loud
I když pochybuju, zatím to vypadá úžasně Smiling

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Út, 2010-06-15 07:03 | Ninja už: 5904 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Litovat ani nemůžeš, tohle je i dneska má nejoblíbenější série tady... geniální Minatůvin odkaz xD

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Po, 2010-06-14 21:28 | Ninja už: 5916 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Děkuji ti, že vykopáváš Konožské poklady... mívala jsem záchvat aktualizování.... ale nebylo to k ničemu... to chce číst, komentovat, doporučovat....

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele himiTsu
Vložil himiTsu, So, 2009-12-26 13:38 | Ninja už: 5527 dní, Příspěvků: 921 | Autor je: Propadlý student Akademie

No, takže timto oznamuju že sem se vrhla na tvý povidky. xD Máš se na co těšit, obvykle za sebou nechávám pěknou spoušť. xD
Ae tady se určo nemusim bát že budu zase rejpat, očividně jen dycky napíšu co se mi nejvíc líbilo nebo u čeho sem se nasmála, protože jestli je tohle tvoje první povidka tak snad ani nebudu muset aktivovat svý automatický vyhledávání chyb. xD
Skvělej začátek, opravdu se to čte upé samo. x) A Jiraiya zacházející s mimčem mě dostal. xD Nebo při představě že by zůstal u toho svýho dobrodružství místo aby psal ty prasárničky se mi chce brečet i smát zároveň. XD
Bezvadný. ^^

Obrázek uživatele Laitte
Vložil Laitte, Út, 2009-09-22 19:09 | Ninja už: 5479 dní, Příspěvků: 1515 | Autor je: Prostý občan

Mno vyzerá to fakt zaujímavo, takže sa určo pustím aj so rých ďalších dielov Smiling ...Len škoda, že Minato zomrie Sad No neva, ja idem čítať Laughing out loud (aj keď mu to život nevráti...xD)

Obrázek uživatele kuma
Vložil kuma, Pá, 2009-05-08 07:47 | Ninja už: 5591 dní, Příspěvků: 14 | Autor je: Prostý občan

dobra povidka tohle sem necekal

Obrázek uživatele Memph
Vložil Memph, Ne, 2009-04-05 00:17 | Ninja už: 5636 dní, Příspěvků: 242 | Autor je: Prostý občan

"Parenica...", ten styl mě dostává Smiling to se čte tak jednoduše až mi z toho běhá mráz po zádech.
Famózní Smiling

Obrázek uživatele Furika
Vložil Furika, Čt, 2009-02-26 14:49 | Ninja už: 5735 dní, Příspěvků: 239 | Autor je: Prostý občan

Nejlepší byl Jiraiya: "Jak se to drží?" Laughing out loud Super,co dodat..

Obrázek uživatele Kaori n_n
Vložil Kaori n_n, Čt, 2008-11-20 17:29 | Ninja už: 5740 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Prostý občan

No jasně, že se libil! Úžasně píšeš n_n Letím na pokračování xD
________________
Jsem hrdým členem FC Naruta, FC Sasoríííka n_n, FC Minata a FC Kobylky v pyžámku
FC Kishimoto Masashi xD

Free userbars
Free userbars
Free userbars
Free userbars
Free userbars

Motta: Nejdříve skoč, potom přemýšlej, co dělat. xD
Smrt je jen vykoupení do nového života...
Tím se řídím já!!

Jáááj seznam mých FeFes xDD

Obrázek uživatele Dai-sensei
Vložil Dai-sensei, Čt, 2008-11-06 10:22 | Ninja už: 5687 dní, Příspěvků: 83 | Autor je: Prostý občan

Wow,I do LOVE this!

TestIq.sk - Iq test zadarmo

My authentic japanese name is 鈴木 Suzuki (bell tree) 千秋 Chiaki (very fine in autumn).Take your real japanese name generator! today!Created with Rum and Monkey's Name Generator Generator.

Jop, už to tak bude Dai je členka KMYaY. A je na to hrdá...

Obrázek uživatele Tatsu
Vložil Tatsu, St, 2008-08-13 07:21 | Ninja už: 5734 dní, Příspěvků: 748 | Autor je: Recepční v lázních

To bylo fakt hustý:D

Obrázek uživatele Aryen-nyan
Vložil Aryen-nyan, Út, 2008-08-05 09:27 | Ninja už: 5786 dní, Příspěvků: 186 | Autor je: Prostý občan

Sqelýýýý pěkně píšeš, já se tu krčím proč sem to nečetla dřív Sad

Nyaa

Obrázek uživatele Ryuuka
Vložil Ryuuka, Út, 2008-07-29 00:40 | Ninja už: 5948 dní, Příspěvků: 757 | Autor je: Prostý občan

úžasný... prostě super, těším se na další díly /teda, ale ty až zítra, dneska bych je asi už nedala... Laughing out loud super

Obrázek uživatele Layla
Vložil Layla, Čt, 2008-07-17 10:48 | Ninja už: 5874 dní, Příspěvků: 1111 | Autor je: Prostý občan

gžžž ještě tu není můj koment...xD četla sem to uzh mockrát úžasnější FF snad není...je tzo prostě boží...nádhernej děj.. nemám slov...je to dokonalostní.....

ááááááájem....SMILEY PIG....chňo chňo
Bleach a dalšíLayla deviantartí
→TOP anime →NANA
to teď u mě vlááádne
Bazinga!

Obrázek uživatele Lilithka
Vložil Lilithka, Út, 2008-07-08 11:00 | Ninja už: 5797 dní, Příspěvků: 910 | Autor je: Prostý občan

já nevím co napsat, musím začít tím samým čím ostatní, že jsem si to já pitomá nepřečetla dřív a moc toho lituju, teďka jsem ráda, že jsem si to přečetla a můžu jí rychlo číst dál a nemusím čekat na schválení dalších dílů Laughing out loud, mocik se těším až si to všecinko přečtu protože nultý dílek byl úžasný a naprosto dokonalý .... Smiling mocko se mi to líbí vážně krásné Smiling a líbilko by se mi kdyby k tomu Kishi nakreslil mangu .... vidět Minata jak drží svého syna a při tom se na ně usmívá Kushina .... přenádherná chvíle Smiling mocko smekám Eye-wink

Obrázek uživatele Linhe-san
Vložil Linhe-san, So, 2008-06-14 15:25 | Ninja už: 6253 dní, Příspěvků: 324 | Autor je: Prostý občan

*obzerá si v zrkadle typel na hlave, ktorý vznikol po búchaní sa do čela, kvôli všetkým úžasným FF, ktoré nečítala skôr* Už len tento začiatok považujem za úplný skvost, ľutujem a ospravedlňujem sa ti, že som si to neprečítala skôr...Smiling

Obrázek uživatele Haruko Hime
Vložil Haruko Hime, Pá, 2008-06-13 16:25 | Ninja už: 6198 dní, Příspěvků: 961 | Autor je: Prostý občan

Minato, stydím se, moc se stydím.
Nedokážu si pořádně rozvrhnout čas, takže se omlouvám, že jsem se na tvoje příběhy vrhla až teď Smiling
Samozřejmě je to krása a těším se na další díly.

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, Pá, 2008-06-13 19:23 | Ninja už: 5893 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Nemáš za co se omlouvat Laughing out loud
Sem ráda, že si to čteš a přece je jedno kdy ^^
A děkuju, moc Smiling

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco

Obrázek uživatele Ten_Ten
Vložil Ten_Ten, Ne, 2008-05-25 12:47 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 398 | Autor je: Prostý občan

Tak to je fakt........................GOOD!!! Kakashi YES

http://www.zkouknito.cz/video_59020_hymna-yaoi-fanynek Aneb milujeme yaoi =3

TWINCEST FÜR IMMER!!!

Obrázek uživatele Jak3
Vložil Jak3, Ne, 2008-05-18 18:27 | Ninja už: 6003 dní, Příspěvků: 49 | Autor je: Prostý občan

SUPER!!Nemám slov Kakashi YES

Itachi Fan Pictures, Images and Photos
Naruto-Akatsuki Pictures, Images and Photos
There is a Hell, believe me, I've seen it. There's a Heaven, let's keep it a secret.

Obrázek uživatele naruto uzumaki 2008
Vložil naruto uzumaki 2008, Čt, 2008-05-15 21:32 | Ninja už: 5881 dní, Příspěvků: 717 | Autor je: Prostý občan

Jako předdíl je to super k tvé sérii. Naruto Doufám, že toho bude o něco více co napíšeš Smiling

Obrázek uživatele Kamitashi
Vložil Kamitashi, Po, 2008-05-05 15:46 | Ninja už: 5837 dní, Příspěvků: 134 | Autor je: Prostý občan

Hustý jak sv*ňa!

Obrázek uživatele Akitawa
Vložil Akitawa, Pá, 2008-05-02 15:03 | Ninja už: 5837 dní, Příspěvků: 568 | Autor je: Prostý občan

Nemám slov.To byla nádhera.Ty si jeden z mých nejoblíbenějších autorů.

Obrázek uživatele Cornellia
Vložil Cornellia, Pá, 2008-05-02 05:04 | Ninja už: 6155 dní, Příspěvků: 191 | Autor je: Prostý občan

Píšeš úplně nádherně Smiling

Obrázek uživatele Schrödingerova kočka
Vložil Schrödingerova kočka, Po, 2008-04-21 22:02 | Ninja už: 5994 dní, Příspěvků: 2945 | Autor je: Prostý občan

No a Minato umře Cry...jsem si to ted uvědomila...strašně krásně napsané, ale ted už nejsem schopná dělat vůbec nic než jen civět do monitoru

“A clear conscience is usually the sign of a bad memory.”

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, Po, 2008-04-21 12:08 | Ninja už: 5893 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Dekuju vám strasne moc ^^ Strasne tezce se mi psal ten posledni odstavec, protoze sem vedela, na co musim uhm ... predvazat xD No jo...

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco

Obrázek uživatele ICE
Vložil ICE, Po, 2008-04-21 00:36 | Ninja už: 6079 dní, Příspěvků: 27 | Autor je: Prostý občan

zasa mam vyrazeny dych a prave sa ho snazim polapit. Nemam co dodat, pretoze ine slovo ako uzasne ma nenapada, ale neplati to iba pre tuto cast, ale aj pre ostatne diely, ktore si sem dala Smiling

Obrázek uživatele Skorp1k
Vložil Skorp1k, Ne, 2008-04-20 21:19 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 152 | Autor je: Prostý občan

Tak opet pekny dilecek Eye-wink doufam ze bude zase neco podobnyho a brzy Smiling