manga_preview
Boruto TBV 09

2012 - Rozhovor s Kishimotem

Shonen Jump Alfa - nový web distribuující mangu v digitální podobě pod hlavičkou severoamerické Viz Media. Mezi prvními zveřejněnými články na tomto novém webu je i rozhovor s naším "bohem" Smiling Kishimotem. Kishimoto-sensei se rozhovořil o tom, kterak Naruto ovlivňuje jeho osobní život, odhalí nám, které postavy jsou jeho nejoblíbenější a prozradí, že celý příběh graduje a chýlí se ke konci!

Pozor! Článek obsahuje spoilery. ^^


Kdy jste poprvé začal uvažovat nad kariérou mangaky?
Někdy mezi druhou a čtvrtou třídou mě pohltily mangy Dr. Slump a Dragon Ball od legendárního Akiry Toriyamy. Miloval jsem jeho hrdiny. Z Dr. Slumpa to byla Arale a z Dragon Ballu Gout. Ale také mě oslovilo jeho kreslířské umění. V těch kresbách bylo něco, co je činilo reálnými. A tehdy jsem začal toužit po tom, být jako Toriyama-sensei.

Odkud čerpáte inspiraci? Posloucháte hudbu nebo se díváte na filmy?
Na stole mám malý DVD přehrávač s obrazovkou a na něm občas pouštím muziku nebo filmy. Dřív jsem to dělal častěji, teď už moc ne. Mangu kreslím dvanáct let a zjistil jsem, že mě to moc ovlivňuje. Když jsem třeba slyšel písničku se smutným textem, ihned se ta atmosféra přenesla i do příběhu. Když jsem se pak podíval na své kresby, vypadaly úplně jinak, než jsem původně zamýšlel. Takže jsem raději upustil od všeho, co by mě mohlo takto ovlivňovat.
Každopádně filmy miluju a čerpám z nich spoustu inspirace. Ve volném čase chodím do kina na všechny novinky. Taky v obchodech s DVD slídím po titulech, co jsou těžko k sehnání. Miluju trilogii Star Wars, rád se dívám na horory jako SAW, ale dostanou mě i romantiky jako "500 dní se Summer" a klasiky jako The Sting.
I když mým nejoblíbenějším filmem je Akira, mám rád i Hollywoodské filmy. V poslední době mě zaujalo "Jak vycvičit draka", ten scénář je prostě geniální. A jako správný fanoušek komiksů mám rád i Tin Tina. Myslím, že film byl hodně podobný originálu a díky CG animaci je ještě věrnější předloze, než kdyby byl hraný.

Denní rozvrh mangaky je hodně vyčerpávající. Prozradíte nám to tajemství, jak se dá zvládat práce v téhle branži tolik let, aby vás to nesemlelo a vaše práce byla stále na vysoké úrovni?
Jediným důvodem, proč mangu kreslím tak dlouho, je, že to miluju. Ta práce je pro mě zkrátka jako stvořená a funguje. Pokud byste se s láskou ke kresbě nenarodili, nemohli byste to dělat. Jako malý jsem ještě ani neudržel tužku, a už jsem kreslil po zdech hovínkem z nočníku. (smích)

Manze Naruto se věnujete už víc než deset let. Jak jste se během toho času změnil v profesním i osobním životě?
Během své kariéry jsem se oženil a stal otcem. A to samozřejmě ovlivnilo i příběh Naruta. Díky vlastní zkušenosti jsem poznal, které věci jsou v životě důležité. Otcovství mi poskytlo nový pohled na vše kolem; některé věci jsem jako svobodný nedokázal vnímat.
Narutův charakter je zčásti tvořen mnou a zčásti mými dětmi. O Narutových rodičích jsem se podrobněji rozepsal až poté, co se mé děti narodily. To, co k němu jeho rodiče cítili, je hodně podobné tomu, co cítím já.
Ale nechci v příběhu dělat otcovská kázání, protože manga má být především zábavná. Příběh musí být vyprávěný z pohledu dětí. Ale i kdyby mi to někdy uklouzlo, budu rád, protože po sobě zanechám práci, která mým dětem sdělí to, co jsem jim chtěl vštípit.

obalka vol.53 pro clanekNarutova minulost už není tajemstvím a on ví, že ho rodiče milovali. Jak toto poznání ovlivní jeho pohled na svět a vztah s Devítiocasou liškou?
Na začátku série byl Naruto sirotek a liška uvnitř jeho těla byla to jediné, co měl. Chovali se k němu jako k potížistovi a chudáčkovi. Stála proti němu spousta zloby a nenávisti jen proto, že neměl vlastní identitu.
Chtěl jsem flashback s rodiči zařadit dříve, ale poznání pravdy se postupně stalo klíčem k tomu, aby si Naruto uvědomil, kým je. I když jeho rodiče už nebyli na tomto světě, díky své čakře mu mohli říct, co k němu cítí. Zapečetili do něj démona, aby zajistili mír. Věřili mu natolik, že mu předali odpovědnost za celý svět. Takže když Naruto zjistil pravdu, začal víc přemýšlet o smyslu svého života. Zjitil, kým se musí stát a co udělat pro to, aby naplnil svůj sen a naděje svých rodičů.
Láska je krásná věc. Co jsem se stal otcem, věřím (i když bohužel jsou i výjimky), že rodiče po celém světě své děti nade všechno milují. A když děti tuto lásku pochopí, pomůže jim to lépe najít sebe sama. A tuhle zkušenost jsem chtěl předat i Narutovi.

V Narutovi probíhá válka mezi postavami z minulosti i současnosti. Co si vy osobně myslíte o válce? A co je největší výzvou při pokusu ztvárnit takové zásadní bojové okamžiky v manze?
Do války ve světě Naruta bylo zataženo hodně z postav. Snažím se každé z nich věnovat stejný čas, ale bohužel některé musím občas vynechat. Je těžké rozhodnout, co vystřihnu a co zůstane.
Obecně je těžké o válce psát. Vyrůstal jsem v Okayamě, ne příliš vzdálené od Hiroshimy. Moji prarodiče tedy válku zažili na vlastní kůži a z jejich vyprávění vím, že válka vzniká právě z lidské nenávisti.
Nemůžete se však na situaci jen letmo podívat a kritizovat, co je špatně; protože i nepatrné maličkosti v naší historii mohly válce nahrát. Zkrátka, když se špatné věci nahromadí, válka propukne. A tak je tomu i v manze. Vývoj situace by nebyl uvěřitelný, pokud bych nepřemýšlel nad detaily a samotným pozadím války.
Věřím, stejně jako můj dědeček, že "válka není správná odpověď". Ale zároveň chápu, že války byly a budou. Jsem šťastný, že naše generace ji zatím nepoznala. Na druhou stranu bez vlastních prožitků vyprávím příběh z trochu jiného pohledu. Ale i když je to jen fikce, chci, aby z ní lidé cítili, že máme vždycky naději.

Které postavy máte právě nejraději?
Bude to nejspíš Chouji a Killer Bee.

Killer BeeTak se vás na Killer Beeho hned musím zeptat podrobněji. Jak tento charakter vzniknul?
Můj bývalý editor je fanoušek wrestlingu a hrozně chtěl postavu, která by byla jako pro wrestler. Takže i když je Bee ninja, všechny jeho pohyby jsou svázané s tímto sportem. Sice úplně nemožně repuje, ale dělá to s láskou. Chtěl jsem, aby byl zajímavý a zároveň aby byl jedním z nejsilnějších ninjů v Naruto světě. S jeho dialogy mám potíže, právě proto, že mluví v rýmech. Ale to z něj dělá výjimečného hrdinu. Takže i když je to pro mě těžké, budu se pořád snažit, aby jeho postava dál vyčnívala.

Sasuke si také během času prošel radikální proměnou charakteru. Jak se na něj v současnosti díváte?
Sasuke je stále ukrytý v koutku mé mysli. Naruto a Sasuke rostou společně. Takže i když píšu o Narutovi, na Sasukeho pořád myslím. Jsou jako dvě strany mince, jako yin a yang.

Akatsuki jsou jedna z nejrozmanitějších záporňáckých band jaké jsme kdy v manze viděli. Proč jste je vytvořil? A který z nich je vaším favoritem?
Samozřejmě Itachi, Sasukeho bratr. Akatsuki byli vytvořeni jako protipól Naruta, je to skupina anti-hrdinů. Ale nechtěl jsem je pojmout jako typické zloduchy; chtěl jsem, aby každý z nich měl vlastní důvod, proč se stal vyvrhelem. Chtěl jsem jejich minulost vykreslit stejně podrobně, jako minulost hrdinů.

Zajímalo by mě, co Kabutova armáda nemrtvých. Kterého ze vzkříšených máte nejraději?
Ti, které Kabuto vyvolal technikou Edo Tensei, nejsou typičtí zombie. Jejich vzpomínky, jejich vědomí, je udržuje ve spojení se starým životem. Dovoluje postavám z minulosti hovořit s hrdiny současnosti. Je to hlavní prvek fantasie v celém příběhu.
Při vymýšlení válečných kapitol jsem přemýšlel o důvodech, které k válce vedly, a chtěl jsem, aby o nich promluvily postavy z té doby.
Z Kabutovy armády mám nejraději asi Deidaru. Upřímně si myslím, že díky Edo Tensei je z něj dokonalá smrtonosná zbraň. Zas a znova může vybuchnout a znovu se reinkarnovat. Obecně vzato Deidara je skvělá postava jako taková.

Co byste si přál, aby si lidé odnesli z přečtení vaší mangy?
Ve skutečném životě je pro nás těžké navzájem si porozumět kvůli odlišné kultuře a výchově. Během dospívání zjistíte, že spousta věcí na světě není zrovna spravedlivá. Já stvořil Naruta takového, aby mladým lidem ukázal, že i když procházíte těžkým obdobím, můžete jej překonat. Ale kromě tohoto hlavního poselství záleží na samotných čtenářích, co dalšího si z příběhu odnesou.

V Americe začíná éra mangy v digitální podobě a Weekly SHONEN JUMP Alpha je její vlajková loď. Co si o digitální manze myslíte vy?
Myslím, že je to v pořádku. I když to zatím úplně nechápu. Spousta lidí už používá tablety a má tak snadnější přístup ke čtení a stahování oblíbených věcí. Ve Spojených státech je distribuce a prodej mangy úplně jinačí než v Japonsku. Pro knihkupectví je občas složité mít všechny tituly dostupné skladem. Takže pokud digitální manga bude dostupnější pro většinu čtenářů, je to jen dobře.

Co byste chtěl na závěr vzkázat fanouškům Naruta v U.S.A.?
Série se pomalu blíží k vrcholu a čeká nás spousta zvratů, takže sledujte Naruta až do konce. Uděláte mi tím velkou radost.

4.876035
Průměr: 4.9 (121 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Gee-chan
Vložil Gee-chan, Út, 2012-12-04 23:03 | Ninja už: 4635 dní, Příspěvků: 34 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Konec ne Sad..to bude hodně hodně prázdná díra, až série skončí. Už teď je mi nehorázně smutno, když čtu mangu a vidím jak moc se anime blíží ke konci..
Ale musím říct, že tento rozhovor mě moc mile potěšil a svým způsobem i dojal.
Masashi je prostě umělec tělem i duší a za to má můj obdiv. Smiling

Chee-chan
obrázekobrázekobrázekobrázekobrázekobrázekobrázek

Obrázek uživatele sunny4
Vložil sunny4, Ne, 2013-03-31 22:30 | Ninja už: 4050 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

Tak někdo vymyslí taky nějakou skvělou mangu ..:3 *w* A navíc se určitě budou vymýšlet filmy když skončí seriál ^^

Obrázek uživatele teuwik
Vložil teuwik, Čt, 2012-08-23 10:21 | Ninja už: 4284 dní, Příspěvků: 95 | Autor je: Recepční v lázních

Nechci konec..! Sad

Obrázek uživatele Enii Uchiha
Vložil Enii Uchiha, Čt, 2012-07-26 21:39 | Ninja už: 4358 dní, Příspěvků: 213 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Na jednej strane si želám aby bol už koniec...ale na druhej aby nebol...zamotaný uzol...že by Naruto skončil Shippuudenom?

ZÁKON RELATIVITY
- Politika sama osebe nie je svinstvo, iba jej výsledky...

Politika, pokiaľ ju nerobia ľudia nie je svinstvo, ale vznešená, ťažko pochopiteľná abstraktná veda. Aby ju pochopili aj neposlanci, treba im ju ukazovať na jednoduchých príkladoch zo života. A čo môže byť názornejšie ako svinský rypák v hŕbe hnoja...

Obrázek uživatele Jalapenos
Vložil Jalapenos, St, 2012-07-25 20:20 | Ninja už: 6096 dní, Příspěvků: 827 | Autor je: Recepční v lázních

,,Během své kariéry jsem se oženil a stal otcem."

...a to som myslela, že sa šetrí pre Sasukeho.

~Jalapenos

Obrázek uživatele Vacaa
Vložil Vacaa, St, 2012-07-25 20:13 | Ninja už: 4602 dní, Příspěvků: 173 | Autor je: Prostý občan

Můj život bude v troskách Sad
Co budu dělat každou středu a čtvrtek?? Laughing out loud
Ale na druhou stranu se těšim jak to dopadne

Obrázek uživatele Hime01
Vložil Hime01, Ne, 2012-07-22 11:21 | Ninja už: 4524 dní, Příspěvků: 34 | Autor je: Prostý občan

JAAJ!!!!! Ja newm co budu delat az skonci Naruto !!! Ikdyz chci vedet co bude na konci nesnasim konce svym oblibenych anime a mang

Obrázek uživatele Nekro
Vložil Nekro, Po, 2012-06-25 21:43 | Ninja už: 5056 dní, Příspěvků: 76 | Autor je: Prostý občan

Já bych měl taky na Kishiho pár dotazů!
Škoda že se ho na ně nemůžu optat.

Obrázek uživatele Lorraine
Vložil Lorraine, Po, 2012-04-30 18:03 | Ninja už: 4710 dní, Příspěvků: 522 | Autor je: Prostý občan

Naruto sa blizi ku koncu?? NIEEE!!! Sice, je pravda, ze uz chcem aby skoncil aby som som vedela ako to dopadne ale neviem si predstavit, co budem robit, ked Naruto skonci... Sad

Moje FF Smiling


Dango, dango, dango, dango, dango, dango daikazoku

Obrázek uživatele Rai
Vložil Rai, Po, 2012-04-30 17:55 | Ninja už: 4465 dní, Příspěvků: 64 | Autor je: Prostý občan

Taky mám ráda Deidaru-sempai

Proč padáme? Abychom se naučili znovu se zvednout. Další hroznej den máš za sebou ale nezapomeň zítra tě čeká další!

Obrázek uživatele alexander4
Vložil alexander4, St, 2012-03-28 18:54 | Ninja už: 6146 dní, Příspěvků: 136 | Autor je: Prostý občan

naruto urcite jeste neskonci bude prece se jeste naruto musi mit svuj vlastni tym atd a jeste deti.

Obrázek uživatele Hagiku Biseki
Vložil Hagiku Biseki, St, 2012-08-15 23:29 | Ninja už: 5808 dní, Příspěvků: 442 | Autor je: Tsunadin poskok

Još též si myslím, že príbeh môže ešte pokračovať, takže až skončí Shipuuden môže byť ďaľšia séria, ktorá bude mapovať obdobie povedzme 30rokov jeho života, v ktorých bude mať deti tie dospejú a potom bude záverečná séria kedy už bude starý, bude mať deti i vnúčatá a bude načase vybrať svojho nástupcu, do ktorého bude prenesený Kyuubi a potom zomrie. Naruto ako celok by tým mohol skončiť, ale tak uvidíme, stále je možnosť, že bude už len vedlajšou postavou v dalších sériách kde trebárs dosiahne na hokageho Konohamaru.

FF BY HAGIKU
YURI FAN Ano i já jsem Yurifanista Kakashi YES Smiling



Máš niečo čoho sa chceš zbaviť, alebo naopak niečo hladáš, tak neváhaj a pridaj sa do fb skupiny Anime a Manga Burza! Kakashi YES
http://www.facebook.com/groups/478036032208994/

Obrázek uživatele Yagurak
Vložil Yagurak, Čt, 2012-03-01 18:16 | Ninja už: 5027 dní, Příspěvků: 349 | Autor je: Prostý občan

zajimavý ale what the hell? Gout z Dragon Ballu? v životě jsem žádnýho Gouta v dragon ballu neviděl Laughing out loud

SEM SPAMER A NESTYDÍM SE ZA TO Laughing out loud
Jashin-sama vše vidí, a potrestá všechny bezvěrce Laughing out loud
Rayzo = Horazon a nikdo mě k opaku nepřinutí Laughing out loud

Obrázek uživatele T@ttoo
Vložil T@ttoo, So, 2012-02-18 19:28 | Ninja už: 5566 dní, Příspěvků: 739 | Autor je: Prostý občan

Kishimoto-sama... smekám
Určitě to stojí za přečtení Kakashi YES
(akorát škoda že se nemluvilo o více postavách)jinak bylo to perfektní...Arigato

Obrázek uživatele Dipper
Vložil Dipper, Út, 2012-02-14 18:46 | Ninja už: 4498 dní, Příspěvků: 158 | Autor je: Pěstitel rýže

Kishimoto-sensei... Arigato :3

Obrázek uživatele Steeela -.-
Vložil Steeela -.-, Út, 2012-02-14 18:10 | Ninja už: 5594 dní, Příspěvků: 179 | Autor je: Prostý občan

Wuááá *-* Kishimoto je dokonalej :3

Obrázek uživatele naruto-like
Vložil naruto-like (bez ověření), Út, 2012-02-14 16:57 | Ninja už: 19840 dní, Příspěvků: 9609 | Autor je: Prostý občan

ono by to šlo kdyby to byla pravda!!ale není já viděla video a vym že tady to není pravdivé

Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, Čt, 2012-02-16 20:43 | Ninja už: 5932 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

Reaguješ na článek nebo některý komentář? Tvůj post totiž nedává moc smysl. Jaké video jsi viděla a co není pravdivé?

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele kushina-uzumaki
Vložil kushina-uzumaki (bez ověření), Pá, 2012-03-30 14:23 | Ninja už: 19840 dní, Příspěvků: 9609 | Autor je: Prostý občan

no něco takovýho už jsem taky slyšela že je to blbě přeložené (nechci se někoho doknout ale už se o tom na internetu povídá)

Obrázek uživatele realizeN
Vložil realizeN, Ne, 2012-02-12 17:27 | Ninja už: 4842 dní, Příspěvků: 321 | Autor je: Prostý občan

Zaujímavé
Arigato Laughing out loud

Obrázek uživatele Suska
Vložil Suska, Ne, 2012-02-12 14:00 | Ninja už: 5722 dní, Příspěvků: 85 | Autor je: Prostý občan

Chtel bych aby Kishimoto vydal druhou Gaiden o tom co se stalo s Rin.

Boruto vidi nultyho demona (Reibiho - Bezchvostého)

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2012-02-12 14:18 | Ninja už: 5192 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

na to netreba ďalší Gaiden - ak je Tobi Obito, tak sa to iste dozvieme.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele MaxKing
Vložil MaxKing, Ne, 2012-02-12 00:10 | Ninja už: 4485 dní, Příspěvků: 25 | Autor je: Prostý občan

Dufam ze si Kishimoto robi iba srandu Smiling lebo ak to skonci ja sa budem nudit a nebudem mat co pozerat Laughing out loud toto nesmie skoncit musi to pokracovat Laughing out loud to je rozkaz Laughing out loudLaughing out loud

.......*TOBI is GoD BOY*.......

Obrázek uživatele Hades47
Vložil Hades47, So, 2012-02-11 15:28 | Ninja už: 5250 dní, Příspěvků: 10 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Podla mna naruto umre spolu so sasukem v konecnej bitve ktora zjednoti cely svet a tym sa naruto saga skonci..Rad by som bol keby to pokracovalo ale myslim ze Kishimoto uz to robi dost dlho a rad by urcite zacal s niecim novim cize to ukonci..Aj ked v kutiku duse dufam ze nie..

Obrázek uživatele Uchiha Joanne Jane
Vložil Uchiha Joanne Jane, So, 2012-02-11 13:01 | Ninja už: 5536 dní, Příspěvků: 335 | Autor je: Prostý občan

Já nechci aby Naruto skončil. Sad Můj "anime život" je s ním příliš svázán Laughing out loud Kakashi YES v době kdy jsem se cítila mizerně mi Naruto vždy dokázal zvednout náladu. Pak jsem vždy zvedla hlavu a šla dál. Smiling Ano vždy existuje naděje, protože ta umírá poslední. Smiling Kakashi YES

Kakashi YES NA CODE GEASS, NARUTO NEMÁ!!! Kakashi YES

Obrázek uživatele AncaBenca
Vložil AncaBenca, So, 2012-12-01 23:44 | Ninja už: 4406 dní, Příspěvků: 63 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Souhlas

Obrázek uživatele T.T
Vložil T.T, So, 2012-02-11 01:47 | Ninja už: 5048 dní, Příspěvků: 636 | Autor je: Tsunadiny pětky

Tyjo, tak to byl naproto parádní rozhovor. Zajímalo mě kde vzal toho Killer Beeho...a wrestler tam perfektně sedí! Laughing out loud Je vidět že to Kishiho pořád baví. Obdivuju jak se na věc dokáže dívat z více pohledů (viz část o inspiraci, akatsuki a o válce).
"Já stvořil Naruta takového, aby mladým lidem ukázal, že i když procházíte těžkým obdobím, můžete jej překonat. Ale kromě tohoto hlavního poselství záleží na samotných čtenářích, co dalšího si z příběhu odnesou."
Tímhle to perfektně shrnul. Ačkoli to asi zní hodně naivně, i já jsem si bral Naruta jako inspiraci do nejtěžších chvil a díky tomu se nevzdával. Díky! Smiling

Konoha.cz daed topic

Banner od Striggy za povídku v FF misi na den dětí Smiling další FF: Jak Sasuke ke plášti přišel

Obrázek uživatele Bladerek
Vložil Bladerek, Pá, 2012-02-10 19:46 | Ninja už: 4563 dní, Příspěvků: 10 | Autor je: Prostý občan

Jeden příběh Naruto skončí a další začne Smiling ..
Naruto jako otec ?

To by bylo něco Laughing out loud

Obrázek uživatele Wolframius
Vložil Wolframius, Pá, 2012-02-10 19:44 | Ninja už: 5382 dní, Příspěvků: 29 | Autor je: Pěstitel rýže

Tá časť s Deidarom Smiling. Snáď zabije svojho učiteľa Onookiho a svojich kamošov Smiling (to je len a len moje prianie).

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, Ne, 2012-02-12 14:20 | Ninja už: 5192 dní, Příspěvků: 6232 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Uchazeč o ruku Mizukage

No neviem, či zrovna toto sa mu podarí, ale z Kishiho slov by sa dalo usudzovať, že sa ešte na scénu dostane - prinajmenšom, aby sme spoznali jeho príbeh ...

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...