manga_preview
Boruto TBV 08

Kishimoto Masashi - Interview pro Shonen Jump 16.4. 2006

Překlad rozhovoru z 16. dubna 2006, kdy redaktoři Shonen Jumpu vyzpovídali Kishimota-san. Rozhovor byl následně rozdělen na dvě části a vyšel v květnovém a červnovém čísle.

Když nám zavázali oči, ani to moc nebolelo. Neměli jsme strach, i když auto mělo tmavá skla - naopak jsme se cítili v bezpečí. Černí ochránci byli docela přátelští. Hostili nás zeleným čajem a polévkou ramen, zatímco jsme ujížděli vstříc neznámému cíli, kde na nás čekal tajemný vypravěč Kishimoto Masashi, tvůrce Naruta.
Kishimoto-sensei byl zdvořilý a hovořil mírně. Vyprávěl nám o svém dětství, o světě Naruta a o tom, jak manga skončí - i když neprozradil všechno. A pak se rozplynul v oblaku kouře...

[acidfree:28406]Začneme nejdůležitější otázkou, na kterou by nejen naši čtenáři rádi znali odpověď: Co je tohle za věc? Šušká se, že je to rtěnka, kterou Naruto požívá při technice Sexy Jutsu...
(smích) Hodně japonských fanoušků mi položilo stejnou otázku. Co to je? Nevím. Nakreslil jsem to jen tak, nemá to žádný význam. Ale třeba se nad tím jednou zamyslím a zapojím to do příběhu.

Jsou některé postavy psané podle lidí, které znáte?
Možná mají něco z mých spolužáků, ale většinou se snažím vytvářet originální charaktery.

Narozdíl od ostatních nemají Sakura a Rock Lee žádné speciálí ninjutsu techniky, pro čtenáře je snadnější se s nimi ztotožnit. Myslíte, že právě proto jsou tyto postavy oblíbené?
Sakura je u vás ve státech oblíbená? No, ano, Lee má jen taijutsu. A Sakura je jako děvče slabší než ostatní. Takže je snadné pro ně mít pochopení - představují lidskou slabost.

Mohl byste nám prozradit něco víc o Narutově světě? Jací jsou ostatní obyvatelé, jaká je tam vláda, je to, co známe celý jeho svět?
Svět mimo ninja vesnice je úplně obyčejný. Lidé žijí normální život, pracují, podnikají a tak dál. Konohagakure, Vesnice skrytá v listí, tvoří vojenskou část země. Hinokuni, Země ohně, poskytuje ninjům území, kde mohou žít a ninjové ji na oplátku chrání. Co se týče vlády, tak v čele země stojí Daimyo, neboli zemští páni.
V každé zemi tedy vládne Daimyo a pod ním jsou vojenské jednotky se svými veliteli. Stejně jako u vás prezident a generální štáb. Stát je nadřazený ninja vesnicím, ale pokud spolu zemští pánové přestanou spolupracovat, často dochází ke vzpourám a převratům.
Celý svět zatím není kompletní (smích), takže to, co vidíte v příběhu není vše, co Narutův svět může nabídnout.

Teď, když máte rodinu, je pro vás těžší zvládat náročné pracovní podmínky? Neštve vás už někdy ten intenzivní rozvrh?
Za těch šest let, kdy se naplno věnuji Narutovi, jsem se nikdy nevztekal kvůli týdennímu pokračování. I když je fakt, že tenhle životní styl není pro hkaždého. Když jsem byl pouhým čtenářem mangy, říkal jsem si: "Proč nemůžou nakreslit víc?" Od doby, co jsem mangaka, si říkám: "Žádáte po mně nemožné!" (smích)

Vytvořil už některý z vašich asistentských kreslířů vlastní mangu?
Ano, Osamu Kajisa vydal své dílo Tatoo Hearts.

Prožil jste šťastné dětství - co vás inspirovalo k napsání příběhu o outsiderovi?
Zas až tak šťastné dětství to nebylo. Možná to tak vypadá podle deníkových zápisů v dílech mangy... Ale tam jsem schválně psal jen ty věci, které by čtenáře zaujaly.
Zažil jsem pár těžkostí, jako každý. Ve škole jsem nikdy nebyl v centru pozornosti, spíš jsme zůstával stranou. Nic mi moc dobře nešlo. Nevynikal jsem ve studiu ani ve sportech. Proto dokážu pochopit Narutův pocit, že je smolař. Vlastně ani nemám rád lidi, co jsou příliš dokonalí. (smích)

Oda-sensei říká, že už ví, jak skončí jeho One Piece. Znáte vy konec Naruta?
Ano, poslední díl už mám "nakreslený" v hlavě. Vím, jaké bude rozvržení, texty i obrázky. Nejen samotný příběh, ale i vizuální stránka je kompletní. Teď už mi zbývá jen dobrat se k tomu závěru, ještě je stále třeba vyřešit spoustu věcí. Možná jsem zavrhl zbytečně moc nápadů, asi se k nim budu muset vrátit...

Sledujete baseball nebo jiný americký sport?
Americký sport? Když začala ve Weekly Shonen Jump vycházet manga o americkém fotbalu, Eye Shield 21, tak jsem se začal občas dívat na fotbal v televizi. Taky mám rád basketbal... Ale baseball je mi nejbližší, protože jsem ho kdysi hrával. Ani ve snu by mě tenkrát nenapadlo, že japonští hráči dosáhnou výsledků jako v Mayor League.

Je ještě něco, co jste zatím nezařadil do mangy, ale chtěl byste?
Jak nápady přicházejí, snažím se je využít. Myslím, že jsem použil vše, co šlo, takže vymýšlím něco nového. Zatím jsem třeba moc neřešil milostné vztahy...

Jak vás napadají ty úžasné bojové scény a dějové zvraty?
Při kreslení poslouchám hudbu, která nějak vysthuje děj.

Jaký druh hudby?
Poslouchám všechny žánry, japonské i zahraniční. Z těch nejaponských například filmové soundtracky nebo hudbu z počítačových her.

Co se vám nejvíc líbí na Jump Festivalu?
To, že potkám čtenáře a poznám, jací jsou. Je to příjemná změna, když jinak trávím většinu času zavřený doma v pokoji u kreslení.

Ve spojených státech vznika spousta her s tématikou Naruta. Mohl byste nám říct, jestli máte nějakou oblíbenou a proč?
Každou z nich jsem hrál alespoň jednou, líbí se mi hlavně ty bojové.

Hrajete i jiné hry?
Ano, hraji různé hry na různých platformách. Mám doma všechny: Nintendo, Segu a SONY. A xBox.

Bojíte se hadů?
No, zrovna je nemiluju. Líbí se mi detail jejich kůže, ale jinak je nesnáším.

Máte nějaký vzkaz pro americké fanoušky?
Amerika je rozáhlá země s různorodým publikem. Umíte se bavit, jako nikdo jiný. Francie například je známá svým dobrým vkusem, ale když dojde na zábavu a showmanství, není nad Hollywood. Disney je v tomto směru nepřekonatelný. Proto jsem rád, že mou práci uzná publikum s tak bystrýma očima.

Perlička na závěr - Kishimoto-sensei zodpoví poslední otázky jako Kakashi, učitel Naruta, Sasukeho a Sakury.

Čím vás naposled vaši studenti překvapili?
Překvapili? Já jsem hodně vypočítavý, takže není snadné mě překvapit. *smích* Nicméně... Naruto je hyperaktivní a vždycky udělá to, co si zamane. Ale kupodivu se z toho nakonec vyklube správná věc. Je to dříč.
Samozřejmě, Sasuke je elitní ninja, ale ne vždy je užitečný - je totiž lajdák. Takže nejsem ani tak překvapený, jako spíš zklamaný.
Sakura se snadno vytočí, ale má dobrou paměť.

Co je silnější: písek, nebo zvuk?
Hm, myslím si, že Zvuk nakonec zvítězí.

Který z vašich žáků by byl nejlepším instruktorem?
Možná Sakura. Má nějaké protivné vlastnosti, jako sledování Sasukeho a tak. Ale z těch tří je nejnormálnější. Naruto je idiot a Sasuke není učitelský typ, je moc uzavřený.

Jaká byla nejhorší věc, kterou vám udělal váš sensei během tréninku?
(Kishimoto-san dlouho přemýšlí, aby ukázal, jak je otázka pro Kakashiho těžká.)
Byl jsem vynikající student, takže jsem nikdy netrpěl.

4.987805
Průměr: 5 (82 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Judi
Vložil Judi, Ne, 2010-09-05 15:16 | Ninja už: 4976 dní, Příspěvků: 106 | Autor je: Prostý občan

Ta perlička za závěr je dobrá Smiling

Judi

Obrázek uživatele luky2aoe
Vložil luky2aoe, St, 2010-07-21 13:57 | Ninja už: 5020 dní, Příspěvků: 15 | Autor je: Prostý občan

JÁ VÍM EMAIL KISHIMOTA MASASHIHO!!!!!!!!!
JE TO masashikishimoto@shueishaInc.com

Obrázek uživatele Uchiha Tekato
Vložil Uchiha Tekato, Čt, 2010-01-14 11:08 | Ninja už: 5305 dní, Příspěvků: 38 | Autor je: Prostý občan

Neznáte někdo e-mail Kishimota chtěl by sem mu poslat tohle ちょっと岸本、私はあなたも手に余るほどでしたNARUTO -ナルト - シリーズは、見て大好きです。私はイタチを好む。 クリスマスについては私はコスプレ得た。私は感謝しなければならない。私は、ボヘミアとあなたの一連の私の愛。こんにちは、となダンについて。

Obrázek uživatele Bender Bending Rodriugez
Vložil Bender Bending ..., St, 2009-06-10 19:40 | Ninja už: 5448 dní, Příspěvků: 79 | Autor je: Prostý občan

omg to je jasne co to je to ma naruto na rameni omg

Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, St, 2009-06-10 23:09 | Ninja už: 5924 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

omg vsichni vime ze to je to co ma naruto na rameni omg tam jde ale o to co to je omg jakoze ne co ale k cemu chapes omg Sticking out tongue

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, St, 2009-06-10 23:13 | Ninja už: 6029 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

omg Hani... o čom to tu točíš omg...
ty si ho nepochopila omg....
na tom rameni má predsa to... omg... chjo...
to myslel ten omg... nie? omg... jaaaj...
Btw: dobrý rozhovor... mg xD


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, St, 2009-06-10 23:15 | Ninja už: 5924 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

omg my sme tupane ked to nechapeme omg ved to je naprosto jasne predsa omg xD a uz koniec spamu!!! Laughing out loud

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Hinataaaa
Vložil Hinataaaa, St, 2009-12-30 17:03 | Ninja už: 5543 dní, Příspěvků: 265 | Autor je: Prostý občan

závěrečné omg

už jsem vyomgovaná xD

Obrázek uživatele Hinataaaa
Vložil Hinataaaa, So, 2009-05-02 19:59 | Ninja už: 5543 dní, Příspěvků: 265 | Autor je: Prostý občan

mě by zajímalo,proč úplně v každém týmu je jedna holka a dva kluci

Obrázek uživatele Deijī
Vložil Deijī, So, 2011-07-02 23:53 | Ninja už: 4843 dní, Příspěvků: 52 | Autor je: Prostý občan

rodiče Ino, Shikamara a Choujiho byli ale tři kluci..://

Obrázek uživatele 九尾 の 妖狐 Kyo_chan
Vložil 九尾 の 妖狐 Kyo_chan, Čt, 2009-05-14 20:35 | Ninja už: 5998 dní, Příspěvků: 408 | Autor je: Prostý občan

2 ninjove + jedna lekarka


Run you scumbaaaaaaaaaags!

Obrázek uživatele Zack
Vložil Zack, Čt, 2009-05-14 20:47 | Ninja už: 5950 dní, Příspěvků: 234 | Autor je: Prostý občan

to vůbec není pravda. holky jsou s klukama takhle jen protože to tak vychází v počtu ninjů a navíc chlap může bejt lékař taky. vem si tým Killer bee. Omoi (kluk), Karui (holka), Samui (holka) jo a třeba Ten Ten, Hinata ani Temari nejsou lékařky a v týmu nemají ani jednoho lékaře

Napadlo vás někdy: "Co kdyby měl Naruto v týmu o člena víc? A co kdyby to byl hrdina podle vašich snů?" Tak to si musíte přečíst můj FanFiction! Stránky kde jsou všechny příběhy Zacka Amizukiho naleznete zde , zde na Konoze jsou zde

Obrázek uživatele 九尾 の 妖狐 Kyo_chan
Vložil 九尾 の 妖狐 Kyo_chan, Ne, 2009-08-16 09:28 | Ninja už: 5998 dní, Příspěvků: 408 | Autor je: Prostý občan

ale nemylim li se..tak Listová vyvinula...systém lékařských ninjú v týmu..po nejaké válce je přesvědčily obrovské ztráty..aspon myslím


Run you scumbaaaaaaaaaags!

Obrázek uživatele Zack
Vložil Zack, Po, 2009-09-07 21:48 | Ninja už: 5950 dní, Příspěvků: 234 | Autor je: Prostý občan

to sice ano ano ale neni to VŽDY tak, a když toto pominu tak tvůj popis týmu obecně byl - nic ve zlym - hrozně nelogickej. sice je hodně lékařek ale aby to tak bylo vždy? a pravidlem? vůbec!

Napadlo vás někdy: "Co kdyby měl Naruto v týmu o člena víc? A co kdyby to byl hrdina podle vašich snů?" Tak to si musíte přečíst můj FanFiction! Stránky kde jsou všechny příběhy Zacka Amizukiho naleznete zde , zde na Konoze jsou zde

Obrázek uživatele elficek
Vložil elficek, So, 2009-08-15 15:09 | Ninja už: 6014 dní, Příspěvků: 297 | Autor je: Prostý občan

no ale tuším, že Tenten a Hinata používajú medíciny, netvrdím, že na isto, ale tak sa mi marí...


Smola...už to bude tak, som s5! A vraciam sa k tvorbe Fa a Ff, po takmer polročnej až ročnej pauze (takmer)...teším sa na kritiku Eye-wink.

Obrázek uživatele Zack
Vložil Zack, Po, 2009-09-07 21:50 | Ninja už: 5950 dní, Příspěvků: 234 | Autor je: Prostý občan

TenTen nevim, ale Hinata ne. podívej se na filler se Sanbim, tam to Shizune říká

Napadlo vás někdy: "Co kdyby měl Naruto v týmu o člena víc? A co kdyby to byl hrdina podle vašich snů?" Tak to si musíte přečíst můj FanFiction! Stránky kde jsou všechny příběhy Zacka Amizukiho naleznete zde , zde na Konoze jsou zde

Obrázek uživatele KaeteInsel
Vložil KaeteInsel, Pá, 2013-01-11 20:39 | Ninja už: 4234 dní, Příspěvků: 180 | Autor je: Recepční v lázních

Tenten určitě nepoužívá lékařské techniky, protože na ně nemá talent. V jedné fillerové epizodě je zkouší na rybě, protože chce být jako Tsunade, ale ryba umře a Tenten ji společně s členy svého týmu sní... : -D ; -)

Obrázek uživatele Drill
Vložil Drill, Po, 2009-03-30 15:55 | Ninja už: 5735 dní, Příspěvků: 239 | Autor je: Utírač Udonova nosu

já myslím že ta první otázka je to co má naruto na ramenu

Obrázek uživatele Katotoka
Vložil Katotoka, So, 2009-02-28 19:22 | Ninja už: 5861 dní, Příspěvků: 1137 | Autor je: Prostý občan

Z toho vyplívá, že Kishimoto je pořádně vysmátej Laughing out loud
Pořád (smích) Laughing out loud

Obrázek uživatele Rocky
Vložil Rocky, St, 2008-09-24 15:03 | Ninja už: 5897 dní, Příspěvků: 3170 | Autor je: Prostý občan

ta posledni otazka je nejlepsi Eye-wink

new FF › Jiný příběh Sasoriho ..
new FA › Sasuke vs. Naruto .. NEW
old FA › Naruto is father ..
sériovka › 15. díl .. NEW

změna přezdívky .. už jsem to nemohla vydržet, tak už i na to došlo Laughing out loud
dříve Rock-girl ››› nyní Rocky

92% teenagerů poslouchá hiphop. Pokud patříš mezi zbývajících 8%, přidej si tohle do podpisu.

Obrázek uživatele snowfox
Vložil snowfox, Čt, 2008-07-10 15:55 | Ninja už: 5898 dní, Příspěvků: 1579 | Autor je: Prostý občan

Je hezké říct o své hlavní postavě, že je to idiot Laughing out loud

Ale... Envy je stále nejlepší Evil
A máme rádi Obita!!
Výlev jednoho ublíženýho třináctiletýho děcka... aneb proč tu nejsem

Obrázek uživatele Takara
Vložil Takara, So, 2008-07-05 19:23 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 370 | Autor je: Prostý občan

supeeer Smiling

Obrázek uživatele kapibara_viliam22
Vložil kapibara_viliam22 (bez ověření), St, 2008-07-02 00:10 | Ninja už: 19831 dní, Příspěvků: 9609 | Autor je: Prostý občan

lol to su mi veci ani by som nevedel ... xD

Obrázek uživatele Kagami
Vložil Kagami, Po, 2008-06-02 16:22 | Ninja už: 5897 dní, Příspěvků: 202 | Autor je: Prostý občan

Já jsem myslela že ta věc je prak..

Placebo efekt!Z lásky
Yaoi vládně světem, shounen-ai nech dětem :DD

Obrázek uživatele kykYsSka
Vložil kykYsSka (bez ověření), Po, 2008-05-26 18:02 | Ninja už: 19831 dní, Příspěvků: 9609 | Autor je: Prostý občan

Juuuuuuuu upe arigatou gozaimasu mocko fakt moc Kakashi YES uuza ten konec byl nej.. Laughing out loud Laughing out loud

Obrázek uživatele S.n.i.p.e.r
Vložil S.n.i.p.e.r, Po, 2008-05-26 17:53 | Ninja už: 6052 dní, Příspěvků: 1043 | Autor je: Prostý občan

no jo kishimoto je týpek

Obrázek uživatele Lentyl
Vložil Lentyl, Po, 2008-05-26 11:52 | Ninja už: 6126 dní, Příspěvků: 645 | Autor je: Pěstitel rýže

Smiling jej.. no hezký Smiling

Dare to dream.

Všichni povinně přečíst PRAVIDLA VKLÁDÁNÍ FA!!!

Obrázek uživatele Andra
Vložil Andra, Ne, 2008-05-25 21:03 | Ninja už: 5898 dní, Příspěvků: 304 | Autor je: Prostý občan

bezva!

Obrázek uživatele Haruko Hime
Vložil Haruko Hime, Ne, 2008-05-25 21:02 | Ninja už: 6192 dní, Příspěvků: 961 | Autor je: Prostý občan

Jé, já se těším Smiling
Kishimoto je příjemný člověk.

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, Ne, 2008-05-25 21:04 | Ninja už: 5887 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Děkujeme, hAnko-san!! Smiling
"Zatím jsem třeba moc neřešil milostné vztahy..." ... Jojo, to bys teda měl, Kishi ...
Ale překvapilo mě, že si u kreslení pouští hudbu ... Já měla představu, že nejdřív to hodí někam jako text, a až potom kreslí Smiling
Btw. poslouchat hudbu u psani (a i kreslení, asi xD) je super věc, fakt že jo! Laughing out loud

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco