Japonské psaní
Mnoho lidí se zde ptá na japonské písmo. V tomto článku se tedy o něm můžete dozvědět více.
Hiragana (ひらがな - psáno hiraganou)(平仮名 - psáno kanji)
Hiragana je standartní japonské písmo. Píší se pomocí ní slovesné a adjektivní koncovky, partikule nebo i celá slova.
Katakana (カタカナ - psáno katakanou)(片仮名 - psáno kanji)
Katakana se používá převážně pro přepis slov přejatých do japonštiny z jiných jazyků. Tato slova pochází nejčastěji z angličtiny, ale také francouzštiny či portugalštiny. Také se používa pro zvýraznění slov ve větě místo našeho tučného písma nebo kurzívy.
Těmto abecedám se říká kana (かな) a jsou jsou slabičné (kromě písmena n).
Kanji (漢字)
Kanji (čínské znaky) přejala japonština z Číny. Přesněji - vyvinuly se z čínských znaků, které přišly do Japonska s buddhistickýmy texty. Jednotlivé znaky mají význam slova. Většina z nich má 2 čtení: sinojaponské a japonské. Sinojaponské čtení se používá pro složeniny (火 - hi - oheň, 山 - yama - hora, 火山 - kazan - sopka), japonské hlavně v případech, kdy znak stojí sám nebo jako kořen slova.
Ahoj potřeboval bych přeložit jméno Niky (Nikola) do Kanji zda by to někdo zvládl? Moc prosím )
Cizí jména se do kanji přeložit nedají, dají se ale přepsat do katakany.
Niky (Niki) - ニキ
Nikola (Nikora) - ニコラ
♪ Současná hudební inspirace: Why Should I Worry, Sandcastle Kingdoms, Night in the Woods, Cuphead the Musical, Attention
Kočičí škrábanice
A nějaké nové FF? YES! ^^ => Tanec iluzí 20 - S hlavou vztyčenu udělej krok vpřed, Tanec iluzí 19 - Lepší zítřky v nedohlednu, Není se čeho bát, Tanec iluzí 18 - Na tenkém ledě
Můžu se zeptat jestli by někdo nevěděl jak by šlo přeložit: Nebát se smrti. ? Děkuji moc
Ty jo, ještě jsem nenarazila na zápornej infinitiv v japonštině a absolutně netuším, jak to říct.
死を恐れません (shi o osoremasen). Podotýkám ale, že nejsem v japonštině tak zběhlá, takže to neber jako přesný překlad. Nestuduji ji dost dlouho na to, abych si byla stoprocentně jistá.
♪ Současná hudební inspirace: Why Should I Worry, Sandcastle Kingdoms, Night in the Woods, Cuphead the Musical, Attention
Kočičí škrábanice
A nějaké nové FF? YES! ^^ => Tanec iluzí 20 - S hlavou vztyčenu udělej krok vpřed, Tanec iluzí 19 - Lepší zítřky v nedohlednu, Není se čeho bát, Tanec iluzí 18 - Na tenkém ledě
Děkuji moc
Ahoj, řeším takový menší problém. Lámu si hlavu nad přepisem jména Michal a Viktor. Stejný problém jsem řešila i u jména Veronika, ale na internetu jsem si to našla, že se to dá napsat jako Beronika. Šlo by tedy napsat jméno Viktor jako Bikutoru? Jinak děkuji předem za jakékoliv odpovědi.
Asi je ta pozdní odpověď už zbytečná, ale postnu to sem v případě, kdyby to chtěl vědět i někdo jiný.
Michal se napíše takto: ミハル (Miharu). Pokud si nechceš nijak stěžovat život, Veroniku skutečně můžeš přepsat jako Beronika, Viktora jako Bikutoru. V dnešní době však lze použít i v.
ベロニカ (Beronika) / ヴェロニカ (Veronika)
ビクトル (Bikutoru) / ヴィクトル (Vikutoru)
♪ Současná hudební inspirace: Why Should I Worry, Sandcastle Kingdoms, Night in the Woods, Cuphead the Musical, Attention
Kočičí škrábanice
A nějaké nové FF? YES! ^^ => Tanec iluzí 20 - S hlavou vztyčenu udělej krok vpřed, Tanec iluzí 19 - Lepší zítřky v nedohlednu, Není se čeho bát, Tanec iluzí 18 - Na tenkém ledě
Jen takový malý dotaz, jak by se dalo napsat v hiraganě/katakaně c ?
(ca, ce, ci, co, cu)
Obě písma jsou slabičná (jak je napsáno i nahoře v článku), takže samotné "c" nenapíšeš nijak. A odpověděla sis vlastně sama...
Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.
>(=^.^=)><(^..^)<
Chtěla bych se zeptat jaké písmo se nejvíce používá? Někde jsem četla že Katakana a někde že zase Hiragana.
Nejvíce se používá mix kanji a hiragany, katakanu potkáš obvykle jen u slov převzatých z jiných jazyků.
Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.
>(=^.^=)><(^..^)<
Nazdar měl bych dotaz ohledně výslovnosti Š a Č. Jelikož v Hiragamě a Katakaně není ani SH a CH tak mně zajímá znak. Například Shurien, Orochimaru, Shikamaru, Akimichi Chouji, Bushin, Chakra, Kakashi, atd...
Tak trochu nechápu dotaz. o.O Myslíš mezinárodní fonetickou abecedu?
No mám na mysli znak. Např. když pro shi je znak し/シ, tak jaký je znak pro sh/(š) a ch/(č). Jen chci vědět jestli tohle je součástí kanji a nebo i pro základ v Hiraganě a Katakaně.
žádné symboly pro samotné š/č v hiraganě ani katakaně neexistují. pročti si tenhle článek jestli tě zajímá, jak japonské písmo funguje: https://konoha.cz/?q=jap/kana
https://neasiac.wordpress.com/
prosím vás, čo znamená tento znak 一 ak sa píše na začiatku slova? inak slúži na predĺženie, či? Ďakujem^^
znamená to číslo "jedna". rovná čára (vodorovně či svisle, podle toho, jakym směrem píšeš) se běžně používá v katakaně na prodlužování samohlásek, ale to s timhle znakem nemá nic společnýho kromě toho, že při psaní vodorovně vypadaj na pohled téměř totožně.
https://neasiac.wordpress.com/
A jak se přepíše třeba jméno Karolína?
UMĚNÍ JE VÝBUCH!!!
"Sumo zápasník opravdu přišel do mého bytu a střelil bazukou do zdi.
カロリーナ (karorína)
https://neasiac.wordpress.com/
Arigato.
UMĚNÍ JE VÝBUCH!!!
My Category: Hidan-= click to take @ NerdTests.com =-
"Sumo zápasník opravdu přišel do mého bytu a střelil bazukou do zdi.
Můžu se prosím zeptat, jak by se přeložilo jméno Petr ?
Arigato
Nepřeložilo, jen přepsalo katakanou. Nejčastěji se používá tvar ペトル (Petoru), ale lze také ペトロ (Petoro).
Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.
>(=^.^=)><(^..^)<
Neví někdo jak by se zapsalo jméno Nela ? Nejspíš by se l vyslovovalo jako r, ale nejsem si jista
My Category: Itachi-= click to take @ NerdTests.com =-
Přesně tak, zapsalo by se to jako Nera ネラ. Jeden z těch jednodušších případů, co se českých jmen týče...
Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.
>(=^.^=)><(^..^)<
Děkuju
My Category: Itachi-= click to take @ NerdTests.com =-
Já se v katakaně menuju takhle
マーティン
-Tebayyo
Ahoj, neví někdo kde by se daly sehnat kaligrafické archy na procvičování a psaní hiragany? Zkoušela jsem papírnictví, ale neuspěla jsem (a navíc si vysloužila divné pohledy) Jestli někdo víte, děkuji za odpověď!
Co tohle?
1.
2.
3.
jé... mělo mě napadnout, že google najde všechno díky!