manga_preview
Boruto TBV 07

Maybe sometime... Maybe never

Nuže, aj ja som sa na to dala. Dúfam, že sa vám to bude páčiť Smiling

Láska. Radosť. Bolesť. Zúfalstvo. Žiaľ... Život. To všetko patrí k životu a hoci sa nám isté slová z toho nepáčia, aj tie k životu patria.
Človek môže povedať, že vie, čo je život, že toho zažil veľa, že vie, ako sa cítite, keď stratíte milovanú osobu, no ak to skutočne nezažil, nemá právo hovoriť, že vie ako sa cítite.

Bolesť. Zúfalstvo. Žiaľ.
To je to, čo ja teraz cítim. No prečo? Stalo sa to pred dvoma dňami. V deň, keď skončila Štvrtá Vojna Ninjov, no ja som v ten deň stratila milujúcu osobu. Človeka, ktorý mi vždy dodal odvahu, dodával mi život.

Kakashi sklonil hlavu a povedal:
„Naruto... je mŕtvy.“ Všetci sme okamžite stíchli a vstrebávali to. Ja jediná som vyskočila z radu a zakričala:
„Nie! Klameš! On, on nemôže byť mŕtvy!“ Odmietala som to pripustiť. Utekala som popri ľudoch (Kakashi, Sasuke, Sakura), ktorý videli a podieľali sa na konečnom súboji s Madarom, tom, pri ktorom vraj zomrel Naruto.
Sakura sa ma so slzami v očiach pokúšala zachytiť, a aj zachytila, no ja som ju udrela do ruky a striasla som ju. Bežala som za nich. Stále som bežala a pomaly som sa zastavovala. Ležal tam. Bez pohnutia, jediného mihnutia, bez akéhokoľvek.
Okamžite som prišla tesne k nemu, jeho telu.
„N-Naruto?“ Nič. Žiadna odpoveď. Bolesť zo straty...
„Naru..to?“ Opäť nič. Zúfalstvo z pomyslenia, že už nikdy neuvidím jeho úsmev...
„N-“ Opäť som to chcela skúsiť, no prerušil ma Sasukeho hlas, ktorý sa v tej vete dvakrát zlomil.
„Naruto je mŕtvy, nepočuje ťa.“
„Nie... on... on nemôže byť mŕtvy.“ Vstala som a otočila som sa k Sasukemu.
V jeho očiach som videla bolesť. Pery sa mi triasli. Kývala som s hlavou na znak nesúhlasu.
„Je.“ Zašepkal.
„On nemôže! Nie!“ Zakričala som na neho a začala som ho udierať do hrude. Keď som po pár minútach prestala, zvozila som sa na kolená a vzlykala som.
Tá neopísateľná bolesť... To príšerné zúfalstvo... A potom žiaľ...
Pribehla ku mne s plačom Sakura a objala ma. Ani neviem ako dlho sme tam tak sedeli v slzách. Toto som potrebovala. Objatie, pocit, že nie som sama, že nie som jediná, ktorá trpí.

Stála som v izbe pred zrkadlom a zaväzovala som si mašľu okolo pása, na svojich čiernych šatách. Dnes je jeho pohreb. Pozrela som sa na svoje spuchnuté oči v zrkadle. Vyzerala som príšerne, no nemala som silu to riešiť, dosť, že som sa obliekla, a že som sa učesala. Nijak som sa nemaľovala. Bolo by to zbytočné. Slzy by všetok make-up spláchli.

Keď som vyšla z domu pozrela som sa na oblohu. Musela som privierať oči, pretože slnko príšerne svietilo.
Obloha by mala plakať. Mal by padať dážď, ktorý by skryl stopy po mojich slzách, a nie sa vysmievať môjmu zúfalstvu.
Keď som prišla na cintorín, videla som holdy ľudí, ktorý prichádzali.
Mizukage, Kazekage, Raikage... všetci Kage, a aj veľmi veľa ctených ľudí, alebo tých ktorých poznám, všetci sa s ním chceli rozlúčiť. Všetci chceli byť pri tom. Nemohla som tam byť pri nich.
Zdalo sa mi to pokrytecké. Nemilovali ho tak veľmi ako ja, nie všetci videli aký bol výnimočný, nie všetci si ho vážili...
Až potom... preto si myslím, že len hŕstka z nich má právo tam byť. Len malá hŕstka, ľudí, ktorí ho skutočne milovali, a neďakovali mu len za to, že zachránil ich domovy, rodiny, ich milovaných, že sa obetoval.
Preto som zostala stáť pri strome a sledovala som to. Nepatrila som medzi nich. Ja som sa vždy schovávala a ticho som ho sledovala, a tak to bude aj teraz. Už nič nemôžem urobiť. Nič.
Všetci mu na hrob pokladali biele ruže, smútili, plakali. Vzdávali mu holt. Hovorili, aký to bol skvelý ninja. V prvom rade boli tí, ktorých poznal a miloval najviac. Kakashi, Sakura, Gaara, Sai, Shikamaru, Lee, Tsunade, Bee...
Všetci, no chýbal tam Sasuke. Vraj sa možno vráti do Konohy. Ak bude chcieť, určite mu to dovolia, veď bojoval proti s Madarovi s Narutom. Bol pri tom, ako zomieral.
Ale dobre, že tam nie je. On na to nemá právo viac než iní...

Po pár hodinách všetci odišli na kar. Vtedy som z pomedzi stromov vyšla ja. Sadla som si k jeho hrobu.
Bolo tam toľko bielych ruží, a len ja jediná som priniesla iný kvet. Ľalie. Chcela som mu dať výnimočný kvet. Ľalia znázorňuje čistotu citov, bezmedznú lásku a nevinnosť. Preto som mu ju chcela dať.

Za sebou som začula kroky. Hlavu som trocha natočila a všimla som si Sasukeho. On mal so sebou tiež ružu, no nie bielu. Žltú. Tá znázorňuje priateľstvo. Otočila som sa späť k Narutovmu hrobu. On naň položil svoju žltú ružu blízko mojej ľalie.
„Prečo si nebola na pohrebe?“ Spýtal sa.
„A prečo si na ňom nebol ty?“ Vrátila som mu otázku. Chcelo sa mi plakať. Zase.
„Oni sú tí, ktorí majú právo byť s ním. Ja nie.“ Povedal, s bolesťou v hlase.
„To je pravda.“ Potvrdila som.
„A ty?“ Spýtal sa.
„Nechcem svoj žiaľ zdieľať s ľuďmi, ktorí ho nemilovali.“ Bolo tam síce, veľa tých ktorí ho mali radi, napríklad: Gaara, Kakashi, Tsunade... ale bolo tam asi viac tých cudzích, tých ktorí sa mu iba cítili zaviazaný, alebo ho iba obdivovali za jeho silu.
„A čo ja? Môžeš ho zdieľať so mnou?“ Spýtal sa.
„Áno.“ Povedala som neisto, no on si aj tak prisadol. Možno na to mal tiež právo.
To zúfalstvo, tá bolesť, ktorú som teraz videla v jeho hlbokých, tmavých očiach, ma presvedčili.

„Takže zostávaš v Konohe?“ Spýtala som sa. Potrebovala som sa odreagovať, nie len myslieť na to celé.
„Áno. Kvôli Narutovi.“ Aspoň toho konečne dosiahol.
„Škoda, že to nevidí. Bol to jeho cieľ, ktorý sa naplnil až po jeho smrti.“ S ľútosťou som povedala a zízala som na nápisy na Narutovom hrobe. “Hrdina Konohy, ktorý sa obetoval, pre záchranu ostatných“ alebo “Hrdina, ktorý vždy zostane v našich srdciach“ a veľa iných nápisov.
Zabil Madaru, no nešlo to bez toho aby neprišiel o život aj on.
„Vlastne vie. Keď som mu povedal, že chcem pomôcť Konohe, najskôr mi neveril, ale pri boji s Madarou povedal, že ak ho porazíme, vrátim sa do Konohy.“ Usmiala som sa. Typický Naruto.
„Tsunade–sama povedala, že chce aby bol vyhlásený ako šiesty Hokage.“ Povedala som. Sasuke sa na mňa nechápavo pozrel.
Začali mi tiecť slzy, tak som si ich začala zotierať a vysvetlila som mu to:
„Hoci zomrel, chce aby sa jeho sen naplnil. Žil len preto aby sa stal Hokagem, tak ho chcú vymenovať za šiesteho. Ale Tsunade - sama to zostane riadiť. Bude to, ako keď zomrel Štvrtý.“
Sasuke sa tiež usmial.
„Jeho sen sa naplní.“
„Myslíš... Myslíš, že existuje miesto na ktorom teraz Naruto je, a pozoruje nás?“ To mi odrazu napadlo a rovno som to vyslovila.
„Myslíš... nebo?“ Spýtal sa.
„Nie, to nie, ale určité miesto, na ktorom teraz je a je tam šťastný.“ Upresnila som.
„Určite tam je ramen.“ Povedal. Trocha som sa zasmiala.
„A tréningové pole, na ktorom sa každý deň zderie a vymýšľa tam nové a nové techniky.“ Obaja sme sa trocha zasmiali. Bolo pekné, predstaviť si to.
Ani sme nevedela ako a začali sme vymýšľať, čo všetko by sa na tom mieste, kde je Naruto, mohlo nachádzať. Inými slovami: Všetko, čo má rád.

Ani sme nevedeli ako a už sme sa necítili tak zúfalo.
Ani sme nevedeli ako a začali sme sa potom stretávať.
Ani sme nevedeli ako a stali sa z nás priatelia. Skutočný priatelia.

Dnes sa veci už majú inak, už nás tá strata tak nebolí, pretože nie je čerstvá, ale stále v našich srdciach zostáva istý kúsok po Narutovi, ktorý je prázdny a vieme, že sa nezaplní. Už nikdy nebude nikto taký, aký bol Naruto.
Ale tiež vieme, že sa dá žiť, aj s touto stratou. Obetoval sa, aby nás zachránil a preto sa nemôžeme celý život zožierať touto stratou.

Ja mám už dvadsaťosem rokov, mám manžela, dom, a tri krásne deti. Áno, viem, hovorí to každá matka o svojich deťoch, ale moje sú tie najkrajšie.
A vždy keď sa vo mne prebudí otázka čo by sa stalo, keby Naruto v ten deň nezomrel, či by sme boli spolu, potom si pomyslím, že by som nakoniec nebola so Sasukem a už ma tá zvedavosť prejde.
Sasuke ma robí šťastnou. Milujem ho tak veľmi, dávam mu všetku lásku, ktorú mám a viem, že on mi ju opláca. To je to, po čom som tak dlho túžila.
Možno existuje život v ktorom by som mohla byť s Narutom, no v tomto som so Sasukem a to sa nezmení. Nikdy.

Koniec.

Poznámky: 

Povedala som si, že sa predsa len zapojím. Ved nič za to nedám, nie?
Každopádne som chcela napísať niečo o bolesti a strate... a dúfam, že sa vám to páčilo.
Budem vám vďačná za každú hviezdičku a komentár. Smiling

Btw: Už tu mám 20 poviedok, teda nie úplne, dielov... teda FF-iek, ktoré som pridala, viete čo myslím Laughing out loud

4.56
Průměr: 4.6 (50 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Bella Scarlet
Vložil Bella Scarlet, Ne, 2012-04-29 12:27 | Ninja už: 4835 dní, Příspěvků: 129 | Autor je: Prostý občan

kráása, opravdu Smiling.. moc se mi to líbilo.. sice Sasukeho nemám moc ráda, ale v téhle povídce mi vůbec nevadil Smiling.. hned si jdu přečíst další povídky! Eye-wink

Ten, kdo neprojeví smutek, neznamená, že nemá srdce. Jen má více odvahy bojovat s osudem.
Bojuji za život, žiji pro smrt.

Obrázek uživatele Som čarovná
Vložil Som čarovná, St, 2012-04-25 18:22 | Ninja už: 5137 dní, Příspěvků: 1957 | Autor je: Tsunadin poskok

ja viem,viem...pisem neskoro...za to sa hlboko ospravedlňujem....vážne!
a teraz k poviedke Smiling
Normálne ma to dojalo k slzám....pekné Smiling

Z lásky I believe in unicorns, bitch! ^.~

~ ~ ~

~ ~ ~

Obrázek uživatele anubiskt
Vložil anubiskt, Pá, 2012-04-13 15:50 | Ninja už: 5875 dní, Příspěvků: 184 | Autor je: Prostý občan

Tak hurá do toho - zase nejdříve negativa: Žiaľ... Život. To všetko patrí k životu - kdo by to byl řek - tim naznačuju, že tenhle obrat se mi do povídky vůbec nehodí a maličko to kazí rozjezd. A to je asi vše k mínusům.

Pro mě nejkrásnější chvíle přišly spolu s pohřbem - situace, kdy milující člověk je upozaděn, řekněme, bafuňáři, je jak vystřižená ze života.

Chvilkama to působí velmi poeticky, pomalu jsem té bolesti začínal věřit, až mi sem tam bylo úzko. Určitě soutěžní top 10 povídka:)

Obrázek uživatele Chinese Ashio
Vložil Chinese Ashio, So, 2012-04-07 13:37 | Ninja už: 4628 dní, Příspěvků: 455 | Autor je: Recepční v lázních

Takže, trochu neskoro ale aj tak. Všetkým, ktorí mi tu zanechali komentár veľmi, veľmi ďakujem, neviete si predstaviť ako ma každý jeden potešil.
Rada by som, ale apelovala na to, čo ste sem mnohí písali - že ste nechápali prečo má poviedka ang. názov. Nuž asi takto - chcela som aby sa tak volala, proste som cítila, že k nej pasuje ten názov a to v angličtine. Neberte to v zlom, no myslím, že je iba na autorovi ako nazve svoju poviedku. Každopádne som sa k tomu chcela vyjadriť a ešte raz vám všetkým ďakujem. Smiling

Obrázek uživatele jeremi
Vložil jeremi, Út, 2012-04-03 20:43 | Ninja už: 5348 dní, Příspěvků: 711 | Autor je: Prostý občan

taky nechápu, proč anglický název, ale jinak (zvláště od toho, co se tam objevil Sasuke) vcelku pěkný počteníčko

we all make mistakes, let's move on

když máš deštník v prd*li, neotvírej ho
dva kuchaři, jeden host
nikdo neměl dost

Naruto timeline - časová osa událostí v Narutovi (snad se to někomu bude hodit Eye-wink)

Obrázek uživatele Kimm-chan
Vložil Kimm-chan, St, 2012-03-14 22:01 | Ninja už: 5929 dní, Příspěvků: 759 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Po tom, co jsem si přečetla ty řádky o negativních pocitech jsem provalila očima nad dalším námětem NaruHina. Copak už v dnešní době nedokáží lidi psát originálně? Čím víc jsem se ale oddalovala od začátku a blížila se ke konci, tím víc se mi to líbilo. Pěkně to plynulo, dokonce jsi mě dost potěšila i tím "bezvýznamným" počasím. Žádný déšť, žádné slzy. Jenom slunce.
Konec byl příjemným překvapením. NaruHina ráda nemám, ale SasuHina... to je něco jiného.
Líbilo se mi to, s Narutovou smrtí to bylo sice ohrané, ale skončilo to originálně. Úvaha o tom, co by se stalo kdyby a rozuzlení ve formě "zůstanu v realitě" tomu dalo hezkou třešničku.


• There'll always be people out there who will tell you that you can't. All you have to do is turn around and say: "Watch me!"
• Vždyť usmát se nebolí.
• Nejnovější myšlenka v text ... Voda není krev, Voda je voda

Obrázek uživatele Alalka
Vložil Alalka, Po, 2012-03-12 20:53 | Ninja už: 5852 dní, Příspěvků: 1015 | Autor je: Prostý občan

Jé, to bylo moc hezké, tak procítěně napsané Smiling Čtu odshora všechny povídky a ta tvá rozhodně zatím patří mezi ty nejlepší... samozřejmě šancí je ještě spousta Smiling

Obrázek uživatele Ayashiki
Vložil Ayashiki, Ne, 2012-03-11 04:05 | Ninja už: 6009 dní, Příspěvků: 485 | Autor je: Prostý občan

Ach, ako ja neznášam anglické názvy. Slovenčina je krásna. Používaj ju. Vieš to.
Bolo tam pár štylistických a gramatických chýb, ale nič extra krikľavé, takže v poriadku a potom sa mi nepáčila tá časť na začiatku, o bolesti a živote a blá, blá... Také to "hlbokomyseľné" pozastavenie sa nad životom, pokus o natienenie atmosféry, ktorá nás čaká... Ale v tomto prípade to nevyšlo. Miesto hlbokomyseľného to bolo ploché, neinteligentné a bez poetiky, ktorú by takéto vyjadrenia mali mať (pretože sú zbytočné a bez tej poetiky teda rušivé). A atmosféru tá poviedka mala sama osebe, nepotrebovala nijakú pomoc. Ešteže to oblo na začiatku, nie neikde v strede, takže to nerušilo. Akurát to ani moc nenúti čitateľa aby čítal ´dalej. Chcelo by to razantnejší úvod, keby si začala Kakshiho vetou „Naruto... je mŕtvy.“ bolo by to lepšie.
Ale inak, ako som už hovorila - atmosféra perfektná, ponurá na začiatku, vyrovnaná a pozitívna na konci. Odkedy sa na scéne objavil Sasuke, veľmi dobré. Emócie, dialógy, sloh, všetko zvládnuté perfektne. Klišé zapracované nenápadne, zato jeho potenciál využitý naplno. Len tak ďalej Smiling

Obrázek uživatele Seiji
Vložil Seiji, So, 2012-03-10 21:29 | Ninja už: 4404 dní, Příspěvků: 432 | Autor je: Pěstitel rýže

... uch, ehmm.. no fakt mne to dojalo heh.. ale teď vážně: Je to hezké, dobře se to čte, Sasuhina není "my cup of tea" ale tohle je celkem povedený.
jen mi úplně nesedí že by Hinata tak radikálně odsuzovala ostatní, že nerozuměli Narutovi a nemilovali ho a taky by si myslela, že většina nemá právo tam být.
Jinak je to fajn. Dokonce bych teď ani neměla chuť, dát Sasukemu jednu, nebo dvě donosu(a že bych si to užila) Možná že je to také kvůli Hinatě, navíc se tady Sasuke chová docela ok.
takže hodnotííííímmmm.SmilingSmilingSmiling

Nezáleží na tom, aby ses vyrovnal tomu nebo onomu člověku, ale jde o to aby ses jednou stal samým sebou.


Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Čt, 2012-03-08 21:35 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Proč je název anglicky? Sakra co je tak špatného na Možná někdy... Možná nikdy.
Jinak je to překvapivě dobré, vlastně jedna z nejlepších depkařských povídek (a navíc ten konec), které jsem četl. Dokonce jsem v tom na konci viděl i nějaké Hinatiny pocity (začátek byl příliš slohově i obsahově křiklavý, jestli víš jak to myslím. Každopádně ale netuším jak jinak to napsat). Navíc umíš docela dobře používat obrazy a slohové berličky. Vlastně od doby co začal pohřeb se mě ta povídka líbila fakt hodně.
Jen bych možná nenechával ty prázdné řádky. Mnohdy tam nemají odůvodnění (třeba ten poslední) a jen zbytečně ruší.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Chinese Ashio
Vložil Chinese Ashio, Pá, 2012-03-09 14:44 | Ninja už: 4628 dní, Příspěvků: 455 | Autor je: Recepční v lázních

Vďaka. Smiling
Potešilo ma, že sa Ti to páčilo a aj kritika. Smiling

Obrázek uživatele Uchiha Jaguš
Vložil Uchiha Jaguš, St, 2012-03-07 18:31 | Ninja už: 5271 dní, Příspěvků: 100 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

No, lepší by bylo, kdyby Sasuke dál na všechny kašlal Eye-wink
A teď vážně. Bylo to super, líbilo se mi to. Tvůj styl je podlě mě moc dobrý.

Obrázek uživatele EdElric31011
Vložil EdElric31011, Út, 2012-03-06 16:53 | Ninja už: 4603 dní, Příspěvků: 93 | Autor je: Prostý občan

Takisto sa mi to páčilo, aj keď mám radšej Naruhina pár, ale Sasuke je v pohode a je to naozaj pekne napísané Laughing out loud

Obrázek uživatele Aideilisa
Vložil Aideilisa, Po, 2012-03-05 15:41 | Ninja už: 4451 dní, Příspěvků: 628 | Autor je: Prostý občan

krásná povídka dojalo mě to k slzám slzy na krajíčku... dojemný fakt krásný asi by hinata byla s narutem ale podle mě by to tak boužel nebylo byl by hold se sakurou ale co kdo ví... skvělý i tak líbilo se mi to moooc

Obrázek uživatele Chinese Ashio
Vložil Chinese Ashio, Po, 2012-03-05 20:04 | Ninja už: 4628 dní, Příspěvků: 455 | Autor je: Recepční v lázních

Vďaka. Smiling

Obrázek uživatele andok
Vložil andok, Ne, 2012-03-04 21:23 | Ninja už: 4586 dní, Příspěvků: 66 | Autor je: Prostý občan

Pekné, podarilo sa ti to Smiling) a áno, je to sasuhina. xD Takže 5* (ako vždy). Len jedna vetička: Utekala som popri ľudí(Kakashi, Sasuke, Sakura), ktorý videli a podieľali sa na konečnom súboji s Madarom, tom, pri ktorom vraj zomrel Naruto. = Utekala som popri ľuďoch, ktorí videli a podieľali sa na konečnom súboji s Madarom, pri ktorom vraj zomrel Naruto. - neviem no...tá veta mi trochu nesedela. Inak bezchybné Laughing out loud.

Obrázek uživatele Anata11
Vložil Anata11, Ne, 2012-03-04 20:33 | Ninja už: 4978 dní, Příspěvků: 998 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Hodně emotivní, krásné a tak trochu jsem doufala, že se nad tím hrobem políbí, no škoda, ale jinak dávám 5


Tam, kde tančí listy... A hoří oheň
Stín ohně se mihotá po vesnici.
A listy jednou opět vyrostou. Sandaime Hokage

Obrázek uživatele MayaGaara
Vložil MayaGaara, Ne, 2012-03-04 13:55 | Ninja už: 4560 dní, Příspěvků: 141 | Autor je: Prostý občan

Krása Smiling

Moje FFky:

Obrázek uživatele Camelia
Vložil Camelia, Ne, 2012-03-04 09:43 | Ninja už: 4687 dní, Příspěvků: 1469 | Autor je: Pěstitel rýže

Hm... Tak jo, líbilo se mi to, ačkoli jsem naštvaná, že Naruto zemřel, ale i to je jedna z možností a zase nebyl oživen. Kdyby si ho oživila, spousta lidí by to nečetla, protože už to tu bylo několikrát. No, takže to shrnu do nějaké rozumné věty: Bylo to hezké a líbilo se mi to i přes to, že jsem naruhina fan a moje nej postava zemřela Smiling
A k tomu konci: JÁ VĚŘÍM, že by byli SPOLU! Laughing out loud

PS: Nejhezčí byla ta prostřední část...
JO, a oprav si nadpis: Je to SomeTImeS ne sometHimeS Smiling

Ach ten sentiment...

Obrázek uživatele Chinese Ashio
Vložil Chinese Ashio, Ne, 2012-03-04 10:10 | Ninja už: 4628 dní, Příspěvků: 455 | Autor je: Recepční v lázních

Ďakujem, vážim si toho. Smiling
Jo, už som si to opravila. Laughing out loud Taký preklep Laughing out loud

Obrázek uživatele Hinata a N
Vložil Hinata a N, So, 2012-03-03 23:10 | Ninja už: 5931 dní, Příspěvků: 34 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Moc se mi to líbilo, máš pěkný styl psaní Smiling

Obrázek uživatele Jurajko
Vložil Jurajko, So, 2012-03-03 22:04 | Ninja už: 5883 dní, Příspěvků: 171 | Autor je: Pěstitel rýže

Tleskám , to je perfektní Smiling

Tak prý sem tu s vámi už 5 let, to sakra letí

Obrázek uživatele Chinese Ashio
Vložil Chinese Ashio, So, 2012-03-03 22:17 | Ninja už: 4628 dní, Příspěvků: 455 | Autor je: Recepční v lázních

Ďakujem Smiling