manga_preview
Boruto TBV 08

Na dobrou noc

S libostí tenkých strun
nese se rouškou tmy,
ukolébavka dá
přání na nové dny.
V pokoji, v kuchyni,
v zahradě travnaté
hudba vykouzlí hned
tvářičky kulaté.
Úsměvy, očka mdlá
šepoty ze spaní,
maminčin polibek
špatné sny zahání.
Jemné rty na čele,
poslední dobrou noc
a pak už jen smutně
ostatním na pomoc.

Iruko…

Seděl na lavičce před akademií a v puse cumlal stéblo trávy. Lokty opřené o kolena, hlava ledabyle položená v dlaních a v očích ten typický otrávený pohled.
Už zase.
Malý ptáček přiletěl na vyšlapanou plošinku pokrytou malými kamínky a radostně zahvízdal. Hopsal z místa na místo, se zobáčkem upřeným mezi žlutá zrníčka. Sem a tam, tam a zpět.
Pozoroval ho svýma černýma očima a při každém jeho skoku jen nadzvedl obočí. Jak dlouho to ten pták ještě hodlá vydržet?
Půl hodiny, mami.
Z ničeho nic se přihnal vítr a svými rozcuchanými pramínky vyzvedl ptáčka ze země do vzduchu. Vrabeček polekaně zapípal, než se ho zmocnil druhý proud a plácnul jím o malé pískoviště.
Chlapec se se zájmem podíval na hnědou kuličku peří, která jen žalostně volala o pomoc.
Kdepak máš mámu? Taky se na tebe vykašlala?
Vítr znovu zafoukal a vehnal chlapci do očí zrnička písku.
,,Sakra," zaklel, rukou si chránící obličej. Jako obvykle. ,,Každej den, každej tejden, každej měsíc. Začínám toho mít fakt dost!"
Prudce vstal a otočil se směrem k cestě, po které před půl hodinou jeho kamarádi odcházeli. Jeho kamarádi v doprovodu svých rodičů. I on tama teď bude kráčet. Jenže sám.
Zastrčil ruce do kapes a beze slova prošel kolem ležícího ptáčka. Rychle, bez okolků. Hlavně, ať už je doma. Hlavně, ať už na to teď nemyslí.
Jeho kroky doznívaly. Šoupání podrážek o malé kamínky, nepříjemné skřípání zubů a jedno malé stéblo trávy, které mu vypadlo z úst. A za ním ležel jen ten ptáček. Malý, nebohý, opuštěný. Už ho nevnímal. Už se o něj dál nestaral. Už neviděl, že si pro toho ptáčka maminka přišla.

Otevřel dveře a hlasitě vpochodoval do domu. Nikde nikdo. Nakrčil obočí a nafouknul tvářičky.
Jak jinak.
Vydupal po schodech nahoru a nechal za sebou prudce bouchnout dveře. Hupsnul na postel, až peřina nadskočila, a jednou rukou si podepřel hlavu. Bylo to tak předvídatelné.
Nejlepší by bylo, kdyby vůbec neexistovali.
Ani nevěděl, o čem to přemýšlí. Malý, naivní chlapeček. Přání jsou zrádná.
Položil se na postel a ruce si založil za hlavu. Teď jen usnout, zítra se probudit a dělat, že je vše v pořádku.
V zámku zachrastily klíče.
Odfrkl si.
To teda brzo.
Ležel, ani se nepohnul. I když slyšel zvuky jemných kroků. I když vnímal jejich hlasy. I když věděl, že už jsou doma. Doma…
Uslyšel klepání na své dveře.
,,Iruko, můžu dovnitř?"
Nervózně se zavrtěl.
,,Iruko…"
Nechtělo se mu s ní mluvit. Dopadlo by to stejně.
,,Iruko, já…"
,,Nech mě být."
Slyšel, jak si povzdechla.
,,Vím, že se asi zlobíš, ale tahle práce je pro nás důležitá. Myslela jsem, že to chápeš."
,,Ne, nechápu," vyštěkl a vymrštil se do sedu.
,,Iruko…"
Dveře se jemně otevřely a v nich stanula mladá žena. Vlnité, tmavě hnědé vlasy měla sepnuté do drdolu, dva pramínky jí však hladily jemné tváře. Pár šrámů a krvavých oděrků na lících připomínaly, že právě prodělala souboj. I přes to však vévodil jejímu obličeji milý úsměv.
,,Řekl jsem, abys mě nechala být."
Udělala pár kroků dopředu a sedla si vedle svého syna na měkkou postel. Objala ho kolem ramen a pohladila po hlavě.
Vrtěl se, nechtěl, aby ho znovu uchlácholila svoji přítomností. Vždycky to na něj zabíralo. Ale teď byl naštvaný víc, než kdy jindy.
Vymanil se z jejího objetí a se zatnutými pěstmi si stoupl.
,,Ne, mami! Tentokrát to na mě platit nebude!"
Chvíli se na něj mlčky dívala. Propalovala svýma kaštanovýma očima jeho ebenovou čerň.
,,Iruko…"
,,Ne! Poslouchej mě, mami! Aspoň dneska mě to nech doříct!"
Byla potichu. Jen ho stále sledovala.
,,Dneska jsem složil zkoušky, mami. Chápeš? Složil jsem zkoušky. Je ze mě ninja. Ale tys to neviděla. Ani tatínek to neviděl. Dostal jsem tuhle čelenku a chtěl jsem se jí pochlubit," křičel, přičemž vytáhl ze zadní kapsy kovový plát se znakem Listové a hodil ji na postel. ,,Chtěl jsem, abyste mi ji uvázali, jako to dělají ostatní rodiče. Chtěl jsem, abych se z toho mohl s vámi radovat, být šťastný. Skákat až do stropu a vyvolávat: ,Jsem genin! Jsem genin.´ Přál jsem si, abyste aspoň jeden den pro mě přišli. Aspoň jeden den. Tento den! Ale vy jste se na mě vykašlali. Nechali jste mě tam samotnýho!"
Podívala se na hnědé parkety a smutně si povzdechla.
,,Nikdy jsi nám neřekl, že ti to tak moc vadí. Mysleli jsme, že je to v pořádku. Že chápeš, jak je to důležité. Pro nás i pro vesnici," ozval se ode dveří druhý, hrubší hlas.
Klučina se otočil a podíval se do tváře svému otci.
Vysoký muž přikráčel blíž a sedl si vedle své ženy.
,,Jsme ninjové, Iruko. A ti musí chránit vesnici, ať se děje co se děje."
,,Ale ostatní rodiče tam přišli! I když jsou ninjové."
,,Ale ostatní nemají tak důležitý úkol, jako my."
Zarazil se. Takhle o tom nikdy nepřemýšlel.
Jeho rodiče byli pro Konohu velmi důležití. Jedni z nejvýše postavených shinobi ve vesnici. Jedni z mála, kterým Sandaime bezmezně důvěřoval.
,,Ale…"
,,Válka brzy skončí. Ale dokud trvá, musíme být bdělí. Jednou to pochopíš." Zvedl se a držíc za ruku svoji ženu opustil pokoj.
Jsem sám.
Nechali ho tam samotného. Zase.
Jsem sám.
Jenže teď to bylo správné.
Jsem sám.

Seděl v pyžamu na posteli a v ruce obracel svoji čelenku. Nelíbila se mu. Byla chladná.
Jako jeho řeči.
Myslel na slova svého otce. Myslel na všechno, co mu řekl.
Měl pravdu.
Nechtěl o tom už přemýšlet. Nechtěl si připomínat svoji sobeckost.
Jsem hlupák.
Klepání na dveře. Znovu.
Zvedl hlavu a překvapeně se nadechl.
,,Iruko? Můžu dál?"
,,Jo."
Vstoupila s tácem s večeří a usmála se na něj.
,,Nepřišels dolů, tak jsem ti to přinesla."
,,Díky."
Položila podnos na stůl a sedla si na druhou volnou židli.
,,Zlobíš se," konstatovala.
Sevřel ruku kolem pásky a zatnul zuby.
,,Tatínek to myslel dobře, Iruko. Máme tě rádi a obětovali bychom pro tebe náš život. To přece víš. Jenže teď potřebují zase jiní lidé, abychom je ochraňovali."
,,Já to chápu," procedil skrz zuby.
Smutně se usmála.
,,Až ty budeš ninjou, jako jsme my, až to všechno pochopíš, bude ti na ostatních záležet stejně, jako nám."
,,Hm."
Pocuchala mu vlasy a propleskla tvář.
,,Tak se už nemrač, nesluší ti to," zalaškovala.
S nadzvednutým obočím se na ni podíval. Už dlouho ji neviděl se smát. Její krásné bílé zuby, jemný úsměv, plné rty. Musel se usmát i on. Sám pro sebe.
,,Nemůžu to sníst až ráno? Jsem unavenej."
,,Ale to víš, že můžeš."
Jemně zvedl koutky úst a zalezl pod tlustou peřinu.
Naklonila se nad něj a políbila ho na čelo.
,,Mami?"
,,Ano?"
,,Mám tě rád."

Křiky a řevy zlé
nocí se roznesly,
stateční shinoby
životy pronesly.
Oběti pomst krutých -
sirotci ubozí,
zůstali sami dál
však teď...
teď nic už jim nehrozí.

V hlavě mu zněla píseň z domu na druhé straně ulice.
Starý blázen.
Tóny smutné jak pohřební deště. Tóny tiché jak krutá smrt sama. Tóny pravdivé jako slova, které říkají.
Je to cvok.
Cvok, který plní tvé přání, Iruko.

Poznámky: 

Je to zvláštní. Melancholické, dětské a takové...já nevím, jak to nazvat. Vlastně ani nevím, jestli se mi to líbí. Jenže chtěla jsem to sem dát. Proč? To taky nevím. Jsem z toho popravdě dost zmatená.
Avšak...kolikrát si řeknete, že svý rodiče nenávidíte? Že nechcete, aby vám pořád rozkazovali? Kolikrát si přejete, aby vaši rodiče vůbec neexistovali? Nechci vás podceňovat, ale věřím, že někteří z vás aspoň jednou ano.
Mně je to líto, už proto, že sama nejsem vzorové dítě. A každý na svá tajná přání jedonu doplatí.
Ale řekněte si...jak byste se cítili, kdyby s vámi vaši rodiče nebyli?

4.764705
Průměr: 4.8 (17 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Pá, 2012-08-24 13:23 | Ninja už: 4702 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Ty pocity uraženého dítěte mě fascinují, protože jsou jako ze života. Dítě dokáže obviňovat i dětsky nenávidět a nakonec stejně přizná, že nemělo pravdu. To je věc, kterou už spoustu dospělých nedokáže. A tahle dětská povaha, téhle povídce dominuje. A je skvělá.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Rikki
Vložil Rikki, St, 2012-03-21 18:04 | Ninja už: 4675 dní, Příspěvků: 457 | Autor je: Prostý občan

vidíš? já říkala že si to přečtu Laughing out loud Eye-wink a nebýt toho, že jsi mi napsala, nejspíš bych to nepřečetla.
Když jsem to četla, nevěděla jsem, co si o tom mám myslet. Bylo to tak nějak...zvláštní? nevím... Každopádně to bylo skvěle napsané, a jako obvykle, skvělé téma které by mě nikdy nenapadlo Eye-wink
Ježííš! tolik nemám ráda když se opakuju Laughing out loud ale teď mi prostě zamrzá slovník :// takže promiň... Laughing out loud

Obrázek uživatele Die
Vložil Die, Čt, 2010-09-16 19:05 | Ninja už: 5179 dní, Příspěvků: 2749 | Autor je: Prostý občan

Čekala jsem všechno, jen tohle ne. Je až zvláštní, jak dokážeš (ty i pár dalších) přenést problémy obyčejných lidí, do světa shinobi. I když... když nad tím tak přemýšlím, i ninjové jsou jenom lidi. Lidi s city i obyčejnými problémy.
Líbí se mi to. Protože tohle přesně, byl příběh dítěte. Dítěte a strachů, přání. Chudák Iruka...

Alea iacta est – Kostky jsou vrženy (Caesar)

Obrázek uživatele Kimm-chan
Vložil Kimm-chan, Čt, 2010-09-09 19:42 | Ninja už: 5949 dní, Příspěvků: 759 | Autor je: Obsluha v Ichiraku


• There'll always be people out there who will tell you that you can't. All you have to do is turn around and say: "Watch me!"
• Vždyť usmát se nebolí.
• Nejnovější myšlenka v text ... Voda není krev, Voda je voda

Obrázek uživatele Hatake Sawako
Vložil Hatake Sawako, Čt, 2010-09-09 19:23 | Ninja už: 4992 dní, Příspěvků: 143 | Autor je: Prostý občan

nu co napsat Smiling...začátek mě dostal, úžasnej a pokračování nezklamalo a neslo tu atmosféru na svých ramenou až do konce..bohužel nic víc a určitě nic mín než 5 bodů:)
Iruko...

"below courage there's nothing"
/Hatake Kakashi/
Svými sufixy úctu neskládám sobě, ale bytostem, které mě změnily...protože - my vždycky měníme člověka k obrazu svému.Smiling

Obrázek uživatele Aki no sakka
Vložil Aki no sakka, Po, 2010-09-06 22:57 | Ninja už: 5383 dní, Příspěvků: 701 | Autor je: Prostý občan

Sakra, sakra, sakra!
Co já jen napíšu, když mi ti přede mnou vyfoukli všechnu chválu, všechna hezká slova? Sakra, jsem naprosto bez fantazie!
Nezbývá mi tedy, než s nimi souhlasit.
Líbila se mi ta dětskost. Naivita. Uraženost. Sebestřednost. Touha po pozornosti. Pak smíření. A... uvědomnění. Přijmutí.
Líbila se mi ta nálada. Ticho před bouří. Bezmoc. Trpkost.
Básnička byla skvělá. Dokreslovala náladu, byla takovým příjemným zpestřením, verše krásné. Jako vždy Smiling
(... teď nic už jim nehrozí. - tahle věta mě dostala. Já nevím čím, ale zamrazilo mě z ní.)
A to s rodiči... často říkám, nejen sama sobě, že je nesnáším nebo nenávidím. Přesto něco ve mně vždycky ví, že to není pravda. Bez rodičů bych se neobešla. Jsou pro mě prostě taková jistota - někdo, koho vždycky potkám doma, můžu se mu svěřit nebo si popovídat - pro mě jsou samozřejmost. Nedokážu si představit, že jednou už prostě nebudou. Alespoň prozatím.
Dost pochmurných řečí. Bylo to krásné (kruté a reálné), Kimm Smiling

Obrázek uživatele Kimm-chan
Vložil Kimm-chan, Po, 2010-09-06 18:18 | Ninja už: 5949 dní, Příspěvků: 759 | Autor je: Obsluha v Ichiraku


• There'll always be people out there who will tell you that you can't. All you have to do is turn around and say: "Watch me!"
• Vždyť usmát se nebolí.
• Nejnovější myšlenka v text ... Voda není krev, Voda je voda

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Po, 2010-09-06 14:54 | Ninja už: 5897 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Mně se to líbí. Lehké, krásné... rozhodně nedepresivní a... nádherně pohádkové. Něco, co je vlastně pravda, co je uvěřitelné - a přesto to není nic, co by ukazovalo horší stránku světa - která se tady často s pojmy "pravda" a "realita" spojuje...
Vlastně ti to, upřímně řečeno, trochu závidím, protože si nejsem jistá, jestli bych ještě sama dokázala napsat něco tak dětsky nevinného a upřímného. Sama jsem si to řekla v minulosti několikrát - myslím to, že je nenávidím. Není to pravda, protože mamku mám v podstatě ráda a otec je mi prostě lhostejný. Tím víc se mi ta povídka líbila - protože když si vzpomenu na dětství, občas jsem si připadala sama. Jo, ale holt když má člověk povahu samotáře, který se k lidem neodváží přiblížit - a to ani přes net - tak co si stěžuje, že xD
No, prostě se mi to líbilo. Každým dílem se víc a víc zlepšuješ (i když můj nejoblíbenější je pořád Blázínek ^^) Jsi jedna z mých oblíbených autorů. Piš dál a dál...

Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, Po, 2010-09-06 00:48 | Ninja už: 5923 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

Sákryš, co teď k tomu napsat, když Joanne a Tall řekli všchno za mě? ... Po dlouhé době jsem si přečetla nějakou povídku proto, že jsem chtěla, ne proto, že jsem ji musela číst během vydávání. A jsem ráda, že jsem chtěla, že jsem si ji přečetla, a že to byla právě tato. Protože je o Irukovi, kterého mám ráda, protože je o tom, co každý z nás jednou zažil nebo zažije, protože je taková, jaká je.
Moc se ti povedla, vážně moc! A ta básnička je taky dokonalá. Eye-wink

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Ne, 2010-09-05 22:32 | Ninja už: 5897 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Ano je to takové hezky dětské. Taky bych řekl, že jsem s toho cítil naději. Sice ne tak silně jako s Minatiných děl (ale kdo to umí utopit čtenáře v naději tak jako ona) ale bylo to tam.
Taková malá hádka, které jsme v dětství všichni absolvovali, a protože jsem zrovna četl mangu, kde hlavní hrdina měl rodiče co si ho moc nevšímali tak mě to docela i oslovilo.
Navíc mě při čtení napadla jednorázovka. Teď je akorát otázka jestli je ten nápod použitelný. No tak se tím začnu zaobírat.
Pěkná povídka!

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, Ne, 2010-09-05 22:28 | Ninja už: 5510 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Já jsem přišla na jednu věc, která je naprosto viditelná a kterou jsem se vždy bála si připustit: Já prostě neumím komentovat. Nevím, jak vypsat pocity...
Ale dej mi šanci, snad něco srozumitelného vyleze...
Líbí se mi to, líbí se mi to takto podané; žádné srdceryvné scénky s úmrtím jeho rodičů, ale naopak pointa (nebo její část) tak častá, že ji považujeme za běžnou, nedůležitou: Ta nenávist (zní to moc zle, ale chtěla jsem napsat Neláska, což je blbost) k vlastním rodičům, já ji mám, už sice ne tak častou (teď nevím, jestli jsem se změnila já, nebo oni, ale to raději řešit nebudeme)...
Prostě to bylo...Krásné?- ne, to se používá spíše u tragické romantiky a u popisů...bylo to úžasné a taky dojemné...Bylo to ohromné! To je to správné slovo...Četlo se to krásně (a v tomto smyslu to už použít můžu), atmosféra byla taková, jaká si myslím, být měla, rýmy byly jako takový cukr, který ještě vylepší již tak skvělý čaj...Samozřejmě za 5, ale chtěla bych víc Smiling

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.