manga_preview
Boruto TBV 09

Z perel

Lidé si jen žijí své životy. Jsou si tak jistí svým vlastním bytím. Nepochybují o něm. Možná... Možná se jen snaží nepochybovat. Možná by zjistili, že jejich životy jsou tak bezvýznamné a obyčejné. Každá událost je jako... Jako kapka deště. Kapka, která dopadne na zem, splyne s těmi ostatními a postupem času vyschne. Stejně jako lidské vzpomínky. Zmizí a může se vrátit zase jen s dalším deštěm.
Můj život byl ale jiný. Odlišný od těch jejich. Můj život byl...z perel.

Popadl ji hrubě za ramena a prudce s ní zatřásl. Zapotácela se a cítila, jak mačká hedvábnou látku, která jí kryla ramena. Tohle ji mrzelo. Ty hedvábné šaty přece stály tolik peněz...
,,Ty jedna nevděčná d**ko! Co si sakra myslíš?! Živim tě, staram se vo tebe líp, než o všechny ty prašivý ženský v tomhle baráku a ty si teď budeš otvírat tu svojí špinavou hu*u?!‘‘
Nenáviděla, když křičel. Nenáviděla, když křičel na ni. Vždycky se mu musela dívat na zuby. Měl takové ty žluté, zkažené zuby, plné černých kazů. Vždycky se jí z nich dělalo špatně. Taky z toho smradu. Vždycky měla co dělat, aby nezvracela.
Pustil ji. A ona se vděčně sesunula na zem. Světlé vlasy, vždy pečlivě učesané, měla teď zcuchané.
,,Sakra!‘‘ ulevil si ještě jednou a sáhnul si do kapsy. Zbystřila. Čekala snad, že vytáhne nůž? Čekala snad, že už ji po všech těch letech výhružek zabije?
Čekala snad všechno, kromě...
,,Perly?‘‘
,,No co se divíš. I když si káča, máš pořád hodně dobrejch zákazníků. Chtěj, abys vypadala trochu k světu a ne jak holka z ulice.‘‘ utrhl se na ni a mrsknul po ní ten náhrdelník. Chytila ho.
Perly?
To bylo poprvé, poprvé v jejím životě, co dostala takhle drahý dárek. Dostávala náušnice i náhrdelníky, ale vždycky to byly jen bezcenné pouťové cetky. Ale tohle...
Perly.
Fascinovaly ji. Zatímco on se s funěním posadil k dřevěnému stolu a zapálil si cigaretu, ona s úžasem pozorovala ty perleťové kuličky.
Životy všech ostatních jsou jen déšť, zatímco já jsem ta jediná perlová.
Promnula náhrdelník v dlaních a perličky o sebe nešťastně zaskřípaly.
Perlový život prodejné ženy.
Perličky znovu zaskřípaly. Zamihotala řasami a trochu povolila stisk v dlani. Neuvědomila si, že svůj dárek drtila až tak silně. Jen se zamyslela...
První byla perla Rozčarování. Rozčarování, které ji provázelo od té doby, co přestala být dítětem, ale nikdy nedospěla. Jen ztratila svou naivitu a víru, když poprvé oblékla šaty, které odkrývaly víc, než by měly. Šaty těch, které nabízely svá těla. Šaty těch, které zamknuly svou duši a nechali ji v temnotách.
Druhá perla nesla jméno Smutek. Ten, který vyhnal úsměv z její tváře a ta zkameněla. Smutek, který až příliš ochotně zabral prázdné místo po duši a nehodlal se jen tak odpoutat.
Třetí perla Slz. Těch, které brázdily její tvář, když viděla jediného milého tvora umírat pod koly kočáru. Těch, které ji budily ze snů, v nichž slýchávala ten zoufalý bolestný štěkot svého malého přítele.
Perleť čtvrté symbolizovala ty neupřímné úsměvy, věnované jejím zákazníkům. Falešné, prolhané úsměvy, patřící těm, kteří zaplatili nejvíc. Natolik bolestné, že zanechali na její tváři hluboké šrámy.
Pátá byla perla Sounáležitosti. Znamenala přátelství s ženami, které oblékaly stejné šaty jako ona a které musely nasazovat ty stejné, prachsprostě vynucené úšklebky. Přátelství s ženami, jejichž jizvy byly mnohdy hlubší než ty její.

Těch perel bylo moc. Hořkost, Odevzdanost, Samota, Bolest... Pomalu přejížděla dlaní od jednoho konce šperku k druhému, až narazila na-
Tu poslední.
Poslední perla znamenala...
,,Konec.‘‘šeptla a muž se k ní otočil.
,,Co?‘‘
Nenáviděla ten smrad z jeho cigaret. Levná značka. Poznala by je na míle daleko. A musela od nich už konečně pryč.
,,Já...končím.‘‘ V modrých očích neměla strach. Možná jen trochu nejistoty.
Poslední perla odemkla vězení, ve kterém věznila svou duši.
Poslední perla byla Rozhodnost. Vůle. A Život.

Přetrhla náhrdelník a všechny perly se vysypaly na dřevěnou podlahu. Všechny ty Smutky, Bolesti a Živoření. V dlani jí zůstala jen ta jedna.
Konečně mohla jít dál.

Poznámky: 

4.81818
Průměr: 4.8 (22 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele T.e.s.s
Vložil T.e.s.s, Čt, 2009-11-12 18:46 | Ninja už: 5350 dní, Příspěvků: 201 | Autor je: Prostý občan

Bolest, utrpení, samota, hořkost... Zkrátka jsi to tam přesně nasadila, skutečně se ti to moc povedlo, je to dobře napsané a procítěné, ty perly... ty se mi na tom líbily nejvíce, skutečně, strašně se ti povedlo je jednotlivě popsat, zkrátka dokonalé...
Život není nikdy fér a ani nikdy nebude, i když by jsme si to někdy přáli...

Anyone who says sunshine brings happiness has never danced in the rain... Pokud někdo tvrdí, že jej slunce činí šťastným, tak ještě nikdy netančil v dešti...
Come into my world, see through my eyes. Try to understand... Přijď do mého světa, podívej se mýma očima. Snaž se pochopit...

Obrázek uživatele Mad_Ratt
Vložil Mad_Ratt, St, 2009-11-11 18:26 | Ninja už: 5284 dní, Příspěvků: 59 | Autor je: Prostý občan

Uvod je dobrý. Pravdivý, dá se říct.
Čekala snad, že vytáhne nůž? Čekala snad, že už je po všech těch letech výhružek zabije? - je zabije. Buď je to chyba, nebo myslíš ostatní holky. Ale o těch jsi se zkraje nezmínila, takže to trochu bije do očí. A to snad mi taky nesedlo, ikdyž si na druhou stranu nejsem jistý, jak jsi to myslela.
A musela o nich už konečně pryč. - písmenko.
Pocitovka, nic jiného mě nenapadlo. Snad jen, když před tím měla takový strach, strach že výtáhne nůž, že ji zabije... a potom roztrhne šňůru perel, nabyde odvahy, řekne "končím" a je volná. Přinejmenším zvláštní.
Ale na druhou stranu je to napsané hodně dobře, ikdyž chvílemi je mnoho pocitů v jedné větě a člověk se v tom může ztrácet. 4.

Svět je tragédií pro toho, kdo cítí a komedií pro toho, kdo myslí.
Jonathan Swift
EDIT: Nyní žiji v jedné velké tragédii. A líbí se mi to.
Mimochodem: Mad_Ratt = RanDaal

Obrázek uživatele Luca-sama
Vložil Luca-sama, St, 2009-11-11 18:02 | Ninja už: 5279 dní, Příspěvků: 30 | Autor je: Prostý občan

Líbí se mi popis toho chlápka, žluté zuby na které se musí dívat, levné cigarety po kterých páchne - to vše přidá na atmosféře. Ale jinak se mi zdá ta povídka zbytečně rozplizlá a - na city hrající - a taky by tohle téma sneslo delší zpracování, více okolností, kde by jsme se dozvěděli co a jak. Jinak z Konohy si ale jedna z nejlepších autorek.

Obrázek uživatele 333kin
Vložil 333kin, St, 2009-11-11 15:59 | Ninja už: 5679 dní, Příspěvků: 653 | Autor je: Prostý občan

XDDDD jeeeeejo šupaaaa

http://kawaii-anime-world.blog.cz/
Green with Envy XD


Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, St, 2009-11-11 15:47 | Ninja už: 5930 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

*přečetla před hodinou a rozmýšlela co a jestli vůbec k tomu něco napsat* Jsem ráda, že Rika píše. Že píše pořád dobře a tak, že je na první pohled poznat její "Rikopis". A jsem ráda, že má pořád dost nápadů a fantazie na to, aby čas od času potěšila naše čtenářská srdíčka, i když to její je třeba zrovna smutné. Vivat Rika!

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Amael
Vložil Amael, St, 2009-11-11 14:36 | Ninja už: 5485 dní, Příspěvků: 819 | Autor je: Prostý občan

fakt super Smiling

Obrázek uživatele Akumakirei
Vložil Akumakirei, St, 2009-11-11 00:11 | Ninja už: 5648 dní, Příspěvků: 2348 | Autor je: Editor všeho, Editor FF, Prostý občan

Dlouho jsem přemýšlela, co napsat, pak jestli vůbec psát... a vzpomněla jsem si na naši dávnou PM konverzaci a to, že každý komentář autora potěší. Tak snad tě potěší i tenhle...
Je to zvláštní povídka. A ten chvilkový nápad se vyplatil. Psát pořád umíš, vážně Smiling
Líbilo se mi to, bez kudrlinek... a s každou perlou zvlášť.
Je mi líto tvé kočky, svět je prostě někdy, jaks napsala, nespravedlivej...

.Seznam FF, Poslední FF: Šampioni těžké váhy | Na kočku a na myš | Rozkaz zněl jasně | Bohům padají z talířů drobky
. • V noci jsou všechny kočky černé.
.Some days, some nights...

Obrázek uživatele Srandistka
Vložil Srandistka, Út, 2009-11-10 23:06 | Ninja už: 5755 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Prostý občan


Aneb: Když Já byla ve Vašem věku, Pluto bylo planeta.

Obrázek uživatele lady_anjelik
Vložil lady_anjelik, Út, 2009-11-10 22:25 | Ninja už: 5881 dní, Příspěvků: 1764 | Autor je: Prostý občan

No keď som teraz v tých nových FF videla tvoju poviedku mala som druhé Vianoce. Vážne. Toto je prvá čo čítam po.. strašne dhom čase.

No Rikuš.. to si bola proste ty. Tvoje písanie, štýl atď. Možno máš pravdu nebola to tá pravá kvalitná Rikovština akou si písavala svoje najlepšie poviedky ale aj tak to bolo dokonalé. Ten nápad s tými perlami ako padali na zem sa mi strašne páčil Smiling

Kočičky je mi moc ľúto.. vážne. Ja som to čítala na tom fb nj.. A že život je nefér, heh, no to je mi úplne jasné. Hlavne v poslednej dobe.
Ale tak vždy potom čo je niaké blbé obdobie sa ti to vyváži niečím iným, šťastným. Tak držím palce a nech je to čo najskor Smiling

Real Sasuke (ja som to hovorila vždy xD)

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Út, 2009-11-10 20:53 | Ninja už: 5917 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Veverkááááá Smiling
Ráda tady od tebe něco vidím, i když důvody, které tě k psaní přivedly, nebyly zrovna příjemné, třeba ti to v pomohlo ulevit...
A já jsem si zase po čase ráda od tebe něco přečetla. Šňůru perel z Ričiných myšlenek...

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Satora no smradlavé sandálě
Vložil Satora no smrad..., Út, 2009-11-10 20:49 | Ninja už: 5636 dní, Příspěvků: 425 | Autor je: Pěstitel rýže

Moc pěkně napsané, nic na víc, ale ani nic nechybí, čte se to velmi rychle a text jako by mě úplně chtěl pohltit a já byla přímo v něm. Je to prostě zvláštní a přitom tak jednoduché Laughing out loud Nevím jak to popsat, ale přesně tohohle stylu psaní se snažím marně docílit sama.

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Út, 2009-11-10 20:21 | Ninja už: 5905 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Bez okudrlinkovaných vět... jo, je vidět, že je ta povídka upřímná. Myslím, že když píšeš ne abys napsala úžasné mistrovské veledílo, ale abys prostě něco řekla, aby ti psaní pomohlo, abys ty slova někomu dala... prostě z nějakejch takovejch důvodů, myslím, že i to je to pravý psaní povídek. Který má smysl. A proto pořád psát umíš.

Tvé kočky je mi líto. Kdysi jsem taky o jednu přišla, i když ne takhle. Ono nevím, jestli má cenu říkat, "Bude to dobrý," nebo tak něco. Jo, jednou bude, ale... ale to zase hloupě žvaním, co? Zkrátka... taky tě tu zase jednou ráda vidím, a... Kakashi YES

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Út, 2009-11-10 20:08 | Ninja už: 6036 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Moc rada ťa tu zase vidím, Rikuška Smiling
Krásna poviedka a ten perlový koniec je skvelý ^^


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.