manga_preview
Boruto TBV 08

Však ono se ukáže

Louka…
„Miluju tenhle svět!“
Utíkal skrze celou louku. Vesele, rozpustile utíkal… Rychle, rychle a pomalu zároveň, tak pomalu, jak to umí jenom on. A utíkal… Běžel. Smál se. Běžel. Svou neviditelnou rukou se jemně dotýkal každého sytě zeleného stébélka, kolem kterého proběhl. On, Vítr. Dotýkal se jich a strašně se přitom smál, jako malé dítě. Jako malý kluk… Vždycky, když se dotkl, když se ta zelená, zázračně zelená tráva prohnula pod jeho něžným dotykem, vždycky rychle ucuknul. A tak, když se tráva narovnala…
„Prostě to tu miluju!“
Ona už se nemohla dotknout jeho, na oplátku. Ne, on, on byl nedotknutelný… A tomu se smál… Strašně se smál… Probíhal celou loukou, sem a tam, tam a sem, bez žádného cíle. Jenom probíhal a škádlil trávu, která na něho nikdy neměla. Bylo to jako tanec. Jako božský tanec, tanec plný hudby, tanec plný toho větrného fičení, které bylo jemné a drsné zároveň. Krásný tenor, krásný bas. Krásný vítr… Vládce nebes, vítr. Probíhal… Se smíchem probíhal dál. Dál a dál… Hladit trávu… Celou louku pohladit. Celou tu zelenou louku, pod tím ohromným modrým nebem. Kouzelně modrým… Nebem, na které ale vítr nikdy nedosáhl… A když se o to snažil, přestával se smát. Pořád bylo vysoko… Pořád a pořád… Ať už šel výš a výš, ať už věřil, že tady… Tady přece! Vždyť kolem jsou mraky… Kde je to nebe? Kde je ta modř? Tam na konci vždycky čekalo jenom jedno. Strašně velká, snad nekonečná tma. Tma s miliony malých, drobných světel. Ale to modré nebe, největší světlo jeho srdce, to tam nikdy nebylo…
Existuje vůbec? Nebe…
Alespoň lidé v něho věří. Vždycky, když kolem proletí, fučivě, aby nenápadně poslouchal, co je nového, vždycky když kolem profičí svým nadpozemským zpěvem, kterému rozumí jenom on a proti kterému se lidé chrání čepicemi, když okolo se smíchem prorazí klidný vzduch a matka právě kárá dítě…
„Pomodli se k nebi!“
To od nich to má. Ano, od lidí. Když tu ještě nebyli… Kdysi dávno, když tu ještě nebyli… Všechno bylo jinak… Úplně jinak… Byl… Byl…
„Byl klid, tehdy…“
Oni… Oni… Modlí se vzhůru! Modlí se vzhůru… Oči toho malého jsou vždy upřeny nahoru, když ho matka kárá. A odráží se v nich modř, odráží se v nich mraky a modř… Nebe… Nebe? Zezdola modrá krása a z výšky… Z výšky nic…
Ale… Z výšky jde vidět Voda, Voda v celé své kráse…
Ona tančí. Jako řeka, jako oceán, tančí jako baletka, tančí jako slavík, jako ptáče, které má radost ze života. Je mu tak podobná a přece je jiná… Ona se nesměje bláznivě, jako on, Vítr. Ona se směje tiše. Tiše a mile, stydlivě, jakoby… Když jednu vlnku za druhou nechává spadnout, když ji nechává vzrůst, vlnku, vlnu… Když je roztáčí ve víry, které samy jemně šumí jejími rty… Jakoby zpívala tím nejcennějším hlasem. Modrá a zelená je, průhledná a přitom barevná. Když ji škádlívá, když nad ní vždycky proletí a jemné kapičky její krásy se vznesou nahoru a on je potom roznáší po kraji, zatímco ona se modře červená, když ji škádlívá, ty kapičky, vždycky jsou průsvitné. Jemné, průsvitné… Ale když se na ni z výšky dívá… Je tak krásně modrá, tak krásně zelená. Modrozelená… Voda. Tančí… Tančí, omílá písek, omílá kameny. Jemná a přitom tak drsná. Tak silná a tak slabá zároveň…
Když k ní přiletí. Těžce, spolu svým tenorem, když k ní přiletí a zastaví se, těsně nad její hladinou…
„Máš se?“ zasměje se a začne si hrát s jejími kapkami.
A ona jenom zašumí, jemně, jako mořská pěna, kterou rodí a z níž se rodí víly…
„Dobře…“
A… Měl by se jí zeptat… Možná, dívá se na něho každý den, stejně jako on…
„Nevíš, jestli existuje nebe?“
Ona se začervená, ještě víc do modra, a potom se usměje novou vlnkou, která spěchá k písečnému pobřeží.
„Jistěže existuje… Vidím ho každý, každičký den.“
Každý, každičký… On taky, ale když vzlétne… Když vyletí nahoru, když se rozhlédne… Nic tam není. Žádné nebe, jenom… Černo. Pusto a černo, za těmi mraky.
„Já taky ale…“
„Proč chceš říkat nějaká ale?“
Vlnka znovu odešla, znovu se odpojila a spěchala dál.
„Já…“ Teď se zastavil. Na okamžik. Okamžik, zatímco všechny ty kapky stihly spadnout dolů…
„Je tam, nahoře… Modré, zářivé, azurové nebe. Někdy z něho prší - když padám dolů, cítím se, jako kdyby to byl svátek… Svátek citů, svátek úžasu…“
„Já…“
Znovu. Díky tedy. Ona mu nic neřekne… Ona mu nic neřekne. Když padá, dolů když padá, má oči jenom pro Zemi. Jenom pro své cíle, kterým dá nový život, novou naději… Když spadne na horký, rozžhavený písek, potom… Už mu o tom říkala… Jako kdyby zachránila život. Voda… Voda… Voda neviděla to, co on. Voda neví nic víc, než obyčejný, obyčejný člověk.
Oheň… Co o tom může vědět Oheň?
Hoří si… Hoří si a neví o světě… Ale jednou, při bouřce. Tak zvláštně se zablýsklo, takovým podivným světlem a potom... Začal hořet. On. Celým lesem… Extáze horkých barev sálala z každého kousku, který pohladil. A vítr tehdy jenom letěl okolo a smál se… Zlomyslně se smál… Ale teď… Možná něco ví?
„Nevím nic. Ale dívej, můj pán…“
„Pán? Pán? Ty nejsi nejmocnější pán světa? Oheň?“
„Jsem pán zkrocený jiným pánem. Člověkem… Ale když se mi chce, vzbouřím se. Když se mi chce vzbouřit, tak se vzbouřím!“
I teď hořel, sice jenom trochu, ale byl míň pyšný a hrdý, než když hořel celý ten les… Když se vítr trochu přiblížil, strašně se teď zakymácel. Všechen ten oheň, veškeré to světlo obklopující jeden jediný knotek na celém, velkém a dřevěném stole. Musel si udržovat odstup, vítr od ohně. Alespoň trochu… Odstup. Ať se nekymácí, není mu rozumět… Už tak praská slabě.
„Nevíš tedy, jestli existuje nebe?“ zeptal se znovu a dával si pozor, aby jeho zpěv nezasáhl knot moc přímo.
Stejně se znovu zakymácel…
„Říkám ti, podívej se na mého pána.“
Pán? Jeho pán? Ten… Ten starý sípající člověk, který skomírá na malé posteli v rohu místnosti? Pán… Jaký pán, takový… oheň…
„Co s ním?“
„Nikdy na nebe nevěřil. Jako první z lidí dokázal létat. A letěl… Nahoru a nahoru. Ale… Viděl, že nahoře nic není. Není nic, v co by se dalo věřit… Nevěřil. A život prožil v jakési… Ironii.“
„Voda říkala, že ona věří…“
Plamínek ještě víc zaplápolal.
„Vyber si… Můžeš… Můžeš slepě věřit, ale být šťastný, nebo…“
Muž na posteli znovu zakašlal. Sám… Nevěří. Nevěří. Obyčejný, obyčejný člověk…
Vítr fučivě a rychle vyběhl ven. A pár polic vevnitř spadlo…

Louka…
Jak on miluje svět! Svět se vším, co mu nabízí… A hlavně s tím, že je pro každého jiný, ten svět… Velký, smějící se svět, na někoho, a mračící se, na jiné. Svět, který nabízí tolik možností a přece… A přece…
„Miluju to tady!“
Zase prolétával nad celou tou loukou. Smál se, když ho žádné stéblo nedostihlo. Byl rychlejší, rychlejší, rychlejší! Byl rychlejší… A vždycky, když se podíval nahoru. Na to… Na to nebe…
„Miluju nebe!“
Proč v ně nevěřit? Tomu, kdo si ho jednou zaslouží, však ono se ukáže… Však ono se ukáže…
Další stélo na něho nedosáhlo. Na pana Větra. Smějící se dítě, které se po polích honilo s obyčejnou trávou… Smějící se dítě… Vládce celého vzduchu.

***
Ó, šmarjá, jak já miluju lyriku xD Konečně zase píšu... Spontánně zase píšu... Jak mi ty jednorázovky chyběly... navíc... Mám pocit, že tohle je moje dvacátá... Takže... Hehe, všechno nejlepší, moje milé jednorázovky Laughing out loud
Dobře, a ještě něco… Tohle chci věnovat...
Chtěla bych to věnovat Ayashiki, protože bych jí chtěla moc za všechno poděkovat… Nejenom za to, jak moc mě podržela, ale i za všechny ty skvělý rozhovory a za všecko… prostě za všecko Smiling Děkuju. Moc. Však ty víš ^_^
Ehm ehm, ještě něco, pro ty, co vědí… xD S mojí „loukovou“ náladou to fakt nemá nic společnýho xDD Jenom mě k tomu inspirovala Laughing out loud Takže… Viva la anticol xD
Konečně se mi k nějaký mý lyrice podařilo najít zhruba správnej obrázek… Aspoň mě strašně nadchl, když jsem tam v zoufalství chtěla dát nějaký „real photo“ a konečně, konečně jsem našla tohle… Fíí…

4.727275
Průměr: 4.7 (22 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Jidus-chan
Vložil Jidus-chan, Ne, 2009-01-25 23:19 | Ninja už: 5880 dní, Příspěvků: 452 | Autor je: Prostý občan

Tak to je nadherne! Nedivim se, ze rada pises lyriku, protoze ti moc moc jde! Laughing out loud Jsi vazne talent, Minnie a jsem rada, ze zase pises Eye-wink Skvele! Laughing out loud

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, So, 2009-01-24 20:48 | Ninja už: 5887 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Víte... Já věděla, že to bude mít rozporuplný reakce Smiling I pro mě to bylo rozporuplný období, který je naštěstí za mnou, ale, popravdě, tuhle povídku jsem psala ráda Smiling Moc ráda... Smiling
A teď bych vám všem chtěla poděkovat za komentář Smiling


Ouva... Tolik smajlíků... To je trapné xDD

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco

Obrázek uživatele Hornes
Vložil Hornes, St, 2009-01-21 15:25 | Ninja už: 5763 dní, Příspěvků: 42 | Autor je: Prostý občan

Komentáře... Nemám je rád. Jsou takové... Neosobní... Můžeš napsat co chceš, a přitom víš, že i když to napíšeš, spousta lidí to pochopí špatně...
Ale tahle povídka - nebo možná komentáře pod ní, nevím - mě k jednomu komentáříku donutila. Chtěl bych tak trochu reakgovat na některé komentáře, se kterýmu nemohu tak docela souhlasit. Někdo zde píše, že to není tvůj styl. Nevím, co si o tom mám myslet. Styl... Ten si přece každý dělá sám. To, že nepíšeš takové povídky často, ještě neznamená, že nepatří naprosto neodlučitelně do tvého stylu.
Ale to jsem sem napsat nechtěl. To mě jen tak napadlo a neodolal jsem. Chtěl jsem zde psát o samotné povídce. Někdo píše, že mu tato povídka nic neřekla. Pak si myslím, že tě ten kdosi nepochopil. Mě se zdá, že v této povídce, jediné a samotinké, jsi toho řekla více než ve všech svých seriích dohromady. Z této povídky se dá vyčíst, kdo jsi. Jaká jsi. Čemu věříš. Jaké máš názory.
Kdo si ji přečte, ten tě pozná více, než kdyby tě znal několik měsíců v reálu. Já jsem tě poznal. Alespoň trošku. Ne moc. Ale poznal. A jsem tomu rád. Jsem rád, že zde nejsem sám. To je to, co mi tato povídka řekla, a proč jsem si ji přečetl jedním dechem od začátku až do konce.

Jen tak mimochodem, které fanfikce jsou nejlepší na Konoze? Naprosto jednoznačně ty od Minaty!

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Út, 2009-01-20 20:22 | Ninja už: 5898 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Je vidět kde se cítíš při psaní nejlíp. Ne žádné monumentální epopeje o hrdinech. Ne žádné tragické lásky. Ne žádné žily šťastně až do smrti. Možná to někdy napíšeš. Možná už jsi to i napsala. Kdo ví? To je parketa je lyrika proložená dětskou důvěrou a optimismem. Malé příběhy běžných lidí obalené mlhavými cáry nádherného pláště. Cáry jenž se pomalu skládají do slov a vět. No a já už od tebe ani nic jiného nechci. Něco temnějšího už jsi napsala (holka na jednu noc) a mě to stačí. Vždycky vím kde je na Konoze jedna z nejlepších jednorázovek, ať už o ní ostatní říkali co chtěli. Lyrika je taky dobrá a symbolika taky. Prostě tahle povídka obsahuje jen to co ti nejvíc jde nic víc nic míň.
Jestli v budoucnu napíšeš další jednorázovku rád si jí přečtu a pokud bude jiná tak to bude jedině dobře.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Kumiko--chan
Vložil Kumiko--chan, Po, 2009-01-05 23:02 | Ninja už: 5725 dní, Příspěvků: 1389 | Autor je: Prostý občan

já fakt nechápu proč tu máš tak málo komentářů... vždyť spontální je být to nejlepší a nejhezčí... podle mě... když jsem viděla komentář od Riky, trochu jsem se naštvala. proč ostatní nemají pocit jako já? jako Vítr? nejradši bych si někde lítala... bylo to moc krásný. spontálně píšeš překrásně, samozdřejmě jsou tam chyby jako opakující se slova, ale neni to tak brutální jako když si vylívám srdce já Laughing out loud tohle... tohle se mi megalozně líbilo. asi jsme v tomhle ohledu stejné... spontálnost je lítat si kde chceme a psát si co chceme... někdy to nemá úpravu jako ty střízlivější věci, ale zase je to naše práce o které můžeme říct, že jsme ji psali celým srdcem... tak já zase letim dál a jsem ráda, že jsem si něco takhle pěknýho přečetla Sticking out tongue




2 roky... já už tu jsem 2 roky právě dnes 17. srpna 2010 :)

Obrázek uživatele Schrödingerova kočka
Vložil Schrödingerova kočka, Čt, 2009-01-01 18:41 | Ninja už: 5988 dní, Příspěvků: 2945 | Autor je: Prostý občan

Mám svojí chvilku upřímnosti. Mrzí mě to, ale nemůžu říct, jak je to skvělý..Možná, že si krásně hraješ se slovíčky, ale mě tahle povídka nic neřekla. Možná nemám ráda lyriku, možná jen prostě nemám náladu, ale nedokázala jsem přečíst jediný odstavec vcelku.
Štve mě, že ti takhle haním zrovna dvacítku, promiň

“A clear conscience is usually the sign of a bad memory.”

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, So, 2009-01-24 22:20 | Ninja už: 5898 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

20. jednorázovka? Gratuluju!
Krása, Minnie... hodně radostná povídka. Protože radost - to je to, co je z těch slov tak moc cítit... a ty umíš pozitivní pocity popsat výborně Smiling
To hraní si se slovíčky... hm... kdy já si s nimi naposledy pohrála.. až mi to chybí Smiling ale, co si tady stěžuju Laughing out loud je to krásné a jo, hodně spontánní.. jen tak dále, Minnie Smiling

P.S. Lidé píšou, že to není přímo ve tvém stylu.. já nevím, ale mně prostě přijde že jo... já bych tam Minatu poznala... *krčí rameny*

Obrázek uživatele Alalka
Vložil Alalka, Út, 2008-12-23 21:06 | Ninja už: 5873 dní, Příspěvků: 1015 | Autor je: Prostý občan

jé, Minie, tvé lyrické jednorázovky si začínám zamilovávat čím dál víc...čím to? Lyrika mi nikdy nijak zvlášť neseděla, ale od tebe jo. taaakže moc, moc chválím Smiling

Obrázek uživatele Dantuška
Vložil Dantuška, Út, 2008-12-23 14:52 | Ninja už: 5898 dní, Příspěvků: 215 | Autor je: Prostý občan

Kawaiii *-* ani mě nenapadlo, že by něco takovýho mohlo vzniknout, když jsi mi psala, že se cítíš jako louka Laughing out loud ale je to fakt krásný.. obdivuju Tvojí schopnost tak nádherně používat slova, k tomu už se prostě nedá víc říct.. Kakashi YES Kakashi YES Kakashi YES

Obrázek uživatele Buuublinka
Vložil Buuublinka, Ne, 2008-12-21 15:22 | Ninja už: 5951 dní, Příspěvků: 1399 | Autor je: Prostý občan

Mííí *_* Bůů nemá slov *ona vážně neví jak má popsat to co cítí xD*
Kráása..opět a zase *_*
To je neuvěřitelný jak ty dokážeš vždycky přepnout xD víš jakože v jednu chvíli píšeš takovouhle procítěnou povídku a pak na ajsku..*radši se nebude zmiňovat o ufonech co říkají každých pět minut "ahoj" a ani o MííBůů sýru s kterým ovládnou svět* xDD
Prostě já tohle obdivuju...já TĚ obdivuju ^^
Míí jedee! Milujeme Míí, jo! xD

Obrázek uživatele Hagiku Biseki
Vložil Hagiku Biseki, Ne, 2008-12-21 14:55 | Ninja už: 5800 dní, Příspěvků: 442 | Autor je: Tsunadin poskok

Ako napísala Lifaena nieje to poviedka v tvojom klasickom štýle.:-D

FF BY HAGIKU
YURI FAN Ano i já jsem Yurifanista Kakashi YES Smiling



Máš niečo čoho sa chceš zbaviť, alebo naopak niečo hladáš, tak neváhaj a pridaj sa do fb skupiny Anime a Manga Burza! Kakashi YES
http://www.facebook.com/groups/478036032208994/

Obrázek uživatele Lifaena
Vložil Lifaena, Ne, 2008-12-21 01:01 | Ninja už: 5787 dní, Příspěvků: 113 | Autor je: Prostý občan

Tak tohle je... sakra. Laughing out loud (Velice výmluvné vyjádření, že?xD) Minnie, ty si s těmi slovíčky vyloženě pohráváš na klávesnici. (Když má člověk novou to se to pak skvěle píše, že? xD) Tahleta jednorázovka je jiná. Odlišná od tvého obvyklého stylu. Ze strany čtenáře tam chybí kus odvahy, kus dobrodružství, které v tom každý očekáváme. A po delší době by se to mohlo zdát trošičku jednotvárné. A přece v tom ani nechybí kus tvé optimistické duše. Smiling Tedy... I přes to všechno řeknu pouze tohle: Tak tohle je teda sakra krásný. Smiling

Obrázek uživatele lady_anjelik
Vložil lady_anjelik, So, 2008-12-20 23:15 | Ninja už: 5875 dní, Příspěvků: 1764 | Autor je: Prostý občan

Neviem, mám s toho také zmiešané pocity Minnie. Tak je jasné, že si napísala aj lepšie veci. Toto bolo také...neviem ako to povedať xD Nudné, to nie je to správne slovo...Skor také jednostranné xD Alebo ja neviem, proste som u toho nesedela s otvorenými ústami v napätí. Síce všetky poviedky nemusia byť niaké thrillery ale niečo čo tam čitateľa vžije a donúti ho dočítať to do konca tam musí byť. A ešte sa ti tam dosť často opakovali slová...takže to tentokrát za 5 nebude:P

Real Sasuke (ja som to hovorila vždy xD)

Obrázek uživatele Ailen Shinestar Sakuro
Vložil Ailen Shinestar..., So, 2008-12-20 22:35 | Ninja už: 5832 dní, Příspěvků: 862 | Autor je: Prostý občan

Minatí, ty jsi jednoduše geniální... Je to fakt povedené, ikdyž to s Narutem nemá nic společného. Laughing out loud Prostě nádhera...


Dělej cokoliv, ale dělej to s úsměvem, protože bez toho to prostě nejde.

Obrázek uživatele Yori
Vložil Yori, So, 2008-12-20 20:37 | Ninja už: 6098 dní, Příspěvků: 595 | Autor je: Prostý občan

*-* Krása. Nic jinýho k tomu nemám Kakashi YES