Temný Fénix 09
Jak přežít
Ještě to odpoledne Tým 7 natíral stěny nové plavecké haly. Kakashi chtěl, aby nepoužívali žebříky k dosažení vyšších míst stěny, ale aby na ně vyšli, jako to trénují na stromech. Po hodině a půl byly stěny natřeny a Sakura zase bez chakry. S jejími malými rezervami natření i té menší stěny bylo utrpení. Tak trochu doufala, že pro dnešek už bylo misí dost. Místo toho jim ale Kakashi oznámil, že druhá mise spočívá ve vydláždění bazénu. Vrhli se na to po krátké přestávce a začali v rohu jedné ze zdí.
K Sasukeho překvapení to Narutovi docela šlo, jako kdyby to dělal hodně dlouho. Sasuke a Sakura ale nevěděli, že Naruto ovládal nejedno řemeslo. Musel, protože vesničtí řemeslníci pro něj odmítali pracovat.
Naruto začal pracovat na delších stranách bazénu. Sasuke a Sakura měli udělat kratší. Naruto měl vymyšlený skvěle fungující systém. Vydláždil stěnu jak vysoko dosáhl bez žebříku a pak od shora zkonstruoval kladku za jejíž pomoci dláždil rychleji, než by to trvalo s žebříkem. Na své straně si pomohl třemi klony a druhou stranu dláždily další čtyři jeho klony. Celkem mu to trvalo asi tři hodiny. Sasuke zahlédl způsob, jakým Naruto pracoval a okopíroval jej. Svou práci dokončil v téměř stejném čase. Sakura v tu dobu měla hotovou teprve polovinu své zdi.
Bylo už sedm, když Sakura byla ve stavu blízko kolapsu. Kakashi se zeptal Naruta, jestli by vytvořil dva Kage Bunshin, kteří by práci dodělali. Když skončili, v bazénu už jen stačilo vyplnit spáry, nechat zaschnout a napustit vodu. Manažer pak jejich práci zkontroloval a podepsal Kakashimu svitky o záznamu jejich mise.
Kakashi pak své genniny vzal zpět do města a nechal je znova poslechnout, jak se hlásí mise.
„Zítra si nevezmeme dvě mise jako dnes, ale místo toho jsem na odpoledne domluvil společný trénink s Týmem 10.“ Informoval je Kakashi. „Váš trénink bude probíhat jako vždy.“ Dodal a pomocí Shunhin jim zmizel před očima.
Genninové se pak rozešli domů. Bylo už pozdě a na ulicích už nebyli téměř žádní lidé. Naruto se vydal směrem ke svému tajnému domovu a přitom se ještě ujistil, že jej nikdo nesleduje. Vešel dovnitř, vytvořil dva klony a šel do sprchy. Klony mezitím udělaly večeři. Ještě pořád měl dva králíky v lednici a klony také sklidily nějaké ty mrkve a fazole. Klony uvařili rýži, udělaly omáčku a pak to všechno naaranžovaly na talíř. Naruto se akorát oblékal, když se klony zrušily a daly mu tak vědět, že večeře je hotová.
Jakmile dovečeřel, položil talíř a sklenici do dřezu, aby vytvořil stovku klonů. Ti se měli pustit do Hokageho objednávky. Zatímco jeho klony tvořily pečetě, Naruto vyčistil talíř a sklenici, šel vykonat večerní hygienu a šel se vyspat. Jeho klony budou dál dělat jejich práci.
Ihned poté, co Tým 7 dokončil ranní tréninkovou rutinu – Sasuke uběhl tři kolečka okolo Konohy, zatímco Sakura měla stále problémy se svými dvěma. Kakashi se snažil, aby jí pomohl zesílit, ale také věděl, že to nebylo možné udělat hned, protože na Akademii vynechávala veškerý trénink. Také jej zajímalo, jestli Sakura rezignuje na post gennina, nebo se vzchopí a začne to brát opravdu vážně. Kdyby teď šli na C-rank misi, což by v Sasukeho a Narutově případě šlo dobře, Sakuru by pravděpodobně zabil i obyčejný bandita. To nechtěl dopustit a tak musel zlomit její fanynkovskou náturu, která celému Týmu 7 jen přidělávala starosti. Kakashi si byl celkem jistý, že to bylo dílo její matky. Také věděl, že Sakuřin otec byl jedním z mnoha obětí, které zemřely během Kyuubiho útoku. Její matka za to vinila Naruta. Byla také nejkrutější z Radních, chtěla, aby Naruto trpěl za to, co ‚udělal‘. Mohla také za to, jak se vesničané k Narutovi chovali, když byl ještě dítě.
Naruto už zaběhl pět koleček ve stejném čase, jako Sasuke zaběhl své tři. Kakashi sám zaběhl deset koleček, protože Hokageho rozkaz, aby se dostal do formy bral vážně. Cítil, že když vezme pozici Hokageho, tak se vzdálí synovi svého senseie, protože se bude muset starat o vesnici a na Narutův trénink mu už nezbyde čas. Také si nasadil stejné odporové pečetě, jaké dal Sasukemu a Sakuře. Jeho trénink se tak stal ještě intenzivnější. Nedávno se zeptal Gaie, jestli by si mohli dávat jednou měsíčně přátelské zápasy.
Kakashi nechal svůj tým dělat protahovací cvičení a fyzická cvičení. Když skončili, bylo už devět. Zavolal si je k sobě.
„Týme, jak už jsem řekl, na dnešní odpoledne jsem naplánoval přátelský zápas s Týmem 10. Pak jsem ale zapomněl říct, že na dopoledne jsem také naplánoval jedno speciální cvičení.“ Řekl, a získal si tak pozornost celého týmu.
Na Narutově tvářil viděl klidný obličej s náznakem zájmu. Sasuke vyzařoval nadšení z pozdějšího zápasu a Sakura byla zase vyděšená.
„Začneme s praxí tréninku pro přežití. Sasuke, ty ses ptal, jestli bych tě naučil, jak se loví ryba. Dnes se to dozvíš. Vezmu tě do části lesa, kde si vyzkoušíš své teoretické znalosti z Akademie. Také si projdeme, jak se připravují zvířata na vykuchání a následné tepelné zpracování. Také si řekneme, jaké rostliny k jakým zvířatům chutí.“
Nechtěl, aby jeho genninové zbytečně mařili čas, ale také je před zápasem s Asumovým týmem nechtěl úplně vyčerpat. Chtěl, aby dobře poobědvali a vyzkoušeli si lov. Tohle je pro shinobi hodně důležitá lekce.
Kakashi zavedl svůj tým do lesa asi deset kilometrů od Konohy. Vzali to ninja cestou – skákali po větvích v korunách stromů. Rád také viděl, že se jeho studenti snaží držet formaci. Kvůli Sakuře, kterou nechtěl ztratit, nezvolil vysokou rychlost. Kluci se po chvilce přizpůsobili. Standartní formace, kterou zvolil, vypadala asi takhle. On byl vepředu, Sasuke jej následoval, ve středu byl jako nejslabší člen či medik – Sakura a formaci uzavíral Naruto. Dva silní členové v předu k odražení útoku, druhý nejsilnější uzavíral formaci kvůli útokům zezadu. Pokud by byl v týmu Hyuuga, tak by se svým Byakuganem byl v čele a zbytek týmu by mu perfektně kryl záda.
Po deseti minutách dorazili do cíle. Naruto tuhle část lesa znal. Už zde několikrát lovil.
„Do začátku vám dám několik rad. Ryby by se daly sehnat v řece směrem na jihozápad. Vysokou, králíky, veverky a ptáky můžete chytit v celé oblasti. Cílem tohoto cvičení je, abych se dozvěděl, na jaké úrovni jsou vaše schopnosti v lovu. To znamená, že pro jednou nebudete pracovat v týmu. Na misích se tyhle práce obvykle dělí mezi jednotlivé členy. Dávám vám hodinu na to, abyste ulovili alespoň jednu rybu nebo jiné zvíře. Pokud se vám to nepovede, tak musíte zapřemýšlet nad tím, co jiného můžete sehnat, protože nic nedostanete. Dovolil jsem si totiž ukrást vám obědy z domu a dám vám je zpět až poté, co se utkáte s Týmem 10. Takže, pokud nechcete být hladní, tak vám doporučuji, najděte si jídlo. Budu vás sledovat ze stínů, takže nečekejte, že mě uvidíte. Šťastný lov.“ Jakmile to dořekl, tak zmizel.
Naruto následoval příkladu a také zmizel. Nechal za sebou zbylé dva členy týmu. Sasuke dostal nápad, ale i tak se mu nelíbila skutečnost, že měl jen hodinu. Poté, co se Kakashiho zeptal, jestli by jej naučil, jak uplatnit teoretické znalosti z Akademie, tak se radši to všechno raději přečetl ještě jednou. S tím způsobem, jakým Kakashi trénoval, se dalo očekávat něco takového, co se dnes stalo. Byl opravdu rád, že to udělal. Odebral se směrem k jihozápadu. Chytit rybu se mu zdálo jako nejjednodušší. Po asi třech minutách hledání došel k řece. Naštěstí nebyla velká, a tak vybudování hráze by nemělo zabrat moc času. Poohlédnul se po nějakých kamenech nebo dřevu. Poté si uvědomil, že jako ninjů je pro něj sehnání trochy dřeva hračka.
Rychle vyšel po stromě a uříznul nějaké větší větve. Nebylo to dost na zastavení řeky, ale k zastavení ryb na dobu než udeří, by to mělo stačit. Za pět minut byl s hrází hotov. Teď už zbývalo jen čekat. Kakashi měl naštěstí pravdu a za chvilku se kolem něj proháněla hromada ryb. Stál ve vodě a čekal na správný okamžik, kdy bude moci rybu chytit a hodit na břeh. Když měl na břehu šest ryb tak vyšel z vody ven, odstranil hráz a zabil ryby, které se ještě hýbaly. Poté je svázal k sobě kouskem ninja drátu a začal hledat nějaké bylinky, které by mohly k rybám sedět.
Sasuke chtěl svými schopnostmi na senseie zapůsobit. Byl si celkem jistý, že Naruto si zase povede výborně a tak nechtěl o moc zaostávat. Za poslední týden si svůj obrázek o Narutovi Uzumaki kompletně přehodnotil. Ten kluk byl téměř přesný opak toho, čím bal na Akademii. Také mu ale nedalo spát, proč se tak choval. Z jakého důvodu si Naruto myslel, že si musel hrát na idiota? Naruto by mu to neřekl, a tak si musel odpovědi najít sám. Alespoň se jeho obava, že jej tým bude držet zpátky, nevyplnila. Ani ta jeho růžová fanynka nebude slabá, pokud vydrží Kakashiho trénink. Sasuke jen děkoval otcovu tréninku a svitkům na protahování a masáže svalů, které je držely naživu.
Šel lesem a během chůze so nasbíral i něco oříšků. Aby se mu lépe nesly, tak vytáhnul shurikeny z kapsy na pravé noze a vložil je do kapsy na zádech. Oříšky jsou dobré na doplnění energie a jsou plné nenasycených tuků. Když si jich nasbíral dost, tak se ještě porozhlédnul po nějakých bylinkách, kterými by se dala ochutit opékaná ryba. Po chvilce objevil i kousek lesa poskytující podmínky pro růst větších lesních jahod a o kousek dále i malin. Uvědomil si, že je nemá kam moc dát, a tak mu nezbylo nic jiného, než je smíchat s oříšky.
‚Možná, že uvědomění si nutnosti různorodosti výbavy je cílem tohoto cvičení. Heh. Odpovídalo by to přesně Kakashiho stylu. Nechat nás udělat chyby, kterým se pak v budoucnu vyhneme. Měl bych se porozhlédnout po nějakých možnostech, kam to všechno ukládat.‘ Pomyslel si Sasuke.
Sakura byla v koncích. Chtěla ulovit nějaká malá zvířata, ale všechna si jí všimla dřív, než něco stihla podniknout. Stavění pastí také nikdy nebyla její silná stránka. Také si nebyla moc jistá, že stihne něco chytnout v čase, který zbýval. Nechtěla se před Sasukem ztrapnit. Za poslední týden se to stávalo až moc často. Co jí zbývalo? Napadlo ji už jedině nasbírat dost ovoce, oříšků, možná kdyby se poštěstilo, tak i vejce. Také věděla, že je od řeky moc daleko, než aby tam stihla dojít a něco chytnout. Nakonec se rozhodla k tomu, že nasbírá co nejvíce se dá. Naštěstí byla doba, kdy rostly oříšky, lesní jahody a maliny. Žít v Zemi Ohně mělo své výhody. Nikdy tu nebyla opravdová zima. Maximálně jen náznak, takže zde všechno kvetlo dvakrát do roka.
Brzo zjistila, že bude mít problém s tím, jak to všechno přepravit. Nakonec všechno naskládala na sukni, kterou si kousek vyhrnula a udělal se tak dolík. A protože měla pod sukní krátké legíny, tak jí to ani moc nevadilo.
Jakmile hodina uplynula, tak se Kakashi zase objevil na mýtince, ze které se všichni rozešli. Jeho studenti zde už byli. Naruto byl zaneprázdněn odpečeťováním jeho úlovků. Ulovil tři králíky, dva bažanty kuře, které se v lese očividně ztratilo, misku malina, misku oříšků nějaká jablka, hřiby a vlka.
„Vlka? Opravdu Naruto?“ divil se Kakashi.
„Ten blb si myslel, že jsem lehká kořist. Trochu jsem jej poučil. Protože jsem jej zabil, tak jsem se rozhodl, že jej stáhnu a kůži prodám. Karavany obchodníků je obvykle vykupují za lepší cenu, když je kůže téměř neporušená. Obvykle jim prodávám kůže ze zvířat, která ulovím. Nejčastěji vysokou nebo králíky. Vždy lovím jen pro sebeobranu nebo pro maso.“ Vysvětlil.
„Proč si to prostě nekoupíš v obchodě?“ zeptala se Sakura a udělal ze sebe zase blba.
„Nekupuji nic víc, než je potřeba.“ Vysvětlil chladně Naruto.
Sasuke si tuhle informaci přidal do jako další kousek skládačky o Narutovi. Pak ukázal své úlovky. Šest ryb, nějaké oříšky, maliny a lesní jahody.
Na řadě byla Sakura. Opatrně vytáhla všechno, co měla položené na sukni. Oříšky, jahody, maliny, nějaké houby, tři vejce, několik švestek a tři jablka.
„Hmm.. Dobrá zpráva je, že nikdo z vás nebude hladovět. Ta horší ale je, že si svůj oběd budete muset připravit.“ Prohlásil Kakashi. „Před tím, než se do toho dáte se vás ale zeptám, jestli byste mi mohli říct pozorování a cíl tohoto úkolu.“
„Když jsem chytal ryby, tak postavení malé hráze nebyl problém. Ovšem, když jsem sbíral menší ovoce, tak jsem zjistil, že by pro přepravu bylo lepší, kdybych měl nějakou mísu. Kdybych měl za úkol během mise sehnat jídlo, byl bych schopen pro celý tým sehnat jen dostatek ryb, které bych svázal drátem.“ Řekl Sasuke.
Kakashi kývl hlavou. Každého svého studenta sledoval pomocí Kage Bunshin. Sasukeho uskladnění jídla se dalo považovat za slušné, ale i tak by se mu hodilo pár rad. Hodilo by se mu několik sezení ohledně pečetících svitků.
„Chytnání zvířat není jednoduché. Mají dobré smysly a na postavení pastí není mnohdy čas. A Sasuke už také řekl, že transport většího množství ovoce je bez přípravy také obtížný.“ Řekla Sakura.
‚Aspoň, že úplně neselhala.‘ pomyslel si Kakashi.
„Správně. To znamená, že budeme muset zapracovat na tvých stopovacích a skrývačích schopnostech. Naruto, je očividné, že jsi na tento úkol byl připraven nejlépe. Můžeš nám říct, jak jsi to udělal?“
„Jak už jsem předtím řekl, mám zkušenosti s lovem, takže umím číst stopy. Rychle jsem našel mýtinu, kde se krmili králíci. Připlížil jsem se k nim tak, aby nezachytili můj pach a pak jsem je zabil jehlicí do čela. To jejích kožešinu nejméně naruší, když vynechám smyčky. Bažanti jsou docela hloupí, ikdyž jsou hodně plaší. Stačilo trošku zrna na správném místě a za pomocí další jehlice jsem je zasáhnul do mozku. Slepice byla dost velká náhoda. Najednou mi vletěla do cesty a zabil jsem ji stejně jako Bažanty. Zvířata jsem zapečetil do svitků a z dalšího svitku jsem odpečetil dózy na ovoce, oříšky, atd. V každém svitku mám jen jeden druh mísy a svitky si sebou vždy beru, kdybych náhodou něco potřeboval přepravit.“ Vysvětlil Naruto.
Kakashi byl spokojený. Aspoň někdo tu znal způsob, jakým ninja přepravuje své věci.
„kde se dají koupit ty pečetící svitky?“ zeptal se Sasuke. „Nejsem schopen je udělat sám o sobě, takže si je musím koupit.“
„Doporučil bych ‚Jakonatův obchod se shinobi vybavením‘.“ Řekl Kakashi. „Genzo Jakonato je shinobi na penzi a určitě vám poradí, co se vám bude hodit. Jeho zboží je vysoké kvality a také rozumně oceněné.“
Sasuke si to zapamatoval. Příště se lépe připraví.
„Ale není Jakonato dražší než ostatní, například obchody pro civilisty?“ zeptala se Sakura. Přece jen, její strýček měl obchod, který prodával shinobi zboží.
„Ne, víš.. u civilních prodejců je problém ten, že devadesát pět procent jejich zboží je nízké kvality, protože jen napodobují způsob výroby kvalitních výrobků. Pro zbraně potřebuješ speciální slitinu oceli, která je jedna pro shuriken a jiná pro kunai tak, aby se ihned nerozbila při prvním nárazu. U mečů je to ještě důležitější. Pro Akademii to vystačí, ale jakmile se dostaneš do potyčky, tak ti kvalitní výrobek zachrání život. Co by se asi stalo, kdyby výbušný lístek nefungoval, nebo byl slabý? V nejlepším mineš, v tom horším přijdeš o život. To je důvod, proč Hokage-sama má Mistra pečetí, který zásobuje shinobi obchody kvalitními pečetěmi.“ Vysvětlil Kakashi.
Sasuke si v duchu poznamenal, že musí Jakonatův obchod navštívit. Sakura se mračila. Netušila, že v obchodech může být až takový rozdíl. Naruto byl zticha. Přece jen byl tou osobou, která pečetě vyráběla.
„Na Akademii jsme se o Fuuinjutsu moc neučili. Pokud jsou tak užitečné, proč se nevyučují už na Akademii?“ zeptala se Sakura.
„Protože je to velmi složité umění, které vyžaduje hodně studií. Praví mistři jsou velmi vzácní. V tuto dobu má Konoha jen jednoho uznaného Mistra Pečetí, a to je Sannin Jiraiya. Další byl Yondaime Hokage. V tuto chvíli je ve vesnici možná šest Expertů Pečetí, ale ti nejsou ani zdaleka blízko k úrovni Mistra pečetí. Já jsem jeden z nich. OD Mého senseie jsem se o pečetích naučil mnoho.“
„Kdo byl váš sensei, Kakashi-sensei?“ zeptala se Sakura.
„Namikaze Minato, Yondaime Hokage.“ Zazněla odpověď.
Sakura byla hodně překvapená. Její sensei byl trénován samotným Yondaime Hokage. Sasuke byl velmi spokojený. Hodně věcí mu začalo nahrávat. Mít jako senseie studenta Legendárního Yondaimeho by znamenalo, že by se s Kakashiho pomocí mohl dostat na úroveň potřebnou k zabití Itachiho. Naruto se jen usmál. Způsob, jakým formuloval svou odpověď, znamenal, že ve vesnici by mohlo být více Mistrů, kteří jen nešli napovrch. Naruto musel počkat, než se ze svých cest vrátí Jirayia, aby jej v oblasti Fuuinjutsu mohl ohodnotit. Také s ním chtěl probrat několik náčrtů pečetí, které měl na mysli. Hokage mu také řekl, že by Jiraiya mohl přijít někdy za měsíc.
„Tak, teď, když jsme si všechno ujasnili, můžete si své jídlo připravit. Každý ninja musí znát způsob, jakým svléct z kůže zvíře, a jak vyvrhnout rybu. Vím, že ty už to znáš Naruto. Sasuke, Sakuro, už to některý z vás dělal?“ zeptal se Kakashi.
„Ne, ale několikrát jsem viděl, jak Máma vykuchala rybu. Mohlo mi být tak šest.“ Řekl Sasuke a zesmutněl, když zmínil svou matku. Chyběla mu.
Sakura zakroutila hlavou. Nelíbilo se jí to, a bylo by odporné, kdyby to musela dělat.
„Naruto, můžeš mi věnovat slepici na ukázku?“ zeptal se Kakashi.
„Samozřejmě.“ Řekl Naruto a podal Kakashimu mrtvého ptáka.
„Zaprvé, musíte oškubat peří. Pokud chcete prodat peří nebo nějakou kůži, musíte si dávat pozor, abyste je co nejméně poškodili. Zbavit se krve z peří není zrovna jednoduché. Pak necháme zvíře vykrvácet. Uříznete hlavu a zbytek těla otočíte vzhůru nohama. To zabere nějaký čas. U zvířat nejprve svlečete kůži a pak se zbavíte krve.“ Kakashi v rychlosti, kterou nasbíral za léta opakování. Rychle oškubal peří a pak odříznul hlavu. Zbytek pověsil na větev.
„U ryby, je to trochu jiné. Co si z postupu pamatuješ Sasuke?“ zeptal se Kakashi.
„No… nejprve rybu zespoda naříznu, pak vyjmu vnitřnosti a pak záleží na způsobu, jakým chci maso připravit. V těchto podmínkách rybu nabodnul na větev a pomalu opékal nad ohněm.“
„Asi tak. Zkus to s jednou z ryb.“
Sasuke vzal jednu z ryb, zespoda nařízl kunaiem, zbavil se vnitřností, podíval se, jestli něco nepřehlédl a pak ji podal Kakashimu. Ten se jen pod maskou usmál.
„Skvělá práce Sasuke. Vadilo by ti, kdybys jednu rybu dal Sakuře aby se to také naučila? Myslím, že králíky a ptáky necháme Narutovi, který to udělá rychle. Hádám, že chce kůže prodat.“ Sasuke i Naruto kývli.
Sakura se podívala na rybu. Bojovala sama se sebou. Její vnitřní já na ni křičelo, že pokud nedokáže vykuchat ani rybu, tak na Sasukeho může zapomenout. Sakura pomalu vytáhla kunai a pokusila se imitovat Sasukeho. Sakura znechuceně chytila vnitřnosti do rukou. Dáma by rozhodně neměla dělat takovéhle věci. Ale přesto to udělala, aby na svého Sasukeho udělala dojem.
Naruto mezitím zkušeně stáhl králíky, oškubal bažanty a všechny nechal vykrvácet. Jakmile byla krev pryč, tak zvířata vyvrhl. Pak shromáždil vnitřnosti a nechal jednoho Kage Bunshin, aby je odnesl pryč.
„Co to s vnitřnostmi děláš?“ zeptala se Sakura, která byla ještě pořád znechucená z toho, že se musela dotýkat rybích vnitřností.
„Nechal jsem je odnést dost daleko na to, aby nás objevil nějaký predátor. Je to spíš zvyk. Naučil jsem se to poté, co se mi u ohně objevilo několik lišek po mém prvním honu na králíky. Ztratil jsem jednoho králíka a taktak jsem si udržel i druhého.“ Odpověděl. Naruto zrovna krájel králíky na menší díly, které vkládal do krabiček, které zavřel. S Bažanty naložil stejně. Poslední králík se dostal nad oheň. „Chcete to kuře Kakashi-sensei?“ zeptal se pak Naruto.
„Pokud ti to nevadí. Aspoň nemusím jít lovit.“ Řekl líně Kakashi.
„Tady. Mám toho dost.“
Kakashi mu poděkoval a připravil kuře k opečení. Sasuke se rozhodl, že dá Sakuře druhou rybu. Jemu stačily zbylé čtyři, a když je nemohl kam schovat, tak mu to ani nevadilo. Kakashi je nechal založit ohně. Když některý z nich udělal nějakou chybu, tak je opravil, ale i tak byl zaneprázdněn vlastním ohýnkem.
„Jak lze nejlépe založit oheň v oblastech, kde není zrovna dobré na sebe upozorňovat?“ zeptal se Kakashi.
„Slabé Katon jutsu.“ Řekl Naruto.
„Správně. Proč by jutsu jako Sasukeho Velká Ohnivá Koule spíše uškodilo?“
„Protože je to příliš viditelné a příliš horké. Ikdyž v takzvané bezpečné oblasti by se měl ninja snažit skrýt. Pokud je technika příliš horká, tak se dřevo spálí až moc rychle a nezbyde mi čas na to, aby se jídlo dobře opeklo. V oblasti Konohy to není problém, ale u třeba u Suny by to bylo plýtvání zásobami.“ Řekl Sasuke.
„Vskutku. Existuje jutsu, na které ani nepotřebujete mít elementární náklonnost ke Katonu. Bylo vytvořeno přesně k těmto situacím. V boji vám moc nepomůže. Tam potřebujete silnější jutsu. Složte ruce do pečetě Tygra a vyzkoušejte si to. Pokud se vám to do půl hodiny nepovede, tak se o zapálení postarám já.“ Odpověděl Kakashi.
Sasuke a Naruto s jutsu neměli žádný problém. Sasuke s Katon jutsu měl zkušenosti a tohle jednoduché jutsu pro něj bylo něco jako jednohubka. Naruto na druhou stranu tohle justu používal už roky. Sakura potřebovala několik pokusů, ale pak se jí to také podařilo.
„Skvělá práce všichni. Teď se můžete připravit k přípravě jídel. Snažte se co nejlépe využít shromážděných zásob. Už je doba, která by byla se dala označit jako brzký oběd. Ale pamatujte, že o půl jedné máme setkání s Týmem 10 na jejich tréninkové oblasti.“ Připomněl Kakashi.
Všichni se pustili do přípravy jídel. Po asi půl hodině byly ryby hotové. Narutův králík a Kakashiho kuře potřebovaly trochu déle. Sakura nařezala houby na plátky a také je opekla. Vejce pohřbili blízko ohně do země, protože nevěděla, jak jinak je připravit. Oříšky a lesní jahody se daly sníst tak jak byly. Stejně platilo pro jablka a švestky.
Sasukemu stačilo jen opéci ryby, které vypadaly vedle znetvořené Sakuřiny práce jako mistrovské dílo. Sasuke pak ovoce snědl tak, jak bylo. Naruto zabalil dvě jablka a nějaké houby do hliníkové fólie a vložil je do žáru ohně. Králíky naolejoval směsí oleje a několika bylinek a hub. Už takhle kempoval několik let a věděl, co dobře chutná. Často se ujišťoval, že králíci nebyli na suchu moc dlouho.
Když bylo všechno opečeno, vzal králíky z ohně a vytáhl své jablka z ohně. Pro tuhle příležitost měl zapečetěn ocelový hák. Zanedlouho už všichni členové Týmu 7 obědvali.
Chyb v gramatice si raději nevšímejte
Uvidím jak bude čas, ale s dalším dílem se pravděpodobně zdržím. Buď jej nahraji až někdy okolo středy, nebo počkám až do pondělí 24.6.
super ties sa my pacil tento diel, uplne suhlasim s ostatnymi komentmi .... 5/5 uz aby boldalsi diel...
Jsem moc ráda, žes přeložil další. Je fajn sledovat Narutův vývoj z úplně jiné stránky Ještě jednou díky!
Ach ten sentiment...
Skvělé jako vždy. Mám ráda takovéhle tréninky a popisy přežití. Rozhodně se těším na zápas s Týmem 10.
Těším se na tvůj další překlad.
-Saphira
Zdravim,
omlouvám se, že sem se pár týdnů neozval, ale řeším teď docela velký problém ve svém životě a bohužel nezáleží úplně na mně, jak to nakonec dopadne. To už záleží na našich "slavných" soudech, ale zpět k povídce.
Těší mě, že se ti zatím daří to sem házet relativně rychle, i když už to bude čím dál těžší a hlavně udržet si počáteční nadšení. Ale za ten požitek v češtině to opravdu stojí. Tenhle perfektní překlad téhle povídky mi dokáže hned prozářit den. Akorát je mi líto, že v mé rodině a ani z přátel nikdo mou vášeň nesdílí, takže se nemůžu o svojí radost podělit. Jak se říká, sdílený smutek je poloviční a sdílená radost dvojnásobná. Teď jsem objevil povídku, která byla námětem téhle povídky. Tak si jdu procvičit angličtinu, tahle noc nebude krátká. Jinak držim palce do dalších perfektních překladů a i do osobního života a ve škole. Teda jestli si to dobře pamatuju a ještě studuješ. Tak já se teda loučim a jdu přidat hvězdičky a hodit si to do oblíbenejch...
Teď jsem zjistil, že povídka, která sloužila jako námět této povídce, tak byla napsaná podle jedné další povídky. To už je pěkný řeťezec.
A jinak nechápu, jak někdo tomu mohl dát pouze 4 hvězdičky, to je barbarství.
Nádhera, už se těším na další díl.