manga_preview
Boruto TBV 09

Slovíčka 2. část: Barvy

Tak zde přináším další část nákladu slovíček. Tentokrát to budou...

Barvy

Všechno jsou to podstatá jména a musí se pojit s no の.
akairono - červená 赤色の (doslova přeloženo červená barva)
midoriirono - zelená 緑色の
kiirono - žlutá 黄色の
buruuno, aoirono - modrá ブルーの 青色の
chairono - hnědá 茶色の
haiirono - šedá 灰色の
nezumiirono - myší šedá 鼠色の
orenjino - oranžová オレンジの
beejuno(zní to srandovně Smiling) - béžová ベージュの
murasakiirono - fialová 紫色の
pinkuno - růžová ピンクの
shirono - bílá 白の
kurono- černá 黒の
kinirono - zlatá 金色の
ginirono - stříbrná 銀色の



akaru - světlá 明る
kura - tmavá くら
karaa - barevný カラー
iro no aoi - bezbarvý 色 の あおい


Pouze ty se dají použít jako časovatelná příd. jména.
akai - červená 赤い
kiiroi - žlutá 黄色い
aoi - modrá 青い
chairoi - hnědá 茶色い
shiroi - bílá 白い
kuroi- černá 黒い

4.852715
Průměr: 4.9 (129 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele nyanpire
Vložil nyanpire, Út, 2012-07-31 16:16 | Ninja už: 4290 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

nevím jestli jsem to pochopila.. ty podstatný jména který se mají spojovat s no. třeba akairono . když už je ve slově no tak už se dá říct třeba akairono tatsu ? nebo se má teda říct akairono no tatsu?

Obrázek uživatele Calime Istima Wilin
Vložil Calime Istima Wilin, Út, 2012-07-31 17:05 | Ninja už: 5691 dní, Příspěvků: 2029 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prasatkova sekretarka, Recepční v lázních

Právě přidáním partikule NO se těchto slov stávají přídavná jména, stačí tedy jen jedno =)

Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.

>(=^.^=)><(^..^)<

Obrázek uživatele nyanpire
Vložil nyanpire, Út, 2012-07-31 17:58 | Ninja už: 4290 dní, Příspěvků: 2 | Autor je: Prostý občan

díky za odpověď =)

Obrázek uživatele NUMC14
Vložil NUMC14, Ne, 2011-12-25 00:17 | Ninja už: 4919 dní, Příspěvků: 36 | Autor je: Pěstitel rýže

niesu v prvych troch chyby v pisani znakov? nema to byt takto? -
akairono - červená -赤い色の
midoriirono - zelená  -緑い色の
kiirono - žlutá  -黄い色の

Image and video hosting by TinyPic
My authentic japanese name is 石丸 Ishimaru (round stone) 一真 Kazuma (one reality).

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/skirllex-bee-gif.gif

Obrázek uživatele Calime Istima Wilin
Vložil Calime Istima Wilin, Ne, 2011-12-25 01:07 | Ninja už: 5691 dní, Příspěvků: 2029 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prasatkova sekretarka, Recepční v lázních

Nejsou, máš tam navíc "i" =) aka - 赤, iro - 色, no - の atd.

Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.

>(=^.^=)><(^..^)<

Obrázek uživatele NUMC14
Vložil NUMC14, Ne, 2011-12-25 17:31 | Ninja už: 4919 dní, Příspěvků: 36 | Autor je: Pěstitel rýže

aha Smiling dik. len ma to trosku zmiatlo ked som si to dal precitat v googli ale aj google sa myli ako vidim Laughing out loud

Image and video hosting by TinyPic
My authentic japanese name is 石丸 Ishimaru (round stone) 一真 Kazuma (one reality).

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/skirllex-bee-gif.gif

Obrázek uživatele Matowa Kaisana
Vložil Matowa Kaisana, Út, 2011-10-25 20:40 | Ninja už: 4658 dní, Příspěvků: 1 | Autor je: Prostý občan

znak "の" znamená slabiku "no" žejo ? .. jestli jo, ak jsem nepochopila u těch barev béžovou .. na konci tam ta slabika není, přesto je ve znacích "の" .. znamená to i nějakou jinou slabiku ? Předem děkuju za odpověď Smiling

Obrázek uživatele Calime Istima Wilin
Vložil Calime Istima Wilin, Út, 2011-10-25 22:35 | Ninja už: 5691 dní, Příspěvků: 2029 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prasatkova sekretarka, Recepční v lázních

Ne, pouze tam v latince chybí slabika "no" =)

Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.

>(=^.^=)><(^..^)<

Obrázek uživatele Batadan
Vložil Batadan, Čt, 2011-06-09 20:55 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 7 | Autor je: Prostý občan

Zjistil jsem, že zlatá se píše jako きんいろ, ta část んい se asi vyslovuje jinak než normální に, že?

Obrázek uživatele Myth
Vložil Myth, Čt, 2011-06-09 22:37 | Ninja už: 5258 dní, Příspěvků: 120 | Autor je: Prostý občan

Ano, máš pravdu, mezi んい a に je opravdu velký rozdíl. Znak に se čte jako [nʲi], tudíž jako jedna móra, zatímco んい se čte jako [ɴ.i], tudíž jako dvě móry.
Jak píše kolega, jsou to opravdu dvě slova, tedy kin a iro. Nicméně se to čte dohromady, žádné nasazované samohlásky (jako je tomu v češtině), v japonštině nejsou, stejně jako v angličtině. Výslovnost je tudíž čtyřmórové slovo [ki.ɴ.i.ro] / [kĩ.ĩ(ɴ).i.ro] - správná výslovnost je klíčová, v některých případech to může být dost zavádějící. Pro lepší pochopení si asi najdi můj příspěvek o tomhle ze 7. 4. 2011 tady.
Já vím, zpola nepochopitelné bláboly; popravdě je mi jedno, co si z toho vezmeš, ale je to přesná odpověď na tvůj dotaz Smiling

Edit Calime: S dovolením opraveno =)

Obrázek uživatele Batadan
Vložil Batadan, Ne, 2011-06-12 20:57 | Ninja už: 4734 dní, Příspěvků: 7 | Autor je: Prostý občan

Děkuji za odpovědi

Obrázek uživatele Neas
Vložil Neas, Čt, 2011-06-09 21:19 | Ninja už: 5674 dní, Příspěvků: 724 | Autor je: Prostý občan

きんいろ jsou dvě slova. 金 (きん) - zlato, kov a 色 (いろ) - barva. čtení je tedy [kin iro]. další možné čtení stejných znaků 金色 je こんじき (kondžiki) a znamená to totéž.

Obrázek uživatele ichi
Vložil ichi, Čt, 2011-05-19 20:36 | Ninja už: 6130 dní, Příspěvků: 2187 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Jadenovo osobné Icha icha

oranžová může být "daidaiiro" (jakoby pomerančová barva) a růžová je "momoiro" (švestková barva ... xD asi barvoslepý Laughing out loud )


Obrázek uživatele Calime Istima Wilin
Vložil Calime Istima Wilin, Čt, 2011-05-19 20:46 | Ninja už: 5691 dní, Příspěvků: 2029 | Autor je: Editor ve výslužbě, Prasatkova sekretarka, Recepční v lázních

Momo je broskev, švestka je japonsky ume (梅) ;o)
Růžová se řekne pinku (ピンク, z angličtiny) a oranžová překvapivě orenjiiro (オレンジ色).

Mluvit pravdu má neobyčejné výhody.
Člověk si nemusí pamatovat, co kdy řekl.

>(=^.^=)><(^..^)<

Obrázek uživatele ichi
Vložil ichi, Pá, 2011-05-20 22:15 | Ninja už: 6130 dní, Příspěvků: 2187 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Jadenovo osobné Icha icha

To s tou švestkou je překlep, pardon Laughing out loud
A pořád se mi líbí víc ty japonské barvy ^^ daidaiiro a momoiro zní pěkně a je to správně Laughing out loud


Obrázek uživatele Annadol
Vložil Annadol, So, 2010-05-22 17:10 | Ninja už: 5503 dní, Příspěvků: 60 | Autor je: Prostý občan

Ksakru já se scvoknu... neví někdo jak by se řeklo temný?

Obrázek uživatele Neas
Vložil Neas, So, 2010-05-22 22:14 | Ninja už: 5674 dní, Příspěvků: 724 | Autor je: Prostý občan

kurai, což také může znamenat zhruba (jen pro zajímavost xD)

Obrázek uživatele Annadol
Vložil Annadol, Ne, 2010-05-23 09:10 | Ninja už: 5503 dní, Příspěvků: 60 | Autor je: Prostý občan

Díky

Obrázek uživatele Ero-Shine-sama
Vložil Ero-Shine-sama, So, 2010-04-10 13:47 | Ninja už: 5467 dní, Příspěvků: 140 | Autor je: Prostý občan

ale kdyz Byakugan je "bile oko", muze byt "byli" i Byaku? arigatou za odpoved ^^

[URL="http://theotaku.com/quizzes/view/1769/what_akatsuki_member_are_you%3F"][/URL]

Konoha.cz se deli na dve casti- prvni polovina jsou ti co smetak nenavideli, druha ho milovali... Pridej si tohle do podpisu, pokud patris mezi tu druhou cast...

http://147.32.8.168/?q=node/70680

Obrázek uživatele Myth
Vložil Myth, Út, 2010-11-02 22:45 | Ninja už: 5258 dní, Příspěvků: 120 | Autor je: Prostý občan

Byaku je pouze čtení znaku v některých složeninách, samo o sobě ti to jako bílý fungovat nemůže.

Obrázek uživatele Duriel
Vložil Duriel, So, 2009-08-22 19:19 | Ninja už: 5363 dní, Příspěvků: 109 | Autor je: Prostý občan

Prosím prosím, jak se řekne zelený?

Obrázek uživatele Neas
Vložil Neas, Út, 2010-01-05 19:23 | Ninja už: 5674 dní, Příspěvků: 724 | Autor je: Prostý občan

midori みどり

Obrázek uživatele Roušek
Vložil Roušek, So, 2009-06-20 22:07 | Ninja už: 5424 dní, Příspěvků: 23 | Autor je: Prostý občan

aoi je modrá a iro no aoi bezbarvá můžete mi vysvětlit co dělá modrá v bezbarvý?

Obrázek uživatele Aishi Arashi
Vložil Aishi Arashi, Út, 2010-04-06 22:07 | Ninja už: 5164 dní, Příspěvků: 177 | Autor je: Prostý občan

aoi znamená modrý, ale i zelený nebo bledý ... u Japonců je obloha aoi stejnak jako zelená na semaforu ... je možné že v tom bezbarvý to má ten význam bledý ... ale nejsem si tím vůbec, ale vůbec jistá ..Laughing out loudLaughing out loud

"Tehdy jsem ještě nedovedl nic pochopit. Měl jsem ji posuzovat podle jednání, ne podle slov. Obklopovala mě vůní a jasem. Měl jsem pod jejími chabými lstmi vytušit něžnost. Ale byl jsem příliš mladý, abych jí dovedl mít rád."

.

Toto je definitivně účet tří lidí

  • Já - [J]
  • Awy-sama - [A]
  • Mefis - [M]
Obrázek uživatele Rittsu-chan
Vložil Rittsu-chan, Po, 2009-03-30 14:38 | Ninja už: 5806 dní, Příspěvků: 90 | Autor je: Prostý občan

A jen tak cirou nahodou xD...nevite jak se rekne duhova? ja vim je to blba barva ale ja bych tak chtela jeden svuj obrazek popsat(jezis to zni divne Laughing out loud) a jestli se mi ten nazev bude libit tak i ho tak pojmenovat a nikde nemuzu zjistit jak se rekne duhova...existuje to v japonstine vubec? Laughing out loud

Obrázek uživatele Myth
Vložil Myth, Út, 2010-11-02 22:54 | Ninja už: 5258 dní, Příspěvků: 120 | Autor je: Prostý občan

虹色 (nijiiro / nidžiiro) je duhová barva, v adjektivním tvaru by to bylo 虹色の (nijiiro no / nidžiiro no).

Obrázek uživatele lady_anjelik
Vložil lady_anjelik, St, 2008-12-31 17:10 | Ninja už: 5882 dní, Příspěvků: 1764 | Autor je: Prostý občan

Takže s tými poslednými 6 nemusíme dávať NO ?

Real Sasuke (ja som to hovorila vždy xD)

Obrázek uživatele Prasatko
Vložil Prasatko, So, 2009-01-03 10:13 | Ninja už: 6361 dní, Příspěvků: 3457 | Autor je: Admin, Manga tým, Anime tým, Obsluha v Ichiraku

ano, (temer vzdy) kdyz konci prid. jmeno na i, tak se pripojuje k podst. jménu přímo... Akai kuruma, shiroi T-shatsu, kuroi uma...
v tom clanku je to podle me zbytecne slozite. barvy se stejne pouzivaji vetsinou ve verzi s i na konci, misto akairo spis akai...

„Nedělám nic, protože nevím co dřív.“
Můj Instagram: prasatko55

Obrázek uživatele Saiko
Vložil Saiko, Pá, 2009-02-27 16:21 | Ninja už: 5958 dní, Příspěvků: 614 | Autor je: Pěstitel rýže

Dotaz ... Aka, ao,, midori, haiiro atd ... je spatne? není ne ... Shocked dyt driv to tu bylo bez の a ted je to jako psatne? I jinde sem se setkala s pouzitim bez toho の

Obrázek uživatele Prasatko
Vložil Prasatko, So, 2009-02-28 09:54 | Ninja už: 6361 dní, Příspěvků: 3457 | Autor je: Admin, Manga tým, Anime tým, Obsluha v Ichiraku

aka, ao, ... je spravne, ale je to podstatne jmeno "cervena"..., Akai je zase pridavne jmeno. kdyz chceme pouzit tu verzi s podst. jmenem, musime ji pripojit pomoc NO.

„Nedělám nic, protože nevím co dřív.“
Můj Instagram: prasatko55