manga_preview
Boruto TBV 07

Ešte raz, poprosím...

„Ešte raz, poprosím, moja,“ ozve sa silný, mužský hlas a ženská za barom len prikývne. Ani nehľadí, kto to je, dobre ho už pozná. Jeho, aj jeho partičku. Chodievajú k nej už celé roky. Občas sa k nim niekto pridá, prichádza s nimi častejšie, ale potom, už ho nikdy nevidí. Len základ ostáva.
Nepýta sa, čo sa s nimi stalo, nemusí. Sú to ninjovia, shinobi, preto predpokladá, že umreli počas misií, či v niektorej vojne.

Už dávno ju prestali trápiť osudy iných. Kedysi si to pripúšťala, trápila sa pre nich, cítila sa ako matka čakajúca na svoje deti. Až prišla o to, čo milovala nadovšetko, o svoje naozajstné dieťa. A vtedy zatvrdla. Stala sa z nej nekompromisná krčmárka, ktorá sa nebála ani tých najväčších vagabundov a vrahov. Ktorá sa nebála už nikdy o nikoho.
A predsa, niečo v nej ostalo, o čom ani sama nevedela.

„Už sa to nesie!“ Zakričí mu a ide po ďalšiu fľašu saké. Pomalým krokom si to sunie k hlučnému stolu a už z diaľky počúva kúsky rozhovoru.
„Však vieš, aký bývali Minato a Kushina. Ich dieťa je stokrát horšie, bláznivejšie. Vážne, trénovať ho, dá viac ako zabrať. A ty si len chodíš a špehuješ ženské a píšeš...“
„Tie dokonalé knihy, ktoré tak miluješ a kde som ti sľúbil z ďalšej hneď prvý výtlačok?“ Dodáva so smiechom za neho jeho spolusediaci a potľapkáva ho po pleci. „Neboj sa, zvládneš ho. Je to dobrý chlapec, len potrebuje viac starostlivosti.“
„A dovtedy zničí Konohu,“ zašomre si tretí popod nos a potiahne si zo svojej cigarety.

„Tak, tu to máte,“ položí im na stôl fľašu a vezme si tú prázdnu.
„Nože, Umeko, čo nejdeš medzi nás, statných chlapov?“ Oblapí ju známy zvrhlík a posadí na kolená.
Žena na neho fľochne pohľadom, ktorý ho ihneď zmrazí a postaví sa. „Dnes toho nechaj, Jiraiya, dobre?“ Po týchto slovách odíde za bar bez jediného obzretia.
„Zabudol si, čo je za deň? Výročie... Nechaj ju dnes tak.“ Dym, ktorý vyfúkne, ich na malý okamih obklopí a všetkým trom sa na tvárach usadí pochmúrny výraz.
Ale ako sa vzduch prečisťuje, ich tváre sa menia. Starosti musia hodiť za hlavu, tie ich čakajú každý deň, kvôli tomu tam neprišli.

Umeko hodí pohľad na hodiny a sťažka si vzdychne. Ešte dve hodiny ich bude musieť trpieť. Chce byť už na inom mieste. Ale veď..ja som majiteľka, napadne ju zrazu a rozhliadne sa po miestnosti. Nemá na nikoho z nich náladu. Ani na ten podnik.
Nahnevane hodí na bar utierku, o ktorej ani nevie, ako sa jej vlastne dostala do rúk a krčmou sa rozľahne jej hlas: „Dnes zatváram skôr, takže dopiť, a von!“
Takmer všetci na ňu uprú namosúrené pohľady a skoro od každého stola sa ozýva šomranie. Takmer odvšadiaľ. Jeden stôl je ticho. Trojica nemo kuká do pohárov a rýchlo ich vypije. Hneď na to sa zdvihnú a pozrú po ostatných, ktorí sa nejako nemajú k odchodu.
„Nepočuli ste?! Všetci vypadnite!“ Najmladší z trojice sa trochu rozohní.
„Kľud, Kakashi, však oni pôjdu,“ nahodí Jiraiya jeden zo svojich vražedných výrazov a v okamihu je miestnosť prázdna, okrem nich štyroch.
„Ďakujem,“ ozve sa ticho Umeko hľadiac na nich. Akoby to bolo len včera, keď k nej prvý raz prišiel ten starý zvrhlík a potom dotiahol aj tých dvoch, Kakashiho s Asumom. To ešte žil...

Len sa usmejú a odídu. Stará žena zamkne, hodí na seba kabát a ťažkým, znaveným krokom sa vyberie navštíviť svojho syna.
Vietor fúka, na oblohe mraky zastierajú väčšinu hviezd. V kostiach cíti, že sa blíži búrka, v tom sa nikdy nemýli.

Konečne prichádza k tomu veľkému, sivastému kameňu. Prstami prejde po vyrezaných menách, po toľkých rokoch už veľmi dobre vie, kde je vyryté to jeho.
„A ďalší rok je za nami. Všetko to ubieha tak hrozne rýchlo. Neviem, ako dlho to budem ešte zvládať... Sama. Hrozne mi chýbaš, Rokuro. Ani tvoj otec mi nikdy tak neprirástol k srdcu ako ty. Ale to si vždy vedel.“ Uprie pohľad na oblohu a vidiac, že mala pravdu, hádže posledný pohľad na kameň a púšťa sa na cestu domov.
****

„Ešte raz, poprosím, moja,“ ozve sa silný, mužský hlas a ženská za barom len prikývne. Vie, kto to chce, tak rovno berie dve fľaše a kráča k stolu, za ktorým sedia dvaja shinobi. Dvaja. Už je to pár mesiacov, čo s nimi neprišiel ich tretí spoločník. A ani už nikdy nepríde. Ako sa dopočula, zabili ho žoldnieri z Akatsuki.
Položí to pred nich a chce ísť preč, no jeden ju schytí za ruku. Nemusí ani hádať, ktorý to je.
„Heeeej, Umeko, ostaň tu s nami, ty vždy len utekáš hneď tam za pult a nás si nevšímaš,“ Jiraiya sa snaží silou mocou presvedčiť ženu, aby s nimi ostala, ale neúspešne. Len ho plesne po dotieravej ruke a s mierne hraným smiechom sa vracia späť, kde ju už čakajú zákazníci.
„Stále to skúšaš, ale ona sa nedá.“ Rečie s úsmevom Kakashi.
„To hej, je rovnaká ako Tsunade. Až na to, že Umeko ma aspoň tak nezmláti zakaždým,“ Jiraiya sa uškrnie a vleje do seba ďalší kalíštek.
„Tak, tak... Ale v poslednej dobe mlátieva Naruta tak často ako teba. Je vidieť, že za tie dva roky si ho naučil viac než len technikám,“ sivovlasý muž sa už ani nesnaží zakrývať smiech, najmä keď vidí mierne otrávený výraz svojho priateľa.
„Nemôžem za to, že tá ženská tak rýchlo vypení. Bude to mať chlapec ťažké, hlavne aj s tou jej nástupkyňou. Sakura je v niečom ešte horšia... Povedz mi, Kakashi, kde sa tie ženské rodia?“ Veľká biela hlava sa len krúti zo strany na stranu.
„Nuž, to neviem. Ale musíme uznať, že majú čo do seba, obe.“
„Pravdu vravíš, takže si..pripijeme na ne!“ Trochu už zvýšeným hlasom povie Jiraiya a štrngne si s Kakashim. Načo obaja zvedú reč na jeho knihu a onedlho sa od jeho stola ozýva potuteľný smiech.

Staršia žena na nich hľadí a premýšľa, ako sa po tom všetkom môžu ešte smiať. Vidia smrť na každom kroku, zasahuje do ich života neustále a predsa sa zdá, že ich to nikdy výrazne neovplyvní. Sú silnejší než ona. Ale to vie. Je slabá. Nikdy iná nebola a ani už nebude.
Už len umrieť...
****

Čaká... No nepočuje nič. Už je to nejaký ten týždeň, čo tu neboli. Počula nejaké zvesti, ale taľafatkým nikdy nepridáva veľký význam.
Otvoria sa dvere a ona automaticky zdvihne pohľad k nim. Dnu vchádza Kakashi a jej sa na tvári ukazuje mierny úsmev.
No nik ho nenasleduje a jej tvár postupne zamŕza, ako on kráča k baru. Nie k stolu.
Sadne si na barovú stoličku a pozrie Umeko do očí. Tá na nič nečaká a už pred neho postaví fľašu s kalíškom.
„Takže je to pravda?“ Rečie tichým hlasom.
Muž si naleje za jeden, hodí ho do seba a pomaly v ruke obracia prázdny poháričok. „Mhm...“ Prikývne, očami zaborenými niekam do pultu.
„Ach,“ vyjde zo starej ženy. V ten moment, akoby na ňu spadla všetka ťarcha sveta.
Bez slova odíde dozadu, a vyjde von. Pozrie na hviezdy a po lícach jej začnú stekať slzy. Neveriacky sa ich snaží stierať si z tváre, ale neprestávajú, sťaby sa vynorili všetky za celé tie roky potlačovaných emócií.
Tak to vzdáva, hlavu zvráti dozadu a nechá ich plynúť dole. Mysľou sa jej preháňajú všetky tie chvíle, myšlienky na tých ľudí, ktorých spoznala, a ktorí už nežijú. Nikdy by jej nenapadlo, že práve smrť toho starého zvrhlíka v nej vyvolá toto.

Aj ten..prišiel ako veľká voda, bláznivý mladý muž, ktorý bol neuveriteľne silný shinobi a ktorý dokázal okúzliť a zároveň naštvať každého. Aj ju.
„Hádam som ho len nemala rada,“ trochu rozmrzene si odfrfle a zotrie si zvyšky sĺz.
Nechce sa pohnúť. Nemá chuť vrátiť sa dnu a správať sa, akoby sa nič nestalo. Ale vlastne, čo sa vôbec stalo?
Veď len niekto umrel. Nezáleží na tom, či bol skvelý alebo nie. Je preč. Ostali po ňom len knižky.
Hodí pohľadom na okno svojej izby a vie, čo ju čaká po záverečnej. Plná polica jeho kníh. S jeho venovaniami, ktoré jej vždy posielal, hneď po vydaní. Nikdy ich nečítala, ale teraz dostala pocit, že už je čas.

A tak sa len obráti a už so suchou tvárou sa vráti do baru. Predsa len, má svoju prácu ešte, čakajú ju netrpezliví zákazníci a ona si nemôže dovoliť zaháľať a myslieť na zlé veci, ktoré by ju spomalili.
Smrť je tu predsa stále a jedného dňa si príde aj po ňu.
Možno potom stretne tých, ktorých mala tak rada a ktovie, možno tam s nimi aj ostane.
Už navždy.
****

Poznámky: 

Nuž, ja som sa neinšpirovala našou FFkovou súťažou Laughing out loud Aj keď možno vďaka nej na mňa prišla trochu chuť písať, zase raz. Skôr ale malým posedením s dvomi priateľmi predvčerom v krčmičke Laughing out loud Ale až mi prišlo divné, že po takej dlhej dobe mi prišla slina na písanie, pretože mám skôr pocit, že mi všetky nápady z hlavy vyšumeli. Ani toto nie je bohviečo, len taká prkotina, zase raz o živote a smrti Smiling

4.772725
Průměr: 4.8 (22 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, So, 2012-04-14 19:33 | Ninja už: 4681 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Poslední dobou jsem taková necitelná. Se mnou skoro nic nehne.
A proto krom příběhu, mi u povídky záleží nejvíce na tom, jak hluboký pocit ve mně zanechá. A když povídka laděná určitým směrem vyvolá přesně ten pocit, který dle mě měla vyvolat, pak je to umělecké dílo v pravém slova smyslu.
A taková tahle povídka je.
Líbí se mi krčmářčin charakter a to, jak se, přestože o sobě říká, že je slabá, velmi statečně vyrovnala s Jiraiyovou smrtí a zamítla cestu truchlení.
Díky. Byla to skvělá povídka.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Ne, 2012-03-18 19:49 | Ninja už: 4922 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Takový zvláštní smutek je v téhle povídce. A pár strašně silných momentů, kdy se mi opravdu chtělo plakat. (Třeba to výročí.) A všechno je to tak nějak pod povrchem, až se to člověku zaryje pod kůži... je to pravdivé, smutné a málokdy mívám pocit, že autor ví opravdu přesně, o čem mluví; tady ten pocit mám. Umíš psát skvěle, Fňu (což není nic překvapivého, ale chtěla jsem to říct). Smiling Všechna čest.

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele akai
Vložil akai, Po, 2012-03-12 20:40 | Ninja už: 5627 dní, Příspěvků: 1219 | Autor je: Asumův zapalovač

Tato povídka mi připomíná jeden Tallův komentář, kde si "stěžoval", že někteří lidé často používají příliš silné výrazy aniž by jim dali hloubku. No, a u tebe (a v této povídce je to dokonale ukázané) to je tak nějak "naopak". Nemusíš používat ty silný výrazy, ale ty emoce tam přesto (proto?) jsou. Hromada emocí Smiling Ale právě díky tomu, že tam nejsou ty příliš silné výrazy se to čte tak krásně, dokonce dalo by se říct "lehce"... Achjo, raději se to všechno nebudu snažit vysvětlit Smiling A stejně mám takový pocit, že to pochopíš i bez toho vysvětlování Eye-wink
Krásná povídka, fakt Smiling

you wanetd it; chtěla jsi to… tak si sakra nestěžuj!
Tanabata je svátek přání. A tak se ho pokouší najít; třeba i na dně flašky saké.

„What a world we live in, to see such unique idiots…?”

Obrázek uživatele mikisek
Vložil mikisek, Po, 2012-03-12 18:04 | Ninja už: 4400 dní, Příspěvků: 119 | Autor je: Pěstitel rýže

NO JE TO DOCELA PĚKNÉ

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Po, 2012-03-12 20:34 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Ďakujem Laughing out loud


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Ne, 2012-03-11 23:46 | Ninja už: 5876 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Neskrývá v sobě slovo prkotina veselost?
No nic, protože tahle povídka rozhodně veselá není. Vlastně je hodně smutná, deleko smutnější tím, že jen naznačuješ, co se stalo (popřípadě to čtenář ví), než tím co píšeš, ale tak je to dobře.
Má to lehkost, uvěřitelnost, perfektně napsané dialogi. No a věta "To ešte žil..." ve mě zanechala silný dojem. Je to taky důkaz, že jsi jeden z mála autorů ,co umí používat trojtečky.
Mimochodem kdybys soutěžila tak se tahle povídka stala mým favoritem (a nemyslím to auto).

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Po, 2012-03-12 20:31 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Vážne si ma prekvapil, milo Smiling Nemyslela som, že práve tebe to sadne a tvoje slová mi hneď pri čítaní vylúdili úsmev. Takže ďakujem, aj za toho favorita Smiling


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Setsumi
Vložil Setsumi, Ne, 2012-03-11 20:09 | Ninja už: 4742 dní, Příspěvků: 49 | Autor je: Prostý občan

Snažila som sa zadržať slzy ale potom to proste nešlo. Krásna FFka. Ešte žiadna FFka ma nedonútila plakať, tak ako teraz. A že ja mám riadne nervy ale toto... proste dokonalosť a krása. Ani to neviem opísať slovami, proste na to nestačia. Nádhera.

Jeden by čakal, že táto stránka bude aj pridávať k veku roky~ *už päť rokov mala 15*
Čo môžeš urobiť dnes odlož na pozajtra a zajtra máš volno (pozajtra sprav to isté).
Science is not about ,,Why?". Science is about ,,Why not?".
Väčšina múdrych myšlienok sa stratí cestou k činu.
Všetko má svoj koniec... a Vianoce tiež... T.T
Jeden hlupák skomplikuje vec natoľko, že si s ňou neporadí tisíc múdrych.

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Po, 2012-03-12 20:34 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Niektoré slzy sú dobré Smiling Ďakujem za milý komentár Smiling


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, So, 2012-03-10 22:21 | Ninja už: 5902 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

Yamatí to dobře zhodnotila... Takové jednoduché, a přitom pěkné. Děj plyne jako voda, a člověk jen čte a čte usmívá se, a potom má najednu slzy na krajíčku. Jako mě už dlouho nerzobrečela manga ani anime, tak tobě se to, moja, povedlo. A já jsem ráda.

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Ne, 2012-03-11 09:25 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Uch, tak to ma naozaj teší, že sa mi to pošťastilo Smiling A ešte viac, že si neplakala z hrôzy ale z niečoho iného Smiling ^^
Takže ďakujem, hAni Smiling


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Pá, 2012-03-09 14:59 | Ninja už: 5889 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Ozaj veľmi podarená prkotinka, Sorinka...

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, So, 2012-03-10 09:29 | Ninja už: 6007 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Keď si to myslíš, tak som naozaj rada, Yamatí Smiling Ďakujem ^^


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, So, 2012-03-10 14:15 | Ninja už: 5889 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Mohla bych ti tady rozepsat sáhodlouhé pojednání o tom, co se mi líbilo a proč, jak mají někteří komentátoři v oblibě, ale já si myslím, že víš, co a proč se mi líbí - píšeš o "obyčejných" věcech, se kterými se setkává každý z nás v reálu, v knihách i filmech... o přátelství, o všednostech, o dvou protipólech, životě a smrti... a psát o zdánlivě všedních věcech umíš moc dobře. Stejně jako o těch neobyčejných. Prostě psát umíš Smiling

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!