manga_preview
Boruto TBV 10

Jeho bůh se vznáší nad pouští

Stará pověst, kterou ti vyprávěli jako malému. A ty jsi poslouchal bez jediného hlesnutí.

Před dávnými dobami vznášel se nad Pouští bůh a byl to bůh strašlivý. Vládl vichrům rvoucím maso z kostí. Vládl škorpionům,jež jediným bodnutím zabíjí. Vládl žhavému slunci, jež nelítostně spaluje vše živé. Vládl puchu mrtvol a vládl mouchám. Vládl nemocím a vládl dravcům.
Byl to bůh smrti a byl to bůh strašlivý.
Jeho síla rostla spolu se sluncem stoupajícím po obloze. A když slunce zapadalo, bůh slábl. Za soumraku, kdy nebe nekrášlil ani měsíc ani slunce, bůh smrti umíral, žalostný a osamělý. A sotva se zjevil měsíc a hvězdy na nebeské klenbě, nabyl bůh opět své moci a plenil nespoután.
Přestože přinášel světu utrpení a nezměrnou bolest, nenašel se mezi lidmi nikdo, kdo by využil té jediné slabé chvíle, kdy byla smrt smrtelnou. Dál lidé umírali a spolu s lidmi umírala zvěř a umíraly rostliny. Vše krásné opouštělo svět v hrozivé agonii. Vše pomíjelo a pomíjí dodnes. Nic netrvá.
Ptáš se, Kankuro, proč nikdo nenašel odvahu zbavit svět té příšery?
Bůh je bůh a bohu náleží úcta. Kdybychom neznali smrt, neznali bychom život. Bůh smrti je cenou, kterou platíme za svou existenci. Připomíná nám, jak vzácný je to dar.
Kdyby nebylo smrti, nebylo by života. Vše se točí v kruhu mrtvol a živých, jedno slouží druhému. Jíme mrtvá těla rostlin a zvířat. Až náš čas vyprší a my zemřeme, z našich zetlených těl se bude živit skrze kořeny tráva. Trávu sežere ovce a ovci porazí člověk a sní. Kruh se uzavře.
Proto lidé vždy o soumraku křísili smrt smrtí. Vybrali někoho ze svých řad a přivedli ho k polomrtvému božstvu a nabídli ho jako oběť. Bůh pokaždé přijal a masem oběti doplnil své síly. I pozvedl se Shinigami k nebesům a nadešla noc.
Bůh zabíjel dál.

Nadešel soumrak
.

Gaara v mých očích sedí na trůnu nejvyšším. Je to bůh smrti. Zobrazovali jej vždy jako vychrtlého starce, v mých představách měl však Shinigami podobu desetiletého dítěte s vlasy rudými jako čerstvě prolitá krev. Ó, Gaaro!
Bůh je bůh a bohu náleží úcta.
Boha nesmíte zabít!
Padá soumrak. Žádný měsíc a žádné hvězdy. Můj bůh umírá a ani o tom neví.
„Jsi jeden z mála, koho si pustí blíž k tělu,“ řekne otec-neotec. Vzdálený a nedosažitelný.
„To protože nejsem pro něj žádná hrozba.“ Kankuro pravdu klidně přizná. Copak se člověk kdy vyrovná božstvu?
„Naopak, Kankuro. Právě že jsi.“

I člověk vybral člověka, aby jím nakrmil boha.

Škorpion naplní pohár jedem a ten předloží svému pánovi jako lék, zatímco k němu pronáší modlitby. Bůh Gaara pozře jed a padne mrtev k zemi. Svět opustí břímě smrti a vše krásné potrvá věčně.
Bůh je bůh.
Bratr je bratr.
Krev je krev.
„Udělám všechno, co budeš chtít, jenom po mně nežádej tohle.“
„Ty odmítáš, Kankuro? Snad jsi oslepl, jinak není možné, abys neviděl, že ta stvůra není tvůj bratr. To, co bys mohl nazývat bratrem, zemřelo společně s tvojí matkou v okamžik, kdy do nich vstoupilo Shukaku.“
„Já to neudělám.“
Plyne čas a syn-nesyn a otec-neotec na sebe zírají skrz nekonečnou propast. Oba mlčí, protože žádná slova nemohou vyjádřit, co hrozného se svíjí v jejich hlavách.
„Uděláš skutečně vše? Uděláš vše, jenom abys nemusel otrávit Gaaru? Dávám ti možnost vzít své slovo zpět, protože netušíš, co znamená slovo vše.“
„Říkám ti znovu, že Gaarovi do pití nic sypat nebudu.“
„Jak myslíš, Kankuro,“ řekne otec-neotec a ta slova zní hrozivě. Ale když Kankurovi podává listinu s ortelem, v jeho očích se mihne kratičký záblesk lítosti, který pohasne, sotva se objeví.
Bůh dostane svou soumračnou oběť, své žrádlo. Žrádlu je pouhých sedm let.

K oltáři vedeš mu beránka.

Oběť je malá a sladká. Přízračný dvojník boha smrti, jemuž Kankuro složí princův život k nohám. Chlapcův hrudník se zvedá a klesá. Princ se zavrtí ve spánku a prsty si vjede do rusých vlasů. Cosi nesmyslně zažvatlá.
Z šera ložnice se vynoří tvář bílá a fialová s očima zastřenýma bázní.
Zaleskne se čepel a pohladí bílé hrdlo sedmiletého zrzečka a to rozkvete rudě jako pouštní růže.
I bůh pozře obětinu a nabude zpět své moci.
Kankuro nožem odřízne nepatrný kousek masa z hrdla a uschová jej ve svém tlumoku.
Než vyjde měsíc, stihne opustit palác.

Propast božského žaludku je nekonečná.

„Jsi spokojený?“ ptá se otec, sotva se Kankuro vrátí z Tsuchi. Chlapec neodpoví. Malý zrzeček se příliš podobal jeho božstvu, než aby byl Kankuro schopen mluvit o jeho konci. O jeho krví zmáčeném prostěradle. O jeho smrtelném zachroptění a němém výkřiku. O pohledu očí vytřeštěných. O bledé kůži a špičaté bradičce. O kousku masa malého prince, který Kankuro schovává v mošně.
Blíží se čas bohoslužby. Kankuro vejde do domu, jež představuje chrám. Svého boha neosloví, protože opovážlivost on trestá krutě.
Odejde do kuchyně a tam připraví pokrm. Pouze Gaara jej smí ochutnat.
Kruh se uzavřel.

Poznámky: 

Tohle vyplodil včera můj chorý mozek při cestě do školy. Původní myšlenka byla úplně jiná - měla to být o tom, jak si Kankuro musí namlouvat, že je v divadle, když kvůli Gaarovi vraždí. Nakonec to dopadlo tak, jak to dopadlo. Vypnula jsem mozek a psala, co mi v tu chvíli přišlo na mysl. Jediné, čím jsem se omezovala, byla počet slov (každá část je buď normální, nebo double nebo triple drabble).
Ps: Nikdy jsem nebyla v psychiatrické léčebně.
Pps: Jo a není to sequel k BP. Kdyby byl, věřte mi, že Kankuro by rozhodně humorem neoplýval.

5
Průměr: 5 (10 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Syrinox
Vložil Syrinox, Ne, 2010-03-21 19:57 | Ninja už: 5376 dní, Příspěvků: 511 | Autor je: Prostý občan

Krása, fakt krása, tohle se na Konoze jen tak nenajde. Moc se mi to líbilo, vážně famózní! Kakashi YES

Obrázek uživatele Aife
Vložil Aife, Ne, 2010-03-21 20:42 | Ninja už: 5511 dní, Příspěvků: 370 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Děkuju ^^

Obrázek uživatele Aife
Vložil Aife, Čt, 2010-03-11 17:25 | Ninja už: 5511 dní, Příspěvků: 370 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Děkuji, děkuji, děkuji vám všem. Jsem ráda, že se vám můj "civilní" styl (tj styl, kterým píšu obvykle, když se zrovna nepachtím s Pískem) líbil.
Mám jen jednu otázečku: pochopili jste všichni, CO uvařil Kankuro Gaarovi? (Předem se omlouvám, jestli z vás dělám debily)

Obrázek uživatele Loupák Anko
Vložil Loupák Anko, St, 2010-03-24 19:47 | Ninja už: 5950 dní, Příspěvků: 1031 | Autor je: Prostý občan

"Kankuro nožem odřízne nepatrný kousek masa z hrdla a uschová jej ve svém tlumoku."
že by, že by?


JE TO TU! Aneb seznam mých FF.

Obrázek uživatele Momo
Vložil Momo, Čt, 2010-03-11 12:56 | Ninja už: 5227 dní, Příspěvků: 22 | Autor je: Prostý občan

super! nikdy jsem nic podbného nečetla. Je to s nádechem morbidnosti, což se mi líbí vždy takže super povídka...

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, St, 2010-03-10 23:10 | Ninja už: 5962 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Je to drsné, ale ne takovým tím nepříjemným levným dojmem.
Má to poetiku, ale není to kýč.
Působí to na člověka, ale ne takovým tím vykonstruovaným způsobem.
PS:To bude ten problém, ty léky co by ti každý den dávali by to tlumily. (asi bych si měl zničit pověst toho co nedělá za žádných okolností smailíky, aby si to nepochopila špatně. Má tu být takový ten usměvavý, jakože to nemyslím ani moc vážně)

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele mestekova
Vložil mestekova, St, 2010-03-10 22:42 | Ninja už: 5390 dní, Příspěvků: 1299 | Autor je: Pěstitel rýže

wow, uplne ma to dostalo... tie myšlienky a ako si to úžasne opísala. Máš môj obdiv Smiling

FF série - pre milovníkov Sasukeho a Gaary :)

FC PRE SABAKU NO TANARIS: http://147.32.8.168/?q=node/107525#new

Obrázek uživatele Loupák Anko
Vložil Loupák Anko, St, 2010-03-10 21:52 | Ninja už: 5950 dní, Příspěvků: 1031 | Autor je: Prostý občan

páni... S takovouhle se za chvilku staneš mojí nejoblíbenější autorkou. Je to skvělé, jedna z mála FF, které jsem v poslední době přečetla s chutí; ona se totiž v podstatě přečetla sama. Nádhera, nevím, co jiného říct...


JE TO TU! Aneb seznam mých FF.

Obrázek uživatele Mina
Vložil Mina, St, 2010-03-10 21:36 | Ninja už: 5278 dní, Příspěvků: 361 | Autor je: Prostý občan

Zajímavý a pěkný. Líbí se mi to.

userbarz.com