manga_preview
Boruto TBV 09

Kvet lásky 1

ino y.jpg

V Konohe to v to ráno absolútne nevyzeralo na krásny a slnečný letný deň, práve naopak. Po celej oblohe viseli sivé mračná, cez ktorých nepreniknuteľnú hradbu nebolo vidno ani malý kúsok blankytu.

Ino zívla, lenivo sa zahrabala späť pod prikrývku a na pár chvíľ sa nechala unášať driemotami. Slnečné lúče, ktoré ju zvyčajne prebúdzali, sa dnes omeškali.
V podvedomí sa jej miešali sny predošlej noci s realitou a práve tá ju prinútila s údesom otvoriť oči.

„Koľko je hodín?" zašepkala sama pre seba a vyskočila z postele k náramkovým hodinkám, položeným na stole. Výsledok dovŕšil jej prebudenie.
Náhlivo si navliekla pracovné oblečenie z predošlého dňa, ktoré bolo iba trochu pokrčené a obula sa. Vzápätí už bežala dolu po schodoch, upravujúc si pri tom vlasy do svojho typického vysokého copu.

Utekala do zadnej časti kvetinárstva, kde mala pripravených zopár nádherných kytíc zo sušených kvetov, po ktoré príde kuriér už za pár minút. Ešte raz si všetko zrovnala, skontrolovala či nič nechýba a bežala odomknúť dvere do kvetinárstva.

Dnes sa biznis rozbiehal pomalšie, a už sa aj sama sebe smiala, ako sa ráno ponáhľala. Otvoriť kvetinárstvo nie je otázka života a smrti. Teraz však záviselo iba na nej. Rodičia odcestovali hľadať nové rastliny a nakupovať semienka a sadenice zvláštnych kvetov. Mali byť preč zo dva mesiace, čo bolo trochu pridlho aj pre Ino, ktorá sa sprvu potešila, že bude mať dom iba pre seba. Prešiel už mesiac a všetka zodpovednosť za obchod ostala na nej.

Konečne, dnešný prvý zákazník rozozvučal zvonček pri dverách.
Bol to Sai. Vyzeral medzi všetkými tými kvetinami trochu stratený. Ino sa musela prinútiť zachovať vážnu tvár.
„Ahoj Sai, môžem ti nejak poradiť?"
„Ahoj, krásavica" nazval ju prezývkou, ktorú jej kedysi dal a ktorá ju zakaždým naplnila sebadôverou.
„Chcel by som zakúpiť jednu červenú ružu." Ino na neho vrhla podozrievavý pohľad. Komu by už len on dával kvet symbolizujúci lásku? Pocítila malý osteň nelogickej žiarlivosti, ktorý cíti každé dievča pri pohľade na pekného chlapca na ceste do vzťahu.
„Mám ju nejak ozdobiť?"
„To nebude potrebné." Ino prikývla. Vybrala ružu s mierne rozvitým púčikom a prešla k pultu, kde ju začala baliť.

V duchu si zatiaľ premietala všetky možné adresátky, no nemohla prísť na to, ktorá by to mohla byť. Sai bol síce pekný, ale správal sa trochu čudne, čo väčšine dievčat prekážalo. Keď sa už zamýšľala nad peknými chlapcami a ich čudným správaním, automaticky jej línia úvah zamierila neželaným smerom.
V duchu sa zháčila, keď si spomenula na svoje nešťastné zaľúbenie sa...

Jednému konkrétnemu chlapovi by zniesla aj modré z neba a on ju bral iba ako príťaž. Nech sa k nej správal akokoľvek hrubo, neustávala v snažení upútať jeho pozornosť. Ak by jej on dal v tom období takúto červenú ružu, bez váhania by ju prijala. Podvedome si vydýchla pri pomyslení, že už nad ňou nemá moc.

Na druhú stranu, možno to len preháňa s premýšľaním a on si tú ružu kupuje, aby ju nakreslil.

„Tak prosím, bude to päť ryu." usmiala sa na mĺkveho shinobiho, ktorý bol napriek všetkému potešením pre oči. Snáď do toho znova nespadnem, pomyslela si.

Bez slova jej zaplatil. Keď si bral ružu, vyzeral zamyslene.
„Máš veľmi zle spravený účes. Neupravení zamestnanci sú znakom nedostatočnej pracovnej morálky." povedal bez škrupúľ, čo ju prinútilo neveriacky otvoriť ústa. Nevedela čo skôr, či sa uraziť, ísť upraviť, alebo ho dôrazne napomenúť. Po príjemnom pozdrave ju šokoval, navyše urazil jej profesionalitu.
Uvedomila si však, že výbuchom by mu iba potvrdila toto absurdné obvinenie a tým vrhla zlé svetlo aj na kvetinárstvo. Navyše, ako ho poznala, aj toto si niekde iba prečítal. S vypätím vôle to prekusla a poďakovala za upozornenie. Rýchlo si upravila vlasy, zatiaľ čo na ňu hľadel.

„Lepšie?"
„Trochu lepšie." povedal. Otočil sa a odchádzal k dverám, zatiaľ čo sa svetlovlasá kunoichi frustrovane chytila za čelo.
„Ino-san."
„Áno, Sai?" rýchlo sa narovnala a ruku pripažila k telu.
„Moja predošlá poznámka bola nevhodná, hoci pravdivá, ale bola to aj skúška. Potrebujem tvoju pomoc a ty si ma ako jediné dievča neudrela, čo značí, že máš vyššiu úroveň sebakontroly."
Ino vybuchla do smiechu.
„To mi chceš povedať, že ťa udrela ešte aj Hinata?"
„Nie, keď som ju skúšal, bol pri nej aj Naruto a udrel ma on." Ino sa znova rozosmiala.
„A s čím to chceš vlastne pomôcť?" spýtala sa ho, keď sa ako-tak upokojila.
„Iste si si všimla, že mám problém s nuansami správania vyskytujúcimi sa v medziľudských vzťahoch. Moje úprimné a logické reakcie sa doteraz preukázali ako málo účinné."
„Nehovor."
„Nuž, je to tak. Nauč ma ako chápať správanie ľudí a ako sa primerane zachovať v istých situáciách. Snažil som sa žiadať o pomoc mužov, ktorí lepšie chápu podstatu môjho bytia, keďže zdieľame pohlavie, no po istých skúsenostiach som zistil, že sa vo vzťahoch neorientujú tak dobre, ako ženy." povedal s typickým úsmevom, no keď mu pozrela do očí, zdalo sa jej, že sa v nich zračí niečo nové.

Musí byť veľmi osamelý, pomyslela si. Už sa nesmiala. A musela si priznať, že sa jej zapáčilo, ako hovoril o ženách.

„Dobre Sai, presvedčil si ma. Môžeme to skúsiť zajtra po zatvorení kvetinárstva." povedala a venovala mu povzbudivý úsmev.

---

Na druhý deň na ňu už čakal pred kvetinárstvom.

Včera večer uvažovala nad tým, na čo sa podujala. Ako to bude vyzerať v očiach ostatných? Možno to bude musieť držať v tajnosti, aby sa nezačali šíriť reči. Inokedy by ihneď telefonovala Sakure, aby jej to vmietla do tváre, no rozmyslela si to. Radšej jej o tom nepovedala a sama nad sebou žasla. Sai sa jej síce páčil, ale to bolo zatiaľ všetko. A po skúsenosti so Sasukem vedela, že verejné vyznania a pretriasanie vzťahov rovesníkmi, sú pre dotyčného skôr odpudzujúce. Nechcela ich vzťah, hoc aj kamarátsky, zabiť tým, že sa bude chovať ako stará Ino.

Navyše, vtomto období bolo ich priateľstvo so Sakurou asi v najlepšom stave vôbec a tá sa stále hnevala na Saia za to, že ju nazval škaredou.
Keď už Ino netúžila po Sasukem, stratila sa ich rivalita v milostnom živote a to zapríčinilo väčšie zblíženie. Sakura sa síce stále usilovala o Sasukeho, ale omnoho umiernenejšie. Aj napriek všetkému sa medzi štyroma očami vyhýbali téme Sasuke.

Ino chápala, že keď ho vidí každý deň, je pre jej ružovovlasú kamarátku veľmi ťažké vzdať sa ho. Oveľa ťažšie ako to bolo pre ňu. A hoci chcela, aby sa aj Sakura dokázala odpútať od tej nezdravej náklonnosti, nemohla a nechcela jej kaziť ilúziu, ktorá jej dodávala nádej. Keď si k tomu prirátala aj problémy v ich domácnosti, bola rada, že má Sakura kam upriamovať svoju pozornosť, keď práve nepracuje v nemocnici alebo netrénuje. Dobre si spomínala na ten pocit, keď láska, hoci aj neopätovaná, povznáša dušu.

Napokon, o nič predsa nejde, pomyslela si. Nikto o tom nemusí vedieť. Všetci zbadajú pokrok v Saiovom správaní a to stačí. A ak by ich riešila celá dedina, asi by sa to nepáčilo ani Saiovi. Vedela ako rýchlo sa klebety šíria a mnohokrát aj vďaka nej. Tentoraz to bude iné, zaviazala sa.

„Idem sa zatiaľ prezliecť z pracovného, ale poď dnu a môžeš počkať v našej záhrade." povedala a keď vošiel, zamkla obchod.

Keď zhodila mierne zamazanú uniformu a vymenila ju za pohodlné fialové šaty, mimovoľne si skontrolovala účes. Bola trochu nervózna zo svojej roly a dúfala, že na Saia bude mať dostatok trpezlivosti a dokáže mu pomôcť.

Vyšla do záhrady, kde pri levanduľovom kríku čupel Sai a žmolil drobné kvietky.
„Ahoj," povedal, keď si všimol jej prítomnosť.
„Páči sa ti tá vôňa?" opýtala sa.
„Je veľmi výrazná, ale áno." Usmiala sa. Narovnal sa a pristúpil k nej trochu príliš blízko na jej vkus. Keďže jej dnes nič prudko úprimné nepovedal, na líca jej sadol ľahký rumenec. Musí byť taký pekný?
„Si pripravený na zmenu?"
„Som."

Spolu sa utiahli do tieňa veľkého ginka, ktoré rástlo uprostred záhrady.
„Ešte než začneme, rada by som ťa požiadala, aby sme to, že ti pomáham, nikde nerozprávali. Stretávať sa budeme tu v našej záhrade. Verím, že pre teba nebude problém dostať sa sem nepozorovane."
„To nie. Prečo o tom však nemám nikomu povedať?"
„No..." svojou otázkou ju dostal do rozpakov. „Nechcela by som, aby si ľudia mysleli, že spolu niečo máme a klebetili."
„Čo niečo?"
„No, ľúbostný vzťah." zapýrila sa nevoľky.
„Toho sa nemusíš sa báť. Ja k tebe také niečo necítim." Ani si to neuvedomil, ale dotkol sa jej. Vedela že to tak nie je, ale počuť to takto priamo zabolelo. Nuž dobre, aspoň ma táto jeho úprimná stránka udrží pri realite, pomyslela si.
„Viem, ale ľudia ti nemusia veriť." Sai už otváral ústa, ale radšej ho prerušila. Nechcela sa dozvedieť viac o tom, ako k nej nič necíti.
„Prvá vec čo ťa naučím, je - nechaj si svoje myšlienky pre seba, kým ťa o názor nepožiada niekto iný. Obzvlášť ak sa to týka výzoru." rukami si dôrazne uhladila sukňu, spomínajúc si na dnešné ráno a aj na Sakuru.
„Nechcel som hovoriť o tvojom výzore." zahanbil ju opäť. Bude sa musieť zbaviť tejto predpojatosti, že zakaždým tresne niečo nevhodné. Veď čo také povedal? Nič, iba pravdu.
„A o čom?"
„Chcel som povedať, že budem rešpektovať tvoje želanie, krásavica." povedal a usmial sa.
„Ďakujem, Sai."
Vedela, že sa snaží prekonať akési bariéry, vo svojom vnútri aj medzi nimi, a to si cenila. V duchu sa jeho nenápadnému žartu zasmiala.

Chvíľku mlčali. Ino si v hlave formulovala monológ na tému zdvorilosti a Sai nad niečím uvažoval. Po chvíli sa ozval:
„Ľudia sa správajú nelogicky."
„To máš pravdu." zasmiala sa.

---

Ich stretnutia pokračovali už dva týždne, vždy s odstupom dvoch dní. Väčšinou jej Sai predostrel nejaký problém, na ktorý narazil pri komunikácii s ľuďmi a ona mu potom poskytla radu. Rozprávali sa aj o iných veciach a ona ho viac spoznávala.

Ino sa na stretnutia naučila tešiť, pretože Sai už vykazoval značné pokroky. Stále v jeho prejave prevažovala úprimnosť, dokázal ju však zaobaliť do prijateľnej dávky zdvorilosti. Na tretí týždeň, počas prípravy a prezliekania na ďalšie stretnutie sa pristihla, že siaha po šatách, ktoré raz Sakura označila ako „slúžiace na oblbnutie muža, že z teba bude dobrá a poslušná, pôvabná, domáca žienka". Boli biele s drobnými fialovými kvietkami a dlhšou sukňou.

Chvíľu stála pred zrkadlom so šatami v rukách, akoby bojovala sama so sebou. No po chvíľke iba mykla plecom. Je krásny letný deň, ale trochu sparný. Dlhé, padavé šaty zachytávajú vzduch a ochladia ju. Dôvod, pre ktorý si rozpustila vlasy už však hlbšie neskúmala.

Keď vošla do záhrady, našla ho, klasicky, pri levanduli. Stál a so zatvorenými očami vdychoval výraznú vôňu, ktorú slnko a vánok roznášali po okolí.
Pozdravila ho a keď k nej pristúpil, aby sa spolu presunuli na trávnik pod ginko, opäť si uvedomila, že pri nej stojí príliš blízko. Doteraz ju to trochu vyrušovalo, no v tejto chvíli ju isté poznanie ovalilo po hlave. Páčilo sa jej to. Až priveľmi. Keď stáli na trávniku, sama to nadhodila ako súčasť účelu ich stretnutí.

„Dnes by sme mali prebrať osobný priestor. Vždy, keď prídeš na záhradu a prechádzame pod ginko, si v mojom osobnom priestore. Nevedela som či si to uvedomuješ, ale pre každý prípad si na to skús dávať pozor."
„Takže ak to správne chápem, chceš, aby som od teba stál ďalej?" uhla pohľadom.
„Každý má iný rozsah, niekto menší a niekto väčší." vyhla sa otázke.
„Chápem. Pokúsim sa nezasahovať do tvojho." povedal. Ino to zrazu bolo ľúto.
„To je v poriadku, Sai, neprekáža mi to. Ale mohol by si s tým mať problémy u niekoho iného." usmiala sa, aj napriek tomu, že sa jej to opäť nevdojak dotklo.
„Môj osobný priestor je teda menší."
„Podľa všetkého áno. Na prvý pohľad by som to netipovala."

Obaja chvíľu mlčali. Často mlčali. Ino to, na vlastné počudovanie, vyhovovalo. Väčšinou sa v tichu necítila pohodlne a zaháňala ho aj za cenu toho, že sa strápni. Tieto úvahy prerušil Sai.

„Viem, že to pre teba možno bude nepríjemné, ale chcel by som ťa požiadať o láskavosť. Rád by som zistil, kam až siaha môj osobný priestor. Pomohla by si mi? Doteraz som k tomu nemal príležitosť, pretože som nikdy nebol pri nikom dostatočne blízko." povedal. Ino takmer vyhŕkli slzy do očí. Prikývla, aby ju nezradil hlas.

Postavili sa od seba na pár krokov.

„Keď budeš mať pocit, že je ti to nepríjemné, povedz." Vánok Ino trochu nadniesol sukňu, na čo zvýskla, pridržala si ju a vzápätí sa zasmiala. Na počudovanie sa Sai, ktorý takmer nikdy nevyjadroval tvárou emócie, usmieval. Nie tým svojím falošným úsmevom. Tento bol úprimný.

Vo vzduchu sa vznášala vôňa levandule a v popoludňajšom tichu vibroval zvuk cikád. Ino sa pomaly blížila k Saiovi s úsmevom, ktorý vyvolala táto situácia. Ako obyčajne, hľadel jej do očí. Vzdialenosť medzi nimi sa zmenšovala. Bola od neho už len na na krok a on stále mlčal.
Skrátila diaľku medzi nimi o polovicu.

„Je to zatiaľ v poriadku?" spýtala sa ticho. Prikývol. Prekonala ďalších pár centimetrov.
„A teraz?"
„Je to v poriadku." povedal hlasom, ktorý takto zblízka znel akosi chrapľavejšie. Nevedela si vysvetliť prečo to tak je, ale dych, ktorý mu pri tých slovách vyšiel z pier, mu voňal sladko.

Očami už neskúmal tie jej, namiesto toho sa jej zadíval na ústa. Uvedomovala si, že sa takmer dotýkajú hruďami. Tentoraz sa k nej priblížil on a znova sa mu na perách rozhostil ten nádherný úsmev.
Vedela, že teraz už nemá inú možnosť, než...

V dome sa rozdrnčal zvonček a Ino, vytrhnutá z tohto nežného momentu, takmer podskočila a otočila hlavu za zdrojom zvuku. Už len cítila, ako jej Sai vydýchol do vlasov a s ospravedlnením sa rozbehla k dverám, pretože ktosi bez milosti útočil na zvonček.

„Sakura!" skríkla, keď zbadala svoju najlepšiu priateľku. „Čo tu robíš?"
„Jak, čo tu robím?" vystrúhala nechápavú grimasu. „Dnes máme dámsku jazdu s Hinatou a Tenten, zabudla si?" pretisla sa popri nej dnu.
„Prišla som ťa vyzdvihnúť. A súrne potrebujem na záchod, prepáč!" skríkla, bežiac do kúpeľne. Ino si zhlboka povzdychla. Dnešné stretnutie so Saiom jej z hlavy vymazalo čokoľvek iné.

Vybehla po schodoch do izby, aby sa prezliekla do niečoho vhodnejšieho na dámsku jazdu. Z okna vrhla pohľad do záhrady. Ako očakávala, Sai sa kamsi vyparil.

Kým ešte bola v svojich pôvabných šatách, zakrútila sa pred zrkadlom s radostným pocitom v duši.

Poznámky: 

Vlna nostalgie ma vyplavila na Konohe a ja niežeby som vydala nový diel tej série, čo píšem už niekoľko rokov, ale rozbehnem ešte jednu minisériu. Prečo si to robím? Laughing out loud

Každopádne, má to byť taká oddychovka o páre, ktorý sa mi vždy páčil, ale ktorý som na jeho začiatku považovala za nudný a fádny. Nuž, zmena je život a keď som si to hlbšie premyslela, zistila som, že taký nežný vzťah mnohokrát tromfne búrlivý.

Nepredpokladám, že táto miniséria bude mať viac ako 2 diely, ale vtesnať to všetko do jedného mi nepripadalo dobré.

Budem rada za každé prečítanie a názor. Konštruktívna kritika je vítaná.

V neposlednom rade ďakujem prevádzkovateľom a aj vám ostatným, že tu je skvelá komunita, ku ktorej sa vždy môžem vrátiť, keď je realita príliš ubíjajúca Smiling Mám vás rada. Z lásky

5
Průměr: 5 (4 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Pá, 2020-05-01 21:09 | Ninja už: 2685 dní, Příspěvků: 3012 | Autor je: Metař Gaarova písku

Jump! veľmi sa teším, že "vlna nostalgie" ťa zakčnila aj v písaní i kreslení Jump! Uchiha Luther predo mnou detailne rozobral dielko, tak ja trošku pridám Smiling Ino mám rada a Sai ma uchvacuje svojou priamočiarou neotesanosťou. Ja si tie jeho hlášky a pozorovania užívam Božíííííííííííííííííííí Mnohí ho prirovnávajú k Sasukemu, no tiež mal brata, ktorý sa obetoval, aby mohol žiť a obaja vykašliavali krv (TBC, korona, kto vie?) Sasuke mlčí a leda ak "hn,hn," kdežto Sai to "hn" premení na slová Laughing out loud Ani neviem, koho má Sai za rivala, tuším jediný ho nemá Puzzled Čudné, že práve Ino vybehla len tak halabala a veru sa jej to nevyplatilo (mala si dať rúško) hihihi Pekne si napísala Saiovu sebakritiku pri žiadosti o pomoc od Ino a a rovnako jej vnútorný monológ Kakashi YES Jaaaj, aj ja chcem ísť do záhrady Jamanakových, musí tam byť krásne Wow, tak tohle je vážně krutě hustý!! Veru neviem, čo znamená v reči kvetov levanduľa, keď ju Sai tak vyhľadáva Puzzled No Sakura je riadny "Kazisvět šestý, z Boží vůle král" Laughing out loud Ale aspoň si fajnovo počítame nabudúce a možno sa aj dozvieme, načo bola Saiovi červená ruža Jump! Tak sa, naša milá Katema, čiň, budem sa vytešovať, čo nám vlnky donesú nabudúce Z lásky Ino ti gratuluje!

Obrázek uživatele Katema
Vložil Katema, Ne, 2020-05-17 22:28 | Ninja už: 3815 dní, Příspěvků: 1383 | Autor je: Student Akademie

Tak som sa dostala aj k tvojmu komentáru, Senpai-sama, pokúsim sa mu urbiť česť vhodnou odpoveďou Laughing out loud

Sai je geniálna postava, aj keď často opomínaná a trochu zanedbaná miestami, aspoň taký som mala z toho pocit ja. Ale tak je to holt vedľajšia postava Laughing out loud Mám rada jeho úprimnosť. Sasuke sa ani nepokusa k inym ludom priblizit zatial co Sai sa nsazi, to je pre mna taky hlaVny rozdiel medzi nimi Laughing out loud

do záhrady Yamanaka by som tiež strašne chcela ísť, už len keď si to miesto predstavím, mám lepšiu náladu :3
Levanduľu som vybrala lebo sa mi hodila k Ino a potom keď som čítala naruto wiki že Ino sa rozhodovala ktorým kvetom mu vyzná lásku a levanduľa bola jeden z nich tak som skoro padla na zadok hihihi to tom trafila ani neviem ako, proste. ale uvidíš aký to bude mať význam hihihi

Sakura za to nemôže, to jej mechúr Laughing out loud Laughing out loud

ďakujem senpai-sama strašne moc za krásny komentár a dúfam, že sa ti pokračovanie zapáči tiež Z lásky

Obrázek uživatele Jasmine
Vložil Jasmine, Út, 2020-05-05 00:13 | Ninja už: 1467 dní, Příspěvků: 15 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Dneska jsem četla novelu Sakuřin příběh - láska přinesená jarním vánkem a je tam uvedeno co znamená levandule xD Tak jsem si vzpomněla, na tento komentář i povídku. Levandule - Čekám na tebe Stydím, stydím, stydím!

Obrázek uživatele Senpai-sama
Vložil Senpai-sama, Út, 2020-05-05 15:33 | Ninja už: 2685 dní, Příspěvků: 3012 | Autor je: Metař Gaarova písku

Ďakujem, Jasmine, čítala som skoro všetky novely a veru som zabudla Takový trapas... Nuž je toho akosi moc, mala by som sa obklopiť levanduľou, lebo furt čakám na sľubované lepšie časy hihihi

Obrázek uživatele Katema
Vložil Katema, Ne, 2020-05-17 22:29 | Ninja už: 3815 dní, Příspěvků: 1383 | Autor je: Student Akademie

ozaj a levanduľa znižuje stres, takže to je dobrý näpad obklopiť sa ňou hihihi

Obrázek uživatele Uchiha Luther
Vložil Uchiha Luther, Pá, 2020-05-01 18:24 | Ninja už: 5801 dní, Příspěvků: 157 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ježkovy zraky, to je naprosto úžasné, krásné, a... no a taková romantika! hihihi A to prosím tenhle pár rozhodně nikdy nefiguroval mezi mými "top". Ale po tomhle by skoro mohl!!!

Moc se mi líbil ten styl, jak jsi to napsala, atmosféra perfektně zachycená do detailů (kytičky, stromečky, vůně (!), barvy, šaty, účesy, všechno... přitom napsané stručně a nerušivě), postavy napsané naprosto věrně (Sai se svým hulvátským logickým myšlením super... i když, celou dobu se mi vracela otázka, je Ino "spolehlivý vypravěč" a interpretuje si jeho chování správně? Všichni víme, že Sai úplně neumí zacházet s pocity, a třeba je nedovede dobře vyjádřit!) a v případě Ino výborně rozepsané pocity a myšlenky. Vlastně celá ta pasáž, kde byl rozepsaný jen její "vnitřní život" se mi moc líbila - doplnila zbytek příběhu a zasadila to do nějaké širší perspektivy, takže jsme se dozvěděli, v jakém duševním rozpoložení se Ino nachází. To je super pro čtení zbytku povídky.

Jinak protože žádáš o konstruktivní kritiku, dobře, máš ji mít - po Saiovsku Laughing out loud - no, ne: nevyrušilo mě tam nic kromě jediné věci - "Yamanaka prikývla". Je to divné a osobně to nepovažuju za dobré označovat postavy příjmeními, pokud k tomu není důvod (a tady podle mě není). Zvlášť když je to celé jakoby psáno z perspektivy Ino (jasně, ne úplně, ale ona je ta postava, kterou sledujeme) - přišlo by mi zvláštní, že by o sobě uvažovala jako o "Yamanaka". Chápu, že je to asi myšleno jako synonymum, aby tam pořád nebylo jen "Ino", ale tady by se ta Ino klidně snesla. Ono to je nakonec zlozvyk hodně spisovatelů (já to dělával taky a občas ještě určitě dělávám), že vědí o tom, že by neměli pořád psát jen "Ino řekla Ino řekla Ino řekla...", tak to zkoušejí nahrazovat různými synonymy, ale to není vždycky řešení. A někdy je to naopak horší. Tohle je podle mě ten případ.

Mimochodem teď když na to koukám zpětně... je tam podle mě vidět, že ten začátek je takový tápavější (možná proto že ses teprve rozepisovala), ale pak ses do toho evidentně dostala a od té Ininy introspekce už to jede že to člověk čte se zatajeným dechem. A když už je řeč o zatajeném dechu, ten závěr byl vypjatý, že jsem nestačil zírat - kdyby nezazvonila Sakura, tak by mě asi trefilo - a Ino nejspíš taky. Teeth

Rozhodně se těším na pokračování, a rád si na něj třeba i počkám. Smiling

Obrázek uživatele Katema
Vložil Katema, Pá, 2020-05-01 21:06 | Ninja už: 3815 dní, Příspěvků: 1383 | Autor je: Student Akademie

No panečku, to je komentárisko! hihihi

V prvom rade sa ti chcem poďakovať za kritiku, ktorá bola oprávnená. Konkrétne tento problém s hľadaním synoným mám takmer zakaždým a pri publikovaní som s tým nebola nejak spokojná, ale nechcela som tam mať presne opäť Ino Laughing out loud Po tvojom upozornení musím súhlasiť, že sa to veľmi nehodí. Hoci som písala v tretej osobe, takže Ino v tom kontexte o sebe neuvažovala ako o "Yamanaka". Opravila som to však na Ino a ozaj to lepšie vyzerá.

Je pravda, že zo začiatku sa mi to písalo ťažšie, ono začať poviedku prebudením hlavnej postavy je v podstate jedno veľké klišé, no snažila som sa to trochu ozvláštniť, aby to tak nebilo do očí. Ale myslím, že je zrejmé, prečo potrebovala zaspať do práce a prečo sa potom ponáhľala. K stručnému opisovaniu atmosféry poviem toľko, že som si nikdy nepotrpela na dôkladné opisy garderóby a prostredia, mňa osobne to zvykne skôr odrádzať od čítania. Preto sa snažím písať bez zbytočnej vaty, ktorá by len zahlcovala príbeh.

Saiovu osobnosť som si musela trochu doštudovať z naruto wiki, pretože sa musím priznať - už dlhšie som Naruta nevidela a niektoré charakterové črty postáv mi už zvyknú vypadávať.
Ino si, samozrejme, nevykladá všetko celkom správne, nakoľko je tiež limitovaná vlastnými skúsenosťami a obmedzeniami vlastného vnímania iných. Poviedka je písaná z čisto jej pohľadu, takže ako v živote aj u nej dochádza k skresleniu reality Laughing out loud

Ďakujem ti za skutočne krásny komentár, veľmi ma potešilo tvoje zhodnotenie, ktoré išlo viac do hĺbky, čo sa často nevidí. A to sa cení.

Na záver ešte dodám, že som ani nedúfala, že sa poviedka tak zapáči, že ťa takmer presvedčí fandiť páru InoSai, ale som rada. Aj za to, že ti to prinieslo trochu zábavy a zdravého napätia Smiling Budem sa tešiť na tvoje hodnotenie nasledujúcej časti Smiling

Obrázek uživatele Jasmine
Vložil Jasmine, Čt, 2020-04-30 01:21 | Ninja už: 1467 dní, Příspěvků: 15 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Moc pěkně napsané, milé, děj pěkně plynul (ani pomalu ani rychle). Těším se až si najdeš čas na další díl Smiling

Obrázek uživatele Katema
Vložil Katema, Čt, 2020-04-30 11:49 | Ninja už: 3815 dní, Příspěvků: 1383 | Autor je: Student Akademie

Ďakujem za milý komentár Smiling Ďalší diel by tu al byť čo nevidieť, ale radšej dopredu nič nesľubujem Laughing out loud