manga_preview
Boruto TBV 12

Jsou zde stále?

Hrdinové?

Ptal ses mě mnohokrát, co to znamená. Všichni se ptali. Chtěli znát to tajemství, které šeptají hroby padlých.
Mí přátelé jimi byli a jsou, živí i mrtví. Mí žáci jsou hrdinové.
Říkáš, že jeden ne?
Třeba se to změní.
Hrdinové jsou ti, kteří si na cestě zatančí s dívkou, ti, kteří pomůžou staré paní s nákupem. Spisovatelé, vojáci, zemědělci, úředníci… shinobi.
Ptáš se, proč věřím na hrdiny?
Svět je krutý, ale já na ně přesto věřím, protože jsem znal úžasné lidi. Stále je znám.
Každý je hrdina.
Záleží jen na tom, v jaké míře.
To vidím i jen jedním okem.

Tak jednoduché slovo…

Někdo říká, že neexistují, že jsou to pohádky pro děti. Něco, co dává falešnou naději.
Děti…
Ty se svými úsměvy a hloupostí dokáží rozzářit den dospělých tak, jako nikdo jiný. Se svým jednoduchým pohledem často vidí více, než dospělí, kteří hledají ty nejsložitější věci.
Děti jsou statečné, i když nevědí, o co jde. Ony totiž vidí svět růžově, a tak překonávají nemožné.
Nerozumí složitostem, jdou vpřed, čehož se dospělí někdy bojí, bojí se dělat snadné věci.
Já to vidím denně. Žáci jsou někdy prevíti, ale věří si. Překonávají se, bojují.
Možná, že největší hrdinové jsou malé děti.
Protože žijí naplno.

… je důležité?

Vždycky se směji, když to říkají. Na tom, co dělám není nic hrdinského, není hrdinství něco sepsat. I kdyby kvůli tomu měl člověk procestovat svět.
Ale je to důležité.
Mně to bavilo i rozesmutnilo. Poznal jsem mnohé, ideály ze světa zmizely. Kolotoč života se točí pořád dokola a dokola. Nenávist si na něj objednala vstupenku.
Proto jsem psal. Chtěl jsem jí lístek perem začmárat a říct:
„Dál nesmíš!”
Kolotoče jsou jen pro děti a pro blázny. Měl bych si jít koupit lístek a koupit jej i nějaké ženě. Možná… kdyby jen tolik nepila, bál bych se pak, že by spadla.

A nebo není?

Je to mise pro hrdinu, řekli mi. Pro hrdinu? Ne, jen pro věrného shinobiho, protože nikdo jiný by to neudělal.
Je to tak těžké? Samozřejmě, ale já nesmím už nic pocítit. Žádný vztek a smutek. Žádný strach či radost. Nebudu nazýván něčím tak vznešeným, budu vyvrhel a to dobrovolně. Nebo ne? Nenalhávám si to jen?
Ať už to dopadne jakkoliv, nezbývá mi nic jiného, než to dokončit. Viď, můj příteli?
Příliš pozdě… teď se jen mohu ztratit ve tmě, pod křídly černých vran. Vzít si katanu a svůj um.
Žádná slova už nejsou důležitá. Natož pak hrdinství.
Možná někdy příště.

Vždy to znamená něco jiného…

Když trénuji každý den tak dlouho, často o tom přemýšlím. O tom jaké to je. Chtěla bych se tak taky cítit, všichni by mě uznávali, třeba i otec! Musím se při té představě usmát.
Plížím se kolem pokoje, když slyším hlasy.
„Je zbytečná vždyť… taková přece moje dcera být nemůže!”
„Snaží se tak, jak to jen jde. Myslím, že po ní víc chtít nemůžete, Hiashi-sama.”
„Ne… zkusím to s ní. Naposled. Musím jí věřit a ona to tentokrát jistě dokáže.”
Je hrdinství poslouchat za dveřmi?
Je hrdinství vložit naděje do někoho ztraceného?
Tentokrát to třeba dokážu a porazím sama sebe.

… pro jiné lidi.

V zemi, kterou pohltil oheň, se hrdinové moc nenacházejí. I když ho dávno zdusil déšť. Nezdusil však dětský smích, který ještě slýchávám v myšlenkách. Někdy slyším i psí štěkot.
Chtěla bych letět pryč a podívat se do zemí, kde se lidé smějí. On nám vyprávěl příběhy jako z pohádky. O lidech, bojujících za ideály jako on. O místě, kde žár nepálí. Odtamtud pocházel.
Dnes je tu zase. Co udělám? On si nás vzal pod křídla, dal nám naději, že změníme svět. Kdo je ale nyní hrdinou? My nebo on?
To nezjistím, ale tentokrát si ho pod svá křídla vezmu já.

Jsou už pryč?

Už nevěřím, nemůžu. Svět je zlý, i když vám ostatní lžou a zpívají ti jako ptáčkovi v kleci, že je vše nádherné. Já v hrdiny věřím jen tehdy, když dostanu další sedativa a injekce.
Je tu hrozná zima… celé tělo mi tuhne a jednou se stane ledovým jako kostka ledu. Ten den bude tak krásný a já budu šťastný. Pokud hrdinové existují, proč mi nepomůžou? Kde jsou? Byli tu někdy?
Ale ne, je tady. Prosím… ne…
„Jsi vzhůru? Myslím, že už jsem na to přišel, můj malý experimente.”
Už zase to syčení.
„Neboj, nebude to bolet.”
Proč teď slyším zpěv?

A byli tu někdy?

Vzpomínky tu jsou stále. Ať zmizí, nechci je tu. Dneska mi nějakej kluk vyprávěl o hrdinech, kteří chrání svět. Taková kravina.
Dřív tu byli, já je znala. A jak dopadli? Hnijí v zemi, červi je okusují. Pak se mě ten prcek zeptal, jací hrdinové se líbí mě.
Já mu řekla, že hrdina je ten, kdo vypije flašku na ex. Snažím se o to dost dlouho, nejde to. Nejde mi hodně věcí.
Vše, co jsem milovala zmizelo nebo se změnilo. Jen ten alkohol zůstal.
Utekl ode mě pryč, jako kdybych byla stará a prašivá.
„Uzavírejte sázky!”
Žijeme jen jednou.
„Vsázím všechno!”

Jistě! A stále tu jsou!

Jako z kamene. Jací jste byli, proč Vás uznávali? Teď jen chladně shlížíte dolů, nic neříkáte. Zdřevěněl Vám jazyk?
Směji se, i když nemám čemu. Vy jste velcí, tak velcí hrdinové. Budu jako Vy! Pak mi lidé konečně řeknou, jak jsem vlastně úžasný! Vím to, budu Hokage! Je mi jedno, co si ostatní myslí, ale nakonec mě uznají! Vykřičím to do celého světa, zařvu, ať si všichni sundají brýle, ať mě vidí, protože já budu zářit jako slunce!
Slyšíte mě, Hokagové?
Dnes si to vychutnám.
Beru si kýble s barvou, ty Vaše kamenné ksichty budou potřebovat vybarvit.
Já jsem hrdina!

Poznámky: 

Můj další drabble s jednoduchým a lehce naivním nápadem. Jednou jsem četla jednu Tallovu povídku, ve které v poznámkách zaznělo:
"Hrdinové už dávno nejsou!"

A tak vznikl nápad. Je to vlastně reakce na ten výkřik. Třeba hrdinové nejsou jen v pohádkách. Snad.
Vím, že takových povídek je tisíce. Tak jich je teď tisíc a jedna. Smiling

5
Průměr: 5 (11 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, So, 2013-09-07 22:59 | Ninja už: 4839 dní, Příspěvků: 2385 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Když nad tím tak přemýšlím, vlastně je to moc dobré. Výborné. Hezky se to čte, má to jasnou myšlenku a velice příjemné zpracování. Jen ty nadpisy odstavců mě trochu rušily. Vždycky jsem totiž při čtení zapomněla, co bylo v tom minulém a musela se vracet. Ale to je drobnost a krom toho je to můj osobní problém.
Jinak ač je téma hojně využívané, moc hezké zpracování. Jen piš dál. Smiling

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Yuki Kaze-san
Vložil Yuki Kaze-san, So, 2013-09-07 22:33 | Ninja už: 5843 dní, Příspěvků: 7877 | Autor je: Moderátor, Vydavatel Icha Icha

Exceletní práce se slovy. Shocked Psalas už maturitní slohovku? Ta ti půjde jako jedna povídka!! Eye-wink
Na každou tvojí povídku vždycky vymýšlím vhodný koment, nějak ovšem pak nenacházím ty správná slova. Smiling
Kakashi YES

„Nepodceňujte sílu četnáře.“ Matthew Reilly
FF stránka moje a Nildona!!!
FC pro mě od nellynuska

Obrázek uživatele Neko-san
Vložil Neko-san, So, 2013-08-10 08:35 | Ninja už: 4047 dní, Příspěvků: 169 | Autor je: Pěstitel rýže

Je to krásné. Je v tom ukryto plno pravd, podle mně. Nejvíc mě zaujala ta pasáž o dětech. Smiling Je to opravdu hodně procítěné, řekl bych, že i s filosofickým nádechem Eye-wink.

Asi se může zdát, že na Naruťáka tak trochu nadávám. Ale to spíš na ten konec mangy. To na začátku a to uprostřed si stále nosím v srdci.

Jo, a můžete mrknout i sem, občas tu něco o Naruťákovi i písnu: http://naoki-keiko.blog.cz/

Obrázek uživatele Martina-hor
Vložil Martina-hor, So, 2013-07-13 14:14 | Ninja už: 4711 dní, Příspěvků: 1639 | Autor je: Tsunadin poskok

jen dvě slova: NEMÁM SLOV ,je to dokonalé

6.9.2016 se narodil můj synoveček je to nejlepší den na světě

Obrázek uživatele akai
Vložil akai, St, 2013-07-10 00:38 | Ninja už: 5784 dní, Příspěvků: 1219 | Autor je: Asumův zapalovač

Tak tahle povídka mě vzala o dost více než ta předchozí (nejsem si ani jistá, jestli jsem tu předchozí dočetla až do konce; nezaujala mne). Nevím, možná je to už tím tématem (hrdinové... koho by nebrali hrdinové, když vyrůstal na anime? A i bez toho vlastně). Ale zároveň to bylo dobře napsaný, přestože mám pocit, že něco takového moc nemůžu hodnotit. Jenom jsem tím chtěla říct, že mně se to líbilo a líbil se mi i tvůj styl psaní. Hm... blábolím, že?
Jo, ještě jednu věc jsem chtěla říct - ta část s kolotočem byla vynikající. Jestli si za nějaký čas vzpomenu na tuhle povídku, tak rozhodně přesně na tu část.
...lístek perem začmárat a říct:
„Dál nesmíš!”

you wanetd it; chtěla jsi to… tak si sakra nestěžuj!
Tanabata je svátek přání. A tak se ho pokouší najít; třeba i na dně flašky saké.

„What a world we live in, to see such unique idiots…?”

Obrázek uživatele Brambora121
Vložil Brambora121, St, 2013-07-10 10:42 | Ninja už: 4282 dní, Příspěvků: 506 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Děkuju moc za uznání.
A taky děkuju za najití překlepu, už jsem to upravila. Smiling
Mně se ta část s kolotočem taky líbí nejvíc.




Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Út, 2013-07-09 03:10 | Ninja už: 5079 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Tyjo... to je skvělé. Tvoje drabblopovídky mě opravdu dostávají, a to je co říct - mě už na Konoze nedostalo dlouho nic Laughing out loud vážně... má to neuvěřitelný náboj, sílu, o něčem to je. Téma je mi strašně blízké, opravdu ses mi trefila do noty... ukláním se a smekám, strašně se mi to líbí. Ani nemám co dodat. (Hm, no dobře, uznávám, že k tomu mám zrovna taky náhodou puštěnou hodně tematickou hudbu Laughing out loud ale stejně, ta to jen podtrhuje...)

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele Brambora121
Vložil Brambora121, Út, 2013-07-09 09:32 | Ninja už: 4282 dní, Příspěvků: 506 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

Děkuju moc.
Jé, tys mi našla ten soundtrack, kterej jsem tak dlouho hledala! Laughing out loud Děkujůů.




Obrázek uživatele haliena
Vložil haliena, Po, 2013-07-08 21:15 | Ninja už: 4318 dní, Příspěvků: 405 | Autor je: Pěstitel rýže

Už jsem ti to sice říkala ale je to úžasné Smiling

"Nachystejte květináče do Vánoc jsem zpátky."
"A sbaštíme jim kočku" mimozemšťan Alf Laughing out loud


https://www.youtube.com/watch?v=EHSWLY6XZoE Tohle zbožňuju Eye-wink

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, St, 2013-07-10 15:18 | Ninja už: 5079 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Laughing out loud Jé, vážně? To mě těší, že moje poslouchání Youtube playlistů je někomu prospěšné Laughing out loud

Edit - pardon, tenhle komentář patří pod odpověď na můj komentář Laughing out loud já s tim mobilem vážně neumim zacházet Laughing out loud

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza