manga_preview
Boruto TBV 07

Čtyřocasý démon: Son Goku

goku.jpg

Čtyřocasý démon (Yonbi, 四尾), vlastním jménem Son Goku (孫悟空), je čtvrtým z devíti ocasých démonů. Tento démon býval v držení Skryté Kamenné a jeho posledním jinchuurikim se stal Roushi. Son Goku vypadá jako opice, tělo má porostlé červenou srstí a na hlavě mu rostou žluté rohy. Poprvé se objevil v 567. kapitole mangy a 165. díle Shippuudenu.

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhYonbi se zrodil Hagoromovým rozdělením Juubiho chakry na devět dílů a bylo mu dáno jméno Son Goku. Když Poustevník zestárl a nemohl již déle sloužit jako Juubiho schránka (tedy být jeho jinchuuriki), rozdělil Juubiho na ocasé bytosti a vysvětlil jim, že jejich pouto trvá i přes vzdálenost, jež je bude dělit. Vyslovil přání, aby se jednoho dne znovu spojily a nalezly někoho, kdo jim ukáže pravou podstatu jejich síly.
Po Poustevníkově smrti se démoni rozdělili po světě a postupně byli pochytáni Prvním Hokage; Son Goku se se spolu s Kokuou dostal do držení Skryté Kamenné a později ho polapila zločinecká organizace Akatsuki, konkrétně dvojice Kisame a Itachi (353. kapitola mangy), která ho zapečetila v soše Gedou Mazou. Roushi při vyjmutí démona zemřel.
Tato socha byla využita ve Čtvrté válce ninjů Tobim, jinak také Maskovaným Madarou, a obrácena proti silám Spojenecké aliance ninjů. Ovládaný Son Goku na Tobiho rozkaz napadl Kyuubiho i Hachibiho, a později Naruta dokonce spolkl. Naruto se snažil osvobodit, ale to se mu nepodařilo, naopak se mu podařilo s Čtyřocasým navázat kontakt.

568. kapitola mangy, konožský překlad:
„Neříkej mi tou hloupou přezdívkou, mám své vlastní důstojné jméno! Jsem král Vodní bambusové jeskyně; ten, jenž získal svůj titul od samotného Rikudou Sennina! Jsem velký mudrc Son Goku, hu-hu-ha!“

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhSon mladého ninju seřval, aby mu neříkal Čtyřocasý, nýbrž ho nazýval jeho jménem, a taky aby nebyl drzý, že ho vůbec neposlouchá. Naruto se omluvil, a to upoutalo démonovu pozornost. „Je to poprvé, co se člověk omluvil bijuu.“ Pak prozradil Kyuubiho skutečné jméno - Kurama. Naruta to překvapilo, myslel, že lišákovo pravé jméno je jednoduše Kyuubi.
Sona ohromilo Narutovo chování a zvlášť pochopení, že ne všichni shinobi to s ocasými démony myslí špatně; to když mu Naruto vyprávěl, jak se k němu ostatní v dětství chovali a jak se to příliš nelišilo od samotného postoje k bijuu. Taky se smál, že by se ninja kdy chtěl přátelit s démonem, ale vzápětí zjistil, že Naruto své prohlášení myslel vážně. I proto se mu rozhodl pomoci a svěřil se mu, že existuje možnost, jak zastavit Tobiho ovládání. Stačilo by vyndat chakrový přijímač umístěný v jeho těle.
Naruto použil své multi stínové klonování a donutil démona, aby ho vyzvracel, jeden klon však zůstal uvnitř a spolu s ostatními venku se snažili přijímač vyrazit ven. Uspěli. Spoutání však neskončilo, protože socha dříve pozřela démonovu chakru, démon se jen osvobodil z pod Tobiho kontroly. To Naruta velmi zklamalo a naříkal, že ho chtěl osvobodit docela. Sonovi se těžko věřilo, že existuje takový člověk, takový jinchuuriki... a nabídl Narutovi svoji chakru. Hřálo ho, že se jej ninja opravdu snažil zachránit. Poté ho však znovu pohltila Socha Gedou Mazou a na bojišti zůstalo jen Roushiho mrtvé tělo.
Díky Fuu a její vzpomínce víme, že před démonovým opětovným zapečetěním se Son a Roushi setkali. Oba přemítali, zda by kdy mohli mít vztah jako Naruto s Kuramou. Son prohlásil, že možná ano, pokud by Roushi nebyl tak strašně tvrdohlavý a za všechny ty roky nezapomněl jeho jméno. Než byl démon zapečetěn, Roushi přiznal, že jeho jméno nikdy nezapomněl.

572. kapitola mangy, konožský překlad:
„Za těch čtyřicet společných let jsem se nikdy s vaším stavem nesmířil, a proto tě nemohl oslovit jménem. To však neznamená, že jsem ho zapomněl...“
„V tom případě... Bys to teď mohl zkusit.“
„Můžu ti teda říkat... Son?“

Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhMaskovaný Madara do sebe Sona zapečetil, aby se stal jinchuuriki Juubiho, démony se však Alianci podařilo všechny osvobodit a ti ze své vůle zaútočili proti němu. Nakonec je Madara pochytal zpět do sochy a Kaguya z nich později vytvořila nový Měsíc. Týmu 7 však po pár peripetiích zvrátil pád světa a démony osvobodil. Son se chtěl vrátit do své jeskyně.

Význam jména 
Son Goku (孫悟空) japonská verze jména Sun Wukong = opičí hrdina čínské legendy Cesta na Západ; možná podobnost s hrdinou Dragonballu, kterého je Kishimoto velký fanoušek.
Son Goku je velmi hrdý, pokud o sobě mluví, používá „ore“ (オレ) a nesnáší označení „Čtyřocasý“ (Yonbi).

Obraz čtyřocasého démona v japonské mytologii

Dle legendy je Čtyřocasý oranžový, horní částí těla se podobá kohoutovi, dolní hadovi, víc se plazí, než by chodil (podobně jako Sasori). Žije blízko hory Fuji. Za jeho vzhled může toxický plyn a sopečný popel. Kohout a had symbolizují muže a ženu v jednom těle. Je nejslabším ze všech démonů, zatímco šestý v množství chakry. Kdykoliv spí, svým chrápáním způsobuje výbuchy sopky. Byl zapečetěný mistrem na démonické umění jménem Yamazaku Ishiro s měsíční síťkovanou klíckou.

V dávných bitvách mezi devíti bohy se utkal ve čtyřech bitvách:
1 útěk: Rokubi no Raijuu
3 prohry: Suna no Shukaku, Gobi no Houkou, Schichibi no Kaku

SYMBOLICKÝ ELEMENT: Jed

Na článku pracovali: 

Kategorie: