Dvouocasý démon: Matatabi
Dvouocasý démon (Nibi no Bakeneko, Nibi no Nekomata), vlastním jménem Matatabi (又旅), je druhým z devíti ocasých démonů. Tento démon býval v držení Skryté Oblačné a jeho posledním jinchuurikim se stala kunoichi Nii Yugito. Matatabi vypadá jako kočka a její tělo je tvořeno modrými a černými plameny. Poprvé se objevila v 313. kapitole mangy a 72. díle Shippuudenu.
Spoiler! Pozor, tato část obsahuje příběhNibi se zrodil Hagoromovým rozdělením Juubiho chakry na devět dílů a bylo mu dáno jméno Matatabi. Nutno zdůraznit, že Matatabi je ženského pohlaví. Když Poustevník zestárl a nemohl již déle sloužit jako Juubiho schránka (jinchuuriki), rozdělil Juubiho na ocasé bytosti a vysvětlil jim, že jejich pouto trvá i přes vzdálenost, jež je bude dělit. Vyslovil přání, aby se jednoho dne znovu spojily a nalezly někoho, kdo jim ukáže pravou podstatu jejich síly.
Po Poustevníkově smrti se démoni rozdělili po světě a postupně byli pochytáni shinobi; Matatabi se spolu s Gyuukim dostala do držení Skryté Oblačné. Přestože ji Yugito ovládla a spolupracovaly spolu, nedokázaly porazit Kakuzu s Hidanem a byly polapeny organizací Akatsuki, která Matatabi zapečetila v soše Gedou Mazo.
Tato socha byla využita ve Čtvrté válce ninjů Tobim, jinak také Maskovaným Madarou, a obrácena proti silám Spojenecké aliance ninjů. Matatabi byla donucena bojovat proti Kyuubimu a Hachibimu, ačkoliv s tím sama nesouhlasila. Později však dostala spolu s ostatními zajatými démony a jinchuuriki možnost promluvit a představit se Narutovi, kterému řekla, že tak splňují slib, který dali Čtyřocasému.
Maskovaný Madara do sebe Matatabi zapečetil, aby se stal jinchuuriki Juubiho, démony se však Alianci podařilo všechny osvobodit a ti ze své vůle zaútočili proti němu. Nakonec je Madara pochytal zpět do sochy a Kaguya z nich později vytvořila nový měsíc. Týmu 7 však zvrátil po pár peripetiíh pád světa a démony osvobodil.
Ve srovnání s ostatními démony je Matatabi ukázána jako uctivá duše respektující ostatní. Sám sebe představuje za použití výrazu watashi (私) a při oslovování Naruta používá zdvořilé přípony. Její jméno Matatabi se skládá ze znova (又) a cesta (旅), rovněž však může být vysvětleno jako šanta kočičí, kterou mají kočky velice rády.
Dle legend se jedná o dvouocasou černou kočku, žijícího ducha, která je malíčkem Boha Smrti a žije v Lese smrti na ostrově Hokkaidó na severu Japonska. Její duši Bůh Smrti vyvolal po smrti zaviněné prohraným soubojem s devítiocasým liščím démonem Kyuubim. Nekomata ovládá sílu temnot, mezi zvířaty je považován za Boha Smrti; živí se prý dušemi mrtvých lidí a může je také povolat k boji. Jedná se prý o čtvrtého nejsilnějšího démona, zatímco pokud jde o chakru, zaujímá místo osmé.
V dávných bitvách mezi devíti bohy se utkala ve třech bitvách:
2 výhry: Gobi no Houkou, Sanbi no Isonade
1 prohra: Kyuubi no Youkou
Jejími nepřáteli jsou především Kyuubi no Youkou a Gobi no Houkou.