manga_preview
Boruto TBV 07

Hachimon

Český název: 
Osm bran
Název ve znacích: 
八門
Typ (úroveň): 
bez úrovně
Kdo ho používá: 
Maito Gai, Rock Lee, Maito Dai, Hatake Kakashi, Shinnou (ve filmu)
Popis: 

Osm bran (八門­, Hachimon) je osm jedinečných chakrových bodů (点穴, tenketsu) v chakrové soustavě, která usměrňuje tok chakry v těle. Ninjové zpravidla mohou využít pouze 20 % svého potenciálu, což je obranná reakce před přetížením organismu.

Pomocí intenzivního tréninku se ninja může naučit tyto brány otevřít a překonat tak hranice svých možností, avšak pouze za cenu poškození těla. S každou otevřenou bránou člověk získá větší množství chakry, což zvýší jejich rychlost a fyzickou sílu.

Použití

GAi
Otevření bran je velmi obtížný úkol dokonce i pro nejtalentovanější nindži, např. Kakashiho, který byl překvapen, když zjistil, že třináctiletý Rock Lee jich umí otevřít pět. V sedmnácti Lee byl schopen otevřít i šestou bránu a později v dospělosti v anime i sedmou bránu. Rock Leeho syn Metal byl schopen otevřít tři brány, ale pouze pod vlivem Nue. Maito Gai, který tuto schopnost naučil Leeho, je schopen otevřít všech osm bran, podobně jako jeho otec Maito Dai. Hatake Kakashi může otevřít alespoň jednu bránu, jak bylo ukázáno během jeho šplhání po jedné ruce a v anime při použití Omote Renge. Uchiha Madara poznal červenou páru otevřené osmé brány a řekl, že je vzácné bojovat proti někomu, kdo má otevřených všech osm bran - což značí, že existovali i další uživatelé této techniky před Maito Daiem.

Kvůli velkému množství chakry naráz proudícím v těle je tělo vystaveno velkým změnám. Nejběžnější změnou je barva kůže, vystoupnutí žil okolo očnic a změna barvy očí na bílou. Často je možné si zmást zelenou auru okolo těla při aktivaci bran za chakru, jak se stalo u Kisameho při jeho boji s Gaiem. Gai opravil jeho mylnou domněnku, že zelená substance, která ho obklopuje, je rychle odpařující se pot, jelikož má nyní jeho tělo větší teplotu.

Stav, kdy je otevřeno všech osm bran, je nazýván jako Uvolněná formace osmi bran. Jakýkoli shinobi, který aktivuje tento stav, získá na čas stokrát větší sílu, ale zemře kvůli následnému poškození těla.

Seznam bran

Osm bran

  1. Kaimon - Brána otevření (開門, CREW: Prvotní brána) - Umístěná v mozku, odstraňuje zábrany na svalech, takže může uživatel využívat 100 % jejich energie. Normálně tělo využívá pouze 20 %, aby se svaly neponičily. Otevření brány dovoluje použití Omote Renge (Přední lotos).
  2. Kyūumon - Brána odpočinku (休門, CREW: Brána léčení) - Umístěná v mozku, násilně zvýší uživatelovu fyzickou sílu a částečně obnoví energii v těle.
  3. Seimon - Brána života (生門, CREW: Brána života) - Nachází se na páteři, dovoluje uživatelovi použít Ura Renge (Vedlejší lotos). Zvětšený průtok krve obarví kůži na červeno.
  4. Shōmon - Brána bolesti (傷門, CREW: Brána bolesti) - Nachází se na páteři, zvýší rychlost a sílu uživatele. Při použití může natrhnout svaly.
  5. Tomon - Brána uzavření (杜門, CREW: Brána omezení) - Nachází se v břišní části, ještě více zvýší uživatelovu rychlost a sílu.
  6. Keimon - Brána zraku (景門, CREW: Brána prohlédnutí) - Nachází se v oblasti žaludku, zvýší uživatelovu rychlost a sílu. Otevření brány vypustí tak velké množství energie, že v přítomnosti vody se okolo uživatele vytvoří vodní vír. Jakmile je brána otevřená, uživatelé můžou použít techniku Asa Kujaku (Ranní páv).
  7. Kyōmon - Brána úžasu (驚門, CREW: Brána úžasu) - Umístěná pod žaludkem, ještě více zvýší rychlost a sílu uživatele. Po otevření brány můžou uživatelé použít techniku Hirudora (Odpolední tygr). Ti, kdo otevřou bránu, budou z těla vylučovat zářící zelenou - modrou v anime - substanci, což je vylučovaný pot z každého póru na těle, který se okamžitě při kontaktu se vzduchem vypaří kvůli vysoké tělní teplotě a vytváří se tak kolem uživatele aura, kterou si mnozí pletou za čakru. Vedlejší účinek otevření brány je naprosté poničení svalů a jakýkoli následný dotek způsobí uživateli nesmírnou bolest.
  8. Shimon - Brána smrti (死門, CREW: Brána smrti) - Nachází se v srdci, k otevření se musí uživatel bodnout palcem do hrudi, aby navedl čakru do tenketsu. Jakmile je brána otevřená, uživatel vstoupí do stavu známého jako Uvolněná formace Osmi bran. Otevření brány způsobí, že uživatelova krev začne vylučovat ohnivou auru rudé páry, tzv. Pára krve (血の蒸気, Chi no Jōki) ze všech pórů na těle, vlasů a obočí. Otevření brány umožňuje uživateli využívat veškerou energii v těle při maximálním srdečním tepu. Překročením síly každé z bran je uživatelovi přibližně poskytnuta stonásobně větší síla, větší než má pět Kage. Jakmile je brána aktivována, uživatelé můžou použít techniky Sekizō (Večerní slon) a Yagai (Noční můra/Gai). Vedlejší účinek otevření brány je vyčerpání životní síly a po použití veškeré čakry se uživatel rozpadne na prach - zevnitř se spálí. To je rozdíl oproti otevřením ostatních bran, které jenom tělo zraní či poškodí.

Další informace

Překlad od CRWE: Osm vnitřních bran
Debut:
Anime - Naruto 49
Manga - Naruto 85, str. 8

Zajímavosti

  1. Maito Gai je jediný známý shinobi v historii, který přežil aktivování všech Osmi bran. Ale bylo to možné díky přispění vnějšího zdroje. I tak Maito Gai utrpěl nevratný úder do nohy použitím Noční můry a nadále tak nemůže vykonávat povinnosti shinobiho.
  2. V anime, ačkoli to není bráo jako technika, je Osm bran pojmenováno jako kinjutsu.
  3. Ve filmu Naruto Shippuuden: Pouta, Shinnou zvládl použít techniku, která mu dovolovala uvolnit všech osm bran bez vedlejších účinků, a přežil.
Obrázek: 
Hachimon.png

Kategorie:
 

Přihlášení

 
 

Kalendář akcí