manga_preview
Boruto TBV 09

Cesta domov

Meno: Uchiha Sasuke
Trvalé bydlisko: ul. Uchihov 521/7, Konohagakure no Sato
Ninja : genin, nukenin
Stav: mŕtvy

Pri tomto slove som sa zarazil a začal vysvetľovať strážcom brány, ktorí sedeli za bielym pultom, že Uchiha Sasuke stále žije a stojí pred nimi.
„Stav: mŕtvy.“ zopakovali ešte raz a hlavy mali stále zahĺbené do papierov.
Ani sa im nedivím... Veď od môjho odchodu odtiaľto prešlo takmer päťdesiat rokov. Len neviem, kedy ma za mŕtveho vyhlásili. Mohlo to byť už v ten deň, kedy som opúšťal tieto brány. Určite som v srdciach niektorých ľudí skutočne zomrel...
Ale fyzicky predsa stále žijem. Aha! Veď sa dotýkam zeme, dokážem chodiť, aj keď mi v tom pomáha palička. Áno, Staroba ma už pobozkala na čelo a zanechala mi postriebrené vlasy, vpadnuté oči, zbrázdené čelo a oslabnuté telo. Zmieril som sa so všetkými darmi a prišiel sem - domov na rodnú zem odprosiť za svoje hriechy, lebo vedel som, že po pani Starobe prichádza jedine ona – Smrť. To je môj posledný hosť.
No medzi domovom a mnou stojí táto ozrutná brána, ktorú majú na starosti títo dvaja.
Ozvem sa rázne: „Ako môžete vedieť, že som mŕtvy, keď ste sa na mňa ani nepozreli?“
Vtedy sa ich oči odlepili od písmen na papieroch a s hnevom sa zahľadeli na mňa. Aktivoval som sharingan a uväznil ich do genjutsu. Vyzeralo to, akoby len zaspali, ale moje oči ma začali silno páliť. Už som si odvykol používať tieto krvavé oči na niečo iné ako pozorovanie krásnej prírody. Tento môj výpad mal však za následok zhoršené videnie – ďalší dar od pani Staroby.
Pristúpil som k bráne opierajúc sa o moju priateľku – paličku, ktorou som zaklopal na ozrutnú bránu. Nič sa nedialo, tak som to zopakoval znova. Jej kovový nárek sa ozýval doďaleka, až nakoniec otvorila svoje ústa, v ktorých stála akási železná obluda. Oči jej svietili ako dvoje sĺnk a vrčala sťa rozzúrený pes, ktorý chce ochrániť dom pred nepozvaným hosťom – čiže predo mnou. Obluda sa pohla dopredu pričom vypúšťala akýsi čierny dym. Nemala nohy, čo ma zarazilo, no namiesto nich sa tam otáčali štyri kolesá. Zúrivo sa ku mne blížila a začala vydávať prapodivné zvuky.
Krv vo mne zovrela a prebudil sa vo mne dávny bojovník. Rýchlo som uskočil a hneď sa otočil za tou príšerou v myšlienkach, čím by som ju mohol skoliť. Zanechala tu hustý štipľavý dym, cez ktorý som ju nevidel, ale keď pominul, taktiež som ju nevidel. Určite sa ma zľakla...

Prešiel som cez bránu a zadíval sa na svoju rodnú dedinu. Bola akási iná... a či sa mi to len zdá pre zhoršený zrak? Nie, naozaj je iná. Nevidno zeleň, stromy sa museli kamsi odsťahovať. Na ceste nie sú žiadne kamienky ani prach. Je celá čierna a rovná. Budovy kamsi odložili svoje farebné rôzne tvarované šaty. Vymenili ich za sivý vzhľad a všetky siahali vysoko k nebu. No nielen budovy sa prezliekli, ale aj ľudia. Kráčali pomaly po kraji cesty v tmavých rovnošatách. Boli tučnejší a pot im stekal po okrúhlych tvárach.
Čo to počujem? Ďalšie vrčanie tých oblúd? Ej, ale vás tu je! Teraz som sa zľakol ja ich a schoval sa v tmavej uličke. Zadychčaný som sa opatrne obzrel, či ma nesledujú. Vďakabohu, ani ma nezbadali.
Začal som prechádzať uličkami a hľadal štvrť Uchihov. Chcel som si pripomenúť vzhľad našich domčekov a možno sa aj pozhovárať s akousi dušou mŕtveho Uchihu, keďže už aj ja som v spisoch mŕtvy.
Áno, už som skoro tam. Je to za týmto rohom! V očakávaní som sa ta rozbehol a nedbal na bolesť v nohách. No úsmev mi rýchlo opadol.
„Kde sú naše domy?!“ vykríkol som. Na celom území sa rozvaľovala jediná veľká budova, z ktorej sa vypínali do výšin dymiace rúry.
Prišiel som bližšie a zbadal otesaný kameň v prítmí do polovice zarastený burinou:

„Na tomto území kedysi stála štvrť Uchihov,
dnes už vyhynutého klanu.“

Potichu som zaplakal. Teraz už zo mňa bezdomovec je... So sklonenou hlavou som opúšťal môj „domov“ a zamieril k cintorínu, aby som sa aspoň tam stretol so svojou rodinou.
Zo stien budov sa na mňa usmievali tváre gigantických rozmerov, ktoré sa ma márne snažili rozveseliť. Ako som už povedal – čakám na poslednú návštevu Smrti, nie Šťastia či Veselosti.

Noha sa jemne dotkla posvätnej zeme, v ktorej spia toľkí ľudia. Nechcel som ich zobudiť, preto som potichu preplával vysokou nepokosenou trávou. Zakotvil som až pri hrobe mojich rodičov, ktorý sa ponáral do hlbín tráv.
„Matka, otče, tu pred vami stojím a o odpustenie prosím. Viem, že veľa hriechov som napáchal a dobré som takmer nečinil... Prepáčte mi to, bol som zlý syn...“
Ešte som sa pomodlil za ich spasenie i za svoje. Nech sa s nimi potom stretnem.

Zdvihol som kotvu, čo ma tu držala, a Nádej v spasenie zobral si do vrecka. No zbadal som človeka – nový prístav, ktorého maják ma osvecoval. Priplával som bližšie a vidím ružové vlasy. To iste musí byť ona – Sakura. Postavil som sa vedľa nej a mlčal. Nevedel som, čo povedať.
„Dobrý deň.“ vyšlo mi z úst nakoniec.
„Dobrý...“ pozrela na mňa pozornejšie a spoznala dávneho spolužiaka, „Sasuke-kun? Myslela som, že si mŕtvy.“
„To mi taktiež chceli pri bráne nahovoriť.“ usmial som sa, ale ona sa opäť smutne zadívala na hrob plný kvetín, nad ktorým stála. Až vtedy som si všimol náhrobný kameň:

„Tu odpočíva udatný ninja Uzumaki Naruto
šiesty Hokage“

Zamrzol som. Naruto zomrel...? Je to pravda alebo také klamstvo ako o mojej smrti?
„Ako?“ vydýchol som.
Sakura začali tiecť slzy a riekla: „Zomrel ako pravý hrdina. Bolo to dosť dávno. Obetoval sa pre záchranu Konohy, keď bojoval s Madarom, ktorého zobral so sebou...“
Mlčal som. Naruto zomrel. Svetlo zomrelo...

Po chvíli Sakura vstala, utrela si slzy a podala mi ruku: „Ale ty si sem neprišiel smútiť. Poď, ukážem ti, kde bývam.“
Začudoval som sa jej náhlej zmene správanie, ale neopýtal som sa na dôvod. Otázky som použil na veci, ktoré stáli okolo.
„Takže, celá dedina sa prestavala nanovo.“ začala vysvetľovať, „Tieto budovy sa volajú paneláky a býva v nich mnoho ľudí... Tamtie veľké obrázky sú bilboardy. Takýmto spôsobom sa ľudia propagujú...“
„A čo tieto kovové príšery?“ ukázal som na jednu z nich.
Rozosmiala sa: „To sú autá. V nich sa vozia ľudia. Je to oveľa pohodlnejšie ako kráčanie... Tak a už sme tu.“ otvorila dvere „paneláka“ a vyšli sme hore po schodoch. Otvorila dvere, na ktorých bolo napísané: Uzumaki.
„Prečo vstupuješ do Narutovho bytu? Veď si povedala, že tu bývaš ty!“
„Áno, bývam.“ začala s úsmevom, „Totiž...“ zapýrila sa, „Naruto... bol môj muž.“
V prekvapení som zdvihol obočie a vypúlil oči: „To bol dobrý vtip, ale nemusíš ma rozosmievať.“ ale ona to myslela vážne...
Vstúpil som do teplého útulného bytu. Zaviedla ma do kuchyne, kde ma hneď zaujalo plno prístrojov: „To sú nejaké nové zbrane?“ zvedavo som sa spýtal.
„Božechráň,“ prerušila ma, „Teraz sa už našťastie nebojuje. To sú moji pomocníci v kuchyni. Toto je mixér...“ no ja som ju ďalej nepočúval.
„Ako to myslíš, že sa už nebojuje?“
„Normálne, napríklad už nechodíme na žiadne vražedné misie. Akadémiu zrušili a žiadny ninjovia už nie sú.“ na toto som si musel sadnúť, ale Sakura pokračovala ďalej: „A myslím, že je to tak lepšie. Načo riskovať životy a strachovať sa o svojich blízkych?“
„Tak čo teda robíte?“ opýtal som sa.
„Pracujeme... Ja robím v továrni na výrobu strojov tu neďaleko. Poď sa pozrieť, je ju vidieť z okna.“
Pristúpil som bližšie a sledoval smer jej prsta, ktorý mieril na ďalšiu ozrutnú budovu podobnú tej, čo priľahla a pochovala môj domov...
Keď videla môj výraz v tvári, odstúpila od okna a ťahala ma do vedľajšej izby, kde boli tri malé detičky.
„Toto sú moje vnúčatká. Počkaj tu s nimi na chvíľu, prosím...“ a odišla.
Pohol som sa bližšie k nim a pozdravil. Oni len odpovedali naučeným pozdravom: „Dobrý deň.“ a pozerali na malé postavičky v bedničke a čosi v rukách stláčali.
„Čo to robíte?“ spýtal som sa ich milo a prisadol si.
„Bojujeme!“ vykríkli naraz.
„Ale veď sedíte na mieste...“ začudoval som sa.
„Ale my naozaj bojujeme, pozrite!“ ukázali prstom na mihotajúcu obrazovku.
„Riadne som ťa zbil...“ víťazne sa usmial jeden.
„To nie je fér!“ zúrivo vykríkol druhý.

Sakura sa vrátila s trochu previnilým výrazom. Pozrela mi do očí: „Prepáč mi to, Sasuke-kun, musela som...“ odvrátila sa, no hneď na to dovnútra vtrhli jednotky ANBU a v rukách zvierali čudne tvarované kovové zbrane.
„Ani sa nehýb, inak...!“ z dlhých trubíc s rachotom vyleteli malé kamienky z kovu. Nezľakol som sa. Dnes som tu uvidel toľko čudných vecí, že som túto len započítal do zoznamu záhad. Vzdal som sa im a Sakure som ešte riekol:
„Odpúšťam ti...“

Vliekli ma v okovách ako zločinca. A či som ním nebol? Áno, bol! Ľútosť na konci cesty nenapraví celý špinavý život.
Pohodili ma na zem pred najhonosnejšou budovou a čakali v pozore ako figúrky na šachovnici. Po schodoch schádzala postava v čiernom. Ten smiech poznávam... Je to skutočne on?!
„Ahoj, Sasuke.“ pristúpil ku mne Kabuto v novom tele a smial sa mi do tváre, „Netušil som, že sa stretneme takto... Ty na kolenách v starobe a ja vladár v rozkvete života. Ha haha...“ a uštedril mi pekný kopanec do brucha a ja som sa bolestivo skrútil do klbka, „No povedz, nie je úžasné, ako som to tu zmenil?“ pyšne sa rozhliadol.
„Len jedno mi nejde do hlavy.“ začal som po chvíli, „Prečo si zrušil celý ninjovský aparát, teda až na ANBU...“
„Ale áno, zrušil som aj ANBU!“ pristúpil k jednému z nich a strhol mu masku, za ktorou sa skrývali len ozubené kolieska, „Vidíš, sú to stroje! Načo by som mal plytvať živými ľuďmi na čosi také barbarské ako je vojna?“ usmial sa a kochal sa v mojej zdesenej tvári, „Živých ľudí si totiž nechávam ako moje budúce telá...“
„To predsa nemôžeš!“ začal som sa vzpierať, „Určite ťa vo výrobe týchto strojov ostatné dediny zastavia!“
„Ale môžem a ostatní... Tí ma v tom podporujú! Všetci si uvedomili, že ľudí je škoda obetovať vo vojnách. Preto si zakúpili moje bojové stroje ako sú títo ANBU, samozrejme za veľké peniaze, a oni sa stali ochrannou aj útočnou jednotkou celého sveta!!!“ znova ma kopol len tak z rozmaru, „Ale vieš čo, aby si nepovedal, že zomieraš ako pes na ulici, zaobstarám ti lepšiu smrť, priam poetickú. Ha haha...“ lúskol prstami a zo zeme vstala rakva. Z nej vyšla postava bez očí.
„Preboha! Veď je to Itachi!“
„Áno, tvoj brat, ktorého si zabil a teraz on zabije teba...“
Hýbal sa sťa mátoha. Nie, toto nie je môj brat len jeho telo, ktoré padlo do zlých rúk. S pravým Itachim sa čochvíľa stretnem a taktiež s mojou rodinou. Usmial som sa a otvoril dvere dokorán pani Smrti. Ó, áno, príď, aby si ma doviedla domov. Domov... k mojim blížnym.
„Teraz!“ vykríkne Kabuto a telo Itachiho švihne mečom. Telo bez hlavy mi na zem bezvládne padlo, no tvár usmiata a šťastná ostala...

Poznámky: 

Dúfam, že sa vám príbeh páčil Smiling
Tento nápad o „zmodernizovaní" Konohy mi skrsol v hlave čistou náhodou. Zamýšľala som sa nad dnešným svetom, v akej pohodlnej konzumnej spoločnosti to žijeme?!
Prečo by neobjavili pohodlnosť aj postavy z Konohy?

Sasuke sa po toľkých rokoch vracia do rodnej dediny dúfajúc, že v nej nájde stratený domov, ale ten nachádza až po smrti, kedy sa stretáva s rodinou.
Všetky hodnoty sa zmenili a porovnajte si to s vami... Kto by vedel v dnešnej dobe prežiť bez kopy strojov? Myslím, že nikto...

4.607145
Průměr: 4.6 (28 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele GingerHimari
Vložil GingerHimari, Po, 2018-08-13 23:07 | Ninja už: 2650 dní, Příspěvků: 149 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Mise L3:
Tohle jsem vážně nečekala. Tento postapokalyptický svět po smrti Naruta je dost děsivý. Úvod se mi líbil moc, Sasuke jako dědeček vracející se umřít do své rodné vsi, silný příběh a Sakura jako jeho manželka. Opravdu velice povedené, tleskám.

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Ne, 2018-08-26 16:10 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

ďakujem Laughing out loud
...a som rada, že na tento príbeh niekto natrafil (keďže je už dosť starý Laughing out loud ), aj keď je to hlavne vďaka misii Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele tereka
Vložil tereka, Po, 2013-03-25 17:05 | Ninja už: 4076 dní, Příspěvků: 37 | Autor je: Pěstitel rýže

Úžasné. Z mého pohledu to nejde říct jinak.

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, St, 2013-03-27 18:18 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Jej, ďakujem Smiling Tvoj komentár ma celkom prekvapil (v dobrom Smiling )

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Joanne
Vložil Joanne, So, 2012-04-14 17:17 | Ninja už: 5529 dní, Příspěvků: 815 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Skvěle napsané, ale strašně mně chyběl popis Sasukeho ve stáří; představovala jsem si ho trochu shrbeného a vrásčitého, jenže pořád s těmi jeho vlasy xD

Hledat štěstí v maličkost dala jsem si za úkol - a jde mně to.

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, So, 2012-04-14 21:46 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Sasukeho opis... však na začiatku bol, no nechcela som ho rozoberať do takých podrobností ako že má nohy zahnuté do písmena O a tvár má zoschnutú ako slivka bez vody...
Ten opis by potom každého zdesil až tak, že by radšej prestal čítať ďalej Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele anubiskt
Vložil anubiskt, So, 2012-04-14 10:50 | Ninja už: 5913 dní, Příspěvků: 184 | Autor je: Prostý občan

Tak já se řadim k velikým kritikům konzumní společnosti a industrializace, která v podstatě z drtivý většiny lidi vytvořila, když to přeženu, nemyslící stádo, pro který je smysl života mít plný břicho a tím to v podstatě hasne. Abraham Maslow by zaplakal.

No nic, nechal jsem se unést -a to svědčí o tom, že povídka je hodně dobrá. Pro mě osobně jedna z nejlepších - jelikož mě donutila k přemýšlení. I když druhá polovina mi přišla maličko slabší.

Po stylistické stránce taky nemam co vytknout, ihned klikám na hvězdičky:)

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, So, 2012-04-14 21:49 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

áno tá druhá polovica je slabšia z toho dôvodu, že už som mala dosť toho napísané a nechcela som z toho spraviť nekonečný román...

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele jeremi
Vložil jeremi, Po, 2012-04-09 21:02 | Ninja už: 5386 dní, Příspěvků: 711 | Autor je: Prostý občan

jen mi přijde divné, že by Sasuke vůbec nic nevěděl, co se ve světě/ v Konoze za těch padesát let změnilo, to byl někde zavřenej? - ale když tohle pominu, tak to bylo opravdu hodně dobré

we all make mistakes, let's move on

když máš deštník v prd*li, neotvírej ho
dva kuchaři, jeden host
nikdo neměl dost

Naruto timeline - časová osa událostí v Narutovi (snad se to někomu bude hodit Eye-wink)

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, So, 2012-04-14 21:40 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Dakujem Smiling
No a vysvetlenie, kde bol: Sasuke trávil všetok čas meditačnými očistami úplne izolovaný od sveta, kde dospel k záveru, že jeho čas nadišiel. Bol už dosť starý a chcel naposledy navštíviť svoj domov, no dvere domova mu otvorila až smrť, kde sa stretol so svojou rodinou.

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Pirate-Hunter
Vložil Pirate-Hunter, Ne, 2012-04-01 17:12 | Ninja už: 5772 dní, Příspěvků: 23 | Autor je: Prostý občan

V pokračování by Kabuto mohl ovládnout svět pomocí strojů. Stačí do nich přidávat tajný kód a ten aktivovat jakmile prodá roboty do všech zemí.

Obrázek uživatele Danatael
Vložil Danatael, Út, 2012-03-13 20:30 | Ninja už: 4742 dní, Příspěvků: 71 | Autor je: Prostý občan

Zapojím sa aj ja do debaty. Vynikajúci nápad a dobré podanie. Mimochodom aj ja som konzervatívec.

Vtedy rozveselil sa Ježiš v Duchu Svätom a riekol: Chválim Ťa, Otče, Pane neba a zeme, že si toto skryl pred múdrymi a rozumnými a zjavil nemluvňatám. Áno, Otče, tak sa Ti ľúbilo. Lukáš 10; 21

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-03-13 21:24 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Vďaka
a ináč aj ten tvoj Parfum príbeh smrada je dobrý... Čo veta to obraz. Som si riadne hlavu potrápila Smiling
A vitaj na palube "konzerv" Kakashi YES

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Hanataro
Vložil Hanataro, Út, 2012-03-13 13:28 | Ninja už: 5731 dní, Příspěvků: 24 | Autor je: Prostý občan

Veľmi pekná poviedka, dobre sa to čítalo a malo to niečo do seba. Čo viac vlastne môže človek chcieť?
Sasuke sa mi tu hrozne páčil stratený a dezorientovaný v úplne novom svete kde vlastne nič nepozná a ničomu nerozumie.
Prišiel spytovať svedomie tam , tam kde to všetko začalo ale tam už nič nenachádza. Nič už nie je také aké to bývalo.
Vážne veľmi pekný príbeh.
Dosť ma však prekvapil Kabuto, aj keď sa tam vlastne celkom hodil.

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-03-13 19:40 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ďakujem pekne
Som rada, že sa páčilo

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Tall
Vložil Tall, Út, 2012-03-13 13:03 | Ninja už: 5916 dní, Příspěvků: 2469 | Autor je: Tsunadin poskok

Výborně, ony se ukáží zajímavé povídky.
Tahle povídka je v přímé opozici proti Parfum príbeh smrada napsaném v duchu poetizmu. Tedy i v duchu fascinace modernem. Tady je cítit přesný opak, jakási fascinace staršími lepšími časy. Osobně je mě tedy blíž Danataelova cesta, ale co.
Zvláště ten popis auta na začátku je skvělý, pak to začíná trochu ztrácet drive, ale i tak je to dobré.

"Naděje je ječmen!"

Na to, abys poznal že svíčková je připálená, jí nemusíš umět vařit.
Po dlouhé době nová FF - Opakování.

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Út, 2012-03-13 19:39 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

No podľa mňa je staršie lepšie...
Čo už, som konzervatívna Smiling

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, Po, 2012-03-12 22:15 | Ninja už: 4721 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Pěkný nápad, příjemně zpracovaný a i charaktery jsou dosti uvěřitelné. Dobrá práce.

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele Mono
Vložil Mono, Po, 2012-03-12 21:20 | Ninja už: 4525 dní, Příspěvků: 69 | Autor je: Prostý občan

Zaujimava kombinacia a uzasne spracovanie! Sklbenie moderneho sveta so svetom Konohy, ako ju nepozname... uzasny pribeh Laughing out loud uplne genialny napad Laughing out loud Mne sa to velmi pacilo Laughing out loud brala by som aj pokracko Laughing out loud

Obrázek uživatele Amia
Vložil Amia, Po, 2012-03-12 23:01 | Ninja už: 4936 dní, Příspěvků: 641 | Autor je: Obsluha v Ichiraku

Ďakujem Smiling
a pokračovanie? radšej nie...

Už Einstein povedal: "Čas je relatívny..."
No hodinky a diár hovoria niečo iné.