manga_preview
Boruto TBV 07

Pár slov o Naději

Dnes jsi mi položil tu nejzvláštnější otázku ze všech.
Jsi vůbec tak neobvyklé dítě... Ostatní ve tvém věku se ptají, proč mají kočky čtyři nohy, proč je tráva zelená a proč už je letos nevezmou na Akademii. Vzpomínám si, že když mně bylo pět, chodila jsem k rodičům s prosíkem o pohádky - táta byl ve vyprávění opravdový mistr, dokázal jen tak ze vzduchu vykouzlit příběhy, které tě zanesly do dalekých prosluněných světů, příběhy, ze kterých se tajil dech: kolikrát se mi pak o těch jeho vymyšlených světech zdálo! Moje dětství je jedna velká vzpomínka na tátovy pohádky a na to, jak mu máma pokaždé asistovala a hrála si na hlavní ženskou hrdinku. Většině dětí tohle stačí, ale ty...
Zeptal ses, co je to Naděje. Jen tak jsi seděl na parapetu, sluníčko ti kreslilo po tvářích a díval ses kdovíkam, a pak z tebe zničehonic vypadla ta podivuhodná otázka a já... netušila jsem, co odpovědět. Je to zvláštní, víš - každý přece ví, co je to Naděje, každý člověk má určitou představu utkvělou v hlavě, představu, která se během let mění a někteří z nás si pak uvědomí, že něco jako Naděje vůbec neexistuje... Ale copak bych ti tohle mohla říct? Poslala jsem tě za Narutem a věřím, že to bylo správně, protože to on byl a stále je ztělesněním Naděje pro nás pro všechny. Vrátil ses po dvou hodinách a na nic ses už neptal: v očích ti plály jiskřičky, co do celého světa vysílají zprávu „teď vím něco, co ty ne“. Myslím, že ať už ti Naruto řekl cokoli, udělal sis o Naději ten správný obrázek. Ten, u kterého by měl každý z nás začínat a z nějž se časem pomalu oloupe barva jako z nově natřeného plotu - ale na to máš ještě celou fůru let, a já ti přeju, aby tvůj obrázek zůstal takhle nezkalený napořád.
Víš, je to možná dětinské, ale i přesto, že Narutovi věřím... chtěla bych, abys poznal, jak se na Naději dívá tvoje máma. Bude to asi trochu jiné než všechno, co on ti vyprávěl, a koneckonců, jestli tyhle listy jednou, za pár let objevíš, možná se nad tím jen zasměješ, protože budeš mít větší štěstí než já, ale - možná už budeš vědět, a pak pochopíš.
Naděje, Suii, to je... křehké pírko lidského života, malé, bílé jako tvoje tvář uprostřed zimy. Zafoukáš a ono uletí. Musíš si dávat veliký pozor, aby neuletělo příliš daleko... Naděje je všude a umírá poslední, ale často se ztrácí a neznám nic únavnějšího než její hledání, protože ať člověk hledá jakkoli dlouho, ona má svou vlastní vůli; a navíc se schovává hluboko v nás, kam se jen těžko vlastní vůlí dostaneš.
Na spoustu věcí je člověk sám, Suii, a na to se musíš připravit. Zvlášť v tomhle světě, víš - řeknu ti pravdu, neznám nikoho, kdo by něco neztratil. A tím nemyslím hračku nebo některou z těch věcí, bez nichž se ty teď neobejdeš: mám na mysli blízkého člověka, přítele, rodiče, někdy dokonce i sám sebe... a často taky Naději. Ty o ní teď víš svoje a já si to dovedu docela dobře představit: kdysi jsem si myslela, že je to zářivá tečka uprostřed hluboké temnoty, malé světélko, které tě vyvede ven, že stačí jen se ho držet. Ale svět není takhle jednoduchý, Suii. Svět je ta nejsložitější věc, jakou si vůbec dokážeš představit, a čím menší světélko je, tím snadněji ve všem tom zmatku zhasíná.
Tys ztratil tátu, Suii, a ani o tom nevíš. Umřel dřív, než ses narodil: měl také svoji Naději, jestli tě napadne se na tohle zeptat. Věřil, že Nadějí nás všech jsou děti, které se narodí, aby dál nesly myšlenky a odkaz svých rodičů, Ohnivou vůli, jak tomu říkával jeho otec. Byla to krásná myšlenka, a přestože ji nestihl předat tobě, předal ji svým studentům. Ten kluk s culíkem, Shikamaru, co ses teprve nedávno naučil vyslovit jeho jméno - teď s tebou občas tráví víkendy, ale za pár let se tě ujme a povede tvůj trénink. Věřím, že tě naučí všechno, co budeš potřebovat, aby z tebe byl dobrý člověk. Slíbil to tvému otci a člověku, kterého jsme oba, já i on, svým způsobem milovali.
Možná bych měla říct, že mou Nadějí jsi ty, Suii, protože mi tě tu zanechal: protože se v tobě odráží jeho osobnost, protože máš tak podobný styl chůze a protože jsi zdědil jeho oči. Víš, dá se to vyložit všelijak. Časem zjistíš, že na žádnou otázku neexistuje jasná odpověď.
Dnes si tuhle odpověď, tohle své vysvětlení nechám pro sebe. Zalepím obálku, schovám těch pár listů papíru do šuplíku a nechám na Osudu, ať rozhodne sám, jestli je někdy budeš číst. Vím, že kdybych se ti to teď pokoušela vysvětlit, nejspíš bys mě ani neposlouchal a nevzal by sis z toho nic víc, než že tvoje máma je zbytečně upovídaná a mluví tak podivně smutným hlasem, jako by ji něco trápilo, a přitom... to není to, co by ti mělo slovo Naděje připomínat.
Možná, že jsem to já, kdo ztratil sám sebe. Nebo jen už vím o životě příliš, abych ho mohla vnímat tak jako ty. Každopádně, ať už tu svoji Naději najdeš v čemkoliv... z celého srdce doufám, že ty ji neztratíš nikdy.
Máš k tomu koneckonců víc předpokladů než já, Suii...

Poznámky: 

Tak... Jo, ještě žiju, jasný? Laughing out loud
Ačkoli, jak je možná vidět mezi řádky, poslední čtyři měsíce udělaly z mého ryze optimistického já tak trochu trosku. No... leč, pořád mám dost naivity k tomu, abych věřila, že bude líp Smiling a navíc mám strašnou radost, že sem zas jednou něco posílám.
O téhle povídce, nebo spíš miniatuře... víte, obvykle to nijak nerozlišuju, ale tady jde opravdu spíš o obsah než o formu. Snad to každý nějak... vycítil.


No dobře, přiznám to, nějak nevím, co k tomu říct. Nerada se vyjadřuju k věcem, které jsou moc "moje". Třeba mi k tomu něco řeknete vy...
Jana Tleskače se tentokrát snad ani raději neptám Eye-wink

5
Průměr: 5 (21 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Hoshiko Nanda
Vložil Hoshiko Nanda, Po, 2012-12-03 17:27 | Ninja už: 5170 dní, Příspěvků: 1020 | Autor je: Utírač Udonova nosu

Na tuhle povídku jsem narazila jenom náhodou, když jsem se hrabala v seznamech FanFikcí ostatních pisálků. Hledala jsem něco s hloubkou, něco, co má duši a v čem jsou upřímné emoce. A ejhle! Slovo Okamžikovky mi přímo bilo do očí.
Abych se konečně vymáčkla a nedělala tady z toho zbytečně dlouhý komentář, jednoduše ti napíšu, že to bylo úžasné. Věděla jsem, že jsi dobrá spisovatelka, ale tímhle jsi mě vážně dostala. Takže klobouk dolů a děkuju! Smiling

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Po, 2012-12-03 19:59 | Ninja už: 4923 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Jej... to je tak hezkej pocit, vidět po takový době zas komentář u svý povídky. Vážně, úplně jsem zapomněla, jaký to je, když ti někdo k něčemu něco napíše, zanechá pár slov a ty víš, že tudy prošel a že mu to možná něco řeklo... děkuju, děkuju mockrát! Vážně mě to zahřálo. A jsem ráda, že to je zrovna tahle, poněvadž si na ni vždycky hrozně ráda vzpomenu Smiling

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele Lee
Vložil Lee, St, 2012-01-18 15:54 | Ninja už: 4682 dní, Příspěvků: 2392 | Autor je: Moderátor, Manga tým, Tsunadin poskok

Je pravda, že ta povídka nebyla jednoznačně optimistická, ale hrozně se mi líbil ten rozdíl mezi tím, jak vidí naději dospělí a jak děti. Protože dětská mysl je úžasná. A tvoje povídky jsou úžasné!

Už jsem čekal dost! Dvanáct let! Na Konoze!

Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, Ne, 2011-08-14 22:30 | Ninja už: 5903 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

Zase jsi jednou potěšila milovníka krátkých jednorázovek, které jsou oknem do duše jedné postavy. Co víc dodat...

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Amael
Vložil Amael, Pá, 2011-05-20 13:21 | Ninja už: 5457 dní, Příspěvků: 819 | Autor je: Prostý občan

moc hezký Smiling jednoduchý a přitom zasáhne Smiling

Obrázek uživatele Mrs.Hyuuga-
Vložil Mrs.Hyuuga-, Čt, 2011-05-19 17:26 | Ninja už: 4897 dní, Příspěvků: 147 | Autor je: Prostý občan

tak tohle je Dílo s velkým D

OTAKUISMUS
Jejich revírem je internet.
Jejich tempo je vražedné.
Jejich nepřáteli jsou anti-otaku, Farmář hledá ženu a Ordinace v růžové zahradě.
Otaku pracují ve dne v noci.
Jejich úkolem je číst mangy a dívat se na anime.
Vyznávají OTAKUISMUS!

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Út, 2011-05-17 16:51 | Ninja už: 4923 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Zvláštní... vypadá to, že v tom vidíte - no, říct, že v tom vidíte Naději, by bylo fakt pitomé Sticking out tongue, ale myslím to trochu jinak. Opravdu ta povídka působí "nadějeplně"? Já nevím... spousta lidí vidí naději jako plamínek, který se při správném udržování rozhoří ve velkou vatru. Proto mi tohle moje pojetí přijde spíš... no, pesimističtější. Páni, v životě jsem snad ještě v souvislosti sama se sebou nepoužila slovo pesimismus Smiling

Ale děkuju mockrát, vám oběma. Jsem ráda, že jsem nezklamala, ať už si ten krátký dopis vyloží kdokoliv jakkoliv. Smiling

Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele akai
Vložil akai, Po, 2011-05-16 19:49 | Ninja už: 5627 dní, Příspěvků: 1219 | Autor je: Asumův zapalovač

Často si ještě před povídkou čtu komentáře (kdy já se toho hnusnýho zvyku konečně zbavím?) ale tentokrát mi to dojem z FF vůbec nezkazilo. Samozřejmě; začala jsem od toho něco očekávat. Ale to něco se naplnilo ještě víc, než jsem si zprvu myslela. Moc se mi to líbilo a ta hudba k tomu dokonale pasovala Smiling

you wanetd it; chtěla jsi to… tak si sakra nestěžuj!
Tanabata je svátek přání. A tak se ho pokouší najít; třeba i na dně flašky saké.

„What a world we live in, to see such unique idiots…?”

Obrázek uživatele Alea
Vložil Alea, Po, 2011-05-16 17:49 | Ninja už: 5905 dní, Příspěvků: 950 | Autor je: Prostý občan

Řekněme, že jsem nepolepšitelný fanoušek naděje Laughing out loud a teď už i té úžesné věci o ní nahoře Smiling krásně napsáno, krásně podáno... mám z toho takový melancholický pocit, tak trochu podobný tomu, když se dodívám na pohádku a vím, že v reálu všechno sice nedopadne dobře, ale je krásné věřit tomu, že ano... Smiling

Obrázek uživatele strigga
Vložil strigga, Ne, 2011-05-15 19:42 | Ninja už: 4923 dní, Příspěvků: 1637 | Autor je: Konohamarova chůva

Protože chci poděkovat vám oběma, nepoužiju tlačítko Odpovědět, upozorňuji předem Sticking out tongue


Pamatuj, tenhle svět není jen pro silný, stvořen byl pro všechny ztracený duše
a počítá se, jestli tě tvá cesta posilní, a ne to, jak rychle jsi ji ušel
~ Radůza

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Ne, 2011-05-15 19:06 | Ninja už: 6008 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

nett, máš šťastie, že nemám zlú náladu Sticking out tongue Laughing out loud
Ale k poviedke, konečne niečo, čo sa dá za poslednú hodinu a pol, čo sa tu hrabem, čítať Smiling Za čo som viac ako vďačná ^^ A ešte ma to aj bavilo.


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, Pá, 2011-05-13 06:11 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Zaprvé se omlouvám editorkám, vím, že lézt do nevydaných FF se nemá... ale mějte prosím soucit s nedočkavou! :(

Už jsem říkala, že miluju práci pana Masudy? Říkala. A říkám to znovu. ^^

Tahle povídka... má v sobě to, co už dlouho na konoze umírá. Co už skoro umřelo. Přirovnala bych to k efektu, který má Masudova hudba na scény anime. Najednou se z pár obrázků a slov stane něco... víc.
Není lehké psát takovýhle typ povídky a zůstat čistá a upřímná. Nesklouznout do falešné melodramatičnosti. Ty jsi nelhala, tys povídala krásný a světlý příběh, kterému jsem věřila. Bylas upřímná.
Mně osobně je forma ukradená. Ten dobrý pocit, který jsem získala při čtení, ne.