manga_preview
Boruto TBV 09

Raz tá zmena príde určite...

Krv... Smrť... Tá vôňa ukončených životov, ktorá sa vznášala všade okolo... Doslova ma poháňala vpred, za mojím cieľom. Aj keď... Čo ma čaká na konci?

Trápi ma to vôbec? Uškrnula som sa pre seba. Absolútne nie. Už dávno pominuli tie časy, kedy som sa starala o ostatných, o ich city, potreby.. Kedy som tŕpla, čo si o mne pomyslia. Teraz som konečne len Ja.

Kunoichi z Konohy, alebo lepšie povedané bývala kunoichi z tej dediny. Áno, z tej, tak je lepšie na to myslieť. Načo mená, tie človeka len k niečomu zaväzujú. Bez mena je väčšia sloboda...

Voľnosť.. Roky som ju nemala. Bola som ako vtáčik uväznený v klietke, ktorá nebola ani zlatá, ako by si možno niekto myslel. Ani len pozlátená... Obyčajná drevená, s malilinkatými dvierkami, na ktorých visela obrovská kovová zámka.

Nikdy som ju nedokázala otvoriť a vyletieť von. Nikdy... Až do toho dňa.. Vtedy sa všetko zmenilo, rovnako ako aj ja... Ten zvláštny sled udalostí, ktoré nastali a ktoré som ja využila v svoj prospech.
Už som tam len tak nestála a neprijímala svoj osud odovzdane. Už nie... Chytila som ho pevne rukami a silno stisla.

Vtedy som zacítila, ako zámka praská. Pomaly, ale isto. Netrvalo to dlho a mohla som tie drobné dvierka otvoriť a vyjsť von. Na nové svetlo. Tá veľkosť sveta ma ohromila. Uvedomila som si, čo všetko mi doteraz unikalo, ako zbytočne som žila.

Kráčala som a vnímala som svet okolo mňa už inými očami. Novými, realistickejšími, slobodnými. Neviem, kto tú klietku pre mňa vystaval, či ľudia, alebo ja sama. Ale zničiť som to dokázala len ja, nikto iný. Trvalo mi roky, kým som si to uvedomila.

Vojna.. Jedno slovo, ale tá za to môže. Kým človek žije v mieri nevníma svet okolo seba. Pokiaľ nespozná utrpenie, smútok zo straty milovaných, bolesť rán, poníženie...
Áno, mnohé z tohto sa dajú zažiť aj bez vojny, ale tá na to vplýva akosi viac. Dokáže ľudí zmeniť tak, že ich už nespoznáte...

A to sa stalo aj so mnou. V deň, keď zaútočili na Konohu. Ako som videla všetkých mŕtvych, medzi ktorými bola aj celá moja rodina... Nikdy nepochopím, prečo som tak neskončila aj ja. Som posledná z nášho klanu...

Nie, nie úplne. Brat mal dieťa. Malého chlapca, ktorý žije s matkou hlboko v horách. Aspoň tak, náš klan nevymrie so mnou. Zasmiala som sa. To nebolo príliš veselé. Hoci, mňa šťastie vždy len obchádzalo.

Niekedy sa priblížilo, dalo mi falošnú nádej a potom zase uskočilo so zvonivým výsmešným smiechom. Šťastie je vrtkavé, vravievali mi rodičia. A mne sa nikdy nepodarilo dokázať opak, lebo na mne sa nikdy neusadilo.

Aj keď... Mohla by som považovať za šťastie únik z klietky.... Hm, ako považovať, to je šťastie, veď kto by chcel len tak umrieť a nepoznať, aký je svet krásny? Čo všetko skrýva, čo vlastní?
Taký človek je úbohý a jeho bytie na tomto svete sa ani nedá pokladať za život.

To som bola aj ja. Ale už nie som. Už nie... Neviem, či niečo zmení to, že sa zapojím do tej veľkej bitky, ale už nedokážem len tak sedieť. Musím to urobiť pre seba, pre toho malého, čo raz povedie náš klan.
Áno, náš rod bude veľkolepý a silný, cítim to, viem to. Rovnako ako viem, že ja sa toho nedožijem. Nie, ja dnes umriem tu.

Ale nevadí mi to. Som s tým zmierená. Tak, ako je so smrťou vyrovnaný odsúdenec idúci na popravu, tak je moja duša ľahká a teší sa na príchod niečoho ďalšieho. Lebo viem, že tu ma toho už viac nečaká. Ale za to, aby bola lepšia budúcnosť pre ostatných, za to sa umrieť oplatí, nie?

Asi ma nakazili idey ostatných, bývalých spoločníkov...priateľov, ktorí už dávno odišli. Roky som takto žila a bojovala a chránila, čo je mi drahé. Ale teraz nejako cítim únavu tohto života.
Avšak nemenila by som to ani za nič na svete. Nikdy by som nechcela žiť v tej klietke a nepoznať krásu slobody. Vôňu voľnosti...

Už som tu. Vidím, ako bojujú všetci proti sebe a príde mi to smiešne. Ale skôr takým smutným smiechom. Nikdy nepochopím, prečo si neuvedomia, ako doma trpia ich rodiny, ich dediny, ich všetko, čo majú. Ako ich vôbec netrápi to, že o to prichádzajú, že to ničia oni samotní.
Bojovníci...

Ako blesk sa vrhnem do stredu a zastavím. Bez slova sa na nich pozerám, je jedno, z ktorej dediny sú, pre mňa to nie je podstatné. Je tu príliš veľa shinoby z každej a ja viem, čo musím urobiť.

Oči mám zatvorené. Mami, ocko, prepáčte, ale my sa už neuvidíme. Tam, kam pôjdem ja, vy nie ste. Pre mier treba urobiť aj veľké obety, povedal mi raz jeden starý muž, ktorého som opatrovala do jeho smrti.

Vtedy som nevedela, čo presne tým myslel, ale ako roky plynuli, pochopila som...

„Smrť,“ vravím im, „smrť je len začiatok niečoho nového. Ibaže toto zabíjanie trvá už pridlho. Musí sa ukončiť. A to práve teraz.“ Pozerajú sa na mňa celkom prekvapene. Musím sa tomu zasmaiť. „Každý máte doma svojich potomkov, ktorých, dúfam, budú učiť, ako byť tým správnym shinobi a nie iba sa bezhlavo hnať za pomstou a bojom. Preto mi ani nevadí, urobiť to, čo musím. Viem, že sa to vráti, ale vždy sa nájde niekto, kto to bude chcieť ukončiť. Aj keď možno nie tak, ako ja...“

Spájam ruky do pečatí. Vidím, že ma nepochopili, ale neprekáža mi to. O pár sekúnd mňa a všetkých naokolo obklopí prenikavé svetlo a potom už nič...
****

„Vraj to bol obrovský výbuch, ktorý zničil všetko v okruhu dvadsiatich kilometrov. Aspoňže tam nebola žiadna dedina.“ Vzdychne si ženský hlas.
„Mami? A vedia, kto to bol? Tá záhadná osoba?“ Chlapcova hlavička sa natočila k svojej mame.
„Prežil len jeden jediný shinobi. Nikto nevie, ako je to možné. Povedal, že to bola žena s prenikavými čiernymi očami a vlasmi bielymi ako sneh. Na čele mala zvláštnu jazvu v tvare kríža. Vieš,“ odmlčala sa na chvíľu. „Poznala som niekoho takého. Kedysi dávno. Bola to sestra tvojho ocka. Spomínam si na ňu, ako keby som ju videla teraz pred sebou, hoci som ju stretla len raz v živote. Ešte teraz ma mrazí z jej pohľadu. Jej čierne oči boli plné smútku a osamelosti.“ Videla ju práve na pohrebe jej rodiny. Vtedy odišla z Konohy a už o nej nikdy nepočula. Avšak keď videla popis ženy, ktorá ukončila vojnu, vedela, že to bola ona.

„Vieš, synček, tvoja teta bola veľká bojovníčka, zachránila mnohé životy,“ usmiala sa na chlapca.
Ten sa zahľadel von. „Mami, ja chcem byť ako ona. Nechcem prežiť život ako obyčajný človek. Chcem, aby si na mňa bola ty, ocko, moja teta... Aby ste na mňa boli pyšní.“ Na tvári už nemal detský výraz. Ten už zmizol. Nahradil ho dospelý, pevný, lebo v tej chvíli detské sny odišli a prišla skutočnosť.

Ktorá neskôr veľa vecí zmenila...

Poznámky: 

5
Průměr: 5 (10 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele lady_anjelik
Vložil lady_anjelik, St, 2010-03-17 15:09 | Ninja už: 5881 dní, Příspěvků: 1764 | Autor je: Prostý občan

Na na ná.. sora niečo napísala.. lalá, ehm no nič xD
Super máj EmSí sistr! Laughing out loud (bože.. mne šibe to si nevšímaj xD)
Tak Luci moc pekná poviedka.. páčila sa mi Smiling Síce som tam ten dej moc nevidela, skor niektoré z konverzácií ktoré sme spolu mali ale.. Máš pravdu, že raz tá zmena určite príde. Ale može sa zmeniť aj zmenené.. (no som radšej ticho xD)
Proste za 5 a basta.

Real Sasuke (ja som to hovorila vždy xD)

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Po, 2010-03-15 14:36 | Ninja už: 6035 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Kumiko--chan
Vložil Kumiko--chan, St, 2010-03-10 21:30 | Ninja už: 5731 dní, Příspěvků: 1389 | Autor je: Prostý občan

nejprve jsem si říkala, že to bude Sakura. pak že spíš Tsunade. a na konci mě napadlo, že to bude možná někdo z vedlejší větve klanu Hyuuga... a ona to neznámá. ach sorinko, líbilo se mi to moc Smiling upřímně, ze začátku jsem si říkala ,,Sice je hezké, když člověk píše stylem, kdy vypouští myšlenky, nemá to děj, jenom pocity... Ale nepíše tak Sora nějak často?'' ale čím dál jsem četla viděla jsem tam víc než jen pouhé pocity. viděla jsem tam příběh, minulost smíchanou se současností a k tomu všemu ještě ty pocity. zapadalo ti to dokonale jako díly té nejpřesnější skládanky Smiling nikde jsem tam neviděla žádný náznak spojování či sváření, byla to prostě čistá, úhledná a perfektní práce. a takové povídky, kterých je poslední dobou vážně pomálu, mám nejradši Smiling děkuji a ode mě máš 5 hvězdiček




2 roky... já už tu jsem 2 roky právě dnes 17. srpna 2010 :)

Obrázek uživatele Loupák Anko
Vložil Loupák Anko, St, 2010-03-10 21:28 | Ninja už: 5892 dní, Příspěvků: 1031 | Autor je: Prostý občan

Skvělé... Mě tedy opravdu nenudila. Nezbývá mi než souhlasit s Yamatou (a hAnko Laughing out loud). Skvělé, nádherné, krásné... A lepší než všechny parodie celé konohy dohromady.


JE TO TU! Aneb seznam mých FF.

Obrázek uživatele hAnko
Vložil hAnko, St, 2010-03-10 21:17 | Ninja už: 5930 dní, Příspěvků: 5771 | Autor je: Editor ve výslužbě, Zatvrzelý šprt

Nenapadá mě inteligentnější koment, než jen souhlasit s Yamatou Smiling a těšit se z toho, že Sorka raz za čas aj niečo pekné napíše. Smiling

~ Hello Kitty´s dead! Mashimaro rules the world!!!
~ Nejnovější FF: Orochimarův absolutní životopis - 04.08. 2014
~ Manga tým, při své práci sem tam hodí rým, hrdě čelí slovům kritickým, náš silný manga tým!
~ Hay a ShAnko *-*
~ luksusss avatar made by Drek´than ^^
~ Kapitola 577: Rozhodující bitva začíná dnes kachna! *Google translate*
~ "Vieš čo je pád? Nie keď si vtáčik zlomí krídelko. Nie je to ani vtedy, keď si zlomí nožičku. Je to vtedy, keď vidí pred sebou les plný príležitosti a vletí do tvrdého kmeňa." Laterie

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, St, 2010-03-10 17:51 | Ninja už: 5916 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

To je dobře, že máš volno a že pro nás píšeš. To přemýšlení... to je jiná věc, občas člověk vymyslí něco, o čem vůbec neví, jestli to vymyslet chtěl...
Ale to k povídce nepatří. Ta má velké plus a všechny hvězdičky, které tu jsou k dispozici Smiling

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!