manga_preview
Boruto TBV 07

Hodnosti ninjov u reálnych ninjov

V Narutovi sa stretáme s hodnosťami ako Genin, Chuunin, Jounin. Možno by niekoho prekvapilo, že v stredovekom Japonsku, kde vznikali reálne ninjovské školy sa tieto hodnosti takisto používali na označenie rozličných úloh ninjov. Totižto v prípade skutočných ninjov(narozdiel od Naruta) bol systém ninjov o niečo komplexnejší.
Aj reálni ninjovia robievali misie za peniaze. Jednalo sa o naozaj najrozličnejšie úlohy ale o tom snáď v nejakom inom článku. Ako to teda vyzeralo, keď si niekto chcel objednať ninju? Celý systém bol založený na tom, že ten, kto si objednal ninju nikdy neuvidel osobu, ktorú si najal na splnenie úlohy. "Zákazník" si musel vyhľadať chuunina, ktorý v danej oblasti pôsobil. Chuunin pôsobil spojka. Vypočul si požiadavku zákazníka a oznámil ju Jouninovi-veliteľovi ninjov. Jounin posúdil, či požiadavku prijíma a pokiaľ áno, vyslal toho istého chuunina za zákazníkom s oznamom, že prijíma úlohu a taktiež skrz chuunina oznámil stanovenú cenu. Jounin potom buď po tom istom, alebo inom Chuuninovi poslal rozkaz Geninovi-vykonávateľovi misie. Na ňom už bolo, akým spôsobom úlohu splnil.
Genin väčšinou nepoznal svojich veliteľov. Všetko bolo podriadené tomu najprísnejšiemu utajeniu. Práve to je dôvodom toho, že o ninjutsu nemáme príliš veľa dochovaných informácií. Zákazník za služby ninjov vyhodil nemalé čiastky, za to sa však mohol spoľahnúť na ich spoľahlivosť a mlčanlivosť. V prípade, že bol Genin lapený, radšej sa sám zabil. Dokonca v prípade, že bol pozbavený akýchkoľvek zbraní, rozkusol si jazyk, čo spôsobilo silné krvácanie a následné udusenie. V prípade, že úloha sa týkala chúlostivých súkromných záležitostí zákazníka a ten musel dať plnú dôveru ninjovi, Jounin mohol svojho genina vyskúšať-zadal geninovi falošné informácie a na základe toho sa dozvedel, či môže alebo nemôže ninjovi veriť.
Aby však nebolo málo, aj geninovia sa rozdeľovali. Bolo niekoľko kategórií: domáci-pozná domorodé obyvateľstvo i šľachtu, avšak takíto ninjovia boli ťažšie zamaskovateľní; vnútorní-títo ninjovia sa na dlhšiu dobu infiltrovali na nepriateľskom území a zbierali informácie, niektorí sa stali aj hradnými feudálmi; spätný-vykonal jednorazovú úlohu na nepriateľskom území a potom sa vrátil spať; dvojitý agent-netreba vysvetľovať; posol-to sa týkalo prípadov, keď ninja musel doručiť nejaké posolstvo, ale prechádzal nebezpečným terénom, prípadne nepriateľským územím; samovrah-ninja, ktorý sa musel zabiť, aby iný ninja mohol splniť úlohu. Toto sa vykonávalo bez vedomia zákazníka; spáč-ninja, ktorý musel dlhšiu dobu pobudnúť v kryte na nepriateľskom území, aby mohol v príhodný okamžik splniť svoju misiu.
Nabudúce môžem napísať o niektorých úlohách, ktoré ninjovia vykonávali.

5
Průměr: 5 (2 hlasů)

Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Seiji
Vložil Seiji, Pá, 2012-06-22 05:08 | Ninja už: 4403 dní, Příspěvků: 432 | Autor je: Pěstitel rýže

Hezký, jen by mne zajímalo, z čeho čerpáš?
Systém je to celkem zajímavý, docela mne překvapilo, že je to podobný jak v reálu, vlastně naopak Laughing out loud

Nezáleží na tom, aby ses vyrovnal tomu nebo onomu člověku, ale jde o to aby ses jednou stal samým sebou.