manga_preview
Boruto TBV 08

Ako na karaoke

Chcel by som Vam predstavit vznik karaoke.
Karaoke je text ktory sa zobrazuje pri OPENINGU, pripadne ENDINGU.
Na to, abyste karaoke mohli vyrobit, potrebujete niekolko zakladnych veci.

1. Potrebujete chut a odhodlanie, nieje to len lahka zabavka, ale je to pomerne narocne co do prace a aj casovo.

2. Potrebujete program, v ktorom by ste dane karaoke napisali.
Da sa to robit aj v Notepade, ale je to pomerne narocne, hlavne pri zapise zlozitejsich efektov.
Ja osobne odporucam program Aegisub

3. A teraz uz nastupuje tvrda praca Laughing out loud

V tomto mini serialy o karaoke prejdeme od zakladov az po zlozitejsie efekty.
No kedze vyroba karaoke predpoklada aspon zakladnu znalost formatu SSA (Substation Alpha v4)/ASS (Advanced Substation Alpha - SSA v4+) a pracu s programom AegiSub, pre istotu by sme azda mali zacat opisom programu v ktorom budeme pracovat Smiling

Hlavne okno:


Dva naidolezitejsie veci su Subtitles Grid a Edit Box.
Grid ukazuje vsetky riadky s titulkami v subore, s ktorym pracujete. Kliknutim na riadok ho vyberiete k editacii.

Edit box sluzi na editaciu titulkov a ich vlastnosti. Tieto si popiseme neskor.

Audio box sluzi na casovanie titulkov (synchronizaciu s audiom),

Video box sluzi nato, aby ste videli ako, dany titulok bude vyzerat vo videu.

Otvorenie titulkov:
Po kliknuti na menu File (Soubor) sa zobrazi nasledujuca ponuka:

    * New subtitles (Nové titulky) - Vytvoria sa nove ciste titulky.
    * Open subtitles (Otevřít titulky) - Sluzi na otvorenie ulozenich titulkov, pripadne import z MKV. Používejte u .ASS
    * Open subtitles with charset (Otevřít titulky se specifickou znakovou sadou)- To iste ako predchadzajuce s tym rozdielom, ze titulky sa otvoria s danim kodovanim, myslim, ze tuto funkciu asi pouzivat nik nebude Laughing out loud Používejte u .SRT

Podporovane formaty
Aegisub podporuje na citanie tieto nasledujuce formaty:
* Advanced Substation Alpha, zname ako SSA v4+ (.ass)
* Advanced Substation Alpha v2, zname ako SSA v4++ alebo ASS2
* Substation Alpha v4 (.ssa)
* SubRip Text (.srt)
* MPEG4 Timed Text (obmedzena podpora; neodporucam pouzivat), zname ako ISO/IEC 14496-17, MPEG-4 Part 17 alebo iba TTXT (.ttxt)
* MicroDVD (.sub)
Poznamka, AegiSub titulky uklada stale do formatu *.ASS alebo *.SSA

Samotna editacia
Editacia priebieha v dvoch oblastiach, prva je edit box kde mozete pisat alebo editovat titulok, a subtitles grid sluziaci na oznacenie jedneho alebo viacerych titulkov.

The subtitles edit box:
Popis jednotlivych sucasti:
1. Oznaci prislucny riadok ako komentar. Takyto riadok vo videu zobrazeny nebude.
2. Nastavenie stylu pre tento riadok
3. Herec ktory hovori tento riadok. Tato volba nema ziadny vlyv na zobrazenie, ale je napomocna pri neskorsom editovani. Totiz lahsie sa orientuje v rozsiahlejsom projekte.
4. Efekt pre aktualny riadok. Tato volba sa pouzivala v starsich vedziach, teraz sa nepouziva. Ale niektore nastoje si tam mozu ukladat svoje udaje, napr Templater.
5. Vrstva pre ttulok. Normalne ak su na tom istom mieste dva titulky tak jeden sa vzdy presunie tak aby bol nizsie od toho druheho, cize v dvoch riadkoch. Nastavenim vrstiev mozeme docielit ze sa titulky budu prekryvat, vyssia vrstva prekryje nizsiu.
6. Zaciatocny cas titulku.
7. Konecny cas titulku.
8. Trvanie titulku.
9. Lavy okraj, 0 znamena ze okraj je nastaveny stylom.
10. Pravy okraj, 0 znamena ze okraj je nastaveny stylom.
11. Vertikalny okraj, 0 znamena ze okraj je nastaveny stylom.
12. Tucne pismo, na poziciu kurzoru sa vlozi tag (\b1) pripadne ak uz je tento tag otvoreny tak ho uzavrie (\b0).
13. Kurziva pismo, na poziciu kurzoru sa vlozi tag (\i1) pripadne ak uz je tento tag otvoreny tak ho uzavrie (\i0).
14. Podciarknute pismo, na poziciu kurzoru sa vlozi tag (\u1) pripadne ak uz je tento tag otvoreny tak ho uzavrie (\u0).
15. Preciarknute pismo, na poziciu kurzoru sa vlozi tag (\s1) pripadne ak uz je tento tag otvoreny tak ho uzavrie (\s0).
16. Otvori okno pre vyber pisma a vlozi tag urcujuci pismo (\fnFontName).
17. Vyvola okno s paletou farieb a umozni vybrat farbu, potom sa vlozi tag pre primarnu farbu (\c) so zvolenou farbou na poziciu kurzoru.
18. Vyvola okno s paletou farieb a umozni vybrat farbu, potom sa vlozi tag pre sekundarnu farbu (\2c) so zvolenou farbou na poziciu kurzoru.
19. Vyvola okno s paletou farieb a umozni vybrat farbu, potom sa vlozi tag pre outline farbu (\3c) so zvolenou farbou na poziciu kurzoru.
20. Vyvola okno s paletou farieb a umozni vybrat farbu, potom sa vlozi tag pre farbu tienu (\4c) so zvolenou farbou na poziciu kurzoru.
21. Potvrdenie nastaveni a vlozenie do scriptu. Akekolvek zmeni bez potvrdenia a prechode na dasli riadok budu zavrhnute.
22. Zmena zobrazenia medzi casom a frejmami. Sluzi iba pre informaciu, nemeni format ukladania casu v scripte.

3.8
Průměr: 3.8 (15 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele orinka
Vložil orinka, St, 2012-07-04 14:58 | Ninja už: 4330 dní, Příspěvků: 249 | Autor je: Kankurova kosmetička

sakryš, jako že by se mi to objevilo, to bych byla ráda, ale asi je v tom nějaká chyba

Obrázek uživatele Shi-chan
Vložil Shi-chan, Út, 2012-05-01 20:42 | Ninja už: 4928 dní, Příspěvků: 1817 | Autor je: Hlídač Gaiovy želvy

Docela by mě to zajímalo, ale také se mi tu nic neobjevuje. Kakashi

Obrázek uživatele Kia
Vložil Kia, Čt, 2012-03-01 16:07 | Ninja už: 4494 dní, Příspěvků: 306 | Autor je: Konohamarova chůva

Nějaká chyba v metrixu, taky se mi to nechce objevit Laughing out loud

Nemohu tasit. Na záštitu meče se usadila vážka.

Obrázek uživatele sasí
Vložil sasí, Út, 2012-01-31 16:42 | Ninja už: 4497 dní, Příspěvků: 107 | Autor je: Prostý občan

nevím ale mě se to nechce objevit

Obrázek uživatele uchihanarutoxD
Vložil uchihanarutoxD, So, 2010-12-11 01:32 | Ninja už: 5140 dní, Příspěvků: 96 | Autor je: Prostý občan

xD

Obrázek uživatele alienEJKEJ
Vložil alienEJKEJ, Ne, 2009-01-25 19:33 | Ninja už: 5977 dní, Příspěvků: 209 | Autor je: Prostý občan

Další krásný návod, který se mi bude hodit, protože zrovna tuhle část Hardsubu neovládám. Sugoi!