manga_preview
Boruto TBV 07

Chybějící doujutsu

Už jsem mnohokrát žádal o zrušení tohodle vlákna kvůli jeho neaktuálnosti, ale vždy se tu zase někdo ozval, takže to nakonec nedopadlo. Vzhledem k tomu jsem se tedy rozhodl i tuto teorii znovu přepracovat, i když ji sám tak úplně nevěřím. Smiling

Tři velká doujutsu

V manze (i v anime) jsme byli postupně seznámeni s existencí Tří velkých doujutsu, konkrétně to měl být Sharinagn, Byakugan a Rinnegan.

Tři velká doujutsu

Ačkoli to přímo nevylučuje existenci jiných doujutsu, tak jsme se v manze s žádnými jinými typy nesetkali. Z toho se dá předpokládat, že nejspíš ani nebudou.

Sharingan a Byakugan

O těchto dvou doujutsu, zvláště pak o Sharinganu, toho už bylo v manze mnoho napsáno. Z článků i z vlastních "rozhovorů" s místními uživateli jsem se dozvěděl, že z velké většiny Sharingan značně přeceňujete a Byakugan značně podceňujete.

Samozřejmě musím uznat, že Sharingan má díky MS značně větší potenciál, tím se však budu zabývat až později. Smiling

!!ZVLÁŠTĚ DŮLEŽITÉ!! Pokud chcete hodnotit moji teorii, musíte si nejprve uvědomit následující věc:

Doujutsu je Kekkei Genkai, tedy vrozená schopnost. Vrozená schopnost je typ zbraně.

Ať už je zbraň jakkoli silná nebo nebezpečná, vždy záleží na uživateli, jak ji použije. Uchiha klan byl známý pro svůj Sharingan, ale doopravdy známých bylo jen pár geniálních jedinců, kteří ho používali.

Géniové

Uchiha Sasuke, Uchiha Itachi, Uchiha Shisui, Uchiha Madara – jeden génius vedle druhého.

(Ze známějších Uchihů tu chybí jen Uchiha Obito, který však své schopnosti získal teprve když probudil MS.)

Pokud tedy máme hodnotit schopnosti průměrných Uchihů s Sharinganem, tak zjistíme, že nejsou o mnoho silnější než průměrní Hyuugové s Byakuganem!

Samozřejmě je to jenom předpoklad, protože průměrné Uchihy známe zpravidla jenom jménem a jejich schopnosti si můžeme pouze domýšlet.

Sharingan jako takový má na rozdíl od Byakuganu větší rozsah schopností, ale každý uživatel se zpravidla zaměří jen na jednu jeho část, kterou rozvíjí.

Např. Itachi byl známý tím, že uměl dostat soupeře do Genjutsu na dálku (i bez MS), což pokud vím zvládnul už jen Sasuke a Shisui, ostatní tuto schopnost neobjevili.

Na druhou stranu Kakashi údajně dokázal soupeři na dálku vsugerovat myšlenky, což je zase něco, co nevidíme u jiných uživatelů Sharinganu.

Pravá podmínka k probuzení Sharinganu byla prozrazena teprve v manze 619:

Manga 619/17

To nám nejen prozrazuje, proč pouze někteří Uchihové mohli Sharingan probudit, ale také proč se Obitovy schopnosti tak náhle zlepšily, když probudil MS (chakra v jeho mozku změnila myšlení hlupáka na génia, to se však probuzením pouhého Sharinganu nestalo).

Uvědomme si tedy, že nelze vysloveně prohlásit, zda je lepší Sharingan než Byakugan, protože každý má své výhody v konkrétních situacích. Mohl bych tu opakovat skvělé schopnosti Byakuganu, ale pokud vás to skutečně zajímá, tak si to můžete přečíst v podstatě kdekoli.

U Byakuganu se navíc zdá, že všichni uživatelé ať už z jakékoli větve mají stejné schopnosti, které na základě své vlastní geniality rozvíjejí.

Např. u Nejiho zmiňovaný dohled 50 metrů platil u Nejiho a právě v tu dobu. Hinata v té době měla pravděpodobně dohled mnohem menší a teď ho má už třeba mnohem větší. Porovnejte např. velikosti jejich Kruhů proroctví. (Řekl bych, že to nějak souvisí, ale to už by byly jiné teorie.)

Rinnegan

O Rinneganu jsme toho původně mnoho nevěděli. Poprvé se objevil v manze 238 u Peina, více informací jsme se dozvěděli až od Jirayi ohledně Nagata.

Nagato

Podle původní představy to mělo být legendární doujutsu užívané Rikudou Senninem, které se mělo znovu objevit až u jeho inkarnace.

Rikudou Sennin

Na jednu stranu je to zvláštní, že mezi Tři velké doujutsu, patří i doujutsu, které nikdo nemá, ale musím uznat, že je legendární.

Podle toho, co jsme zatím viděli, uživatel získá přirozený vztah ke všem chakrovým živlům a dokáže použít schopnosti sedmi sfér.

K tomu v mezních chvílích patří také přivolání a ovládání Gedou Mazo nebo Juubiho.

Na začátku mangy 419 vidíme, že Rinnegan má také určitou schopnost vidění chakry. Chtě nechtě mi to spíš připomíná vidění Byakuganem, ale o tom až později. Eye-wink

Vidění Rinneganem

V manze 560 nastal zásadní šok, když se ukázalo, že Rinnegan je dalším stupněm Sharinganu. No, stupněm... Musí být splněny tyto podmínky:

Uživatel probudil Mangekyou Sharingan
Uživatel si implantoval Mangekyou Sharingan svého příbuzného
Uživatel vlastní chakru/buňky uživatele mokutonu
(tady není zřejmé, zda nestačí pouze Senju složka, protože všichni známí uživatelé EMS ji vrozenou vůbec neměli)
Od splnění předchozích podmínek uplynula dlouhá doba

Poslední podmínka je spíš taková praktická. Aktivace Rinneganu se totiž musí zřejmě uživatel naučit a právě to mu trvá tak dlouho. Když už to umí, stačí splnění předchozích podmínek – viz Edo Tensei.

Co je však důležité, Rinnegan je vždy implantovaný. I Madara používá oči svého bratra, tudíž i on je má implantované.

Mangekyou Sharingan

Tento typ Sharinganu se vyskytuje jen u těch největších géniů z Uchihů a stále nevíme, kolik jeho uživatelů vlastně "v současné éře" existovalo. Známých je pouze těchto šest:

Madarův Izunův Shisuiův
Obitův Itachiho Sasukeho

Každý MS má svůj jedinečný tvar a jedinečné schopnosti (i když se některé, např Susano, mohou opakovat).

MS tedy posílí předchozí schopnosti a ještě k tomu přidá 3 techniky. Techniku pro levé oko, techniku pro pravé oko a techniku pro obě oči. Toto pravidlo zatím nebylo porušeno.

(Obito a Kakashi nemůžou použít třetí techniku, protože mají jen jedno oko.)

Víc se tu vyloženě k MS rozepisovat nebudu, protože si to můžete přečíst na internetu a beztak to všichni víte.

Eternal Mangekyou Sharingan

Pro aktivaci EMS je nutná implantace jiných očí s MS od příbuzného. Vzhledem k tomu, že po implantaci už nelze aktivovat obyčejné MS se dá předpokládat, že EMS funguje vlastně stejně jako MS, akorát uživatel "neztrácí světlo". Historicky známe pouze dvoje EMS:

Madarův Sasukeho

I když to ještě nebylo dostatečně potvrzeno, zdá se, že s EMS uživatel žádné nové schopnosti nezíská. Pouze se může naučit aktivovat Rinnegan, pokud má Senju složku.

Nový postup

A teď, po celé té dlouhé eseji se konečně dostávám k teorii jako takové.

Podíváme-li se na následující nákres, tak je asi jasné, proč je Rinnegan považován za samostatné doujutsu:

Cesta k Rinneganu

Od běžného Sharinganu ho totiž jasně dělí implantace. To by také vysvětlovalo jak to, že lze implantovat už aktivovaný Rinnegan někomu, kdo nesplňuje podmínky k jeho aktivaci.

Toto téma však původně vzniklo, aby objasňovalo doujutsu očí staršího syna Rikudou Sennina. To je to chybějící doujutsu.

Cesta k Rinneganu

Podle jedné teorie se jedná pouze o náznak chakry v očích a nemá to s doujutsu nic společného. No já se na to dívám jinak.

Víme, že Rikudou měl dva syny, jeden byl předkem Uchihů a druhý byl předkem Senju.

Také víme, že klany Senju a Uzumaki byly původně jedním, kdy se rozdělili, to nevíme.

V manze 78 Kakashi de facto tvrdí, že Uchihové pochází z rodu Hyuugů. Kdy se rozdělili, to také nevíme.

Původ Uchihů

Podle jedné z teorií měl Rikudou prvního syna s ženou z Hyuuga klanu, tak založil klan Uchiha, u kterého se projevila síla očí.
Druhého syna pak měl s ženou z Uzumaki klanu, tak založil klan Senju, u kterého se projevila síla těla.

Tohle docela dává smysl, nicméně vyvolává to pár otázek:

1) Kdy žil Rikudou?
Pokud by tato teorie byla pravdivá, pak Rikudou musel žít v době, kdy se klan Uzumaki a Senju rozdělili. To se mi nezdá dostatečně dávno, i když je to hodně nepřesné časové zařazení. Laughing out loud

Uzumaki a Senju

2) Kde se vzala síla Uzumaki?
Existuje mnoho klanů s různými schopnostmi a je otázka, kde se v nich vzali. Některé snad mohly vzniknout přirozeně, jiné mohl vytvořit ninja v Orochimarově stylu uměle.

Nicméně je známo, že kombinace Rinnegan+Uzumaki je stejně účinná jako Rinnegan+Senju. Madara tak objasnil Obitovi, proč dal Rinnegan zrovna Nagatovi.

Pokud však i rod Uzumaki má sílu potřebnou k probuzení schopností Rikuda, tak celý klan Uzumaki jsou potomci Senju. V tom případě muselo k odštěpení Uzumaki dojít dávno po Rikudově smrti.

Uzumaki a Senju

3) A Hyuugové?
Existují 2 doujutsu, které se hojně vyskytovaly. Sharingan a Byakugan. Oba "jakoby náhodou" patří k listové vesnici.
Pokud došlo k rozdělení Uchihů a Hyuugů také dávno po Rikudově smrti, tak ty dva klany i tak byly docela blízko u sebe.

Ale teď vážně. Kde byli Hyuugové před založením Listové? Možná že svým počtem nebyli dost významným klanem, ale někam patřit zkrátka museli, jinak by nepřežili.

To souvisí s další otázkou.

3) Kam zmizeli Senju?
Hrdý klan Uchiha v Listové existoval, dokud nebyl vyhlazen Itachim a Obitem. O Senju však ztrácíme zmínky prakticky ihned po založení Listové.

Nejlepší teorie, kterou jsem slyšel, byla asi ta, že se rozpadli na velké množství menších klanů, které teď v Listové máme.

Staleté vztahy mezi klany Sarutobi, Nara, Akimichi a Yamanaka jsou tomu dostatečným důkazem.

Uzumaki a Senju

Tím vším se snažím říct, že Hyuugové byli pravděpodobně součástí klanu Senju po celé generace. I když si hlídají dědění Byakuganu, tak mají zcela jistě všichni také Senju složku.

A pokud to byli právě Uchihové, kteří se od nich odtrhli, protože se nedokázali smířit se Senju klanem, pak Starší syn musel být Hyuugou.

Jak vysvětluju v dodatku, Byakugan se může také vyvinout v Rinnegan, ačkoli podmínky neznáme. Jistá je pouze implantace a podoba "Eternalu".

Cesta k Rinneganu

Jak jsem se už snažil naznačit výše, Rasen Byakugan vypadá vždy stejně, tedy i po implantaci zůstává nezměněn (překrývají se dvě stejné spirály).

To protože už samotný Byakugan má jednu stabilní podobu a seznam schopností, které jsou závislé už pouze na schopnostech uživatele. Schopnosti každého Sharinganu se však trochu liší, proto se liší i jejich povýšené formy a schopnosti.

Netroufám si hádat, jaké schopnosti by měl Rasen Byakugan poskytovat a ani netuším, jak ho probudit.

Hlavně mě po smrti Nejiho nenapadá nikdo, kdo by ho probudit dokázal. Laughing out loud Ale takhle nějak jsem tu teorii původně myslel, akorát teď mám více důkazů Eye-wink

Takže to je vše a už se u toho můžete zase vybavovat dle libosti. Smiling


Kategorie:

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 10:13 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Četls' co jsem psal? Podle mě je Madarův Rinnegan pouhý projev atavismu, jinými slovy se jenom tváří jako stupeň Sharinganu. Eye-wink
V podstatě jsi jen zopakoval, co z mangy vyplývá a co všichni víme.

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, So, 2011-10-29 10:23 | Ninja už: 4825 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Ano - zopakoval. A zopakuju ještě jednou: Rinnegan se v případě Madary vyvinul ze Sharinganu. Možná k tomu přispělo to, že Madara absorboval Hashiramův mokuton, možná ne (to není jisté).

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 10:29 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Jisté není nic. Kabuto mluví o vývoji Rinneganu ze Sharinganu pouze jako o své teorii, Madara ji pak nijak nekomentuje, akorát tvrdí, že tu moc nemá od něj. Není to nic jistého, i když se to teď zdá. Podle mě Kishimoto časem ukáže, že to byl kec a jen nás tahal za nos. Laughing out loud

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, So, 2011-10-29 10:43 | Ninja už: 4825 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Problém je, že Kabuto není jediný.

Itachi totiž také říká, že získáním EMS člověk získá "úplně nové doujutsu", dlouho se za touto větou hledala nějaká speciální technika, ale nyní se zdá být pravděpodobnější, že EMS je prostě jen přestupní stanice pro Rinnegan.

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 11:03 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

OK, říkej si co chceš, uvidíme... Smiling Každopádně to popírá fakt, že na Rinnegan potřebuješ Senju složku.

Obrázek uživatele -Sasuke Uchiha-
Vložil -Sasuke Uchiha-, So, 2011-10-29 11:12 | Ninja už: 4825 dní, Příspěvků: 931 | Autor je: Pěstitel rýže

Já také neříkám, že Senju složka je bezvýhradně potřeba pro získání Rinneganu. A i kdyby byla, je klidně možné, že jí v sobě Sasuke už dávno obsahuje. Protože existují hned dvě indicie pro takové tvrzení:

1) Pro Izanagi potřebuješ Mokuton a Uchihové vyhlásili Izanagi za kinjutsu kvůli slepnutí oka, ze kterého je použito. Ergo mezi Uchihy (třeba i mezi Sasukeho předky) byli ti, kteří v sobě Senju složku museli mít.

2) Sasuke - bez ohledu na rady Karin - Izanagi v Danzovi poznal od samotného počátku a bojoval s Danzem přesně tak, aby ho donutil Izanagi vypotřebovat. Odkud měl takové informace? A proč by ho zajímalo Izanagi (natolik aby znal jeho fungování přesně), kdyby jej sám neuměl využít?

Obrázek uživatele Palantir
Vložil Palantir, So, 2011-10-29 15:47 | Ninja už: 5163 dní, Příspěvků: 6215 | Autor je: Moderátor, Editor fóra, Znalec tisíce technik

Motukon ako taký s izanagi nič spoločné mať nemôže, lebo sa dá získať iba z DNA hashiramu a tú mal k dispozícii iba Orochimaru a Madara. Hovor vždy iba o Senju zložke a nespájaj to.

Nové FF: Ďalšie dieťa, Klietka, CSI KONOHA: Sobášny podvod?, Fajka ; aktuálna séria: Krvavá hmla 01 - 03,
ostatné nájdete aj s popismi na - Poviedky značky PALANTIR Smiling Fan-mangy:
To nestihnem; Dnes neumieraj!; Vlasy...

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 13:14 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Pro Izanagi nepotřebuješ Mokuton. Danzo měl ruku z buněk Hashiramy, protože jeho chakra dokázala udržet tolik sharinganů. Itachi jasně řekl, že Hashiramova chakra by dokázala opět aktivovat Shisuiův Mangekyou Sharingan a tedy aktivuje i normální sharingan.
Kdyby tomu tak nebylo, tak by Danzo mohl používat Mokuto, což nemohl, akorát, když se mu "vzbouřila" ruka, ale to nebyla jeho práce...

No a Sasuke si přečetl všechno o Sharinganu na tom pomníku (jak ho tam poslal Itachi). Když poprvé zabil Danza tak byl doopravdy překvapen, že není mrtvý, ale rychle mu to došlo, tak útočil. Hledáš v tom složitosti, které tam nejsou. Smiling

Obrázek uživatele ---Itachi---
Vložil ---Itachi---, So, 2011-10-29 10:17 | Ninja už: 5413 dní, Příspěvků: 303 | Autor je: Prostý občan

nepravděpodobné, protože již mnohokrát bylo řečeno, že spojemí Uchihů a Senju získáš sílu Rikkuda(Izanagi a nyní i Rinnegan)

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 10:36 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Ano, spojení ti dá např. schopnost izanagi, ale ne hnedka Rinnegan. Jak vidíš v manze 561 (kterou mi tady dal někdo přečíst v angličtině), tak Madara získal víc, než jen "dědickou" schopnost Senju, on získal všechny Hashimarovi schopnosti a právě tím mohl aktivovat starý gen a probudit Rinnegan v rámci atavismu.

Obrázek uživatele ---Itachi---
Vložil ---Itachi---, So, 2011-10-29 10:41 | Ninja už: 5413 dní, Příspěvků: 303 | Autor je: Prostý občan

Ale co když jen přišel na způsob jak udržet Hashiramovy buňky "pod pokličkou", protože jak je vidět tak jej Mokuton nějak nevyčerpává(jako Yamata) a pravděpodobně s ním ani nesoupeří(jako Danzo)

Obrázek uživatele Sill
Vložil Sill, So, 2011-10-29 11:31 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 188 | Autor je: Horší než odpad

Ja si myslím že ten Mokuton ovládá jak se mu chce prostě jako Hashirama a ješte k tomu je ET...

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 10:47 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Osobně mě přišlo, že ho Mokuton nevyčerpává, protože má až tak moc chakry. Laughing out loud Ale mě osobně přišel trochu vyčerpanej, když se na něj pozorně podíváš:

http://94.23.62.79/manga/mangas/Naruto/561%20-%20The%20Power%20in%20a%20...

Mimochodem, jdu objedvat, tak tu chvíli nebudu. Laughing out loud

Obrázek uživatele ---Itachi---
Vložil ---Itachi---, So, 2011-10-29 10:51 | Ninja už: 5413 dní, Příspěvků: 303 | Autor je: Prostý občan

mě spíše příjde udiven nad Narutem Laughing out loud podle mého Mokuton Yamatovi nevyčerpává chakru, ale spíše fyzickou energi nebo-li "sílu těla"

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 11:08 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Vím, co je fyzická energie. Laughing out loud Mokuton zkrátka potřebuje hodně chakry, které má Madara víc než dost a na čakru potřebuješ hodně fyzické energie (pokud teda neovládáš senjutsu).

A jasně že je Madara současně překvapen Narutovým výkonem – vždyť odrazil něco, co ho tak vyčerpalo. Proto se takhle tváří. Smiling

OMG. Laughing out loud Teď se tu hádáme o tom, jak se kdo tváří, zajímá mě, kam se to posune dál. XD

Obrázek uživatele Witch King of Angmar
Vložil Witch King of Angmar, So, 2011-10-29 12:57 | Ninja už: 5605 dní, Příspěvků: 657 | Autor je: Pěstitel rýže

me se zda spis ze si to uziva

My rig:
CPU: i7 4790k @ 4.00 GHz
GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G
PSU: EVGA 500B, 80+ bronze, 500W
RAM: RUCIAL Ballistix Tactical 8GB (2x4GB) DDR3 1600 LP
MB: Asus H81M-E
SSD: Kingston SSDNow V300 - 120GB
HDD: 2x WD Caviar Black EX - 500GB
Headset: STEELSeries Siberia v2 Heat Orange
Mouse: A4tech Bloody Gamming V8, CORE 2
Keyboard: Razer DeathStalker

Obrázek uživatele Sill
Vložil Sill, So, 2011-10-29 11:30 | Ninja už: 4709 dní, Příspěvků: 188 | Autor je: Horší než odpad

Já nevím proč si myslíš že na tom obrázku je Madara vyčerpaný me se teda vůbec nezdá a ani se tak netvaří a jak psal tady že je spíš udivený..Dá se to říci takhle Madara dokáže užívat Mokuton stejně jako Hashirama (tím myslím co se týče výdrže)

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, So, 2011-10-29 11:44 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Souhlasím, že ho může využívat jako Hashirama co se týče výdrže, ale po takovým výkonu musí být alespoň na chvíli trochu vyčerpaný. Eye-wink Jasně že hned v dalších snímcích bude schopný pokračovat v boji jakoby nic. Laughing out loud Je to přece MADARA!!!

Obrázek uživatele Gliamerder
Vložil Gliamerder, So, 2011-10-29 10:19 | Ninja už: 5878 dní, Příspěvků: 1290 | Autor je: Prostý občan

No sice to není další stupeň Shariganu ale človkě po poslední manze ten pocit prostě má. Já sjem si to chvíli taky myslel až pak jsme si to uvědomil s tím Senju.

Co dělám na tomhle místě? Každý občas potřebuje být sám - Nana Deviluke

Můj nejoblíbenější Opening s Naruta https://www.youtube.com/watch?v=kmL3EuiiWXM

Nesnáším Českou transkripci Japonských jmén, je to dost velká s**čka a připmíná mi to - proč dělat věci lehce, když to jde složitě.

Obrázek uživatele Enor
Vložil Enor, Pá, 2011-10-28 16:26 | Ninja už: 5949 dní, Příspěvků: 4 | Autor je: Prostý občan

Já si myslim ze 3 doujutsu neexistuji a vse je pouze vyvoj sharinganu. Preci jen rinnegan je take pouze jeho dalsi forma;) a stejne jako mangekuy ci jak se to pise i on muze mit lehce odlisne podoby jako napr. https://konoha.cz/files/manga/part2/Volume50/462/12.jpg

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Pá, 2011-10-28 17:21 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Super že se mnou souhlasíš aspoň v něčem, ale zatím jseou nějaká pravidla, jak může mangekyou vypadat... Smiling

Obrázek uživatele Buggyra
Vložil Buggyra, Pá, 2011-10-28 15:30 | Ninja už: 5378 dní, Příspěvků: 1197 | Autor je: Prostý občan

Celou dobu nám tvrdil, že existují 3 doujutsu – Sharingan, Byakugan a později Rinnegan.
- Ale oni vážne existujú tri doujutsu. Sharingan, Byakugan a Rinnegan. Napriek tomu, že Rinnegan sa dá prebudiť zo Sharinganu, je to iné doujutsu. Má iné vlastnosti a iné schopnosti. Medzi Rinneganom a Shainganom je taký rozdiel ako medzi Rinneganom a Byauganom. Prosto sú to odlišné očné techniky.

V manze 78 čteme, že klan Uchiha pochází z klanu Hyuuga
- Kakashiho slová by som v tomto prípade nebral vážne.

Naviac, čo sa týka Byakuganu. Nevidím najmenší dôvod, prečo by musel mať niečo spoločné so Sharinganom. Jediná vec, ktorú majú spoločnú je taká, že sú obe doujutsu (to, že vidia chakru a pod. patrí taktiež k tomu, že sú doujutsu)

To, že sú tieto doujutsu príbuzné (alebo že sa jedno vyvinulo z iného), by bolo rovnaké ako tvrdiť, že Mokuton sa vyvinul z Youtonu, či Hyoutonu, Rantonu alebo iného kekkei genkai, ktoré znamená spájanie dvoch základných elementov alebo naopak.

Starší syn teda vôbec nemusel byť Hyuuga a Hyuugovia s Rikudom nemusia mať vôbec nič spoločného. Byakugan sa mohol pokojne vyvinúť úplne mimo Rikudovho DNA.
Ja osobne si aj myslím, že Byakugan sa tak aj vyvinul. Že je úplne mimo klanu Uchiha, tak ako si zároveň myslím aj to, že napríklad bakuton/youton/futton a podobne nemajú vôbec nič spoločného s Mokutonom.

edit: Ešte dodám. To, že existuje mangekyou sharingan, nemusí znamenať, že musí existovať aj mangekyou byakugan. Samozrejme, nevylučujem možnosť vyššieho stupňa byakuganu (aj keď, priznávam, že ju považujem za úplne minimálnu. Byakugan je síce pekné očko, ale Kishimoto sa oň vôbec nestará. Pre Uchihu je to oko úplne obyčajné, nestojí mu snáď ani za zmienku a myslím, že Uchiha pokladá Byakugan za deckú hračku.)
Ale späť k vyššej forme byakuganu, ktorú ako som zmienil pokladám za nereálnu. Prečo by sa takáto forma nutne musela nazývať mangekyou byakugan?
Pokojne by mohla niesť aj úplne názov. Nebudem vypisovať aký, pretože nemám predstavu.

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Pá, 2011-10-28 17:14 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Je otázka, co brát vážně. Např. Madarovi (ať už tomu s maskou nebo ET) se nedá věřit vůbec, ten říká každému něco jiného a stejně stojí většina teorií na jeho slovech.

Běžný Sharingan příliš přeceňuješ, jeho potenciál je vlastně jen v kopírování a mangekyou. Byakugan má naopak rozšířené vnímání v mnoha směrech a vidíš s ním tenketsu a takové věci. Běžný Uchiha vs. běžný Hyuuga je vítěztví jasné pro Hyuugu, akorát jich je sakra míň (takže Hyuuga klan vs. Uchiha klan je vítězství jasné pro Uchihu).

Jak říkám já i ty, Kishimoto Hyuugu vůbec neřeší a Uchihu strašně vychvaluje, tak to v tobě vyvolává takovej pocit, že jsou lepší.

To, že sú tieto doujutsu príbuzné (alebo že sa jedno vyvinulo z iného), by bolo rovnaké ako tvrdiť, že Mokuton sa vyvinul z Youtonu, či Hyoutonu, Rantonu alebo iného kekkei genkai, ktoré znamená spájanie dvoch základných elementov alebo naopak.

Aha, takže není možné, aby se z Byakuganu stal Sharingan, ale je možné, aby se z Sharinganu stal Rinnegan? To mi vysvětli.
Pak, pleteš si Kekkei Genkai ve stylu Doujutsu, Shikotsu Myaku, atd. které nesouvisí s živly a Kekkei Genkai ve stylu kombinování živlů. Jeden živel se nemůže měnit na druhý, ale jiné schopnosti mohou procházet vývojem.

(Můžeš říct, že Rinnegan má vliv na živly, ale nedá ti schopnost používat např. Mokuton).

Starší syn teda vôbec nemusel byť Hyuuga a Hyuugovia s Rikudom nemusia mať vôbec nič spoločného. Byakugan sa mohol pokojne vyvinúť úplne mimo Rikudovho DNA.

Nemuseli, ale mohli. Já předkládám tuhle možnost, protože tu ještě nepadla. Eye-wink Nemyslím si, že když se řeší doujutsu, tak by se měl Byakugan vyčleňovat, jakože s tím nesouvisí.

To, že existuje mangekyou sharingan, nemusí znamenať, že musí existovať aj mangekyou byakugan.

Kdybys dával větší pozor, věděl bys, že jsem psal Mangekyou Byakugan kurzívou, takže jsem se jen snažil vytvořit použitelný výraz pro vyšší formu byakuganu. Laughing out loud Já doufám, že Kishimoto s něčím takovým vytasí, protože takovej Mangekyou Byakugan v očích Nejiho by mohl sejmout tu Madarovu kouli v manze 560. XD

Obrázek uživatele Chupacabra
Vložil Chupacabra, Pá, 2011-10-28 19:51 | Ninja už: 4942 dní, Příspěvků: 7 | Autor je: Prostý občan

Že lol Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Ale no, vážne? Byakugan je Byakugan, žiadne úrovne nemá.. To že sa Sharingan vyvíja vieme od začiatku ( vôbec nám netreba MS a EMS, stačí počet tomoe) Hyuugovci už mali svoje miesto v mange a nebolo spomínané nič o stupňoch byakuganu.. Navyše, Sharingan vs Byakugan.. No asi si zámerne zabudol čo všetko dokáže obyčajný sharingan, pretože si fanúšik hyuugov.. Nie je to len o kopírovaní, i keď už len to kopírovanie zaručuje víťazstvo nad byakuganom.. Ale čo tak tá obrovská rýchlosť? Čo tak predvídanie pohybov súpera? No, hyuuga vs uchiha na rovnakej úrovni fakt neviem, kto by vyhral, akurát že neverím tomu, že nejaký hyuuga, resp. že nejaký byakugan sa dokáže vyrovnať sharinganu..

Obrázek uživatele Izanagi
Vložil Izanagi, So, 2011-10-29 07:53 | Ninja už: 5659 dní, Příspěvků: 541 | Autor je: Prostý občan

- O Byakuganu toho bylo řečeno tak málo, plus Hyuugy tam nkdo neukazuje, tak to neříkej jako naprostý fakt. -.-" Alespoň řekni, že je pravděpodobné, že žádné úrovně nemá -_-" Jinak ale celkem souhlasím, nemusí mít další úrovně a to jsem Hyuuga fan~

- Kde měli svoje místo v manze? Těch pár dílů o prokletém znamení? Aw, sugarcube, to bych nebral jako jejich místo. Smiling Na své místo ještě čekají (respektive my, fanoušci, čekáme).

- Vtlučte si tohle do hlavy, ať už to nikde nevidím:
ZÁLEŽÍ NA JEDINCI A JEHO SCHOPNOSTECH, ŽÁDNÝ PRŮMĚRNÝ HYUUGA VS PRŮMĚRNÝ UCHIHA VŮBEC NEŘEŠTE (naschvál v caps locku). Ano, vím, měl jsem topic "Hyuuga VS Uchiha", ale to bylo spíše pro porovnávání technik, schopností, tradic apod., ačkoliv se to nesplnilo -.-" Z části moje chyba.

- Znovu, obrovská rychlost? Viz odrážka nad touto -.-. Záleží na jedinci. (avšak u Hyuugy je rychlost předpokládaná, vzhledem k tomu, že kdyby byli pomalí jako želva, tak by asi těžko dělali Jyuuken techniky, ka-pfff~ Ale neříkám, že je to nějaká jistota. Jen předpoklad.)

- A já bych řekl, že každé z těchto doujutsu má své + a své -. V boji proti sobě. Ano, předvídání pohybů je fajn, ale pořád nemusí mít takovou rychlost na to, aby se vyhnuli, to neopomíjej.

Muargh~

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Pá, 2011-10-28 20:45 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Pleteš se, jsem fanoušek Uchihů. Jejich styl se mi líbí víc. Jen unávám schopnosti svého nepřítele. Laughing out loud

Byakugan se taky vyvíjí, jen to není tak zřejmé. Všimni si, jak velké kruhy proroctví má Hinata a jak velké je má Neji. To se dá považovat za vývoj.
Ale jak jsem říkal, Kishimoto Byakugan naštěstí ignoruje, tak to není tak zřejmé. Eye-wink

Ale nemůžu si pomoct, když čtu co píšeš, musím se Hyuugů zasatat, což mě ve skutečnosti strašně štve. XD

Ale čo tak tá obrovská rýchlosť?
Srovnatelná s juukenem, řekl bych. Byakugan taky poskytuje větší rychlost. Eye-wink

predvídanie pohybov súpera
Pravda, to by mohl použít, pokud by stíhal. Aby Uchiha dosáhl plné rychlosti, potřebuje 3 tomoe, Hyuuga "jen" byakugan. A juuken neokopíruje, pak stačí škrábnutí a už začínají problémy.

-------------------

No hej, všiml jsem si, že většina co přeceňuje sharingan mají na obrázku Uchihu. Tebe znám z komentů z jiných teorií a vždy mluvíš rozumě. Jsem rád, že ses vyjádřil k mému názoru, ale zřejmě jsem narazil na díru v tvém vědění. Smiling

ET Madara am Besten! XD

Obrázek uživatele Buggyra
Vložil Buggyra, Pá, 2011-10-28 17:41 | Ninja už: 5378 dní, Příspěvků: 1197 | Autor je: Prostý občan

Je otázka, co brát vážně. Např. Madarovi (ať už tomu s maskou nebo ET) se nedá věřit vůbec, ten říká každému něco jiného a stejně stojí většina teorií na jeho slovech.
- Ale to čo rozpráva Tobi/Madara zmysel má (vec ako Juubi, rozdelenie bijuu, Rikudo Sennin a podobne, to všetko platí, ale Kakshiho zmienka, že podľa neho sa Sharingan vyvinul z Byakuganu, je oproti slovám Tobiho vážne slabá.)

Běžný Sharingan příliš přeceňuješ, jeho potenciál je vlastně jen v kopírování a mangekyou.
- Bežný sharingan má ďaleko viac schopností ako len kopírovanie techník a možnosť zmeny na MS. Aké schopnosti to sú sa dá zistiť jednoducho -> google.

Běžný Uchiha vs. běžný Hyuuga je vítěztví jasné pro Hyuugu
- tu sa, ale teraz treba pýtať, čo je bežný Uchiha a čo bežný Hyuuga?
Ak by sme porovnávali len schopnosti sharinganu vs schopnosti byakuganu, tak byakugan by mal proti sharinganu isté výhody... ale porovnávať shinobi a shinobi, o ktorých vieme, v podstate ani neviem, koho chceme porovnávať je "mimo" Smiling

akorát jich je sakra míň
- A to bolo povedané/ukázané alebo inak podložené kde?

tak to v tobě vyvolává takovej pocit, že jsou lepší.
- Nie, to vo mne nevyvoláva pocit, že sú lepší. Oni lepší sú...

Aha, takže není možné, aby se z Byakuganu stal Sharingan, ale je možné, aby se z Sharinganu stal Rinnegan? To mi vysvětli.
Ako sa dá zo Sharinganu vytvoriť Rinnegan je v mange.
A to či sa dá z byakuganu vytvoriť Sharingan je otázne, a podľa mňa nepravdepodobné.

Pak, pleteš si Kekkei Genkai ve stylu Doujutsu, Shikotsu Myaku, atd. které nesouvisí s živly a Kekkei Genkai ve stylu kombinování živlů. Jeden živel se nemůže měnit na druhý, ale jiné schopnosti mohou procházet vývojem.
- Nemyslím, že si niečo také pletiem Smiling Ale, ak už máš ten dojem, napíš mi presne, kde som si niečo také splietol. Pretože teraz mi ten tvoj výrok pripadá len ako mimo-kontextové spochybňovanie mojich vedomostí.

Nemuseli, ale mohli. Já předkládám tuhle možnost, protože tu ještě nepadla. Nemyslím si, že když se řeší doujutsu, tak by se měl Byakugan vyčleňovat, jakože s tím nesouvisí.
- Ja som písal "nemusel" nie, že "nemohol" Eye-wink
Naviac, ak sa rieši doujutsu, Byakugan nevynechávam. Byakugan vynechávam ak sa rieši Sharingan x Rinnegan, pretože podľa môjho názoru s tým nemá nič spoločné. Madara bol schopný shinobi, ktorý bol ďaleko pred ostatnými v otázkach ohľadom rinneganu, sharinganu, rikudo a pod. Ak by pre neho niečo byakugan znamenal, tak by si ho zaobstaral. To isté platí aj o Tobim, ktorý mal naviac aj šancu, napriek tomu sa na "nepotrebný" byakugan vykašlal.

Kdybys dával větší pozor, věděl bys, že jsem psal Mangekyou Byakugan kurzívou
- Ak by si ho napísal do "úvodzoviek" spravil by si lepšie Eye-wink (rada do budúcna)

Obrázek uživatele Nikdo654
Vložil Nikdo654, Pá, 2011-10-28 18:17 | Ninja už: 6038 dní, Příspěvků: 183 | Autor je: Prostý občan

Ale to čo rozpráva Tobi/Madara zmysel má
To co říká Kakashi má taky smysl. Smiling A Kakashi většinou nekecá.
Navíc, Madara s lidmi maniouluje tak, že jim nakecá věci, co dávají smysl. Sasukemu Uchihovi taky nakecal, že na listovou nazaútočil, přestože to všude jinde přiznává.

Bežný sharingan má ďaleko viac schopností ako len kopírovanie techník a možnosť zmeny na MS. Aké schopnosti to sú sa dá zistiť jednoducho -> google
Tak jsem tam napsal "Sharingan abilities" a čtu. Zapomněl jsem na Genjutsu, pravda, fakt sorry. Jinak chakru vidí, ale hůř než Byakugan (např. jak byli v tom Lese smrti, tak Sasuke sice viděl, že všichni kolem něj jsou klony, ale už neviděl, kdo je za nimi schovaný). Hypnóza souvisí s genjutsu (viz. google genjutsu Eye-wink ).

tu sa, ale teraz treba pýtať, čo je bežný Uchiha a čo bežný Hyuuga?
Dobrá otázka, jen těžko určíš "běžného" člověka, když je každý jiný. Smiling Ale Kishimoto taky klidně nakreslí několik "běžných ninjů" jak útočí na Kyuubiho, ale prohrávají, protože proti němu nemají šanci.
Stejně tak neřeší ninji, které Čtvrtý zabije během problesknutí. Ať už měli jakékoli jiné schopnosti.
V praxi to tedy jde. Sticking out tongue

akorát jich je sakra míň - A to bolo povedané/ukázané alebo inak podložené kde?
Než byl Uchiha clan vyvražděn, měl snad celou čtvrť. Navíc to byl klan, co spolu se Senju založil Listovou. Musel být alespoň srovnatelně velký, aby to dokázal.
Hyuuga klan má naopak jen jednu hlavní rodinu a ostatní už mnoho potomků nemají (koukni za na Naruto vs. Neji, tam se to probírá jasně).

tak to v tobě vyvolává takovej pocit, že jsou lepší. - Nie, to vo mne nevyvoláva pocit, že sú lepší. Oni lepší sú...
Si nemysli. Laughing out loud Já si taky myslím, že jsou Uchihové lepší, když známe jen samý drsňáky (Sasuke, Itachi, Madara, Tobi, ...) Žádný ze současných Hyuugů by se jim nemohl rovnat, o tom žádná. Smiling
Ale pokud vezmu v úvahu schopnosti Byakuganu a obyčejného Sharinganu, tak musím říct, že Byakugan je mnohem praktičtější. Ono je super, že umíš udělat genjutsu, když ho nedokážeš pořádně vymyslet, nebo okopírovat techniku, na kterou nejseš dost rychlý. Laughing out loud Byakugan ti naopak dá schopnosti, které může účinně využít každý člen a nemusí na to být génius. Dá se využít nejen k boji, ale také k průzkumu a třeba i v lékařství (byť jsem to ještě neviděl).

Pretože teraz mi ten tvoj výrok pripadá len ako mimo-kontextové spochybňovanie mojich vedomostí.
Tohle bych ti mohl vysvětlit poštou jestli chceš, protože je to nad rámec tohodle tématu. Smiling Ale pokud chceš aspoň naznačit pro ostatní, tak malá ukázka:
Makuton = Doton + Suiton
Hyouton = Suiton + Fuuton
Youton = Katon + Doton
Sharingan = Katon + ???
Shikotsu Myaku = ??? + ???
Existují Kekkei Genkai, které ti umožní zkombinovat 2 nebo 3 živly, ale existují i jiné, které ti to nedovolují. Např. Sasuke má vrozený Raiton a Sharingan mu přidává Katon. Používá oba elementy jako vrozené a přesto je nedokáže zkombinovat, protože nemá příslušnou Kekkei Genkai.
Např2. Mei Terumi (Godaime Mizukage) má 2 Kekkei Genkai a to Youton a Futtun. To představuje 3 vrozené živly (Doton, Katon, Suiton) a přesto je nedokáže zkombinovat do jednoho, jako to umí Ooniki u svých prašných technik.
Složité. Smiling

"nepotrebný" byakugan
Ono je těžké nasadit si 3 oči do dvou očních důlků. Smiling A pak, pro někoho na Madarově úrovni je Byakugan k ničemu. Laughing out loud Ten se s Mangekyou prostě nemůže srovnávat.

Začíná mě to bavit. Laughing out loud

Obrázek uživatele Izanagi
Vložil Izanagi, So, 2011-10-29 08:07 | Ninja už: 5659 dní, Příspěvků: 541 | Autor je: Prostý občan

"To co říká Kakashi má taky smysl. A Kakashi většinou nekecá."

Buggy, zlato... Muargh, to je těžký... Kakashi to řekl v manze. To je pravda. Proč by říkal lež? Kishimoto chtěl více informovat lidi. Ale mám takový pocit, že řekl jen, že se nejspíš vyvinul. Ale taky to nemusí být možné. Já nevím. Ono, takhle, my se můžeme všichni dohadovat, dokud z nás nezůstane jen popel, ale dokud Kishimoto neodhalí to pod temnou roušku zahalující Hyuuga klan, tak je to téměř zbytečné. *přemýšlí o tripu do Japonska, kde by navštívil Kishimota a asi ho umlátil jeho vlastní mangou*

"Hyuuga klan má naopak jen jednu hlavní rodinu a ostatní už mnoho potomků nemají (koukni za na Naruto vs. Neji, tam se to probírá jasně)."

Nuooooo.. Jako ano, asi jich bylo méně (ale jenom asi, zase, co nám Kishimoto o nich řekl a ukázal? De facto nic -,-''), ale neřekl bych, že nějak EXTRA méně. Smiling

"Byakugan ti naopak dá schopnosti, které může účinně využít každý člen a nemusí na to být génius. Dá se využít nejen k boji, ale také k průzkumu a třeba i v lékařství (byť jsem to ještě neviděl)."

Mám tě rád! Mrk *nadšený z člověka, jež uznává výhody druhé strany :3* Sharingan je prostě zaměřený na boj, čistě (~) bojový účel. Vzhledem k tomu, že museli neustále válčit a bojovat a blablabla, tak bych řekl, že se tímhle směrem ubíral a *plop*. Hyuuga v dobách války.. Kapitola na dlouho -.-'' Nikdo neví ani jejich znak a pochybuju, že ta divná červená spirála na žlutém podkladě je jejich znak. Tak či tak, když Madara mluvil o válčení a ukazoval tam znaky Senju a Uchiha, ta spirála tam nebyla~ Ale znovu, nevíme znak Hyuuga klanu a štve mě to >,< Tak či tak si myslím, že se nenechali najímat. Na to mají moc velkou hrdost a úctu ke svým tradicím. Hezky v klídku chlastali čaj, trénovali své techniky a dál všechno drželi v tajemství~ Nejspíš! Ergo Byakugan nevyužívali ale jen k boji, taky k průzkumu a jak jsi říkal zdravotnictví, tam by byl BRUTÁLNĚ užitečný. Jednoduše zjistit příčinu, mohl by zvětšit tok chakry (bylo to v Manze~) a prostě... nyan~ :3

Mhm, rozepsal jsem se~

Obrázek uživatele Gliamerder
Vložil Gliamerder, So, 2011-10-29 09:58 | Ninja už: 5878 dní, Příspěvků: 1290 | Autor je: Prostý občan

Mám tě rád! Mrk *nadšený z člověka, jež uznává výhody druhé strany :3*

Klídek Hyuugovče.

Ale nejsi sám koho štve ty nedostatky informací o Hyuuga klanu celkově...... ale o tom už jsme se bavili před půl rokem mám ten pocit. Co se týče znamení klanu Hyuuga pořád to zůstava skryté, jianč bych rád orpavdu věděl odkud Hyuugovci pocházejí. Odkud vlastně vznikl Byakugan Senju těžko jsou a s Uchihama mají pramálo společného.

Co dělám na tomhle místě? Každý občas potřebuje být sám - Nana Deviluke

Můj nejoblíbenější Opening s Naruta https://www.youtube.com/watch?v=kmL3EuiiWXM

Nesnáším Českou transkripci Japonských jmén, je to dost velká s**čka a připmíná mi to - proč dělat věci lehce, když to jde složitě.