manga_preview
Boruto TBV 07

Konec nadějí - Závěr

Začátek: Tady

Dorazili na místo. Na palouk, ukrytý v lese. Tam, kde Itachi vždy trénoval. Teď ho ozařovalo odpolední slunce a listy se třpytily zbytkem deště, který se na nich usadil. Všude byl čistý, svěží vzduch. Sasuke se okamžitě rozběhl doprostřed a zaujal bojovou pozici. Čekal, až jeho bratr dorazí za ním, ten si však sedl na nedaleký pařez. Sasuke se narovnal a vyslyšel Itachiho pohyb rukou, který ho volal k němu.
„My nebudeme trénovat? Budeme jenom sedět?“ zeptal se chlapec a sedl si vedle Itachiho. Ten se díval stále dopředu, ruce založené a snažil se přestat myslet na to, co mu trávilo myšlenky jako jed. Jed, který se drží každého slova, které jeho duch řekne, a nechce se pustit. Za žádnou cenu. Čím víc se ho Itachi snažil odstranit, tím víc myšlenek jed napadal. Až ho ovládl celého. Způsobil stísněnost a požíral jeho svědomí. Itachi kopl do pařezu, vší silou. Zoufalostí.
„Bráško?“ podíval se na něj nechápavě Sasuke. Itachi pokračoval, jako kdyby se nic nestalo. Stálo ho to hodně nakaženého svědomí navíc.
„Ano, budeme jenom sedět,“ řekl uklidněným tónem a nevšímal si podiveného výrazu svého malého bratra. „Protože trénink není jenom o tom, posílit svaly, nebo reflexy. Duše dělá pravého ninju.“
„Duše?“ podivil se Sasuke.
„Tak. Ona také potřebuje růst, sílit. Zocelovat se a moudřet.“
„Aha, chápu …“ Sasuke byl trochu zklamaný.
Itachi si toho všiml. Nadechl se a zamyslel. „Sasuke. Podívej, na ten mrak támhle,“ řekl a namířil tím směrem prst. „Co ti připomíná?“
„Tamten? Šmouhu …“ řekl chlapec otráveně.
„No tak. Zkus se trošku víc soustředit.“
„No dobře … Připomíná mi … Hmm … Nějaké zvíře …“ Sasuke přivřel oči, aby zaostřil, „lišku!“
„Lišku?“ podivil se Itachi a zamyslel se. Liška … Ta vystihuje přesně jeho situaci …
„Hmm … A to je všechno? Jdeme házet shurikeny?“ vyskočil Sasuke netrpělivě.
„Počkej. Sedni si zase, prosím,“ řekl klidným hlasem Itachi a Sasuke ho bez řečí uposlechl. „Liška. Víš, co znamená?“
„Ne,“ zamračil se Sasuke.
„Liška pochází z mytologie,“ pokračoval Itachi tajemným hlasem a stále mrak pozoroval. Chtěl svému bratrovi nějak přiblížit svou situaci. Tak, aby to pochopil. A potom ho nezatratil. I když by pro něj žádné „potom“ nemělo být …
„Podle starých příběhů,“ vyprávěl dál, „je kitsune – liška, vykládána dvěma rozdílnými způsoby. Tvor, jehož schopnosti a znalosti se zvyšují se zkušenostmi a stářím. I my lidé jsme stejní. Abychom mohli něco správně posoudit, musíme o tom něco vědět. Nesmíme jednat zbrkle. Neobeznámeni se situací …“ Itachi vzdechl. Na chvíli se odmlčel. Pochopí to jeho bratr? Že mluví o sobě?
„Lidé ji považují za špatného tvora, který klame lidi. Mají pocit, že i když se tvářila jinak, zradila je. A proto ji nemají rádi.“
„Co tím chce říct?“ pomyslel si Sasuke, ale pozorně poslouchal.
Itachi se na něj podíval. Usmál se. „Ale ti druzí, ti v ní vidí přítele. Podle jiných výkladů, pomáhala lidem. Byla pokládána za věrného přítele a měli ji rádi. Tím chci říct,“ řekl a prstem lehce uhodil do Sasukeho čela, „že není všechno tak, jak to vypadá. Musíš pořádně zvážit situaci. A až potom se rozhodnout. Nezatratit hned, i když k tomu budeš nucen …“
„Nezatratit?“ honilo se chlapci v hlavě, „Co by neměl zatracovat?“
Itachi se zamyslel. Udělá to, k čemu je určen. Ale on má své důvody. Chce zachránit vesnici. Za velikou daň. Alespoň ať v očích svého malého bratra nebude viděn černě … Alespoň v těch jeho. Náhle se zvedl.
„Pamatuj si to. Ať se stane cokoliv. Bratříčku …“
„Budu …“ zašeptal Sasuke a stále přemýšlel nad významem slov, které jeho bratr pronesl. Měl pocit, že všechno pochopil. Vždyť to bylo jednoduché! Ale, musí to mít nějaký zádrhel. Doopravdy to bylo tak snadné? Asi bude muset ještě chvíli hledat odpověď.
Náhle vzhlédl a lekl se. „Počkej! Itachi! Kam jdeš? To už je konec?“ zavolal se zklamáním v hlase, když uviděl svého bratra na zpáteční cestě.
Itachi se otočil. Jakoby si tuhle chvíli chtěl zapamatovat. Když ještě měl čisté svědomí. Když ještě nikdo neměl důvod doopravdy ho nenávidět.
„Říkal jsem, že mám něco neodkladného. Vrať se domů a vyřiď matce, že dnes na večeři nepříjdu. Sbohem …“ Otočil se, a odešel. Pevnými rozhodnými kroky, kterými zastíral nerozhodnost duše i myšlenek. Ztrácel se v nich. Jako ryba v hlubokém moři. Sama, svého druhu. Jaká budoucnost ji čeká?

Sasuke utíkal domů, z akademie. Včera nepřišel, tak snad dnes … Chce dál trénovat. Klidně i tu duši. Alespoň s Itachim bude moct strávit trochu více času. Se svým bratrem …

Itachi pozoroval slunce, které právě zapadalo. Byl v jednom domě, prázdném, opuštěném. V jednom z domů Uchihů. Nikdo o jeho přítomnosti však nevěděl. Díval se z okna a utápěl se ve vlastních myšlenkách. I ve svědomí. Už se ale odhodlal. Koneckonců, nemá na vybranou. Přešel ke skříni u stěny a vyndal z ní nějaký předmět. Meč? Vytáhl ho z hader, v němž byl zabalen a od ostří se odrazilo rudé slunce. Krásná zdobená katana. Starodávná, patřící rodu Uchihů. Kdysi prý patřila jednomu ze zakladatelů Konohy. Uchiha Madara … Jaká ironie. Doopravdy ji použije? Ano, musí … Naposledy se se zvlhlýma očima podíval na fotografii, kterou před chvílí položil na rám okna. Fotografie. On, a jeho malý bratr. „Promiň …“ zašeptal a jeho pohled se změnil. Důrazný, nemilosrdný. Objevil se sharingan.

Už bylo téměř po všem. Itachi seděl na střeše. Nad ním se rozprostíralo rudé nebe. I nebesa zpozorovala, co právě provedl. Před očima se mu míhaly útržky zrádců, kteří padli jeho rukou. Uchihové. Krev. Záblesk katany. Záblesk ohně. Mangekyou sharingan mu teď hodně pomohl. Ještě zbývá jeden. Poslední z rodu, a zároveň ten nejmladší. Sasuke … Je to on? Tam, na cestě? Musí zabít i jeho … Podle rozkazu.
Itachi se zvedl a chtěl seskočit na zem. Náhle ho však něco zarazilo. Doopravdy to chce udělat? Vždyť tohle dítě nic neudělalo …
„Já … Cítím vinu … I když vím, že to bylo správné, cítím tu strašlivou vinu, se kterou teď nebudu moct žít …“ poslouchal své vlastní myšlenky. „Vyvraždil jsem tolik lidí. Nemilosrdně. Teď … Nemůžu ho zabít. Jeho ne. Ale … On může zabít mě …“
Znovu si sedl na střechu a díval se dolů. Na chlapce, kterému teď tolik ublížil. A možná ještě ublíží … Zřejmě ho to změní. Do konce života … Už žádný smích?
„Nezabiju ho. Ne. Ale … On mě bude nenávidět. I přes to, co jsem mu včera řekl … Pochybuju že to pochopí. Vždyť je mu tak málo let …“
Pocítil obrovskou bolest. Tímhle dnem se jeho srdce rozpojilo na dvě poloviny. A jedna už nikdy neměla najít tu druhou.
„Nezbývá mi nic jiného… On, on bude chtít pomstít své příbuzné. A při tom mě zabít … Ano, ať mě zabije. Ať mě odvede z tohohle světa. Potrestá. Zasloužím si to … Ale, musím si ho znepřátelit … Nezbývá jiná cesta. Chtěl jsem být hrdinou. Ochránil jsem vesnici. A chci zemřít. Ať zesílí a zabije mě. Ať se on stane hrdinou … Budu čekat …“
Itachi zaktivoval svůj sharingan. Teď musel udělat to, co se mu tak příčilo. Zapíchnout do chlapcova srdce střepinu bolesti a nenávisti. Aby ji potom on vyjmul z toho jeho. Osvobozením od žití … Seskočil na zem a vydal se směrem, kterým Sasuke odešel. Přímo do hlavního sídla. Teď a nebo nikdy …

Mladý Uchiha se o hodinu později naposledy díval na vesnici, kterou se chystal opustit. Bude to tu nenávidět. Za to, co pro ni musel vytrpět. Za to, jak musel ublížit svému bratrovi. Podíval se směrem na východ a uviděl důstojnou osobu, jak ho pozoruje. Třetí Hokage. On to všechno ví … Chápe to. Snad se o Sasukeho postará. Věděl co teď musí udělat … Ta organizace, která si říká Akatsuki … A potom, měl naplánováno i víc věcí … Svou vlastní smrt. Svobodu.

***
Prostě jsem musela ... Vyjádřit ty pocity, tehdy, když Itachi udělal to co udělal ... Vyjádřit je jako bratry ... Smiling

4.965515
Průměr: 5 (29 hlasů)

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".
Obrázek uživatele Athalien
Vložil Athalien, Pá, 2009-10-02 20:40 | Ninja už: 5376 dní, Příspěvků: 245 | Autor je: Horší než odpad

Geniálne, nádherné, nekonečne úžasné. Už dávno som si chcela prečítať niečo na túto tému, nie len zo Sasukeho pohľadu, ale aj z pohľadu Itachiho. Uchihovci sú záhadní, plní citu, hoci sa tvária ako bezcitné ľadové kocky, ako pravý shinobi... napísala si to nádherne, precítene, v nedeľu o tejto poviedke poinformujem každého v okolí cestou na internát. Krásny opis pocitov, myšlienok... tie hypotézy, otázky, predpovede... a ten dej... ten príbeh je tak jednoduchý a pritom taký silný... to zúfalstvo, tá detská nevinnosť, pocit viny, vnútorná dilema... ách, krása... smrk...

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, So, 2009-10-03 17:57 | Ninja už: 5866 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Děkuju ti moc Smiling I když je to jedna z mých "prvotin", tak si toho neskutečně a o to víc vážím Smiling Děkuju ti... Smiling

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco

Obrázek uživatele Ramengirl
Vložil Ramengirl, St, 2008-07-16 22:10 | Ninja už: 5744 dní, Příspěvků: 320 | Autor je: Prostý občan

krásne smutnučké,ale také to musi byť.pochvala pre minatku Kakashi YES

Obrázek uživatele Sajuri_chan
Vložil Sajuri_chan, Čt, 2008-06-26 15:37 | Ninja už: 5814 dní, Příspěvků: 20 | Autor je: Prostý občan

Takze neviem ako to poriadne vyjadrit slovami ale bolo to krasne. ty si slovami vyjadtila to co urcite citil a ty si u mna zasluzis velky obdiv! Gratulujem! nadhera jednoducho nadhera skladam poklonu =)

Obrázek uživatele Sakiro
Vložil Sakiro, Po, 2008-06-02 20:11 | Ninja už: 5799 dní, Příspěvků: 340 | Autor je: Prostý občan

To je opravdu smutné!!!

http://s1.katsuro.cz/woo.php?id=18378
http://s1.tanoth.cz?kid=ANBU , PLS Klik jedinej....
http://147.32.8.168/?q=node/40389
http://147.32.8.168/?q=node/48065
Prosim podivejte se na tyto 2 FF,pise ji fakt nadana fanfictionarka Laughing out loud Pls a taky o komentiky k jejim FF Dikes ,lidi

Obrázek uživatele Fňu
Vložil Fňu, Ne, 2008-06-01 09:32 | Ninja už: 6008 dní, Příspěvků: 6029 | Autor je: Prodavač v květinářství Yamanaka

smrk....Itachiiiii.....fňuk....ja plačem....Minatko to bolo nádherné, som ti moooc vďačná, že si takto vyjadrila svoje pocity....chytilo ma to a nechce pustiť....krása.....Eye-wink


Autori poviedok čítajte Pravidlá FF!! Smiling
Inak vaše poviedky skončia na našom externom blogu ^^
A takisto čítajte aj Důležitá sdělení pro spisovatele a čtenáře FanFiction!!!
Ak si nie ste istí písaním, nájdite si nejakú betu - Inzertní FF nástěnka.

----
Čiarka, taká maličkosť, ale dokáže úplne zmeniť význam vety.
Nezabúdajte na to.


Obrázek uživatele Hamano Ayumu
Vložil Hamano Ayumu, So, 2008-05-24 09:02 | Ninja už: 6132 dní, Příspěvků: 802 | Autor je: Prostý občan

Nádherné!! Jinačí slovo pro to prostě není!

Z láskyTak jo xD Dovoluji si dneškem sama sebe prohlásit za největšího Gaarofila na světě Laughing out loud
Já ho prostě M-I-L-U-J-I-!!!!!Z lásky

Vzdělání umožňuje člověku zlobit se nad věcmi ve všech koutech světa. (Můj případ xD )
Lež je velmi nekvalitní náhražkou pravdy, avšak jedinou, kterou se až dosud podařilo vynalézt.
Autor: Hubbard Elbert
.

Teprve když zdravý onemocní, uvědomí si, co měl.
Autor: Carlyle Thomas

Obrázek uživatele Karlos-sama
Vložil Karlos-sama, So, 2008-05-24 08:45 | Ninja už: 5995 dní, Příspěvků: 672 | Autor je: Prostý občan

Naprostá nádhera Laughing out loud Úplně krásně se to čte, šoda, že až teďka nacházím věci, které jsem si už řádnou dobu mohl přečíst, ale s tím mojim netem to jde od desíti k pěti Laughing out loud

Obrázek uživatele Schrödingerova kočka
Vložil Schrödingerova kočka, So, 2008-05-24 07:25 | Ninja už: 5967 dní, Příspěvků: 2945 | Autor je: Prostý občan

vuáá proč mi trvalo tak dlouho, než jsem to našla a přečetla??...to...to bylo tak nádherný...

“A clear conscience is usually the sign of a bad memory.”

Obrázek uživatele snowfox
Vložil snowfox, Ne, 2008-05-11 18:07 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 1579 | Autor je: Prostý občan

Juj, to je smutný... málem jsem se rozbrečela... Jak jsem říkala, dost povedený Eye-wink

Ale... Envy je stále nejlepší Evil
A máme rádi Obita!!
Výlev jednoho ublíženýho třináctiletýho děcka... aneb proč tu nejsem

Obrázek uživatele Yamata no Orochi
Vložil Yamata no Orochi, Ne, 2008-05-11 07:00 | Ninja už: 5889 dní, Příspěvků: 3064 | Autor je: Prostý občan

Téma Itachi x Sasuke bylo zpracováno už mnohokrát. Tvoje vyprávění má tradičně takový ten, jak to říct, lidský rozměr ? Pěkné.

FFkaři, prosím, čtěte Pravidla FF sekce!!! Evil

Kdo umí číst a psát, je gramotný. Kdo umí pouze psát, stává se spamerem!

Obrázek uživatele Psycho-chan
Vložil Psycho-chan, So, 2008-05-10 21:44 | Ninja už: 5937 dní, Příspěvků: 774 | Autor je: Prostý občan

pekne

DJ.OZURA & MC.ELIZABETH = ZURA RAP!
Yaru nara ima shika ne - ZURA !!!
Yaru nara ima shika ne - ZURA !!!
Joy ga Joui !!!
Joy ga Joui !!!

Obrázek uživatele Kubby
Vložil Kubby, So, 2008-05-10 12:26 | Ninja už: 5865 dní, Příspěvků: 701 | Autor je: Prostý občan

No čo ktomu dodať , tvoje príbehy proste nemajú chybu, úžasné ako vždy

Obrázek uživatele nettiex
Vložil nettiex, So, 2008-05-10 12:18 | Ninja už: 5877 dní, Příspěvků: 3653 | Autor je: Editor všeho, Kankurova kosmetička

Nádhera! Je to skvělý, jako všechny tvé povídky, tohle prostě chytne za srdce, a nepustí...

Obrázek uživatele Minata
Vložil Minata, So, 2008-05-10 11:41 | Ninja už: 5866 dní, Příspěvků: 2381 | Autor je: Prostý občan

Je to teda zvláštní, ale ačkoliv sem sem dvojku i jedničku nahrála naráz, jednička tu ještě není Laughing out loud Třeba ji brzo schválí xD
Každopádně nečtěte od konce Laughing out loud

„Kdykoliv se mě ptají, jakou knihu bych si s sebou vzal na opuštěný
ostrov, odpovídám: ‚Telefonní seznam. Je v něm tolik postav! Mohl bych
vymýšlet nekonečné množství příběhů.‘“
U. Eco